Мета: перевірити рівень знань учнів з української мови і літератури та інших предметів;розвивати увагу, пам’ять та кмітливість; сприяти духовному розвитку учнів; виховувати цінності життя – повагу, терпіння, доброту, наполегливість.
ХІД ГРИ
1.Перший етап «МОБІЛОЧКА» – усі бажаючі учні класу беруть участь.
За допомогою конкурсу «Мобілочка» визначають шістьох учасників.
Пояснення виконання конкурсу «Мобілочка»: Найважливіший засіб спілкування.
Всеукраїнський Буквар усього народу.
2.Другий етап «КАТЕГОРІЯ» - за порядком встановленим після першого конкурсу кожен учасник вибирає 2 категорії і має можливість дати 20 відповідей і отримати 20 балів.
3.Третій етап «ОРАТОР» – за найбільшою кількістю отриманих балів залишаються три фіналісти, які за поданими цитатами будують усні висловлювання.
4.Четвертий етап «ТЕМА» - учасники вибирають свою тему і кожен з них відповідає на 8 запитань – переможцем стає учасник з найбільшою кількістю балів.
БАЛИ
СВОЯ КАТЕГОРІЯ – 2
СУПЕРНИКА – 3
ЗАГАЛЬНА -1
1.Розділ науки, що вивчає правила написання слів (орфографія).
2.Слово піч у родовому відмінку (печі)
3.Гонити – спільнокореневе слово, щоб відбулося чергування (ганяти)
4.Назвіть винятки у групах приголосних, коли відбувається спрощення(кістлявий, хвастливий, шістнадцять, студентський)
5.Уподібнення у слові боротьба (бородьба)
6.Дібрати слова, щоб відбулося чергування приголосних мука (мука-муці-мучний)
7.Вставити сполучник між словами Юрій Дмитро(і)
8.У слові мідь пояснити написання м’якого знака.(Після д,т,з,с,ц,н,л)
9.Як правильно у чи (в) дворі (перед в,ф,св,дв,тв,хв. – у)
10.У слові мова – склади відкриті чи закриті (відкриті)
1.Хатня корова, поїдаючи дрова, весь дім зігріва.(піч)
2.Дві сестриці пішли напитися водиці, а брат, зігнувшись, стояв та сестричок чекав.(відра й коромисло)
3.Що можна бачити з заплющеними очима.(сон)
4.Скручена, зв’язана, по подвір’ю гуляє і все у порядку тримає (мітла)
5.Поле не міряне, вівці не лічені, пастух не найнятий (небо, зорі, місяць)
6.В лісі вирубана, сокирою витесана , а в руках плаче (скрипка)
7.Він прикраса кожній блузці, цей маленький, гарний…(ґудзик)
8.Люблять нас усі збирати після дощику в ліску, а як перший звук забрати , будем плавати в ставку.(гриби і риби)
9.Кожна … своє болото хвалить (жаба)
10.Маленька,сіренька по хаті гасає жінок та дітей лякає(мишка)
1.З якої літери розпочинається будь-який словник(а)
2.Поетичне перебільшення у творах (гіпербола)
3.Як інакше можна назвати усну народну творчість(фольклор).
4.Опис природи(пейзаж)
5.Художнє образне означення, що підкреслює якусь рису (епітет - білявий день)
6.Записи історичних подій у хронологічній послідовності(літописи)
7.Співзвучність закінчень рядків у віршах (рима)
8.Опис зовнішності людини та рис характеру у художньому творі (портрет)
9.Розмова двох осіб (діалог)
10.Казки, які написали письменники називаються…(літературними)
1.Скільки голосних звуків в українській мові.(6)
2.Услові гіркий звук –г- (приголосний, дзвінкий, пом’якшений)
3.Назвати завжди м’який звук(й)
4.Скільки звуків у слові щастя(6)
5.Чому у слові ім’я – 3 букви і 4 звуки?(бо я-йа)
6.Які дві букви завжди передають два звуки (ї,щ)
7.Як називається запис слова у квадратних дужках та характеристика звуків (фонетичний розбір слова)
8.Чому у слові Горький є м’який знак.(виняток)
9.Скільки складів у слові – навчання.(3)
10.Скільки звуків у слові – дзьоб (3)
1.Хто з героїв упав у бочку з синьою фарбою?(Лис Микита)
2.Ім’я царя країни Сльозовий.(Плаксій)
3.Хто з героїв отримав Дарунки Долі за допомогою маминої молитви (сини з казки «Близнята»)
4.Маленька міфічна істота, що жила під старою сосною(Моховинка)
5.Хто жив у домі дяка Оверка (домовик)
6.Ім’я героя, який виминав шкури (Микита Кожум’яка)
7.Скільки років було Михайликові синові Володимира?(сім)
8.Кого зустрів Карпо Летючий на порогах річки?(запорожців)
9.Дівчинка, що несла горобця і зайця (Маруся)
10.Ім’я хлопчика, якого мати продала до народження (Іванко)
1.Граматична основа речення: Падав теплий весняний дощ. (падав дощ)
2.Який розділовий знак у кінці речення: Скільки тобі років(?)
3.Назвати звертання у реченні: «Люблю Вас, мила мамо, за ласку і тепло.»(мила мамо)
4.Який розділовий знак буде стояти після слова дерева у реченні: «Біля нашого дому ростуть такі дерева: яблуні, груші, сливи.»(:)
5.Назвати додаток у даному реченні – Весна дарує перші квіти. (квіти)
6.Який розділовий знак найчастіше ставлять при вставних словах (кома)
7.Назвати всі члени речення.
8.Назвати однорідні члени речення – Вітер подув теплим повітрям і зашурхотів у торішньому листю.(подув і зашурхотів)
9.Як підкреслюється додаток?
10.Що означають три крапки у кінці речення?
1.Автор збірки «Коли ще звірі говорили»(Франко)
2.Автор оповідання «Близнята»(Іван Липа)
3.Відомий український байкар, автор алегоричного жарту «Квіткове весілля» (Глібов)
4.Назвати письменника справжнє прізвище якого Кандиба(Олександр Олесь)
5.Ім’я автора оповідання «Михайло-Семиліток»(Антін Лотоцький)
6.Дружина Володимира Лучука – письменниця. (Оксана Сенатович)
7.Письменник, який любив ходити на полювання зі своїм собакою.(Майк Йогансен)
8.Автор казки «Золоторогий олень»(Дмитро Павличко)
9.Автор казки «Запорожці»(Іван Нечуй-Левицький)
10.Автор казки «Потерчата» (Василь Королів-Старий)
1.Казковий герой кругленький і їстівний, що вміє добре співати. (Колобок)
2.Героїня казок рудого кольору. (лисиця)
3.Казка, у якій годинник врятував маленького героя? (Вовк і семеро козенят)
4.Казка, де дядька повісили чорти. (Про правду і кривду).
5.З якої казки: «Що у світі наймиліше, найситніше, найпрудкіше?» (Мудра дівчина)
6.У якій казці вовк допомагає головному героєві досягнути мети?(Про жар-птицю і вовка)
7.Що загубив дід у лісі, а звірята зробили своєю домівкою? (Рукавичка)
8.У якій казці головний герой перетворився на прекрасного лебедя?(Гидке качення).
9. Маленькі кумедні чоловічки, що прийняли у своєму домі гарну принцесу (Білосніжка).
10.Дівчинка-наречена крота, жука, жаби (Дюймовочка)
1.Чотириногий друг, що добре вмів полювати на качок. (Собака Джан)
2.Назвати імена братів Либіді. (Кий,Щек,Хорив)
3.Кого із героїв чекала смерть у черепі? (Олега)
4.Михайлик, Лихослав – герої оповідання(Михайло-Семиліток)
5.Де любив спати пес Джан(на диванчику)
6.Хто охрестив Київську Русь?(князь Володимир)
7.Чи був у князя Володимира син Михайло?
8.Невеликий прозовий твір про події з життя…(оповідання)
9.Чим відрізняється оповідання від казки.
10. «Чому пес живе коло людей?» - це оповідання чи легенда?
Очі наче кавуни…»(Цар Плаксій і Лоскотон)
І чолом велів нам бити ,До твого синка Микити…» (Микита Кожум’яка)
Ще ся воля в Україні піснь гучна розляже…» (Гімн)
9.Як називається мова, що рядки короткі і римуються? (віршована)
10. «Тече вода із-за гаю…» (Т.Г.Шевченко)
1.Круглий предмет, який використовують для багатьох спортивних ігор. (м’яч)
2.Хвостата зірка сонячної системи.(комета)
3.Природнє явище різних кольорів. (веселка)
4.Прізвище гетьман, що походить від слова хміль (Хмельницький)
5.Ім’я переможниці Євробачення – 2004 року (Руслана).
6.Проміжок гри у футболі (тайм)
7.Змалювання живої природи на папері (живопис).
8.Найпоширеніший вид шву у вишиванні (хрестик і низинка)
9.Золоте правило моралі (вітання)
10.Що таке пюпітр?(дошка для нот)
1.Керівник школи (директор)
2.Президент нашої держави (Ющенко)
3. Скільки навчальних класів є в нашій школі (12)
4.Дерева символи нашої держави (верба і калина)
5.Якого кольору прапор України (синьо-жовтий)
6. Коли святкують день знань? (1 вересня)
7.Документ в якому записані всі закони. (Конституція)
8.Орган самоврядування у селі (сільська рада)
9.Засоби масової інформації (газети, телебачення, радіо)
10.Основний щоденний документ учня (щоденник)
ЖОВТИЙ-загальні
1,6,11,13,18,22,28,32
1.Книга вчить…(як на світі жить)
2.Кількість учасників у боксерському поєдинку.(2)
3.Книга всіх християн (Біблія)
4.Ім’я ведмедя, що займався вихованням Мауглі (Балу)
5.Антонім до слова добро. (зло)
6.Річка України, що протікає у Києві (Дніпро)
7.Підмет у реченні – Україна – рідна держава. (Україна)
8.Слово хліб у давальному відмінку (хлібу або хлібові)
ЧЕРВОНИЙ-література 5,8,10,12,15,27,25,29
1.Людина, яка пише твори. (письменник)
2.Хто автор «Повісті минулих літ?» (Нестор)
3.Що варили козаки в оповіданні О.Сенатович?(куліш)
4.Момент найвищої напруги у художньому творі називається (кульмінація)
5.Співзвучне закінчення рядків у вірші (рима)
6.Куди нахвалявся піти на лови Лис Микита (у місто на торговицю).
7.Протилежний засіб до гіперболи (літота)
8.Про яке місто йдеться у творі «Михайло-Семиліток» (Київ)
ЗЕЛЕНИЙ-фонетика
2,4,7,9,20,24,26,30
1.Скільки дзвінких звуків у слові – молоко (2)
2.Дібрати слова, щоб відбулося чергування приголосних ріг (ріг-ріжок-розі)
3.Наближення у звучанні одного звука до іншого…(уподібнення)
4.Чому у слові баластний не відбувається спрощення (слова іншомовного походження)
5.У словах допомога-допомагати – чергування чого(голосних у дієсловах перед наголошеним -а- о-а)
6.Усі звуки поділяються на (голосні і приголосні)
7.Розділ науки про звуки…(фонетика)
8. Скільки складів у слові держава (3)
БІЛИЙ – загадки 3,14,16,17,19,21,23,31
1.Ой за лісом за пралісом золота діжа сходить (сонце)
2.Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках(капуста)
3.На сонечко я схожий і сонечко люблю, до нього повертаю голівоньку свою (соняшник)
4.Сидить Марушка в семи кожушках, хто її роздягає, той сльози проливає (цибуля)
5.В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі.(морква)
6.Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком.(гриб)
7.Що за птах, що в чужі гнізда яйця кладе.(зозуля)
8.Б’ють мене старі й малі і в повітрі, й на землі, та від цього не вмираю, тільки весело стрибаю (м’яч).
Мета: перевірити рівень знань учнів з української мови і літератури та інших предметів;розвивати увагу, пам’ять та кмітливість; сприяти духовному розвитку учнів; виховувати цінності життя – повагу, терпіння, доброту, наполегливість.
ХІД ГРИ
1.Перший етап «МОБІЛОЧКА» – усі бажаючі учні 5 класу беруть участь.
За допомогою конкурсу «Мобілочка» визначають шістьох учасників.
Пояснення виконання конкурсу «Мобілочка»: Найважливіший засіб спілкування.
Всеукраїнський Буквар усього народу.
2.Другий етап «КАТЕГОРІЯ» - за порядком встановленим після першого конкурсу кожен учасник вибирає 2 категорії і має можливість дати 20 відповідей і отримати 20 балів.
3.Третій етап «ОРАТОР» – за найбільшою кількістю отриманих балів залишаються три фіналісти, які за поданими цитатами будують усні висловлювання.
4.Четвертий етап «ТЕМА» - учасники вибирають свою тему і кожен з них відповідає на 8 запитань – переможцем стає учасник з найбільшою кількістю балів.
БАЛИ
СВОЯ КАТЕГОРІЯ – 2
СУПЕРНИКА – 3
ЗАГАЛЬНА -1
Допоміжні завдання
1.Назвати квітку.
2.Як називаються споруди, які зображені на даному малюнку?
3,4,.Прізвище, ім’я, по батькові особи, яка зображена на портреті.
5. Розважальний атракціон.
1
2
3
4
5