Картка психолого-педагогічної характеристики учня
Загальні відомості про дитину
1. Анкетні дані:
• прізвище, ім'я, по батькові ______________________________________
• дата народження_____________________________________________
• школа, клас (спеціалізація)______________________________________
2. Відомості про стан здоров'я:
• чи часто хворіє (часто, інколи, рідко)
• хронічні захворювання (які)_____________________________________
• особливості функціонування нервової системи (підкреслити):
швидко стомлюється; стомлюється після тривалого навантаження, невтомний; швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв; стабільний у прояві настрою; переважає збудження; збудження й гальмування врівноважені; переважає гальмування.
3. Успішність:
• найвищий бал _________з предметів: ____________________________
• найнижчий бал _________ з предметів: ___________________________
4. Позашкільні заняття:
заняття суспільно корисною працею (які) ___________________________
________________________________________________________
заняття художньою самодіяльністю (якою) _________________________
______________________________________________________________
заняття в гуртках, факультативах (яких) ____________________________
_______________________________________________________________
заняття в спортивних секціях (яких) _______________________________
_______________________________________________________________
Прояв особистісних якостей
Спрямованість інтересів
1. Суспільні доручення (постійні, тимчасові) ________________________
_______________________________________________________________
2. Суспільна активність (позначити):
□ бере активну участь у всіх суспільних справах, не зважаючи на власний час;
□ бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу;
□ не проявляє активності в суспільному житті, але доручення виконує;
□ рідко бере участь у суспільних справах;
□ відмовляється брати участь у суспільних справах.
3. Працьовитість (позначити):
□ будь-яку роботу завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;
□ як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре;
□ рідко береться за роботу;
□ найчастіше намагається ухилитися від будь-якої роботи;
□ завжди ухиляється від виконання будь-якої справи.
4. Відповідальність (позначити):
□ завжди добре й у призначений строк виконує, будь-яку доручену йому справу;
□ у більшості випадків добре й у строк виконує доручену йому роботу;
□ часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;
□ дуже рідко виконує доручену йому справу;
□ ніколи не виконує до кінця доручену йому і справу.
5. Ініціативність (позначити):
□ виступає зачинателем багатьох справ, не прагнучи одержати за це ніякого визнання;
□ досить часто виступає зачинателем нових справ;
□ рідко сам починає нову справу;
□ ніколи не виступає зачинателем справ.
6. Організованість (позначити):
□ завжди правильно розподіляє свою роботу в часі й виконує її відповідно до плану;
□ у більшості випадків правильно розподіляє й у строк виконує свою роботу;
□ уміє правильно розподіляти й у строк виконувати свою роботу тільки в тому випадку, якщо після завершення кожного її етапу потрібно звітувати;
□ частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі;
□ не вміє розподіляти свою роботу в часі, витрачає час даремно.
7. Допитливість (позначити):
□ постійно активно довідується щось нове в різних галузях науки й культури;
□ у більшості випадків зацікавлений в одержанні нових знань із різних галузей науки й культури;
□ рідко прагне довідатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою галуззю знань;
□ як правило, не проявляє зацікавленості в набутті нових знань;
□ байдужий до нових знань будь-якого роду.
8. Акуратність (позначити):
□ завжди тримає свої речі в ідеальному порядку; завжди одягнений охайно, підібраний — і за партою, і біля дошки; береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок;
□ тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (конспекти, книги); допомагає упорядковувати громадське майно (парти, інвентар тощо) скоріше з обов'язку;
□ не проявляє великого прагнення до підтримки порядку навколо себе; іноді приходить до школи нечепурним, неохайно вдягненим; байдужий до тих, хто псує громадське майно;
□ часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже громадського майна, навіть псує його;
□ зовсім не піклується про те, щоб тримати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, нечепурний; при нагоді не замислюючись псує громадське майно.
Ставлення до людей
1. Колективізм (позначити):
□ завжди проявляє турботу щодо знайомих і незнайомих людей, намагається кожному надати допомогу й підтримку;
□ схильний піклуватися про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;
□ нерідко проявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;
□ як правило, байдужий до турбот інших, зі своє ініціативи їм не допомагає;
□ уважає зайвим піклуватися про незнайомих членів суспільства.
2. Чесність, правдивість (позначити):
□ завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників; говорить правду й тоді, коли йому це невигідно;
□ майже завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників;
□ часто говорить неправду заради власної вигоди;
□ майже завжди говорить неправду;
□ схильний завжди говорити неправду.
3. Справедливість (позначити):
□ активно бореться з тим, що вважає несправедливим;
□ не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;
□ рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;
□ не домагається справедливості;
□ зовсім байдужий до проявів несправедливості.
4. Безкорисливість (позначити):
□ у своїх учинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;
□ майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;
□ рідко керується у своїх учинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;
□ у вчинках, як правило, керується міркуваннями власної вигоди;
□ у вчинках, як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.
5. Товариськість (позначити): .
□ завжди охоче вступає в контакт із людьми, любить працювати й відпочивати з іншими;
□ як правило, із задоволенням спілкується з іншими людьми;
□ прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;
□ віддає перевагу індивідуальним формам роботи і й відпочинку;
□ замкнутий, нетовариський.
6. Почуття товариськості (позначити):
□ завжди допомагає товаришам у важкій роботі й у важкі хвилини життя;
□ як правило, допомагає товаришам;
□ допомагає товаришам, коли його просять;
□ дуже рідко допомагає товаришам; якщо його просять, може відмовити в допомозі;
□ ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.
7. Чуйність (позначити):
□ завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;
□ щиро співчуває іншим, якщо не занадто поринений у власні думи;
□ поринений у власні почуття настільки, що це заважає йому розділяти почуття інших людей;
□ майже не вміє співчувати іншим;
□ зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «боргувати» перед ним.
8. Увічливість, тактовність (позначити):
□ усі його вчинки й слова свідчать про повагу до інших людей;
□ майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;
□ часто буває нечемний і нетактовний;
□ часто буває неприпустимо різкий, грубий; нерідко затіває сварки;
□ завжди різкий, невитриманий у спілкуванні як з ровесниками, так і зі старшими; у сварці ображає інших, грубить.
Ставлення до себе
1. Скромність (позначити):
□ ніколи не виставляє напоказ своїх заслуг;
□ іноді на прохання товаришів розповідає про свої справжні досягнення, достоїнства;
□ сам розповідає товаришам про всі свої справжні досягнення, достоїнства;
□ часто хвастається ще не зробленим і тим, у чому він брав дуже малу участь, до чого не причетний;
□ хвастається навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.
2. Упевненість у собі (позначити):
□ ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це варто було б зробити;
□ всі завдання, доручення виконує без допомоги інших; звертається по допомогу тільки у випадку нагальної необхідності;
□ часом, виконуючи важке завдання, не звертається по допомогу, хоча міг би просити допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися;
□ постійно, навіть у простих речах, мас потребу в схваленні й допомозі інших.
3. Самокритичність (позначити):
□ завжди з увагою вислуховує справедливу критику й наполегливий у виправленні своїх недоліків;
□ у більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;
□ часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх ураховувати;
□ до критичних зауважень, порад ставиться неуважно, але намагається виправляти недоліки;
□ відкидає будь-яку критику; відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їхнього виправлення.
4. Уміння розраховувати свої сили (позначити):
□ завжди тверезо оцінює свої власні сили, вибираючи завдання й справи під силу — не занадто легкі й не занадто важкі;
□ як правило, вірно зіставляє свої сили й труднощі завдання;
□ іноді бувають випадки, коли учень погано зіставляє свої сили й труднощі дорученої справи;
□ у більшості випадків не вміє порівнювати свої сили й труднощі справи;
□ майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили й труднощі завдання, справи.
5. Прагнення до успіху, першості (позначити):
□ завжди й у всьому прагне бути першим (у навчанні, спорті й т, д.), наполегливо цього домагається;
□ прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням у якій-небудь одній області;
□ прагне в чомусь одному, що особливо цікавить, домогтися визнання, успіху;
□ дуже рідко прагне до успіху в якій-небудь діяльності, легко задовольняється положенням «середняка»;
□ ніколи не прагне в чому-небудь бути першим, одержує задоволення від самої діяльності.
6. Самоконтроль (позначити).
□ завжди ретельно зважує свої слова й учинки;
□ не завжди ретельно контролює свої слова й учинки;
□ здебільшого вчиняє нерозважно, розраховує на везіння;
□ майже завжди вчиняє нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе.
□ постійно вчиняє нерозважно, у розрахунку «на везіння».
Вольові якості особистості
1. Сміливість (позначити):
□ завжди сміло вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;
□ у більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;
□ не завжди може змусити себе вступити в боротьбу із супротивником, сильнішим від нього самого;
□ у більшості випадків відступає перед силою;
□ завжди відступає перед силою, боїться.
2. Рішучість (позначити):
□ завжди самостійно, без коливань приймає відповідальне рішення;
□ у більшості випадків без коливань приймає відповідальне рішення;
□ іноді коливається перед відповідальним рішенням;
□ рідко приймає яке-небудь відповідальне рішення;
□ не в змозі самостійно прийняти яке-небудь відповідальне рішення.
3. Наполегливість (позначити):
□ завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не відступає перед труднощами;
□ як правило, прагне виконати намічене, навіть якщо при цьому стикається з труднощами; протилежні випадки рідкі;
□ доводить до кінця задумане лише в тому випадку, якщо труднощі його виконання незначні або мають короткочасних зусиль;
□ дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;
□ стикнувшись із труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.
4. Самовладання (позначити):
□ завжди вміє придушити небажані емоційні прояви;
□ як правило, уміє впоратися зі своїми емоціями;
□ часом не вміє впоратися зі своїми емоціями;
□ часто не може придушити небажані емоції;
□ погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та ін.
Положення дитини в дитячому колективі
1. Авторитет у класі (позначити):
□ має безумовний авторитет практично серед усіх однокласників: його поважають, зважають на його думку, довіряють відповідальні справи;
□ має авторитет серед більшості однокласників;
□ має авторитет тільки серед однокласників (якогось угруповання: тільки серед хлопчиків або серед дівчаток);
□ має авторитет в окремих учнів;
□ у класі авторитету не має.
2. Симпатії (позначити):
□ є улюбленцем класу йому прощають окремі недоліки;
□ у класі діти ставляться до нього із симпатією;
□ користується симпатією в окремих дітей;
□ у класі його не люблять.
3. Авторитет у позашкільних об'єднаннях (позначити):
□ є визнаним авторитетом у якомусь із позашкільних об'єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);
□ має авторитет у більшості членів якогось із позашкільних об'єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);
□ має авторитет в окремих членів позашкільних об'єднань (у спортивній школі, дворовій компанії й т. д.);
□ є членом якогось позашкільного об'єднання, але авторитетом там не користується (спортивна школа, клуб і т. д.);
□ не є членом ніякого позашкільного об'єднання.
Особливості психічних процесів і емоцій
1. Увага (позначити):
□ завжди легко й швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя; ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність у роботах не припускається;
□ досить уважно слухає пояснення вчителя; відволікається рідко, іноді трапляються помилки через неуважність;
□ не завжди уважно слухає пояснення вчителя; періодично відволікається, часто робить помилки через неуважність, але виправляє їх під час перевірки;
□ слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво; часто відволікається; постійно припускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх;
□ як правило, повільно та з трудом зосереджує увагу на уроці, мало що засвоює з пояснень учителя через постійні відволікання; припускається великої кількості помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки.
2. Пам'ять (позначити):
□ під час навчання завжди попередньо розбирається в структурі й змісті матеріалу, але матеріал, що вимагає механічного завчання, запам'ятовує легко;
□ під час навчання може запам'ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що вимагає механічного запам'ятовування, дається з трудом;
□ матеріал, що вимагає механічного завчання, засвоює дуже легко, досить 1 - 2 рази переглянути його; має звичку не розбиратися в структурі й змісті матеріалу, який заучує;
□ для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору й осмислення, робить значеннєві помилки.
3. Мислення (підкреслити):
□ швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших розв'язує задачі, часто пропонує власні оригінальні розв'язання;
□ досить швидко розуміє матеріал, швидше за багатьох інших розв'язує задачі, іноді пропонує власні оригінальні розв'язання;
□ задовільно розуміє матеріал після пояснення вчителя, розв'язує задачі в середньому темпі, звичайно власних оригінальних розв'язань не пропонує;
□ у числі останніх уловлює суть пояснень викладача, відрізняється повільним темпом обмірковування й розв'язання задач;
□ розуміє матеріал тільки після додаткових занять, украй повільно розв'язує задачі, сліпо використовуючи при цьому відомі шаблони.
4. Емоційна реактивність (позначити):
□ завжди емоційно жваво реагує на будь-які життєві явища; його можуть глибоко, до сліз схвилювати розповідь, кінофільм;
□ звичайно емоційно жваво реагує на життєві явища, але рідко що його може схвилювати глибоко;
□ рідко проявляє живу емоційну реакцію на події;
□ жива емоційна реакція практично відсутня.
5. Загальний емоційний тонус (позначити):
□ постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, в усе втручається, береться за всі справи;
□ жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя;
□ жвавий, активний тільки в деяких сферах шкільного життя;
□ у порівнянні з товаришами менш активний і жвавий;
□ практично завжди млявий, апатичний у всіх сферах шкільного життя, незважаючи на те що здоровий.
6. Емоційна врівноваженість (позначити):
□ завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів;
□ звичайно спокійний, емоційні спалахи дуже рідкі;
□ емоційно врівноважений;
□ підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів;
□ запальний, часті сильні емоційні спалахи з незначного приводу.
Психолого-педагогічні рекомендації з подальшої роботи зі школярем
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________