Проаналізувавши роботу щодо впровадження проектних технологій в корекційно-педагогічний процес, зробили висновок, що участь в навчально-виховних проектах сприяє підвищенню якості соціально – адаптаційної підготовки до самостійної життєдіяльності, формуванню важливих для самостійного життя у суспільстві психофізичних якостей, загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально – виховного процесу на особистість дитини. Тому слід продовжувати впровадження методу проектів в корекційно-педагогічний процес.
Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 39 Донецької обласної ради
Впровадження проектних технологій у виховній роботі.
Вихователь: Гавілей М.В
Перед людиною до розуму три шляхи: шлях роздумів – це найблагородніший; шлях наслідування –це найлегший; шлях власного досвіду – найважчий шлях . Конфуцій В українській педагогiчнiй практиці явище проекту з’явилося в останнє десятиліття у результаті дiяльностi міжнародних органiзацiй, які розробляли й поширювали освiтнi проекти. Однак набутий за цей час вітчизняний досвід проектної форми органiзацiї освітнього середовища став предметом вивчення та узагальнення на науково-теоретичному рiвнi i отримав поширення на практиці. Саме тому тема впровадження методу проектів в корекційно-педагогічний процес допоміжної школи-інтернату є актуальною, проблемною і цікавою, для сучасних педагогів-дефектологів, які намагаються зацікавити своїм предметом учнів, виховувати в них активну життєву позицію, формувати в них життєво важливі компетентності. Метод проектів - це освітня технологія, націлена на придбання учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку. Якщо добре вчитатися в дане визначення методу проектів, стане зрозумілим, що нічого нового – тільки те що ми робимо зібрано до купи і вишикуване в чітку систему роботи, яка має на меті: активізацію пізнавальної діяльності; формування навчальної компетентності, що відповідає основним принципам концепції безперервної самоосвіти; формування специфічних умінь і навичок загальнонавчального й комунікативного характеру. Проекти бувають: індивідуальні або групові; монопредметні й міжпредметні; короткострокові (міні-проекти), середньострокові й довгострокові; інформаційні, дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані. Темою проекту можуть стати наступні речі: об’єкт; дослідження; проблема; діло. Умовами успішного здійснення проектної технології є: умотивованість учителів на дану технологію; умотивованість учнів на участь у проекті; навчання учнів умінням дослідницької діяльності; розкриття суті дослідження як форми пізнання (проблема, мета, гіпотеза, завдання, методи дослідження, уміння планувати проведення дослідження); організація зустрічі груп по обміну думками про хід роботи над проектом (при великих проектах). визначення критеріїв оцінки результатів роботи над проектом; Таким чином, можна зробити висновок, що система роботи над проектом складається з шести «П»: ПРОБЛЕМА; ПРОЕКТУВАННЯ (ПЛАНУВАННЯ); ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ; ПРОДУКТ; ПРЕЗЕНТАЦІЯ; ПОРТФОЛІО. Результати проведених виховних проектів показали, що діти з цікавістю беруть участь в проектній діяльності, різко підвищується пізнавальна активність дітей, виникає бажання бути кращим, знати більше за інших, допомогти слабшому тощо. Проаналізувавши роботу щодо впровадження проектних технологій в корекційно-педагогічний процес можна зробити висновок, що участь в навчально-виховних проектах сприяє підвищенню якості соціально – адаптаційної підготовки до самостійної життєдіяльності, формуванню важливих для самостійного життя у суспільстві психофізичних якостей, загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально – виховного процесу на особистість дитини. Тому слід продовжувати впровадження методу проектів в корекційно-педагогічний процес. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|