Картки для формування навичок діалогічного та монологічного мовлення.

Про матеріал
Картки для формування навичок діалогічного та монологічного мовлення за допомогою опорних слів, малюнків, запитань сприяють формуванню мовленнєвої компетенції молодших школярів.
Перегляд файлу

Картки для формування навичок діалогічного та монологічного мовлення. Склала вчитель початкових класів Бердянської гімназії №3 «Сузір’я» Жук О.М.

Складіть діалог

Ситуація : зимового ранку зустрілися Сашко і Сергійко.

Мета спілкування: домовитися про підгодівлю пташок узимку.

Мовні завдання:

  1. Вживайте слова: годівничка, насіння, сальце, я не погоджуюся, я маю іншу думку.
  2. Правильно звертайтеся один до одного.
  3. http://s018.radikal.ru/i524/1201/b0/5ad4b41b1790.jpgВживайте ввічливі слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : уявіть синичку, що сидить на дереві поблизу вікна.

Мета спілкування: з’ясувати труднощі, які переживає синичка сніжної зими.

Мовні завдання:

  1. Вживайте слова:житло, тепло, мороз, їжа, пожива, снігова зима, холодно, важко.
  2. Правильно звертайтеся один до одного.
  3. Вживайте ввічливі слова.
  4. http://myfl.ru/files/u1907/public/sinica1.jpg Висловіть співчуття синичці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : Наталка просить бабусю пришити ґудзик.

Мета спілкування: просити надати допомогу.

Мовне завдання:

  1. Вживайте слова:бабуся, Наталка, голка, ґудзик, нитка, охайно, вузлик, вколоти, витягнути.
  2. Правильно звертайтеся один до одного: бабусю,  Наталочко,онучко
  3. Вживайте ввічливі слова.

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : Вечір у моїй родині.

Мета спілкування: про надання допомоги у виконанні домашнього завдання..

Мовне завдання:

  1. Вживайте слова:щоденник,вірш,допомогти,домашнє завдання,письмово, правило,таблиця множення.
  2. Правильно звертайтеся один до одного: доню,мамо,Оленко, матусю,бабусю, дідусю.
  3. Вживайте ввічливі слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : зимовий вечір. Бабуся з дідусем п’ють чай.

Мета спілкування:  поділитися своїми враженнями про сьогоднішній день.

Мовне завдання:

  1. http://www.liga-detstva.ru/images/catalogue/big/1379.jpgВживайте слова: зранку, зустрів, бачила, читав, скопав, чула, спекла.
  2. Правильно звертайтеся один до одного:Олено, Іване.
  3. Вживайте ввічливі слова

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація :  захворіла Оленка  До неї завітала подруга  Катруся.

Мета спілкування: дізнатися про стан здоров’я , лікування Оленки і повідомити про новини в класі.

Мовне завдання:

  1. Вживайте слова: почуваєшся, ліки, довго, читали, відвідали, досліджували.
  2. Правильно звертайтеся один до одного:Оленко, Катрусю, подруго.
  3. Вживайте ввічливі слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розгляньте  малюнок і складіть діалог, використовуючи  запитання.
  • Чи відвідуєш ти шкільну бібліотеку?
  • Хто видає книжки в бібліотеці?
  • Яке приміщення шкільної бібліотеки?
  • Чи багато книжок у бібліотеці?
  • Які книжки ти любиш читати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : у зоомагазині. Тобі сподобався папуга.

Мета спілкування: умов маму купити папугу.

Мовні завдання:

  1. Правильно звертайтеся один до одного.
  2. Вживайте ввічливі слова.

http://animalspace.net/uploads/posts/2012-03/1332682177_volnistyy-popugay.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : вихідний день. Розмова з подругою (другом) по телефону.

Мета спілкування: переконати подругу ( друга) вийти на прогулянку до парку.

Мовні завдання:

  1. Правильно звертайтеся один до одного.
  2. Вживайте ввічливі слова.

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_480/12668245992sWMn0.jpg3. Дотримуватись правил спілкування по телефону.

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Розгляньте малюнок і прочитайте запитання:

  • Як називається село , в якому ти живеш?
  • Яке твоє село влітку?
  • Які дерева та квіти ростуть на вулицях селища?
  • На якій вулиці ти живеш?
  • Чи любиш ти своє село?

    2.    За малюнком і запитаннями складіть діалог.

 

3.  Вживайте ввічливі слова.

http://artnow.ru/img/272000/272681.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовні завдання:

  1. Розглянь малюнок і прочитай запитання:
  • Яка пора року?
  • Де відпочивають діти?
  • Де розташований літній табір?
  • Куди йдуть діти?

2. За малюнком і запитаннями склади і запиши оповідання.

3. Добери заголовок до оповідання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовні завдання:

 

Ситуація :  «Їжак оселився в садку поблизу будинку».

1. Склади і запиши з поданими словами оповідання на тему: «Їжак» за власними спостереженнями та поданими словами.

2. Використовуй слова:

Садок, будинок, живе, яблука, їжак, колючий, діти, молоко, годують.

http://www.arinasorokina.ru/dnevnik-fotografa/wp-content/uploads/2012/05/clipart-62.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть монолог.

Ситуація : допомога бабусі в приготуванні пиріжків.

Мета спілкування: надати консультацію щодо правил поведінки на кухні та правил поводження з борошном.

Мовні завдання:

1. Розглянь малюнок , прочитай запитання і дай на них відповідь:

 -  Дай імена людям зображеним на малюнку.

 - Чим вони займаються?

 - Про що бабуся розповідає онучці?

 - А що онука відповідає бабусі?

 - Як треба поводитися на кухні біля плити?

         - Чи можна гратися з борошном? Чому?

 - З якою начинкою зліпили пиріжки?

2. За малюнком і запитаннями склади оповідання.

3. Добери заголовок до оповідання. Вживай ввічливі слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть монолог.

Ситуація : пташеня в небезпеці.

http://vozhatiki.ru/_bl/2/57171658.jpgМета спілкування: допомогти пташеняті повернутись до гнізда.

Мовні завдання:

  1. Розглянь малюнок і прочитай запитання:
  • -  Кого ти бачиш на малюнку?
  • - Яка пора року?

    - Чим займається їжак та зайчик?

  • - Хто випав з гнізда?
  • - Про що пташеня просить лісових друзів?
  1. За малюнком і запитаннями склади оповідання.
  2. Добери заголовок до оповідання. Вживай ввічливі слова.

 

Складіть монолог.

Ситуація : небезпека на льоду

Мета спілкування: допомогти однокласниці вибратися з крихкої криги.

Мовні завдання:

  1. Розглянь малюнок і прочитай запитання:
  • -  Кого ти бачиш на малюнку?
  • - Яка пора року?
  • - Що загрожує дітям?
  • - Хто в більшій небезпеці?
  • - Про що говорить Петрик із Даринкою?
  1. За малюнком і запитаннями склади оповідання.
  2. Добери заголовок до оповідання. Вживай ввічливі слова.

http://azbez.com/sites/azbez.com/files/images/012__1kopiya.preview.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть діалог

Ситуація : діти на відпочинку.

Мета спілкування: поділитися своїми враженнями про перебування на відпочинку.

Мовні завдання:

  1. Розглянь малюнок дай імена дітям і прочитай запитання:
  • -  Яка пора року?
  • - Де відпочивають діти?
  • - Що росте на березі річки?
  • - Чим займається хлопчик?
  • - Про що у нього запитує дівчинка?
  • - Як називаються квіти, що на воді?
  • - Хто ще відпочиває на березі річки?

   -  Як ти гадаєш чи сподобався дітям відпочинок?

  1. За малюнком і запитаннями склади оповідання.
  2. Добери заголовок до оповідання.
docx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку