Карта - путівник до теми "Багатоатомні спирти"

Про матеріал
Карта для самостійного опрацювання матеріалу учнями 10 класу. Має завдання для перевірки якості опанування даного матеріалу.
Перегляд файлу

                                                       КАРТКА – ПУТІВНИК                                       

до вивчення теми «БАГАТОАТОМНІ СПИРТИ. ФЕНОЛ»

Мета: формувати у здобувачів освіти навички самостійної роботи, реалізувати індивідуальний підхід до опанування знань.

Обладнання: порцелянова чашка, С3Н5(ОН)3, сірники, дерев’яна скіпка.

І -В

  1. Пригадайте попередній матеріал. Самостійна робота.

1.1 РОЗГАДАЙТЕ СЛОВО – напишіть його формулу    ПОНЕЛТАН

1.2 Назвіть сполуку, доберіть 1 ізомер та дайте йому назву.

 

СН3-СН-СН2-СН-СН2-СН3

                                                                  СН3        ОН

            1.3 Виведіть хімічну формулу насиченого одноатомного спирту, якщо його молярна маса становить 102 г/моль.

            1.4 Допишіть реакції:

                                   C2H5OH + НBr

                                   C3H7OH + К →

                                   C6H13OH  + О2

            1.5 Дайте відповідь на питання. Які спирти називають вищими? Чим відрізняються їх фізичні властивості.

 2.  Вивчення нової теми: «БАГАТОАТОМНІ СПИРТИ. ФЕНОЛ»

                                         План

     2.1   Класифікація і різноманітність спиртів.

  1.   Фізичні властивості гліцеролу.
  2.       Хімічні властивості гліцеролу.
  3.       Будова молекули фенолу.
  4.       Хімічні властивості фенолу.
  5.       Добування гліцеролу і фенолу.

3. Самостійна робота з підручником. Хімія, 10 кл. автор Попель П.П., Крикля Л.С., 2018р.

  1. Опрацюйте матеріал п.15, стор.91.

3.1.1 Запишіть хімічну й структурну формули етиленгліколю, червоним кольором позначте всі його гідроксильні групи.

3.1.2 Запишіть хімічну й структурну формули гліцеролу, червоним кольором позначте всі його гідроксильні групи.

3.1.3 Намалюйте де в природі зустрічаються ці спирти.

  1.  Придумайте як схематично позначити й записати фізичні властивості гліцеролу.
  2. Ознайомтесь із хімічними властивостями гліцеролу.
    1.                      Реакції гліцеролу з металами

Реакція гліцеролу з Na.

https://www.youtube.com/watch?v=Jw8F0qHjBgQ

Запишіть рівняння.

Реакція з купрум (ІІ) гідроксидом.

https://www.youtube.com/watch?v=hr8FikhG8zI

Запишіть рівняння.

Позначте кольоровими олівцями кольори реагентів та продуктів реакції.

Поясніть, чому цю реакцію називають якісною на багатоатомні спирти.

  1.          Проведіть дослід щодо окиснення гліцеролу. Нагрійте невелику кількість спирту в порцеляновій чашці й підпаліть за допомогою скіпки.

                      Визначте колір полумя.

                      Запишіть рівняння реакції.

  1. Ознайомтеся із матеріалом п.16.
    1.     Запишіть хімічну і структурну формули фенолу.

3.4.2 Позначте схематично процес «збагачення»  електронною густиною бензенового кільця. Визначте найбільш рухливий атом в молекулі фенолу, який буде легко заміщуватись під час хімічних реакцій. Позначте цей атом червоним кольором на структурні формулі фенолу.

3.4.3 Придумайте як схематично позначити й записати фізичні властивості фенолу.

                3.5 Ознайомтеся із хімічними властивостями фенолу.

                        3.5.1 Реакції за участю гідроксильної групи.

       Які властивості на відміну від спиртів виявляє фенол? Яку раніше назу мала ця сполука?

       Реакції  фенолу з металами.

       https://www.youtube.com/watch?v=_4_UqwHW6So

        Запишіть рівняння.

       Реакції фенолу з лугами.

        https://www.youtube.com/watch?v=kiyNcQYjXfA

       Запишіть рівняння реакції.

       Чи оборотна ця реакція? Поясніть.

       Реакція фенолу з ферум (ІІІ) хлоридом.

       https://www.youtube.com/watch?v=8UTOBa3c_0g

       Запишіть рівняння реакції.

  Позначте кольоровими олівцями кольори реагентів та продуктів реакції.

  Поясніть, чому цю реакцію називають якісною на фенол.

  3.5.2 Реакції заміщення атомів Гідрогену в бензеновому кільці.

  Реакції з галогенами.

   https://www.youtube.com/watch?v=5kRfHtlW2ig

      Запишіть рівняння реакції.

  Позначте кольоровими олівцями кольори реагентів та продуктів реакції.

  Поясніть, чому цю реакцію називають якісною на фенол.

  1. Добування і застосування гліцеролу та фенолу.

Користуючись додатковими джерелами інформації заповніть таблицю.

Характеристика гліцеролу та фенолу

Характеристика

Гліцерол

Фенол

Добування

 

 

Застосування

 

 

Фізіологічна дія

 

 

Вплив на довкілля

 

 

 

  1. Домашнє завдання:

Опрацювати п.15,16.

Виконати № 113,117,118

Підготувати повідомлення « Гліцерин: + та – його використання в побуті та косметичних засобах».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        КАРТКА – ПУТІВНИК                                        ІІ -В

до вивчення теми «АЛКІНИ»

1.Пригадайте попередній матеріал. Самостійна робота.

1.1 РОЗГАДАЙТЕ СЛОВО – напишіть його формулу   СЕНГЕК

1.2 Назвіть сполуку

http://uabooks.top/uploads/Chemistry-10kl-Grygorovich/Chemistry-10kl-Grygorovich-116.jpg

 

   1.3 Складіть структурну формулу: 3,4 – диетил – 2 хлорпент-1-ен

           1.4 Визначте якому алкену відповідає молярна маса 112.

           1.5 Допишіть рівняння реакції:

                    СН3-СН=СН2 + НBr

  1. Робота на дошці. Здійснити перетворення:

СН4 СН3С1→ С2Н6 С2Н4 С2Н5С1 С4Н10 СО2

  1. Вивчення нової теми: АЛКІНИ

                                         План

  1. Склад і будова молекул алкінів.
  2. Номенклатура і ізомерія алкінів.
  3.       Фізичні властивості алкінів.
  4.       Хімічні властивості алкінів.
  1. Самостійна робота з підручником. Хімія, 10 кл. автор Попель П.П., Крикля Л.С., 2018р.
    1. Опрацюйте матеріал п.55, стор.55 Запишіть структурну формулу молекули ацетилену ( яка його інша назва?). Сформулюйте визначення, які сполуки називають алкінами, запишіть його в конспект.
    2. Напишіть загальну формулу алкінів. Складіть гомологічний ряд.

Алкін

Структурна формула

Назва

 

 

 

 

  1. Прочитайте на стор. 56 підручника як складати хімічні назви алкінів.

https://subject.com.ua/lesson/chemistry/11klas/11klas.files/image146.jpg4.3.1 Дайте назву сполукам:

 

 

 

 

4.3.2 Напишіть ізомери до сполуки д).

4.3.3 Складіть структурну формулу:  3-метил-4-хлоргекс -1- ин

            4. 4 Ознайомтеся із фізичними властивостями алкінів с.56

Заповніть таблицю

Характеристика

?

?

?

Колір

 

 

 

Агрегатний стан

 

 

 

Запах

 

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

 

  1. Ознайомтеся із хімічними властивостями алкінів. Стор. 56

4.3.1 Складіть реакції гідрування  бутину та вкажіть умови їх проведення.

4.3.2 Алкіни, як і алкени знебарвлюють бромну воду. Це якісна реакція на кратний зв’язок. Складіть реакцію отримання 1,1,2,2 - тетраброметану

 

 

 

4.3.3 Поясніть схему.  Визначте під час якої взаємодії відбувається така реакція.

 

                    

  1.      Складіть реакцію горіння гексину.
  1. Закріплення вивченого.

Виконати №63 в), 64в), с. 59

Розв’язати задачу с.70

  1. Домашнє завдання:

Опрацювати п. 10.

https://subject.com.ua/lesson/chemistry/11klas/11klas.files/image147.jpgЗдійснити перетворення:

 

 

 

  Скласти структурну формулу:

2,5 – диетигепт-3- ін, напишіть структурні формули 2 ізомерів до цієї сполуки.

Підготувати схему: використання алкінів.

 

 

 

                                               

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
31 березня 2020
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку