Картки для перевірки знань з природознавства 1 клас
1. Для чого ми вивчаємо природознавство. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2.Дай відповіді на запитання:
- Як називають людину, яка вивчає природу?
- Які предмети зацікавлять юного натураліста?
1
10. Різноманітність рослин. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Пригадай назви цих рослин.
3. Де ростуть ці рослини?
Город Річка
Луки
Клумба Ліс
1
11. Різноманітність тварин. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Що буває, а що – ні?
1
12. Із чого людина виготовляє предмети 1 клас
вжитку.
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. З’єднай в пари предмети вжитку і тіла, з яких вони виготовлені.
1
13. Значення природи для людини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Поміркуй, чому діти на першому малюнку сумують?
3. Як ти гадаєш, чому хлопчик на другому малюнку веселий?
1
14. Бережливе ставлення до природи. 1 клас
_____________________________________________________
1. Перевір свої знання разом з юним натуралістом.
Серед природи
Викинь сміття Полий водою
деревце
Посади квітку
Ти помилився,
Повернись!
Зламай гілку
Намалюй картину
Підгодуй взимку Ти помилився,
пташок Зруйнуй мурашник повернись!
Злови метелика
Милуйся красою Ти помилився,
природи повернись!
Ти справжній
Ти помилився
друг природі! повернись!
1
15. Урок узагальнення по темі
«Світ, в якому ти живеш». 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Які зміни відбулися в природі восени?
3. Розкажи, як тварини готуються до зими?
4. Розкажи, які роботи виконують восени люди?
1
16. Сонце в нашому житті. 1 клас
_____________________________________________________
1. Прослідкуй за сонячними промінчиками.
2. Розкажи, кому необхідне сонячне тепло і світло.
1
17. Які властивості має вода. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь завдання.
2. Що потрібно намалювати замість знаків питання?
3. Про які властивості води тут йде мова?
1
18. Вода в природі та житті людини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Сонечко бережливо використовує воду. Допоможи йому відшукати всі 10 краплинок води.
1
19. Повітря. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Що забруднює повітря?
3. Хто не може жити без повітря?
1
2. Що треба знати про природу.
Жива і нежива природа. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Назви зображені тіла. До якої природи вони належать?
3. Розмісти тіла живої природи на малюнку.
1
20. Ґрунт. 1 клас
_____________________________________________________
1. Пригадай, з чого складається ґрунт.
н і р
р г т я
е і в
п е
в й п о а
о п
д і н
с л
а к
г и
о
2. Перевір свої знання – прочитай послідовно з’єднані літери.
3. Розкажи, як людина обробляє ґрунт.
1
21. Гірські породи. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь лабіринт.
2. Допоможи вправним мурахам зібрати всі корисні копалини в лабіринті. Пригадай їх назви.
Перевір себе:
Косіп, фрот, атфан, тінарг, ьліс, яллігув еня*мак, адйерк, замла.
1
22. Узагальнюючий урок по темі
«Світ неживої природи». 1 клас
_____________________________________________________
1. Розгадай ребуси.
|
ДА
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Назви тіла неживої природи.
3. Назви тіла живої природи.
4. Назви тіла, які зроблені руками людини.
1
23. Яку будову має рослина. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Пригадай будову рослини. Розстав цифри у клітинках.
3. Розфарбуй рослину.
1
24. Які бувають рослини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
___________________________________________
__________________________________________
2. Знайди в кожному ряду зайву рослину. Поясни свій вибір.
1
25. Листяні та хвойні рослини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок. З’єднай рослини з їхніми гілочками.
ялинка
липа
сосна
Троянда
2. Назви листяні рослини.
3. Назви хвойні рослини.
1
26. Дикорослі та культурні рослини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
п . . . . . . . в . . . . . . .
д . . . . . . .
б . . . . . . .
м . . . . . . . . . . я . . . . .
т . . . . . .
м . .
к . . . . . .
р . . . . . .
2. Мурасі потрібно полити тільки культурні рослини. Відшукай та назви їх.
3. Пригадай назви дикорослих рослин, які зображені на малюнку.
1
27. Кімнатні рослини. 1 клас
_____________________________________________________
1. Перевір свої знання про кімнатні рослини разом з Олею.
Кімнатні рослини
Ростуть в природі
Прикрашають
житло людини
Ти помилився,
повернись! Їх можна
вирвати в лісі
Завезені з
теплих країн
Їх доглядає Ти помиливсь,
людина Не потребують повернись!
догляду
Це фіалка,
бегонія, пальма Ти помиливсь,
повернись!
Деякі мають Це частинка
Можуть рости лікувальні живої природи
на клумбі властивості у нашому домі
Ти помиливсь, Ти справжній
повернись! господар !
1
28. Правила догляду за кімнатними рослинами. 1 клас
_____________________________________________________
2.Розкажи, як ти доглядаєш за квітами.
3. Пригадай і назви зображені кімнатні рослини.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
29. Дикі і свійські тварини 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви зображені тварини.
м . . .
п . . . . . к . . .
ї . . .
л . . . . .
к . . . .
к . . . .
в . . . . .
в . . . . . .
к . . . . .
к . . . . .
2. На які дві групи їх можна розділити?
3. Вкажи стрілочками, де мешкають ці тварини?
1
3. Як людина пізнає світ. 1 клас
_____________________________________________________
2. Звідки ти знаєш про властивості цих тіл?
1
30. Хто такі комахи. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Пригадай назви зображених комах.
3.
2.
4.
1.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
4 |
|
|
|
|
|
||||||||||
5 |
|
|
|||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|||||||||
5.
6.
7.
|
8. 9. 10.
2. Розв’яжи кросворд і прочитай назву невідомої тобі комахи.
Їх вирощують люди в спеціальних приміщеннях. З коконів цих комах отримують шовкову нитку.
1
31. Риби. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Назви частини тіла риби. Що на малюнку зайве?
3. Пригадай і назви відомі тобі риби.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
32. Птахи. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Назви зображених птахів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
____________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Визнач у кожному ряду «зайвого» птаха. Поясни свій вибір.
1
33. Звірі. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Назви зображених звірів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Поміркуй, за якими спільними ознаками об’єднали цих звірів?
1
34. Тварини живого куточка. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви домашніх улюбленців.
2. Відшукай господаря кожній тваринці.
1
35. Домашні улюбленці. 1 клас
_____________________________________________________
1. Перевір свої знання разом з Карлсоном .
Домашнього улюбленця
потрібно
Щодня бити Купати і
чистити
Ти помилився,
повернись! Добре Годувати раз
годувати на тиждень
Ти помилився,
Поїти Прибирати повернись!
брудною водою його місце
Знущатися і
завдавати шкоди
Ти помилився,
повернись! Виводити на
прогулянку
Ти помилився,
повернись!
Слідкувати за
його здоров’ям
1
36. Узагальнення по темі
«Світ живої природи» 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь таблицю. Познач правильні твердження.
|
|
|
|
|
Мають 6 ніжок
|
|
|
|
|
Тіло вкрите шерстю |
|
|
|
|
Мають крила і літають |
|
|
|
|
Тіло вкрите лускою |
|
|
|
|
Живуть у воді |
|
|
|
|
Тіло вкрите пір’ям |
|
|
|
|
Мають 4лапи |
|
|
|
|
1
37. Місце, де я живу. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. На якому малюнку зображено село, а на якому – місто? Поясни свій вибір.
3. Розкажи про місце, де ти живеш.
1
38. Водойми рідного краю. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Назви зображені водойми.
р . . . . с . . . . .
о . . . . м . . .
3. Назви водойми рідного краю.
4. Розкажи, як ми повинні охороняти чистоту водойм.
1
38. Які рослини ростуть у лісах мого краю. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розгадай ребуси. Які рослини ростуть у лісах твого краю?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
4. Спостереження і досліди. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Перевір, чи вмієш ти спостерігати.
- Де потрібно пройти туристові,щоб сфотографувати всіх їжаченят?
1
40. Які рослини називають лікарськими. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Назви лікарські рослини. Які лікувальні властивості вони мають?
3. Якими рослинами ти порадиш лікуватися своїм друзям?
1
41. Для чого створено Червону книгу України. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
М . . . . . . . . . . К . . . . . .
К . . . . . . .
К . . . - . . . .
П . . . . . . .
Л . . . . . . П . . . . . . . . . М . .
. . . .
2. Назви рослини. Визнач та з’єднай стрілочками рослини, які занесені до Червоної книги України з малюнком книги.
1
42. Які культурні рослини вирощують
в рідному краї. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________
2. Назви культурні рослини твого краю.
3. Знайди в кожному ряді «зайву» рослину. Поясни свій вибір.
1
43. Тварини рідного краю. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Назви зображені тварини. Вкажи їх місце на малюнку.
1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8.
1
44. Свійські тварини рідного краю. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
2. Назви свійських тварин рідного краю.
3. Що потрібно намалювати на місці знаків питання?
1
45. Охорона тварин. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
Л . . . . . П . . . . . . . . . .
Ж . . . . . . .
. . . . .
С . . . . .
М . . .
Р . . .
О . . . .
Ж . . - . . . . . З . . .
2. Назви тварин, які занесені до Червоної книги України.
1
46. Наша країна – Україна. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок. Це пам’ятник засновникам Києва.
2. Розшифруй завдання і дізнайся їх імена.
|
|
|
1, 2 |
3, 1 |
3, 4 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
н |
к |
о |
и |
х |
2 |
л |
у |
щ |
н |
ь |
3 |
и |
о |
а |
й |
с |
4 |
т |
р |
б |
е |
в |
5 |
п |
д |
ф |
і |
ц |
|
|
|
2, 3 |
4, 4 |
1, 2 |
|
|
|
|
|
1, 5 |
3, 2 |
4, 2 |
3, 1 |
4, 5 |
|
|
|
|
|
|
2, 1 |
1, 4 |
4, 3 |
5, 4 |
5, 2 |
2, 5 |
1
47. Карта України. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь карту України.
2. Впиши в кружечки назви основних географічних об’єктів України.
2. Познач основні географічні об’єкти на карті України.
1.Карпати 5.Чорне море
2.Кримські гори 6.Азовське море
3.Київ 7.Дністер
4.Дніпро
1
48. Водойми України. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок. Пригадай назви зображених риб.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
49. Чорне й Азовське моря. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Пригадай назви зображених риб.
1. 2.
3. 4.
5. 6.
|
1 |
|
7 |
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
|
|
|||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
ф |
|||||||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||
7.
2. Розв’яжи кросворд і дізнайся назву ще однієї тварини, яка мешкає в Чорному та Азовському морях.
Запам’ятай – це ссавець, а не риба!
Своїх малят вони вигодовують молоком.
1
5. Природні та рукотворні тіла. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь ряди малюнків.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. - Які тіла зображено у першому ряду?
- Які тіла зображено у другому ряду?
3. Об’єднай тіла в пари за логічними зв’язками.
1
50. Карпати. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви зображені рослини.
Д . . Л . . . . . К . . . . .
Л . . . Т . . я . . . . . . Д . . . я . . . . .
Я . . . . Е . . . . . . . . Л . . . . л . . . . .
2. Вкажи в якому місці ростуть ці рослини? Постав відповідні цифри.
3
2
1
1
51. Тварини Карпат. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви зображені тварини.
2. Чи є серед перелічених тварин зображені?
Сова вухата, лисиця, вовк, білка, беркут, лебідь, журавель сірий, куниця,
кабан дикий, ведмідь, козуля.
2. Які з цих тварин занесені до Червоної книги України?
1
52. Кримські гори. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви зображені рослини.
Д . . к . . . . . . . . Б . . С . . . .
М . . . . . Ш . . . . . . О . . . .
Д . . . . . . . . . . К . . . . Л . . . . . . . . .
2. Які з цих рослин Кримських гір занесені до Червоної книги України?
1
53. Тварини Кримських гір. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки. Назви зображених тварин.
2. Які з цих тварин Кримських гір занесені до Червоної книги України?
Перевір себе:
Олень благородний, гірський баран, куниця, козуля, кам’яний дрізд, фазан,білка, шпак рожевий, дикий кабан.
1
54. Омріяна мандрівка Україною. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь незвичайну карту України.
2. На карті зображені герби обласних центрів нашої країни.
Вкажи назви найбільших міст України.
1
6. Екскурсія. 1 клас
_____________________________________________________
Правила поведінки під час екскурсії.
Не розпалюй вогонь! Не розорюй гнізда! Не руйнуй мурашники! Не ображай тварин і комах!
Не шуми в лісі! Не сміти! Не ламай дерева Не чіпай отруйні гриби!
та кущі!
1
7. Дослідження дрібних частин предмета. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Пригадай назви збільшувальних приладів.
Це цікаво!
Крило метелика Шкірочка яблука
(під мікроскопом) (під мікроскопом)
Бактерія з брудних рук
(під мікроскопом)
1
8. Організми. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розв’яжи кросворд.
1 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
|
|
||
8 |
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
||||
1.
2.
3. 4. 5. 6.
7. 8. 9.
2. Прочитай виділене слово.
3. Які тіла називають організмами?
1
9. Що потрібно організмам для життя. 1 клас
_____________________________________________________
1. Розглянь малюнок.
2. Вибери корисні продукти, якими ти пригостиш своїх друзів.
1