Математика Записуємо числа першої сотні. Найбільше одноцифрове число. |
В зошиті з математики відступаємо від попередньої роботи 4 кл від початку рядка 10кл записуємо 4 квітня. В наступному рядку каліграфічно прописуємо рядок цифр 59 95 59 95 59 95 |
Математичний диктант • запиши числа п’ятнадцять, вісімнадцять, тридцять, сімдесят; • число, попереднє до числа 20; • число, наступне до числа 17; • яке число стоїть між числами 10 і 12? • число 10 збільшити на 4; • перший доданок 10, другий доданок 6, запиши суму; • число 20 збільшити на 60; • запиши, скільки десятків у числі 80; • запиши, скільки сантиметрів у 5 дм. Зразок виконання: М.д. 15, 18, 30 ,70, 19, 18, 11…. |
Усно
|
|
|
Розглянь таблицю чисел “Сотня”. Що спільного в числах кожного рядка, кожного стовпчика? |
Розв’яжи задачу Юля та Іринка засушили 10 кленових листочків. Юля засушила 7 листочків. Скільки листочків засушила Іринка?
|
Знайди значення виразів
|
Понеділок 04.04
Читання та письмо Іван Франко «Ріпка» |
Буквар с.48-50 Ще змалечку Івась був обдарований буйною фантазією. Навесні й улітку він любив бігати зеленими луками і сіножатями, поміж широколистими лопухами та пахучим роменом. А ще любив Івась бігати в ліс, слухати його мову — шум дубів, голоси лісових птахів. Усе цікавило хлопчика. Дивувало його, чому сонце на небі таке маленьке, хоч люди кажуть, що воно велике. Часто Іванко бував у батьківській кузні, спостерігав за нелегкою працею коваля. На шостому році життя батько віддав хлопчика до школи. Там Івась навчився читати і писати українською, польською й німецькою мовами. У школі Іван Франко навчався добре, за що отримував нагороди. Багато читав. (За Володимиром Барагурою) - Що любив Іван Франко в дитинстві? Що його дивувало? - У скільки років пішов до школи? - Чого він там навчився? Як він навчався? |
Читання казки учнями з аналізом змісту Учні читають уривок із казки в букварі (с. 49–50) напівголосно самостійно, вголос за частинами. - Прочитайте перший абзац казки. - Із якими дійовими особами казки вас знайомить автор? - Знайдіть римовані слова (Андрушка — Марушка, Мінка — Хвінка, Варварка — Сіроманка). - Прочитайте продовження казки. - Як, посадив дід ріпку? Як її доглядав? - Якою зростала ріпка? Із чим вона порівнюється спочатку і потім? - Кого покликав дід на допомогу? Прочитайте. Чи важко було їм витягати ріпку? Прочитайте рядки з відповідною інтонацією. - Кого покликала баба? Як вони працювали? В зошиті з письма, через кому, запишіть як звали героїв казки «Ріпка». |
Прописи с. 55 У прописах (с. 55) учні пишуть букви у, д, з поряд зі зразком до кінця рядка, виконують безвідривно розчерк, у якому літери поєднуються верхньою петлею. • Поєднання букв у складах і словах. На дошці діти відпрацьовують поєднання сполучень літер зу, ду (верхнє безвідривне), уд, од, зо (середнє відривне), оз, уз (середнє безвідривне). У прописах учні читають і списують слова, стежать за правильним поєднанням букв із нижніми петлями, підраховують кількість цих букв у кожному слові. • Запис речення. - Додайте в речення-зразок букви у, з, а потім запишіть його на наступному рядку повністю. Коза в лузі – лоза в тузі. - У яких словах літера з позначає твердий приголосний звук, а в яких – м’який? Що вам підказало відповідь? • Списування з друкованого шрифту. Діти списують речення, підкреслюють букви з нижніми петлями у словах дуб, зуб.
|
Читання та письмо Всеволод Нестайко |
- Як ви вважаєте, які люди пишуть веселі пригодницькі книжки? Який у них має бути характер? А може і життя у них веселе, радісне? Сам автор розповідав, що в дитинстві він був руденький, худенький і маленький — чи не найменший у першому класі. І страшенно хотів якнайшвидше вирости. За порадою однокласника Васі він прив’язував до однієї ноги важку праску, до другої — цеглину, хапався за верхню планку одвірка і висів, поки вистачало сил, намагаючись витягти своє тіло. А ще той Вася сказав хлопчикові, що від дощу все росте. І малий Всеволод довго простоював під дощем, підставляючи струменям свою грішну руду голову. Мама дивувалася, чого в нього постійний нежить. Швидше вирости Всеволод Нестайко хотів ще й тому, що його дитинство було не дуже безхмарним і щасливим. Тато загинув, коли хлопцеві було всього три рочки. То ж з малку він пізнав, що таке доля безбатченка, де чи не єдиною втіхою були книжки. А коли Всеволоду було всього одинадцять, почалася друга світова війна. Дитинство його урвалося, він одразу став дорослим. Як згадує письменник, коли він став по-справжньому дорослим, йому страшенно захотілося повернутись назад у дитинство — догратися, досміятися, добешкетувати... Вихід був один — стати дитячим письменником. Так він і зробив. І, пам’ятаючи своє невеселе дитинство, Всеволод Нестайко намагався писати якомога веселіше. Буквар с. 54-56 Читання уривку із повісті-казки «В країні місячних зайчиків». Перевірка розуміння прочитаного за запитаннями. - Хто розбудив Нусю? - Що побачила дівчинка, коли прокинулася, а що — почула? - Про що вона стала думати? |
Прописи с. 57 У прописах (с. 57) учні пишуть букви поряд зі зразком до кінця рядка, виконують розчерки з ними. У прописах учні читають і самостійно списують слова ніч, ключ за зразком. Діти збирають із писемних літер слова юнга, юнак, пригадують їхнє значення. Юнга – молодий матрос на кораблі. Юнак – молодий чоловік, який ще не досяг зрілості. Діти записують слова юнга, юнак, підкреслюють буквосполучення юн. Під час списування зі зразка слова чита́ння звертається увага на наголошений склад. - Зберіть і прочитайте слова, надруковані у вигляді променевої схеми. Які частинки додають у ці слова значення пестливості? • Запис речення. - Прочитайте речення, написане внизу сторінки. - Як ви розумієте значення прислів’я? - Які слова в реченні мають пестливе значення? Учні списують речення, підкресліть у словах склад чко. |
В зошиті з письма по середині рядка записуємо 7 квітня, в наступному рядку виконуємо словниковий диктант: Луна, сім, Оксана, півник, кущ, екран, садівник, кінь, здоров’я.
|
П’ятниця 08.04
Математика Числа першої сотні |
Казкова математика с.29 Натуральні числа – це числа, якими користуються при лічбі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 і так далі. |
Читання та письмо Анатолій Костецький |
Анатолій Георгійович Костецький народився в сім’ї вчителів. Про це згадував поет із гумором: «Дитинство було важким: класний керівник — тато. Нормальні діти після школи відпочивали від учителів, а у школі — від батьків, а в мене вчителі і вдома й у школі». Читати Анатолій Костецький навчився в 4 роки, писати — в 5. У цей же час він навчився грати в шахи, плавати. І була в нього мрія. Коли його, ще малого, запитували, ким він хоче стати, він упевнено відповідав: «Письменником». - Ким були батьки Анатолія Костецького? - Чи подобалося це хлопчику? - У скільки років він навчився читати? Писати? - Чого він ще навчився? - Ким мріяв стати? Анатолій Костецький – улюбленець дітвори. Він служив дитячій літературі понад тридцяти років і за цей час встиг подарувати дітям понад п’ятдесят книжок. Ті книжки – це велике Дитяче місто, у якому живуть хлопчики та дівчата з найрізноманітнішими характерами. А ще в цих книжках майстерно поєднані дитячі мрії та фантазії з реальним світом. |
Буквар с. 57-59 Читання вірша, обговорення його змісту. Дорослий виразно читає вірш Анатолія Костецького «Сонечкова мама». • Виразне читання вірша. - Із яким настроєм треба читати вірш? Із якою інтонацією? - Яке з речень треба читати з питальною інтонацією? - Про що повідомляється в першому рядку? Яке із слів, на ваш погляд, тут головне? (Кішка.) Його потрібно виділити голосом. Легенько олівцем підкресліть це слово. Аналогічно розбираються інші рядки. Виділяються слова: кізка, мене, мама, сонечко, мама, хто. Після підготовки діти вправляються у виразному читанні вірша. Аналогічна робота проводиться і з віршом «Косички» |
Прописи с.58 Після уточнення однакових і різних елементів у парах великих літер учні пишуть букви на вільному рядку під зразком. Учні пишуть склади по одному разу біля зразків. - Прочитайте написані речення. Про що в них говориться? Учні самостійно записують речення на вільних рядках під зразками. - Про кого говориться в надрукованому реченні? - Чому в ньому два слова написано з великої літери? |
Математика Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні |
- Розташуйте числа в порядку спадання: 17, 22, 36, 40, 58, 63, 84, 97. - Запишіть та підкресліть одиниці однією рискою, а десятки — двома. Усно порацювати з таблицею «Сотня» на першому форзаці підручника. Назвіть усі числа, які містять 8 десятків; усі числа, які містять 4 одиниці. Назвіть числа, які більші за 28, але менші або рівні 35. Назвіть числа, які менші ніж 16. Назвіть двоцифрові числа, які менші ніж 18. Назвіть числа другого десятка, які більші за 12. Назвіть попереднє та наступне число для числа 39, 51, 86, 99. |
Підручник с.120 усно |
Письмово
|
Усно
|
Письмово
|
Письмово. Виконайте дії з іменованими числами. 30 см + 60 см= 5 дм-30 см= 4 дм +3 дм= - Щоб виконати арифметичну дію з іменованими числами, треба привести їх до однакових найменувань. Зразок: 20см+4дм=20см+40см=60см |
Понеділок 11.04
Читання та письмо Світ навколо тебе |
||
Буквар с.60-61 Твори, вміщені в розділі «Світ навколо тебе» , поведуть вас у чарівний світ природи. Людина — частина природи, а, отже, не може існувати без неї - Люди по-різному зображують природу. Хтось робить світлини, хтось малює картини, хтось знімає відео. - А от чим користуються письменники і поети, коли описують природу? (Словом.) |
||
- Чи знаєте ви, як утворюється роса? Уночі земля, трава, квіти, листя охолоджуються. Тепле повітря піднімається від землі вгору, і волога, яка міститься в ньому у вигляді водяної прозорої пари, охолоджується і перетворюється на краплини води. Зразкове читання вірша Вадима Левіна «Ранкові роси» дорослим. - Яка картина природи змальована у вірші? Опишіть її словам. - Чи вдалося вам зробити це так само красиво, як поету? Читання учнями вірша в букварі (с. 60) самостійно. Після читання тексту В’ячеслава Шахненка «Яблуко», дайте відповідь на питання: - Що насправді можна почути в природі? (Як дзюркоче струмок, шелестить листя, падають додолу яблука, каштани тощо.) |
||
Прописи с.59 Під час відпрацювання написання складів Га, Ґе, Фо діти пригадують, що для поєднання великих літер із наступними малими необхідно писати додаткову з’єднувальну лінію з-під нижнього заокруглення перших букв. - Прочитайте слова, подані під складами? Чому вони написані з великої букви? - Чим відрізняються слова Рая, Фая? Чиї це імена? Після аналізу учні пишуть слова по одному разу поряд зі зразками. - Прочитайте «плутанку», надруковану в прописах (с. 59). - Чи можна це речення назвати скоромовкою? Які слова чи звуки тут можна переплутати під час швидкого промовляння? (Тарас – Панас, у нас – у вас.) -В наступній скоромовці позначте вертикальними лініями межі між словами. Спишіть речення-скоромовку. Потренуйтеся в її швидкій вимові. Ґава на ґанку гасала щоранку. |
||
• Письмо вибіркового диктанту. - Треба записувати лише, ті слова, у яких почуєте приголосний твердий звук [р]. - Інші слова треба пропускати. Будьте уважні. Слова для диктанту: крапля, трава, сонце, ранок, коса, роса, росинка. - Скільки всього слів ви записали? (П’ять.) - У яких словах буква р пишеться на початку, а в яких у середині слова? (Ранок, роса, росинка; крапля, трава.)
|
Математика Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні |
||
Зошит «Казкова математика» с.30 (підказка оформлення задач)
|
||
Читання та письмо Борис Вовк «Чиї квіти найгарніші?» |
||
Буквар с.62-63 Зразкове читання дорослим казки Бориса Вовка «Чиї квіти найгарніші?». • - Про що сперечалися пори року? • - Чи дійшли вони згоди? • - У якої сестри були незвичайні квіти? • - Чи можна сказати квіти якої пори року найкращі? Читання казки дітьми самостійно. |
||
Учні записують дату в зошитах з письма. - Розгляньте і назвіть квіти. Хто із героїв казки нам їх подарував?
Діти креслять і заповнюють звукові схеми слів кульбаба, тюльпани. Під звуковими позначками учні друкують букви, вказуючи лініями, який саме звук якою буквою чи буквами позначається.
|
||
Прописи с.60 Учні записують букви та склади. • Запис речень. - Прочитайте речення, написані на наступному після складів рядку. Скільки їх? Скільки слів у кожному реченні? - Що вам нагадують ці речення? (Розмову по телефону.) - Чи використані в цих реченнях усі чотири літери, написання яких ми зараз повторюємо? Перевірте. Учні списують речення, контролюють знаки в кінці них. Списування з друкованого шрифту. - Прочитайте віршик, надрукований у прописах. Як ви розумієте слова ласощі, лакітки? (Солодощі.) А ласувати? (Їсти із задоволенням що-небудь смачне.) - Які імена тут згадуються? Скільки хлопчиків, а скільки дівчаток? Слід уточнити, що лакітки ласі Лесю, а не Лесі, тобто хлопчику, якого лагідно звуть Лесь (Олесь) |
Четвер 14.04
Математика Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні |
Запишіть числа під диктовку: 18, 25, 13, 50, 61, 33, 78, 90. Усно порацюйте з таблицею «Сотня» на першому форзаці підручника. ● Назви числа від 45 до 52; ● Полічи від 29 до 18; від 96 до 88; ● Назви всі числа, що містять 6 дес.; що містять 6 од.; ● Назви сусідів числа 38, 31, 59, 90; ● Назви число, в якому 1 дес. і 7 од.; 6 дес. і 2 од.; 5 дес.; |
Підручник с.121, завдання 3, 4 письмово, решта усно. |
Письмово. Розв’яжіть задачу. Сорока назбирала 12 жовтих намистин і 10 червоних. На скільки більше жовтих намистин у сороки? |
Накресли 2 відрізки: перший завдовжки 1 дм, другий - коротший за нього. Познач відрізки буквами, запиши їх довжину. |
Письмо Диктант, зписування з друкованого шрифту |
В зошиті з письма виконайте диктант. В’юн, джміль, фазан, фільм, щасливі, Євген, праця. Полуниці та суниці виглядали із травиці. |
Спишіть з букваря закличку зі с.66 Зверніть увагу на те, що це вірш, дотримуйтесь рядків під час письма. Не забудьте про заголовок. Олівцем підкресліть слова, що римуються.
|
Математика |
Зошит «Казкова математика» с.31 |
Читання та письмо Юрій Ярмиш «Джерельце» Анатолій Качан «Джерельце» |
- Сьогодні ми продовжимо читати твори про природу. А про що саме? Як це вже не раз бувало, підкаже нам відгадка до загадки: З-під землі потік пробився З нього воду п’є село, І на сонці заіскрився. А звуть його… (джерело). - Часто джерела називають цілющими. Чому? (Бо вода в них чиста і містить багато корисних для нас речовин.) - Існує така легенда про джерело. З давніх-давен на землі українській жили люди сильні, добрі, красиві. Звідки вони брали ту красу і здоров’я? Виявляється, вони пили студену воду з джерела, вода якого витікала з-під землі. У землі вона і брала цілющу силу. Навколо джерела люди будували криниці. Пили воду, вмивалися, ставали дужими і здоровими. |
Буквар с.63-65 Перевірка розуміння прочитаної казки «Джерельце» - Де відбувалися казкові події? (В місті.) Яка людина там жила? Прочитайте. - Де пробилося мале Джерельце? (На головній площі міста.) - Через що воно пробилося? (Крізь товстий шар асфальту.) - Як ви вважаєте, чи легко було Джерельцю це зробити? - Що звеліла Людина, яка ніколи не посміхалася? Прочитайте речення з відповідною інтонацією. - Чи зникло Джерельце з площі? Як про це доповіли? Прочитайте. - Як відреагувала на звістку Людина, яка ніколи не посміхалася? - Яким був її другий наказ? Чи підкорилося Джерельце? - Хто побачив Джерельце цього разу? Що запропонувала Весела людина? - Що таке водограй? (Фонтан.) - Якою стала головна площа міста? Що радує людей? |
Виразне читання вірша «Джерельце» Під час підготовки до виразного читання слід звернути увагу учнів на зміну інтонації і сили голосу. Перші чотири рядки читаємо тихо, сумно, співчутливо. Наступні чотири — нормально, з розповідною інтонацією. Останні чотири — бадьоро, голосніше. |
Прописи с.61 Діти прописують подані букви та склади, звертаючи увагу на з’єднання. - На наступних двох рядках написані імена людей із пропущеними першими буквами. Треба здогадатися, яку саме літеру додати. - Перше ім’я для вас дещо незвичне. Ївга – це народна форма імені Євгенія. Її ще лагідно називають Ївгонька, Ївгочка. Отже, яку букву ви додасте в цьому імені? Нонна, Юлія, Ніна, Іван, Юрій, Назар, Ігор. - Прочитайте речення, надруковане в прописах. Якими буквами відрізняються перші слова в кожному рядку? (Букви а – и.) - Що таке калина? А хто така Килина? - Спишіть віршик, намагайтеся якнайкраще написати великі літери К. |
Понеділок 18.04
Математика Додаємо і віднімаємо число 1. Складене іменоване число |
Підручник с.122 усно, завдання 5 письмово |
В зошиті записуємо дату, в наступному рядку каліграфічно прописуємо 23 43 23 43 23 43 |
Обчисли вирази письмово
|
Запиши величини у дециметрах і сантиметрах
|
Усно
|
Понеділок 18.04
Читання та письмо Наталка Бабенко «Хмарки» |
- Сьогодні ми продовжимо читати твори про природу. А про що саме, допоможе дізнатися нам ребус.
(Х + МАРКА – КА + КИТ – Т = ХМАРКИ) - Якими бувають хмарки? Послухайте, як про це сказано у вірші Алли Свашенко. Спробуйте запам’ятати якомога більше ознак. ХМАРИ Вони бувають білі, а можуть бути сиві, То надзвичайно гарні, то зовсім некрасиві, То темно-сині й грізні, а то легкі й прозорі, І можуть заховатися за ними сонце й зорі. |
Буквар с.65-66 Читання тексту «Хмарки» учнями. Бесіда за прочитаним. - Яким побачили небо діти? - На що був схожий місяць? - Чому дітям не подобається небо вдень? - Що пояснив їм тато? - Що він побачив на небі? - Персонажів яких казок побачив тато? - Розгляньте світлини (с. 65). Кого нагадують зображені на них хмарки? Наталія Свойкіна «Хмаринки» Виразне читання вірша. Під час підготовки до виразного читання слід звернути увагу учнів на інтонацію перелічування предметів, на які схожі хмарки. Саме ці слова треба виділяти голосом, як основні (логічний наголос). Два останні рядки краще читати зачаровано і з проханням. |
Прописи с. 62 Учні пишуть літери в прописах на вільному рядку під зразком. Після аналізу поєднань учні записують склади по одному разу біля зразків. • Відновлення і запис деформованих речень. - Яке з двох слів, що пишуться з великої літери, ви обрали для початку кожного речення? - Напишіть речення на вільних рядках під набором слів. Сергій відвідав Єгипет. Ольга мешкає в Сумах. Женя живе в Житомирі. |
В зошит з письма спишіть останнє речення з оповідання Наталки Бабенко «Хмарки» |