Картка психолого-педагогічної характеристики учня

Про матеріал
Класному керівникові. Картка психолого-педагогічної характеристики учня середньої загальноосвітньої школи
Перегляд файлу

Картка психолого-педагогічної характеристики учня

 

Загальні відомості про дитину

1. Анкетні дані:

• прізвище, ім'я, по батькові ______________________________________

• дата народження_____________________________________________

• школа, клас (спеціалізація)______________________________________

2. Відомості про стан здоров'я:

• чи часто хворіє (часто, інколи, рідко)

• хронічні захворювання (які)_____________________________________

• особливості функціонування нервової системи (підкреслити):

швидко стомлюється; стомлюється після трива­лого навантаження, невтомний; швидко пере­ходить від радості до смутку без видимої причи­ни; адекватна зміна настроїв; стабільний у про­яві настрою; переважає збудження; збудження й гальмування врівноважені; переважає гальму­вання.

3. Успішність:

• найвищий бал _________з предметів: ____________________________

• найнижчий бал _________ з предметів: ___________________________

4. Позашкільні заняття:

заняття суспільно корисною працею (які) ___________________________

________________________________________________________

заняття художньою самодіяльністю (якою) _________________________

______________________________________________________________

заняття в гуртках, факультативах (яких) ____________________________

_______________________________________________________________

 заняття в спортивних секціях (яких) _______________________________

_______________________________________________________________

 

Прояв особистісних якостей

Спрямованість інтересів

1. Суспільні доручення (постійні, тимчасові) ________________________

_______________________________________________________________

2. Суспільна активність (позначити):

□ бере активну участь у всіх суспільних справах, не зважаючи на власний час;

□ бере активну участь у суспільних справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу;

□ не проявляє активності в суспільному житті, але доручення виконує;

□ рідко бере участь у суспільних справах;

□ відмовляється брати участь у суспільних справах.

3. Працьовитість (позначити):

□ будь-яку роботу завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;

□ як правило, охоче береться за роботу, намагаю­чись виконати її добре;

□ рідко береться за роботу;

□ найчастіше намагається ухилитися від будь-якої роботи;

□ завжди   ухиляється   від  виконання   будь-якої справи.

4. Відповідальність (позначити):

□ завжди добре й у призначений строк виконує, будь-яку доручену йому справу;                         

□ у більшості випадків добре й у строк виконує доручену йому роботу;                                        

□ часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;                                        

□ дуже рідко виконує доручену йому справу;         

□ ніколи  не  виконує до  кінця доручену  йому і справу.                                                                

5. Ініціативність (позначити):                                   

□ виступає зачинателем багатьох справ, не прагну­чи одержати за це ніякого визнання;                 

□ досить часто виступає зачинателем нових справ;  

□ рідко сам починає нову справу;                          

□ ніколи не виступає зачинателем справ.

6. Організованість (позначити):                                 

□ завжди правильно розподіляє свою роботу в часі й виконує її відповідно до плану;                        

□ у  більшості   випадків   правильно   розподіляє й у строк виконує свою роботу;                         

□ уміє правильно розподіляти й у строк виконувати свою роботу тільки в тому випадку, якщо після  завершення кожного її етапу потрібно звітувати;

□ частіше не вміє правильно розподіляти свою роботу в часі;                                                      

□ не вміє розподіляти свою роботу в часі, витрачає  час даремно.

7. Допитливість (позначити):

□ постійно активно довідується щось нове в різних галузях науки й культури;

□ у більшості випадків зацікавлений в одержанні нових знань із різних галузей науки й культури;

□ рідко прагне довідатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою галуззю знань;

  як правило, не проявляє зацікавленості в набутті нових знань;

  байдужий до нових знань будь-якого роду.

8. Акуратність (позначити):

□ завжди тримає свої речі в ідеальному порядку; завжди одягнений охайно, підібраний — і за пар­тою, і біля дошки; береже громадське майно, завжди намагається привести його в порядок;

□ тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (конспекти, книги); допомагає упо­рядковувати громадське майно (парти, інвентар тощо) скоріше з обов'язку;

□ не проявляє великого прагнення до підтримки порядку навколо себе;  іноді приходить до школи нечепурним, неохайно вдягненим; байдужий до тих, хто псує громадське майно;

□ часто не піклується про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже громадсько­го майна, навіть псує його;

□ зовсім не піклується про те, щоб тримати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, нечепурний; при нагоді не замислюючись псує громадське майно.

 

Ставлення до людей

1. Колективізм (позначити):

□ завжди проявляє турботу щодо знайомих і незнайомих людей, намагається кожному надати допомогу й підтримку;

□ схильний піклуватися про незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;

□ нерідко проявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;

□ як правило, байдужий до турбот інших, зі своє ініціативи їм не допомагає;

□ уважає зайвим піклуватися про незнайомих чле­нів суспільства.

2. Чесність, правдивість (позначити):

□ завжди правдивий щодо своїх батьків, учителів, однокласників; говорить правду й тоді, коли йому це невигідно;

□ майже завжди правдивий щодо своїх батьків, учи­телів, однокласників;

□ часто говорить неправду заради власної вигоди;

□ майже завжди говорить неправду;

□ схильний завжди говорити неправду.

3. Справедливість (позначити):                                 

□ активно бореться з тим, що вважає несправедливим;                                                                

□ не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;                                                                

□ рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;

□ не домагається справедливості;                          

□ зовсім байдужий до проявів несправедливості.  

4.  Безкорисливість (позначити):

□ у своїх учинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;                                                        

□ майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;

□ рідко керується у своїх учинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;

□ у вчинках, як правило, керується міркуваннями власної вигоди;                                                   

□ у вчинках, як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.                                     

5. Товариськість (позначити):                                     .

□ завжди охоче вступає в контакт із людьми, любить працювати й відпочивати з іншими;

□ як правило, із задоволенням спілкується з іншими людьми;                                                              

□ прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;

□ віддає перевагу індивідуальним формам роботи і й відпочинку;                                                     

□ замкнутий, нетовариський.                                 

6. Почуття товариськості (позначити):                       

□ завжди допомагає товаришам у важкій роботі й у важкі хвилини життя;

□ як правило, допомагає товаришам;                    

□ допомагає товаришам, коли його просять;

□ дуже рідко допомагає товаришам; якщо його просять, може відмовити в допомозі;

□ ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.                                                   

7. Чуйність (позначити):                                          

□ завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;                                     

□ щиро співчуває іншим, якщо не занадто поринений у власні думи;                                              

□ поринений у власні почуття настільки, що це заважає йому розділяти почуття інших людей;

□ майже не вміє співчувати іншим;

□ зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «боргувати» перед ним.

8. Увічливість, тактовність (позначити):

□ усі його вчинки й слова свідчать про повагу до інших людей;                                                      

□ майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;  

□ часто буває нечемний і нетактовний;

□ часто буває неприпустимо різкий, грубий; нерідко затіває сварки;

□ завжди різкий, невитриманий у спілкуванні як з ровесниками, так і зі старшими; у сварці ображає інших, грубить.

 

Ставлення до себе

1. Скромність (позначити):

□ ніколи не виставляє напоказ своїх заслуг;

□ іноді на прохання товаришів розповідає про свої справжні досягнення, достоїнства;

□ сам розповідає товаришам про всі свої справжні досягнення, достоїнства;

□ часто хвастається ще не зробленим і тим, у чому він брав дуже малу участь, до чого не причетний;

□ хвастається навіть незначними досягненнями, перебільшеними достоїнствами.

2.  Упевненість у собі (позначити):

□ ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги навіть тоді, коли це варто було б зробити;

□ всі завдання, доручення виконує без допомоги інших; звертається по допомогу тільки у випадку нагальної необхідності;

□ часом, виконуючи важке завдання, не звертається по допомогу, хоча міг би просити допомоги, під­тримки інших, навіть якщо сам може впоратися;

□ постійно, навіть у простих речах, мас потребу в схваленні й допомозі інших.

3.  Самокритичність (позначити):

□ завжди з увагою вислуховує справедливу критику й наполегливий у виправленні своїх недоліків;

□ у більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;

□ часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх ураховувати;

□ до критичних зауважень, порад ставиться неуваж­но, але намагається виправляти недоліки;

□ відкидає будь-яку критику; відмовляється визна­вати свої очевидні промахи, нічого не робить для їхнього виправлення.

4. Уміння розраховувати свої сили (позначити):

□ завжди тверезо оцінює свої власні сили, виби­раючи завдання й справи під силу — не занадто легкі й не занадто важкі;

□ як правило, вірно зіставляє свої сили й труднощі завдання;

□ іноді бувають випадки, коли учень погано зістав­ляє свої сили й труднощі дорученої справи;

□ у більшості випадків не вміє порівнювати свої сили й труднощі справи;

□ майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили й труднощі завдання, справи.

5. Прагнення до успіху, першості (позначити):

□ завжди й у всьому прагне бути першим (у навчан­ні, спорті й т, д.), наполегливо цього домагаєть­ся;

□ прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням у якій-небудь одній області;

□ прагне в чомусь одному, що особливо цікавить, домогтися визнання, успіху;

□ дуже рідко прагне до успіху в якій-небудь діяль­ності, легко задовольняється положенням «серед­няка»;

□ ніколи не прагне в чому-небудь бути першим, одержує задоволення від самої діяльності.

6. Самоконтроль (позначити).

□ завжди ретельно зважує свої слова й учинки;

□ не   завжди   ретельно   контролює   свої   слова й учинки;

□ здебільшого вчиняє нерозважно, розраховує на везіння;

□ майже завжди вчиняє нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе.

□ постійно вчиняє нерозважно, у розрахунку «на везіння».                                                                  

 

Вольові якості особистості

1. Сміливість (позначити):                                           

□ завжди сміло вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

□ у більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший від нього самого;

□ не завжди може змусити себе вступити в боротьбу із супротивником, сильнішим від нього самого;

□ у більшості випадків відступає перед силою;

□ завжди відступає перед силою, боїться.

2.  Рішучість (позначити):

□ завжди самостійно, без коливань приймає відпо­відальне рішення;

□ у більшості випадків без коливань приймає від­повідальне рішення;

□ іноді коливається перед відповідальним рішен­ням;

□ рідко приймає яке-небудь відповідальне рішен­ня;

□ не в змозі самостійно прийняти яке-небудь від­повідальне рішення.

3.  Наполегливість (позначити):

□ завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні тривалі зусилля, не відступає перед труднощами;

□ як правило, прагне виконати намічене, навіть якщо при цьому стикається з труднощами; про­тилежні випадки рідкі;

□ доводить до кінця задумане лише в тому випадку, якщо труднощі його виконання незначні або мають короткочасних зусиль;

□ дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;

□ стикнувшись із труднощами, відразу ж відмовля­ється від спроб виконати намічене.

4. Самовладання (позначити):

□ завжди вміє придушити небажані емоційні про­яви;

□ як правило, уміє впоратися зі своїми емоціями;

□ часом не вміє впоратися зі своїми емоціями;

□ часто не може придушити небажані емоції;

□ погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості та ін.

 

Положення дитини в дитячому колективі

1. Авторитет у класі (позначити):

□ має безумовний авторитет практично серед усіх однокласників: його поважають, зважають на його думку, довіряють відповідальні справи;

□ має авторитет серед більшості однокласників;

□ має авторитет тільки серед однокласників (яко­гось угруповання: тільки серед хлопчиків або серед дівчаток);

□ має авторитет в окремих учнів;

□ у класі авторитету не має.

2. Симпатії (позначити):

□ є улюбленцем класу йому прощають окремі недоліки;

□ у класі діти ставляться до нього із симпатією;

□ користується симпатією в окремих дітей;

□ у класі його не люблять.

3. Авторитет у позашкільних об'єднаннях (позначити):

□ є визнаним авторитетом у якомусь із позашкіль­них об'єднань (спортивна школа, музична шко­ла, дворова компанія й т. д.);

□ має авторитет у більшості членів якогось із поза­шкільних об'єднань (спортивна школа, музична школа, дворова компанія й т. д.);

   має авторитет в окремих членів позашкільних об'єднань (у спортивній школі, дворовій компанії й т. д.);

□ є членом якогось позашкільного об'єднання, але авторитетом там не користується (спортивна школа, клуб і т. д.);

□ не є членом ніякого позашкільного об'єднання.

 

Особливості психічних процесів і емоцій

1. Увага (позначити):

□ завжди легко й швидко зосереджує свою увагу на поясненні вчителя; ніколи не відволікається на уроці, помилок через неуважність у роботах не припускається;

□ досить уважно слухає пояснення вчителя; відво­лікається рідко, іноді трапляються помилки через неуважність;

□ не завжди уважно слухає пояснення вчителя; періодично відволікається, часто робить помил­ки через неуважність, але виправляє їх під час перевірки;

□ слухає досить уважно тільки в тому випадку, якщо йому цікаво; часто відволікається; постійно при­пускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх;

□ як правило, повільно та з трудом зосереджує ува­гу на уроці, мало що засвоює з пояснень учи­теля через постійні відволікання; припускається великої кількості помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки.

2.  Пам'ять (позначити):

□ під час навчання завжди попередньо розбираєть­ся в структурі й змісті матеріалу, але матеріал, що вимагає механічного завчання, запам'ятовує легко;

□ під час навчання може запам'ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що вимагає механічного запам'ятовування, дається з трудом;

□ матеріал, що вимагає механічного завчання, засвоює дуже легко, досить 1 - 2 рази перегляну­ти його; має звичку не розбиратися в структурі й змісті матеріалу, який заучує;

□ для запам'ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, без розбору й осмис­лення, робить значеннєві помилки.

3.  Мислення (підкреслити):

□ швидко схоплює суть матеріалу, завжди в числі перших розв'язує задачі, часто пропонує власні оригінальні розв'язання;

□ досить швидко розуміє матеріал, швидше за бага­тьох інших розв'язує задачі, іноді пропонує влас­ні оригінальні розв'язання;

□ задовільно розуміє матеріал після пояснення вчи­теля, розв'язує задачі в середньому темпі, зви­чайно власних оригінальних розв'язань не про­понує;

□ у числі останніх уловлює суть пояснень виклада­ча, відрізняється повільним темпом обміркову­вання й розв'язання задач;

□ розуміє матеріал тільки після додаткових занять, украй повільно розв'язує задачі, сліпо використо­вуючи при цьому відомі шаблони.

4.  Емоційна реактивність (позначити):

□ завжди емоційно жваво реагує на будь-які життєві явища; його можуть глибоко, до сліз схвилювати розповідь, кінофільм;

□ звичайно емоційно жваво реагує на життєві яви­ща, але рідко що його може схвилювати гли­боко;

□ рідко проявляє живу емоційну реакцію на події;

□ жива емоційна реакція практично відсутня.

5. Загальний емоційний тонус (позначити):

□ постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного                                                                        життя, в усе втручається, береться за всі справи;

    жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя;

    жвавий, активний тільки в деяких сферах шкільного життя;

    у порівнянні з товаришами менш активний і жвавий;

    практично завжди млявий, апатичний у всіх сфе­рах шкільного життя, незважаючи на те що здоровий.

6. Емоційна врівноваженість (позначити):

□ завжди спокійний, у нього не буває сильних емоційних спалахів;                                                 

□ звичайно  спокійний,  емоційні  спалахи дуже рідкі;                                                                  

□ емоційно врівноважений;

□ підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів;

   запальний,   часті   сильні   емоційні   спалахи з незначного приводу.

    

Психолого-педагогічні рекомендації з подальшої роботи зі школярем

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                         

doc
Додано
9 квітня 2021
Переглядів
1670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку