Тема: Вода та її властивості. Практична робота. Ознайомлення з властивостями води.

Про матеріал

Мета даної розробки уроку: збагатити уявлення учнів про властивості води; вчити спостерігати та виконувати деякі досліди, що демонструють властивості води, пояснювати прояви цих властивостей у природі; розвивати пізнавальну активність школярів, вміння аналізувати і робити висновки, забезпечити розвиток логічного та просторового мислення, уваги, пам'яті, виховувати інтерес до вивчення природознавства, спостережливість, бережливе ставлення до води, вчити економно використовувати воду.

Перегляд файлу

                 Природознавство  1 клас

Тема: Вода та її  властивості. Практична робота. Ознайомлення з властивостями води.

Мета: збагатити уявлення учнів про властивості води; вчити спостерігати та виконувати деякі досліди, що демонструють властивості води, пояснювати прояви цих властивостей у природі; розвивати пізнавальну активність школярів, вміння аналізувати і робити висновки,  забезпечити розвиток логічного та просторового мислення, уваги, пам’яті,  виховувати інтерес до вивчення природознавства, спостережливість, бережливе ставлення до води, вчити економно використовувати воду. 

Обладнання: макет лісової галявини, предметні малюнки, стаканчики – нерозливайки, металева ложка, монети, банка, пляшка, тарілка,

                                    Хід уроку                                                                                         

  1. Організаційний момент

Продзвенів гучний дзвінок. Починаймо наш урок!

  1. Тренінг « Умій володіти своїм настроєм»

- Зараз я посміхнусь, а ви спіймайте мою посмішку і прикрасьте нею своє обличчя. А тепер усміхніться і подаруйте свою веселу посмішку чудовий настрій сусідові,

       3. Фенологічні спостереження

--- Правда   настрій покращився?  Чи відповідає ваш настрій погоді за вікном?

- Яка зараз пора року? Який місяць? Чому його так називають?

- Що можна сказати про стан неба? Чи є надворі вітер? Опади?

 - Як ви гадаєте, яким буде сьогоднішній день?

   4. Актуалізація опорних знань.

- Отже за чим спостерігали ви , йдучи до школи?( за природою).

- Давайте пригадаємо, що таке природа?

- На які групи вона поділяється?

- Що належить до живої природи? До неживої?

     5.  Дидактична гра «Визнач зайве слово»

- Який малюнок зайвий?

( діти вода лелека слон ялинка)

-  А чому  цей малюнок зайвий?

-  Доведіть, що на інших малюнках зображена  жива природа.

6           Асоціативний кущ

                                                    сніг              озеро

                        калюжа                Вода                           дощ

                                                      чай              хмарка

7   Проблемна ситуація

---  А  з чого складається дощ?

Щоб всі знання сьогодні мали  крапля казкова до нас завітала.

--   Крапелька води завітала до нас у гості. Але вона чомусь зовсім сумна.

– Послухайте, що вона розповіла :

       «Я із моїми сестричками-крапельками жили на хмаринці. Легенький вітерець гнав її до галявини, де ми повинні були пролитися рясним дощиком і напоїти всі живі організми, які живуть на галявинці. Але налетів сердитий вітер,  всі крапельки випали з хмарки і до галявини не  долетіли. Тепер все живе там загине. Діти, допоможіть мені і моїм сестричкам знову повернутися на хмарку. А для цього вам потрібно відповісти на питання.  Згодні?» ( Показ пустої галявини)

Фізкультхвилинка

   8. Оголошення теми та мети уроку

 Отже, щоб крапельки повернулися знову  на хмаринку і напоїли нашу галявину, потрібно з’ясувати властивості води, її стан і куди зникає вода з калюжі. І якщо ми це зясуємо то крапельки-сестрички повернуться на хмарку. Отже, уявіть,що наш клас перетворився на наукову лабораторію,  а ми з вами - науковці-лаборанти в цій лабораторії.

-- А хто знає що таке лабораторія?

До нашої  лабораторії  потрапила вода, яку нам треба буде дослідити. І ми зараз з вами будемо проводити досліди. Деякі я буду демонструвати вам , а деякі з дослідів ви будете проводити самі.

Отже, нам необхідно визначити властивості води.

9. Опрацювання нового матеріалу. Дослідницький практикум

                                           Дослід 1

-У вас в стаканчиках- нерозливайках  налита вода. Якого кольору вона?

---  Який ми можемо зробити висновок? Вода безбарвна

– Отже, одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку

                                            Дослід 2

- Як визначити її запах?( понюхати).

--- Щоб  правильно визначити запах рідини, потрібно  тримати посудину з рідиною від обличчя на відстані. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.

Чому потрібно робити саме так, а не наближати ніс до посудини, щоб понюхати? Ми не знаємо що саме в посудині і можна різким запахом обпекти носову порожнину.

- Чи має вода запах?

Висновок: вода без запаху

--- Отже, ще одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку

                                        Дослід 3

 Який смак у води?

Висновок  : не має смаку.

Коли говорять, що вода «солодка»? (Коли дуже хочеться пити.)

--- Отже, ще одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку

                                   Дослід 4

---  У нерозливайки вкиньте монетку, а я опущу ложку. Чи добре  видно монетку чи ложку?

Висновок: вода прозора.

   Отже, ще одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку.

                                      Дослід 5

----Навколо нас багато різноманітних предметів, ми можемо взяти їх в руки, потримати, покласти на стіл, і від цього ці речі, їх форма ніяк не зміниться. А що станеться,якщо візьмемо воду до рук? Чи має вода певну форму?

--- Наллємо  її в банку, в пляшку, в тарілку. Якої форми вона набула?

Висновок:  вода не має форми, а набуває форми посудини в яку налита.

---Отже, ще одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку

                                    Дослід 6

---  Я зараз переливаю  воду з однієї склянки в іншу. Вода легко переливається? Вода швидко переливається? Який висновок ми можемо зробити?

Висновок: вода – рідини , вона –текуча.

---Отже, ще одну крапельку ми змогли повернути на хмаринку

10. Робота з підручником

 ---А ще вода може перетворюватися, як справжня   добра Чаклунка. Вода ще має одну дуже цікаву властивість. Яку ви мені скажете самі, коли послухаєте казку, яку розповів Карасик Золотенко ( с. 42)

--- Хто хотів украсти сонце і воду? Чому йому не вдалося викрасти воду?

  Які перетворення відбувалися з водою?

  Прочитайте виділені в казці слова.

 ---  Струмки , річка, дощ – це вода в якому стані?

--- Подивіться на сторінку 43

---- А чи можемо ми сніг, лід взяти у руки. Отже , це вода вже буде в якому стані?

---   А ще іній це теж вода в твердому стані.

--- А за якої умови вода з твердого стану може перетворитися в рідкий.

( Якщо нагріти її)

--- Ви часто вдома спостерігали, як кипить вода. І що йде  з носика чайника йде пара. Це – вода, яка перетворилася на газ. Цей процес називається – випаровуванням.

- Справді, напевне не раз вам доводилося бачити, як після дощу залишається калюжа, а пригріє сонце - вода зникає.  Вода в калюжі перетворюється на пару. Пара складається з дуже дрібних частинок води, які дуже-дуже легенькі і непомітні. Що яскравіше світить сонце то швидше частинки води перетворюються на пару, і піднімаються вгору.

---- Ці дрібненькі краплинку скупчуються і утворюють хмарку.

---  Висновок: вода може бути в рідкому, твердому і газоподібному стані, або парою.

-- - Остання краплинка повернулась на хмаринку.

---  Краплинка задоволена вашою роботою на уроці, але все ж таки хоче дізнатися, чого ви навчилися на уроці та що нове дізналися.

11. Гра «Так чи ні»

-За допомогою долоньок  дайте відповіді на запитання. Зелений колір - так,червоний - ні.

 Вода не має форми-так

 Вода має неприємний запах-ні

 Вода не має смаку-так

 Вода непрозора- ні

--- Пролився рясний дощик. Наша крапелька звеселіла. Після дощику галявина перетворилась на справжню казку. Все ожило.

12.  Підсумок

---З глибокої давнини люди завжди шанобливо і бережно  ставилися до  води.

---  А  чому це так? Чи можуть жити людина, тварини, рослини без води?

1.  Гра «Павутинка»

---Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.  Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад: я – мама. У воді я перу білизну. Я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.

2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.

3.  Я – рибка. У воді я дихаю

6. Я – дельфін. Я живу у воді.

7. Я – мама. У воді я перу білизну.

8. я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

13. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

2. Гра «Продовж  речення»:

 Я дізнався, що вода міститься в…..

 Я можу  проводити такі  досліди з водою, як…..

 Вода має такі властивості:….

 Мені було цікаво дізнатися, що вода може бути у вигляді….

 Вдома розкажу батькам, що вода потрібна для ….

 Щоб зберегти воду, треба….

--- Молодці, лаборанти. Я дякую вам за сьогоднішню роботу,ви всі дуже старалися,я задоволена вашою роботою на уроці, ви активно і плідно працювали.

- Дякую за урок, я сподіваюсь, що ви і надалі будете прагнути здобувати ще більше нових знань.

Вчитель

Пам’ятаймо, люди, назавжди,

Неможливо жити без води.

Це життя колиска, це дощі,

Це роса і квітка на межі.

Це тумани, ріки і моря,

Джерело у спеку – це життя.

Це кришталь озер і джерела,

Це хмарки у небі, це село

У тополях й вербах над ставком.

Це криниця, квітка під вікном,

Шурхіт хвиль і шторму дикий рев,

Це струмок у травах між дерев,

Зелень трав, веселки кольори,

Пам’ятайте, люди, назавжди.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотарьова Світлана Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
3502
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку