1.Встав букви, що позначають голосні звуки, прочитай загадку. Запиши відгадку.
Б_ч_т_ - не б_ч_ть, Ч_т_ - не ч_є. М_вч_ть, та вс_х л_д_й Р_з_м_ вч_ть.
________________
2. Прочитай. Пронумеруй частини так, щоб вийшов зв’язний текст. Добери заголовок.
__________________________________________
____ Згодом люди навчилися писати та малювати гострою палицею на глиняних до- щечках. Писали книги на бамбукових пластинах, а потім нанизували їх на шнурок. Такі книжки були важкі й незручні. ____ Потім почали виготовляти з телячої шкіри легші книги.Вони були дуже дорогими, бо для написання однієї книги потрібна була череда телят. ____ А справжній же папір люди почали виготовляти в Китаї близько 2000 років тому. Книги тоді були рукописними. Їх переписували вручну. ____ У давнину на нашій планеті Земля не було книжок у такому вигляді, як вони є те – пер. Сторінками стародавніх книг були стіни печер, дерева, каміння.
3. Розшифруй слова , прочитай речення, дізнайся цікаве.
тХо амв 4-5 корунихпис гник, ойт ловодів ливеким гатстбавом. аЗ нуод кута кужкни намож лобу мівитиня бунта нейко оба доста рівко.
4. Прочитай. Поділи текст на речення.
Український народ завжди поважав книгу книга – невичерпне джерело знань наш народ склав про неї багато прислів’їв та приказок бережіть книгу це наше багатство й велика радість вона – справжній друг і порадник.
5. Пригадай, які ти знаєш речення за метою висловлювання. Знайди та обведи зеле- ним кольором спонукальне речення.
6. Доповни прислів’я своїми словами. *Хто багато читає, __________________________________________________________ *Розум без книги, як ________________________________________________________ *З книгою жити - ___________________________________________________________
1.Склади й прочитай вірш М.Пригари: вибери з правої колонки та запиши в ліву.
Про книжку
Книжка скаржилась Мар’яні: * намальована хатинка, ____________________________________ * і написано: «Це я». Звідкіля це на мені * -Я у тебе не в пошані. ____________________________________ * що й не снилося тобі. Подивися, от сторінка: * різні звірі небувалі: ____________________________________ *плями сині та масні? Під хатинкою – маля, *а не бачили таких! _____________________________________ * як тебе тепер читати?» А за дві сторінки далі - ______________________________________ сині, жовті та рябі, ______________________________________ Люди скажуть: «Ой, чия ти, ______________________________________ Скільки ми читали книг, ______________________________________
2. Подумай, чи твої книжки можуть скаржитись? Поділись думками з однокласниками.
3. Склади та запиши правила користування книжками. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Прочитай ще один вірш. Чим ці два вірші схожі? Дай відповідь на запитання у вірші.
Л. Храплива «Дві книжки» Зійшлися дві книжки: Бо тільки Оришка Кине книжку Галя, Галі та Оришки. Дочитає книжку, (За котом погналась), Одна чиста, мов на свято, Має здавна добру звичку: Впаде книжка десь під ноги, Друга вся пом’ята. Кладе на поличку. Позбиває роги.
Бо знає Оришка, Візьме книжку Галя, Так росте Орися: Що добрий друг книжка: (Довго одягалась!) - Щодня щось навчиться, Пильно лиш її читати, Зараз пальці всі немиті А що буде Галя знати? Розкаже багато! На книжці відбиті. Можете вгадати?