Ярмарок авто
Конспект корекційного заняття з формування лексико - граматичних засобів мовлення з використанням ІКТ для дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ
Мета. Активізувати словник дітей за темою, закріплювати знання про оточуючий світ. Учити утворювати складні слова з двох простих (самокат, самоскид, кригохід, всюдихід, місяцехід…). Закріпити вміння використовувати прийменник над, утворювати іменники множини, автоматизувати правильну вимову шиплячих звуків. Формувати навички зв’язного мовлення. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, загальну та дрібну моторику. Виховувати інтерес до світу машин.
Обладнання: картинки солодощів, машин: самокат, самоскид, кригохід, всюдихід, місяцехід…, презентації «4-зайвий», «Де літає вертоліт?», м’яч, шаблони транспорту, олівці.
Хід заняття:
Гра «Продавці – покупці»
На ярмарку проходять вікторини, ігри. Тож давайте пограємо:
Літак дружить з ракетою чи газетою?
Машина дружить з бензином чи апельсином?
Корабель дружить з водою чи козою?
Човен дружить з кріслом чи веслом?
Потяг дружить з рейками чи батарейками?
Гра «Один – багато» з м’ячем.
На цьому столі стоять люди, то який транспорт треба сюди розташувати? (пасажирський)
На цьому – каміння в ящику? (вантажний)
На цьому – червона кнопка-сирена (спеціальний)
А тут один хлопчик. (особистий)
Діти розглядають картинки, потім розкладають за зонами, виправляючи по ходу гри помилки товаришів.
Презентація «Що зайве». (закріплення вміння класифікувати транспорт) Чому?
Фізхвилинка
Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.
Прилітає Карлсон: - Я самий великий знавець машин. Гра «Нісенітниці» (Діти виправляють помилки) Ось послухайте… Вантажівка швидко летить за хмарами. Космічний корабель борознить просторами океану. Автобус перевозе мандарини та апельсини. Автомобілем керує малюк. У самоката два крила. Літак повзе високо в небі.
Презентація «Де літає вертоліт» (вживання прийменника над, складання речень по ходу презентації).
Карлсон: - Я теж машина, бо вмію літати. Ось подивіться. (моторчик не заводиться).
Логопед: Чим же тебе заправити? Бензином чи керосином?
Карлсон: - Ні. На ярмарку завжди буває щось смачненьке!
Діти обирають картинки з солодощами, пригощають Карлсона.
Наприкінці діти обводять шаблони транспорту, дарують їх Карлсону.
Підсумок. Ось ми і повернулись до нашого садочку. Де ми з вами були? Що ми бачили на ярмарку? Як він називається? Чому? Молодці!