Картки для формування навичок діалогічного та монологічного мовлення. Склала вчитель початкових класів Бердянської гімназії №3 «Сузір’я» Жук О.М.
Складіть діалог
Ситуація : зимового ранку зустрілися Сашко і Сергійко.
Мета спілкування: домовитися про підгодівлю пташок узимку.
Мовні завдання:
Складіть діалог
Ситуація : уявіть синичку, що сидить на дереві поблизу вікна.
Мета спілкування: з’ясувати труднощі, які переживає синичка сніжної зими.
Мовні завдання:
Складіть діалог
Ситуація : Наталка просить бабусю пришити ґудзик.
Мета спілкування: просити надати допомогу.
Мовне завдання:
Складіть діалог
Ситуація : Вечір у моїй родині.
Мета спілкування: про надання допомоги у виконанні домашнього завдання..
Мовне завдання:
Складіть діалог
Ситуація : зимовий вечір. Бабуся з дідусем п’ють чай.
Мета спілкування: поділитися своїми враженнями про сьогоднішній день.
Мовне завдання:
Складіть діалог
Ситуація : захворіла Оленка До неї завітала подруга Катруся.
Мета спілкування: дізнатися про стан здоров’я , лікування Оленки і повідомити про новини в класі.
Мовне завдання:
Складіть діалог
Ситуація : у зоомагазині. Тобі сподобався папуга.
Мета спілкування: умов маму купити папугу.
Мовні завдання:
Складіть діалог
Ситуація : вихідний день. Розмова з подругою (другом) по телефону.
Мета спілкування: переконати подругу ( друга) вийти на прогулянку до парку.
Мовні завдання:
3. Дотримуватись правил спілкування по телефону.
1. Розгляньте малюнок і прочитайте запитання:
2. За малюнком і запитаннями складіть діалог.
3. Вживайте ввічливі слова.
Мовні завдання:
2. За малюнком і запитаннями склади і запиши оповідання.
3. Добери заголовок до оповідання.
Мовні завдання:
Ситуація : «Їжак оселився в садку поблизу будинку».
1. Склади і запиши з поданими словами оповідання на тему: «Їжак» за власними спостереженнями та поданими словами.
2. Використовуй слова:
Садок, будинок, живе, яблука, їжак, колючий, діти, молоко, годують.
Складіть монолог.
Ситуація : допомога бабусі в приготуванні пиріжків.
Мета спілкування: надати консультацію щодо правил поведінки на кухні та правил поводження з борошном.
Мовні завдання:
1. Розглянь малюнок , прочитай запитання і дай на них відповідь:
- Дай імена людям зображеним на малюнку.
- Чим вони займаються?
- Про що бабуся розповідає онучці?
- А що онука відповідає бабусі?
- Як треба поводитися на кухні біля плити?
- Чи можна гратися з борошном? Чому?
- З якою начинкою зліпили пиріжки?
2. За малюнком і запитаннями склади оповідання.
3. Добери заголовок до оповідання. Вживай ввічливі слова.
Складіть монолог.
Ситуація : пташеня в небезпеці.
Мета спілкування: допомогти пташеняті повернутись до гнізда.
Мовні завдання:
- Чим займається їжак та зайчик?
Складіть монолог.
Ситуація : небезпека на льоду
Мета спілкування: допомогти однокласниці вибратися з крихкої криги.
Мовні завдання:
Складіть діалог
Ситуація : діти на відпочинку.
Мета спілкування: поділитися своїми враженнями про перебування на відпочинку.
Мовні завдання:
- Як ти гадаєш чи сподобався дітям відпочинок?