19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Картки "Диференційовані картки з української мови"

Про матеріал

Даний матеріал містить диференційовані завдання з української мови за двома рівнями. Можна використовувати для закріплення вивченого матеріалу на уроках початкової школи.

Перегляд файлу

                                       Картка № 1

I рівень.

Спиши. Підкресли слова, які звучать і пишуться однаково. Поясни їх значення.

  1. Вранці мию руки, шию. Хоч не шию я ніколи, та голок в мене доволі. Вранці діти поспішають до школи. Ми поклали в ранці зошити. У Наталки довгі коси. Коси коса, доки роса.

II рівень.

Склади речення, використовуючи слова,які пишуться і розрізняються тільки наголосом.

Мала – мала, замок – замок.

 

 

                                         Картка №2

I рівень.

Добери синоніми до поданих слів, користуючись словами для довідок: веселий - , сміливий - , пухкий - .

Слова для довідок: м’який, радісний. Відважний, пишний, безстрашний, бадьорий, хоробрий.

II рівень.

Добери синоніми до поданих слів:

Робота - , будинок - , учень - , дорога - , їжа - .

 

 

 

 

                                      Картка № 3

I рівень

З ряду синонімів добери і встав замість крапок найбільш влучне:

1. Багряний, рум’яний, червоний, рожевий, малиновий.

На сході небо стало… . Щічки у дівчинки були … кольору. Ліс восени став … .

II рівень.

Подані словосполучення заміни близьким за значенням іменником:

сильна метелиця -                           велике нещастя –

сильний дощ -                                 буря на морі –

дрібний дощ -                                  людина, яка нічого не знає –

 

                                      Картка № 4

I рівень

Спиши слова. Познач у них основу і закінчення.

Книжка, вранішнє, проліски, теплиця, волосина, море, земля, село, малята, грибки, допомога, школа.

II рівень

З поданими словами склади речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь. У кожному слові визнач основу і закінчення.

 Рибалка, рибалити, рибка, риб’ячий.

 

 

 

 

                               Картка № 5

I рівень

З кожної групи слів випиши спільнокореневі:

1) мило, мильниця, милитися, милуватися, мильце, мильний;

2) сирість, сирник, сирий, відсиріти;

3) сова,совеня, совок, совиний.

II рівень

Чи правильно Незнайко дібрав спільнокореневі слова? Виправ помилки і запиши.

Гористий – горе; річний – річка; синівський – синіє; бандурист- банк.

 

 

                             Картка № 6

I рівень

Зміни слова за зразком. Підкресли букви, що позначають змінені приголосні в коренях.

Луг – на лузі                         кожух – на кожусі

Нога -                                    яблуко –

Скрипка -                              наука –

Дорога -                                рука –

II рівень

Спиши, вставляючи пропущені букви.

Шви..ко, ка..ка мовиться, та не шви..ко діло робиться. У людини

Ні..ті, а в орла кі..ті.

                                     Картка № 7

I рівень

Спиши слова, позначаючи у них корінь і префікс.

Заявити, змовчати, розпитати, бездушний, поєднати, розшукати, розвантажити, скінчити,прополоти.

II рівень

Прочитай. Випиши слова з префіксом. Познач його.

На нашій вулиці збудували новий будинок. Біля під’їзду зробили

доріжки. Зварювальники розпочали робити огорожу. Скоро ми посадимо квіти.

Зразок: приїде.

 

 

   Картка № 8

I рівень

За допомогою префіксів утвори антоніми:

Прилітати -                           віднести –

Виходити-                            одягнутися –

Закривати -                           виїхати –

II рівень

До виділених прикметників  добери синоніми з префіксом без-.

Засушливе літо -                          сумний день-

Пустинний острів -                      жорстокий вчинок-

Слова для довідок: безлюдний, безрадісний, безжалісний, бездощове.

 

                                   Картка № 9

I рівень

Спиши, ставлячи потрібну букву. Виділи префікси.

Ро..бити, ро..гризти, ро..міняти, ро..писати, ро..сіяти, ро..почати.

II рівень

З окремих частин склади слово.

- вус-, -ий, без-, -дерти, - роз.

- голос-, без-, -ий, - гриз-, -ати, роз-.

- вод-, без-, - ний.

 

 

 

                                  Картка № 10

I рівень

Випиши в одну колонку слова з префіксом з-, а в другу - з префіксом с-. Пригадай та поясни правопис цих префіксів.

Злізти, знести, скочити, стирати,скласти, зміряти, сфотографувати,

змалювати,  станцювати, збудувати, схопити, зрушити.

II рівень

Випиши слова з префіксами з-, роз-. За допомогою цих префіксів самостійно утвори нові слова.

Пахучі фіалки зростали привітні й на радість хорошій людині розквітли.

 

 

                                      Картка № 11

I рівень

Спиши. На місці крапок постав, де потрібно, апостроф.

Роз..яснювати, з..ясувати, в..їжджати, роз..морозити, роз..писка,

під..єднати, по..їзд, при..єднати, об..явити, про..їзд.

  II рівень

Випиши слова з апострофом після префікса. Мотивуй свій вибір.

Під’їзд, в’ється, з’єднувати, кав’ярня, з’ясувати, хом’як, п’ють, з’їхати, п’явка, об’їхати, роз’ятрити, роз’яснити, роз’їзний.

 

 

 

 

 Картка № 12

I рівень

Допиши професії. Познач у дописаних словах суфікси.

Лікує хворих -                         грає на скрипці –

Добуває вугілля -                    виховує дітей –

Продає товари -                       працює в аптеці –

II рівень

Від поданих слів за допомогою різних суфіксів утвори  слова – назви ознак предметів. Склади з ними речення.

Ліс - , вода - , глина - .

 

 

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку