Картку можна використати на підсумковому уроці за вивченим розділом "Лінгвістика тексту"(параграфи 46-51) для практичної роботи.
Робота з текстом
По весні 1663 року двоє подорожніх, верхи на добрих конях, ізближались до Києва з Білогородського шляху. Один був молодий собі козак, збройний, як до війни; другий по одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду — старий "козарлюга". Коні в їх потомлені, одежа й тороки позапилювані: зараз було знати, що ідуть не зблизька.
Не доїздячи верстов зо дві чи зо три до Києва, взяли вони у ліву руку да й побрались гаєм, по кривій доріжці. І хто тільки бачив, як вони з поля повернули в гай, усяке зараз домислялось, куди вони простують. Крива доріжка вела до Череваневою хутора, Хмарища. А Черевань був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилось за десятилітню рійну з ляхами. Річ тут про Богдана Хмельницького, як він років з десяток шарпав з козаками шляхетних ляхів і недоляшків. От тоді-то й Черевань доскочив собі незчисленного скарбу, та після війни й сів хутором коло Києва.
Було вже надвечір. Сонце світило стиха, без жари; і любо було поглянути, як воно розливалось по зелених вітах, по сукуватих, мохнатих дубах і по молодій травиці. Пташки співали і свистали усюди по гаю так голосно да гарно, що все кругом неначе усміхалось. А подорожні були якось смутнії. Ніхто б не сказав, що вони ідуть у гості до веселого пана Череваня.
Завдання:
1.Доведіть, що даний уривок є текстом(назвати ознаки, які йому характерні).
Ознаки:
2.Визначити і записати
Тема:
Ідея:
3.Визначити елементи будови
Зачин:
Основна частина:
Кінцівка:
4.Визначити
ССЦ:
вказати
Види зв'язку між реченнями:
Засоби зв'язку між реченнями:
5.Поділити на мікротеми(скласти план).
План
6.Вказати
Тип мовлення:
Стиль:
7.Визначити
Комунікативне завдання:
8. Визначити Тему(виділити синім кольором у тексті), Рему( виділити червоним кольором у тексті).
9. Скласти перелік пунктограм у простому і складному реченнях цього тексту. Наведіть приклади до них.