Дидактичний матеріал з української літератури
для комплексної підготовки до ЗНО
10 клас
Орфографія
КАРТКА №1
А тут – як на те – «бож…вiльна воля» не/забаром понаводила за собою й своїх дiток свавiл…них; земство, де нема нi мужика, нi пана; мировi суди, де не питають – якого хто роду... Зовсiм свiт перевернувся! Про старе нiчого вже було й думати: треба якось до нового пр…строюватись, що/б хоч тут не попустити свого. Що ж його робити? як його пр…ладитись. Руки до дiла не пр…звичаєнi з/малечку, – не не/волити ж їх на старiсть?! А розум – хто до волi думав, що пановi потрiбен робочий розум? Пановi треба було знатного роду, бага…ства; треба було вмiти себе показати, вмiти пожити, поїсти, попити, а мати робочий розум, здатний на дiло, а не на вигадки панс…кi, – пановi не треба було... А тепер: розуму! працi! – тiльки й чутно, як вигукували на всiх шляхах, на всiх базарах життя.
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова життя.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: понаводила, знатного, земство.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та прикметника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №2
Хто зразу не перелякався того покрику та брався за дiло, – того захоплювало життя на свої бистрi хвилi, мчало усе в/перед, в/перед, – то кидало на/спiд, зал…вало; то вергало на/верх, пiдкидало вгору, знову н…сло на гр…бенястiй хвилi, аж поки не/виносило на берег... Хоч болiли iнодi у нашого плавця пом’ятi боки, а все-таки вiн хоч i не/твердими ногами, ступав на ту землю, де колись усе живло тремтало його духу. Усе-таки вiн був господар на нiй, а не попихач, не наймит. Швидко вiн зж…вався з новим своїм мiсцем на старiй землi – i пiдвертав її пiд себе: вона йому плодила, родила – ставало на пожиття його! А хто перелякався, – той залазив до себе на хутiр, у село, проклинав новий вiк, нових людей, день за днем тяг злиде…е життя, проїдаючи оста…є своє добро – викупнi бiлети, за котрi баришники-жиди не давали й половини цiни... За собою життя в…селе, ро…кiшне, без працi, без клопоту; перед собою – вбоге доживання вiку, – може, тяжка праця на старiсть, гiрка турбота, замiсть спокою, – без шага грошей, котрi жидки вспiють вимотать, – без ступня землi, котру за старi довги банковi тарахнули з молотка... Як же його не проклинати такого? як з ним миритися?!
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть синоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова проїдаючи.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: покрику, проклинати, зразу.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та частки.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №3
Настав новий вiк й для нашого Чiпки. То таки що тихе, щас…ливе життя у себе дома, з любою жiнкою, з старою матiр…ю, а то таки й на громадi, серед людей Чiпка не оста…iй... Люди стали його знати, поважати й шанувати, бо iнодi Чiпка ставав де/кому й у помочi. Хоч вiн не /любив тепер ро…кидатись, а при нуждi чоловiковi поможе. Чи хр…стини де: кого ж його в куми? – Чiпка, чоловiк добрий, послухає. Оже Чiпка сам нiколи не/ ходив у куми; зате Галя по селу цiлу метку хреще…икiв мала. Коли бог не/дає своїх дiток, хреще…иками втiшаєт…ся. Лободi дочку давати, а в скринi всього-навсього десять карбованцiв – не/стане й на горiлку. Що його робити? Де б його рук зач…пити? «Ти б, чоловiче, – рає Лободиха, – пiшов до Варениченка: може б вiн позичив до нового хлiба?» – «А справдi», – одказує Лобода та прямо до Чiпки. Чiпка порадит…ся з Галею – i вродит…ся в Лободи весi…я, – цiлий тиждень поїжджани п…ють та гуляють.
– Нема чоловiка добрiшого, як у нас Чiпка! – хвалят…ся пiщани i здiймають шапки, ще з/далека побачивши Чiпку.
Та хiба однi пiщани?
Вештаючись раз по раз по ярмарках, промислуючи полотнами, став Чiпка вiдомий на цiлий повiт.
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова поїжджани.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: вештаючись, послухає, справді.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та дієприслівника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №4
В…рнувся Чiпка додому, радий, що дов…лося направити громаду на добру стежку. У його серцi закл…овувалось щось нове: йому хотiлося, що/б громада його послухала; в головi промайнула думка, що вiн порядкує на громадi, веде її в/перед, усiма в…рховодить... Давнє забулося, мов його й не/ було нiколи: вiн тепер отаманує на громадi...
– Коли б то, Галю, послухали моєї ради, – каже вiн у/ночi жiнцi, – увiрвалася б їм нитка! – I вiн ще довго ро…казував Галi, як вiн буде людям служити... Галi й самiй становилось якось гарно на душi, що її чоловiк заробив таку людс…ку повагу.
А в Чiпчинiм серцi уже ворушилося бажання в…рховодити, пекло його, виривалось на/верх у думцi, в словi... Чiпка з ним носився, як з нахiдкою. Кого не/зустрiне, з ким не/забалакає – та все про земство, про вибори. Не/має й речi другої. Радить кожному себе ст…регти, громаду, а не/ даватись знову панам у руки.
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть синоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова отаманує.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: заробив, бажання, гарно.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та займенника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №5
Радiв Чiпка, потай од мат…рi, в/двох з жiнкою, що заробив людс…ку шану, повагу. Те, що мiсяць назад тiльки заклюнулось у серцi, тепер уже снувало перед його очима, заволодiло його думками. Лагодився Чiпка громадi служити, зб…рався добро робити; грiв у сер…цi сам собi нишком, потай уже й жiнки, голубку/надiю – давнє забути i слiд його загладити... А вийшло так... що – де знайшов шану, там загубив спокiй i... долю!
Вибiр його в управу, зробл…ний пiд гарячий час, без поради, без ро…мислу, нiкому не/був милий. Козац…ка старшина на Чiпку скоса дивилася. Писарям та головам заздро було, як-таки москальчук, ще не/давнiй голодранець, волоцюга, л…дащо, посiвши за жiнкою бага…ство, вискочив у люди, мiж пани, куди вони перлися з самого малку, що їм снилося й ввижалося – та не/сталося! Пани оханулися, як уже вибрали. Стали вони один одному жалiтися, який тепер вiк настав, що свiй брат/дворянин братаєт…ся з «хамом» та ще пiдводить до того й других.
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова волоцюга.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: загладити, дворянин, посівши.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та дієприкметника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №6
Чiпка, як почув про дiло – мов хто його обухом лигнув по головi. Сором, досада, злiсть – усе разом пр…лило в його голову, мутило його кров, гамс…лило в висках; заходило жовтими й чорними кружками у вiччю... Сам вiн поблiд; руки тряслись... Вiн почував своїм сер…цем, що це вертаєт…ся за ним давнє, простягає до його руки, хоче його схопити, обняти... Що/б себе не видати, вiн скочив з ослiнчика, де перед тим сидiв; став ходити по хатi; блудив мутними очима по стiнах... Одна думка обганяла другу; одна одну вип…реджала, наче гралися на/ввип…редки; вiн хотiв на бiгу пiймати хоч одну з них; вони од його тiкали, зникали, однi тiльки краї їх на одну хвилиночку мел…кали, поки не/злилися в одну думку: як-не-як, а живцем не/ податися в руки!
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть синоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова як-не-як.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: хвилиночку, простягає, поблід.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та дієслова.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №7
На/дворi ст…мнiло. Спускалася нiч на землю, утихомирювала людс…кi клопоти, руки й думки. Полягали спати. Чiпка л…жав мовчки, хоч i не/спав. Думки цiлим роєм окрили його голову. Перелiтали вони з самого малку – аж до с…огоднi; назирнули кожну пригоду життя його, гарячили кров, мутили розум. «Скрiзь не/правда... скрiзь!» – шептав вiн. «Куди не/глянь, де не/кинь – усюди кривда та й кривда!.. Живеш, нуди…ся, тратиш силу, волю, що/б куди заховатись вiд неї, вт…кти вiд неї; плутає…ся в темрявi, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш... не/вхопиш тропи, куди йти: не/ знаходиш мiсця, де б пр…хилитися... Сказано: в…ликий свiт, та не/ма де дiтися!.. Коли б можна, – весь би цей свiт виполонив, а виростив новий... Тодi б, може, й правда настала!..»
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова простуєш.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: спускалася, усюди, гарячили.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та прислівника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №8
Вона захотiла ввiйти в те товариство тихим янголом/спасителем, навчити запеклi харцизяц…кi душi, п…янi голови любовi до людей, до їх мирних звичаїв, до раз завед…ного тихого жит…я. Та ба! Тим запеклим душам треба було десь дiвати свою силу, що пручалася, рвалася на волю, переступала звичаї, топилась у гульнi, в горiлцi; п…яним головам одрадна була не/самовита сваволя, котра б не/знала нi в чому припону/заборони, буйна та шумлива, як самий хмiль... їх не/зведеш на протерту стежку тихого, не/замутного жит…я! Не з її м…якою, до спокою, до тихого щастя похилою натурою, не з її розумом жiночим, тонким та гнучким, руйнувати було ту башту крiпкої волi... Туди треба було не жiночого сер…ця, люблячого, теплого, а кам…ню д…белого та холодного, що його нiколи iскра любовi нi ро…топить, нi нагрiє... Тiєї волi не/звоюєш слабою жiночою рукою!
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть синоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова сваволя.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: жіночою, протерту, запеклим.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та прийменника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №9
На зиму Мотря зовсiм одужала. Сидить, пряде вовну, а Галя або шиє, або й собi пряде на прядцi. У хатi в них тихо, тепло, – було б i одрадно, коли б не/ тума якась стояла в кожного перед очима, не /повiтря важке носилося по хатi. А то сидять вони собi при ясному свiтi свiчки – тихi, сумнi, мовчазнi, тiльки однi тiнi вiд них колишут…ся по стiнах та чутно, як прядка гуде та наводе якийсь сум, викликає сон/дрiмоту. I в душi у них гiркий смуток, на сер…це налягла важка туга, журливi думки сповили їх голови. Iнодi по хатi прон…сет…ся глибоке зiтхан…я; увiрвет…ся нитка й затихне на який час гуркан…я прядки, поки її налагодить Галя; або випаде починок з рук у Мотрi, глухо вдарит…ся об пiл i ро…буркає тишу сумну. Тiльки коли/не/коли вирвет…ся з уст живе слово, прон…сет…ся по хатi, як мара страшна, злякавши i сум, і нiмоту, – та й замре без вiдгомону. Чiпка собi нудит…ся свiтом, коли не/має нiкого з товариства. Ляже – душно йому, встане – холодно. Слухає iнодi, що ро…казує мати з свого молодого вiку – i встають перед його очима дитячi лiта, встає сива бабуся, дiд, степ, вiвцi... «Щас…ливий я був тодi!» – дума вiн i не /знає, де тепер себе дiти.
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова ясному.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: відгомону, одрадно, товариства.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та сполучника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №10
Та злiзла з печi, впала на/вколiшки перед образом та тихо й чуло молилася, б…ючи з…мнi поклони. Не/чула вона, коли й третi пiвнi прокричали; не/помiтила, коли почало на свiт благословитися. Од щирої молитви одiрвав її, ро…буркав не/самовитий крик та стук у вiкно.
– Ря-а-туй-те... Ой... рят-у-у-те!.. – кричало щось пiд вiкном молодим дитячим голосом... Мотря кинулась до вiкна.
– Хто там?.. – питала вона з хати.
– Це я... рятуйте... хто в бога вiрує... Одчинiть-пустiть! – аж плакало та просило.
Мотря тихен…ко вийшла надвiр – та трохи не/омлiла... Перед нею стояла лiт д…сяти дiвчинка, в однiй соро…цi, об…юшенiй кров…ю, боса, ро…христана, ро…патлана, – стояла й трусилася...
– Що се?.. що з тобою, дочко?.. чия ти?.. де ти була?.. звiдкiля вирвалась?.. – тр…мтячи сама всiм тiлом, питала Мотря дiвчинку.
– Ой лишенько... бабусю... Ой... горенько тяжке... – з плачем ледве вимовляла дiвчинка. – Я з хутора... розбишаки були... всiх побили... порiзали... постреляли... батька... й матiр... дiда... бабу... дядькiв... дядину... маленького братика... усiх... усiх... Одна я зосталася... одну мене не/знайшли... втекла...
Не/забаром прибiгли волоснi, назбиралось народу повнiсiнький двiр, обступили кругом хату. Нi одної душi не/випустили: всiх побрали, пов…язали. Пiднявся крик, гвалт.
Вiд крику прокинулася Галя. Швиденько накинула вона на себе юпку, вийшла з своєї хатини... Як глянула вона на Чiпку, що з скруч…ними на/зад руками стояв i понуро дивився в землю, як углядiла об…юшену кров…ю дiвчинку:
– Так оце та правда?! Оце вона!!! – скрикнула не/своїм голосом i не/самовито залилась бож…вiльним смiхом...
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть синоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова юпку.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: швиденько, порізали, благословитися.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та числівника.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
КАРТКА №11
Чiпчину хату оп…чатали, забили. У нiй однi сови та сичi плодилися та тiчки собак товклися по вгороду, що весь зарiс бур…яном, як лiсом. Через рiк – в…селе колись мiсце опустилося, зглухло. Облупана пустка стояла ще страшнiша, нiж та, котру купив Хрущ. Люди знову стали її вiдхрещуватись, як проходили мимо; а малi дiти боялися й з/далека глянути на того чоловiчка; що, як те страховище, поз…рав з ворiт на шлях своїми витрiшкуватими очима.
А не/далеко од Пiсок, над самим шляхом, коло Хоменкового хутора, насипано високу могилу, а на нiй стоїть височен…ий хрест – оглядає на/вкруги хутори, села, всi околицi... Пiд ним тлiє вiсiм бе…невинних душ, загубл…них в одну нiч «страшним чоловiком».
Завдання з мови:
1. Випишіть слова, у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
2. Випишіть слова, вжиті у переносному значенні.
3. Доберіть антоніми до виділених слів.
4. Знайдіть у тесті і випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних.
5. Виконайте фонетичний розбір слова оглядає.
6. Знайдіть у тексті і випишіть спільнокореневі слова.
7. Випишіть 5 слів, утворених префіксальним способом.
8. Випишіть 5 слів, утворених суфіксальним способом.
9. Випишіть 5 слів, утворених префіксально-суфіксальним способом.
10. Виконайте розбір за будовою слів: відхрещуватись, чоловічка, облупана.
11. Вставте замість крапок відповідні букви чи знаки (де потрібно), приберіть скісні риски, написавши слово разом, окремо чи через дефіс.
12. Виконайте морфологічний розбір одного іменника та дієслова.
13. Випишіть фразеологічний вираз (якщо є), поясніть його значення, доберіть до нього фразеологізм-синонім та фразеологізм-антонім.
14. Поясніть вживання розділових знаків в одному з речень (на вибір), виконайте його синтаксичний розбір.
1