Картка із завданням "Лінгвістика тексту"

Про матеріал

Картку можна використати на підсумковому уроці за вивченим розділом "Лінгвістика тексту"(параграфи 46-51) для практичної роботи.

Перегляд файлу

Робота з текстом

По весні 1663 року двоє подорожніх, верхи на добрих конях, ізближались до Києва з Білогородського шляху. Один був молодий собі козак, збройний, як до війни; другий по одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду — старий "козарлюга". Коні в їх потомлені, одежа й тороки позапилювані: зараз було знати, що ідуть не зблизька.

Не доїздячи верстов зо дві чи зо три до Києва, взяли вони у ліву руку да й побрались гаєм, по кривій доріжці. І хто тільки бачив, як вони з поля повернули в гай, усяке зараз домислялось, куди вони простують. Крива доріжка вела до Череваневою хутора, Хмарища. А Черевань був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилось за десятилітню рійну з ляхами. Річ тут про Богдана Хмельницького, як він років з десяток шарпав з козаками шляхетних ляхів і недоляшків. От тоді-то й Черевань доскочив собі незчисленного скарбу, та після війни й сів хутором коло Києва.

Було вже надвечір. Сонце світило стиха, без жари; і любо було поглянути, як воно розливалось по зелених вітах, по сукуватих, мохнатих дубах і по молодій травиці. Пташки співали і свистали усюди по гаю так голосно да гарно, що все кругом неначе усміхалось. А подорожні були якось смутнії. Ніхто б не сказав, що вони ідуть у гості до веселого пана Череваня.

 

Завдання:

1.Доведіть, що даний уривок є текстом(назвати ознаки, які йому характерні).

Ознаки:

 

2.Визначити і записати 

Тема:

 

Ідея:

 

3.Визначити елементи будови 

Зачин:

 

Основна частина:

 

Кінцівка:

 

4.Визначити 

ССЦ:

 

вказати

Види зв'язку між реченнями:

 

 

Засоби зв'язку між реченнями:

 

5.Поділити на мікротеми(скласти план).

План

 

 

 

6.Вказати 

Тип мовлення:

Стиль:

7.Визначити 

Комунікативне завдання:

 

8. Визначити Тему(виділити синім кольором у тексті), Рему( виділити червоним кольором у тексті).

 

9. Скласти перелік пунктограм у простому і складному реченнях цього тексту. Наведіть приклади до них.

 

docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку