Урок української мови у 2-В класі.
Тема. Узагальнення знань з теми речення, звукове значення букви ї.
Мета.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Перевірте чи є у вас на партах кольорові олівці, ручки.
Урок у нас сьогодні з вами не звичайний, а екологічний. Ми з вами будемо екологоми. Для цього вам необхідно зараз підійти до мене і обрати із закритими очима в нашій чарівній торбинці капустинку або морквинку. Що оберете, в тій команді і займаєте місце. Робимо ми це все дуже швидко.
Ви вже поділилися на групи, тому давайте зараз пригадаємо правила роботи на уроці.
ІІ. Мотивація до навчання.
До нас сьогодні в гості завітав ваш давній друг Зайчик Кося і ось що він хоче вам розказати про свій урок української мови у лісовій школі (3.1)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
4.1 Робота з темою уроку.
Учитель. Прочитайте тему уроку з дошки. Давайте ми з вами пригадаємо, які звуки дає буква Ї.
Учні. Буква Ї дає два звуки.
Учитель. В яких випадках буква Ї дає два звуки?
Учні буква Ї завжди дає два звуки.
4.2. Повторення матеріалу про речення
Наш Кося попросив мене перед уроком, щоб ви допомогли йому розібратися що таке речення і які є його види, бо він щось не дуже в цьому розуміється. Допоможемо нашому другові?
4.3. Гра «Мовний пінг-понг». Всі ви любите гратися. Моєю улюбленою грою є мовний «Пінг-понг». Умови її такі: спочатку читаєте інформацію з карти знань на с.10. Для цього я вам даю дві хвилини.
Отож я вам читаю початок речення, а кожна команда по черзі відповідає, якщо команда не відповіла, то слово надається іншій команді.
6.Питальне речення- це речення, у якому про когось або про щось ЗАПИТУЮТЬ.
4.4.Ви гарно попрацювали, а тепер прийшов час для відпочинку із зайчиком а фізкультхвилинці.
4.5. Робота в зошиті.
До нас сьогодні мав завітати ще один гість і розповісти нам свого нового вірша, але він не знав коли у нього потяг і тому прислав вам електронного листа. Коли я його читала, то побачила там багато помилок. Але ж ви у мене діти розумні і спишете цей вірш без помилок. А ми із зайчиком будемо за вами спостерігати. Яка команда першою впорається, з тієї ми і почнемо перевірку.
Буку ї потрібно вчити,
Адже як без йіжі жити!
Істи трба, щоб рости
Краще йіхати, ніж йти
На цю букву, хочеш знати,
Лиш одну травинку звати.
В неї шубка з колючок,
Їйі звати-їжачок.
4.6. Вправа «Виправ помилку»
1. Кося сказав мені, що він дуже полюбляє і тому насадив її цілу грядку. Він просить нас допомогти йому зібрати моркву. По черзі від кожної команди виходить представник і виконує своє завдання.
1. Виправ помилку у слові стойіть.
2. Чи правильно, що стіл-це дієслово?
3. В кінці розповідного речення ставимо знак питання.
4. Яку літеру пропущено у слові укра_нський?
5. Яку літеру пропущено у слові під’_зд?
6. Яку літеру пропущено у слові ки_вський?
7. Склади зі слів речення: я,сім’ю, люблю, свою.
8. Визнач у реченні іменник. Сьогодні дуже тепла погода.
9. Скільки звуків у слові «Український»?
10. Скільки голосних звуків в українському алфавіті?
Розповідне неокличне |
Спонукальне неокличне |
Питальне неокличне |
Розповідне окличне |
4.7. Прочитай, виправляючи помилки. З’єднай наведені речення та їхні характеристики.
Усміхнися вранці ранковому сонечку! |
Коли починається осінь? |
Уся земля від радості іскриться! |
Навіщо в мові чарівні слова? |
4.8. Підсумок уроку.
«Бій зі змієм»
С.13.