Даний матеріал містить диференційовані завдання з української мови за двома рівнями. Можна використовувати для закріплення вивченого матеріалу на уроках початкової школи.
Картка № 1
I рівень.
Спиши. Підкресли слова, які звучать і пишуться однаково. Поясни їх значення.
II рівень.
Склади речення, використовуючи слова,які пишуться і розрізняються тільки наголосом.
Мала – мала, замок – замок.
Картка №2
I рівень.
Добери синоніми до поданих слів, користуючись словами для довідок: веселий - , сміливий - , пухкий - .
Слова для довідок: м’який, радісний. Відважний, пишний, безстрашний, бадьорий, хоробрий.
II рівень.
Добери синоніми до поданих слів:
Робота - , будинок - , учень - , дорога - , їжа - .
Картка № 3
I рівень
З ряду синонімів добери і встав замість крапок найбільш влучне:
1. Багряний, рум’яний, червоний, рожевий, малиновий.
На сході небо стало… . Щічки у дівчинки були … кольору. Ліс восени став … .
II рівень.
Подані словосполучення заміни близьким за значенням іменником:
сильна метелиця - велике нещастя –
сильний дощ - буря на морі –
дрібний дощ - людина, яка нічого не знає –
Картка № 4
I рівень
Спиши слова. Познач у них основу і закінчення.
Книжка, вранішнє, проліски, теплиця, волосина, море, земля, село, малята, грибки, допомога, школа.
II рівень
З поданими словами склади речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь. У кожному слові визнач основу і закінчення.
Рибалка, рибалити, рибка, риб’ячий.
Картка № 5
I рівень
З кожної групи слів випиши спільнокореневі:
1) мило, мильниця, милитися, милуватися, мильце, мильний;
2) сирість, сирник, сирий, відсиріти;
3) сова,совеня, совок, совиний.
II рівень
Чи правильно Незнайко дібрав спільнокореневі слова? Виправ помилки і запиши.
Гористий – горе; річний – річка; синівський – синіє; бандурист- банк.
Картка № 6
I рівень
Зміни слова за зразком. Підкресли букви, що позначають змінені приголосні в коренях.
Луг – на лузі кожух – на кожусі
Нога - яблуко –
Скрипка - наука –
Дорога - рука –
II рівень
Спиши, вставляючи пропущені букви.
Шви..ко, ка..ка мовиться, та не шви..ко діло робиться. У людини
Ні..ті, а в орла кі..ті.
Картка № 7
I рівень
Спиши слова, позначаючи у них корінь і префікс.
Заявити, змовчати, розпитати, бездушний, поєднати, розшукати, розвантажити, скінчити,прополоти.
II рівень
Прочитай. Випиши слова з префіксом. Познач його.
На нашій вулиці збудували новий будинок. Біля під’їзду зробили
доріжки. Зварювальники розпочали робити огорожу. Скоро ми посадимо квіти.
Зразок: приїде.
Картка № 8
I рівень
За допомогою префіксів утвори антоніми:
Прилітати - віднести –
Виходити- одягнутися –
Закривати - виїхати –
II рівень
До виділених прикметників добери синоніми з префіксом без-.
Засушливе літо - сумний день-
Пустинний острів - жорстокий вчинок-
Слова для довідок: безлюдний, безрадісний, безжалісний, бездощове.
Картка № 9
I рівень
Спиши, ставлячи потрібну букву. Виділи префікси.
Ро..бити, ро..гризти, ро..міняти, ро..писати, ро..сіяти, ро..почати.
II рівень
З окремих частин склади слово.
- вус-, -ий, без-, -дерти, - роз.
- голос-, без-, -ий, - гриз-, -ати, роз-.
- вод-, без-, - ний.
Картка № 10
I рівень
Випиши в одну колонку слова з префіксом з-, а в другу - з префіксом с-. Пригадай та поясни правопис цих префіксів.
Злізти, знести, скочити, стирати,скласти, зміряти, сфотографувати,
змалювати, станцювати, збудувати, схопити, зрушити.
II рівень
Випиши слова з префіксами з-, роз-. За допомогою цих префіксів самостійно утвори нові слова.
Пахучі фіалки зростали привітні й на радість хорошій людині розквітли.
Картка № 11
I рівень
Спиши. На місці крапок постав, де потрібно, апостроф.
Роз..яснювати, з..ясувати, в..їжджати, роз..морозити, роз..писка,
під..єднати, по..їзд, при..єднати, об..явити, про..їзд.
II рівень
Випиши слова з апострофом після префікса. Мотивуй свій вибір.
Під’їзд, в’ється, з’єднувати, кав’ярня, з’ясувати, хом’як, п’ють, з’їхати, п’явка, об’їхати, роз’ятрити, роз’яснити, роз’їзний.
Картка № 12
I рівень
Допиши професії. Познач у дописаних словах суфікси.
Лікує хворих - грає на скрипці –
Добуває вугілля - виховує дітей –
Продає товари - працює в аптеці –
II рівень
Від поданих слів за допомогою різних суфіксів утвори слова – назви ознак предметів. Склади з ними речення.
Ліс - , вода - , глина - .