- Яким повинен бути вчитель на сучасному етапі розвитку суспільства?
-Якими загальнолюдськими професійними
якостями він повинен володіти?
-Які проблеми доводиться вирішувати сучасному вчителю?
Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №39
Донецької області
Карта маршруту формування професійної компетентності
вчителя
Вчитель Гавілей М.В
2016р
- Який повинен бути вчитель на сучасному етапі розвитку суспільства?
-Якими загальнолюдськими професійними
якостями він повинен володіти?
-Які проблеми доводиться вирішувати сучасному вчителю?
На думку вчених, основними проблемами, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті, є:
*постійне ускладнення змісту освіти, гарантування високого рівня освітніх стандартів;
*ускладнення проблем виховання;
*безперервне оволодіння прогресивними технологіями навчання й виховання;
*розв’язання складних професійно-педагогічних проблем, які вимагають інтеграції знань, практичних умінь і навичок з таких суміжних з педагогікою наук, як філософія, психологія, медицина, економіка, кібернетика та ін.;
*робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Усе це може здійснювати тільки вчитель з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими здібностями, високим рівнем інтелігентності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти.
Професійна компетентність учителя
- це єдність його теоретичної та практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності.
Професійно компетентна людина та, яка:
*успішно розв’язує завдання навчання й виховання, готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостями;
*задоволена професією;
*досягає бажаних результатів у розвитку особистості учнів;
*має й усвідомлює перспективу свого професійного розвитку;
*відкрита для постійного професійного навчання;
*збагачує досвід професії завдяки особистому творчому внеску;
*соціально активна в суспільстві;
*віддана педагогічній професії, прагне підтримувати навіть у складних умовах її честь і гідність, професійну етику;
*готова до якісної та кількісної оцінки своєї праці, уміє сама це робити
.
Удосконалюючи особистий рівень професійної компетентності я розробила
карту індивідуального освітнього маршруту: « Формування професійної компетентності».
. Сучасна система освіти забезпечує можливість підвищення кваліфікації та методичної майстерності вчителів.
Важливою формою підвищення наукового та методичного рівня вчителя є самоосвіта, у процесі якої він вивчає новинки фахової літератури, науково - методичні журнали та збірники. Сприяють підвищенню рівня професійної компетентності педагогів колективні форми методичної роботи: методичні об’єднання, школи молодого вчителя, опорні школи, творчі групи, методичні семінари-практикуми, науково-практичні конференції, педагогічні читання та виставки тощо.
Отже, професійна компетентність — інтеграція і реалізація в педагогічній праці професійно значущих особистісних якостей і здібностей, професійних знань і умінь, активне якісне перетворення вчителем свого внутрішнього світу, що призводить до принципово нового способу життєдіяльності — творчої самореалізації у професії.
.