Картки завдання з хімії для учнів 9 класу

Про матеріал
Методичний посібник містить картки, що відповідають діючій програмі. Завдання даних карток підібрані таким чином, що їх можна використовувати для індивідуальної, групової та фронтальної роботи з учнями. У картках завданнях розміщені як розрахункові задачі, так і рівняння реакцій , а також тестові завдання.
Перегляд файлу

Управління освіти Рівненського міськвиконкому

КУ « Рівненський методичний кабінет»

Рівненської  міської ради

Картки-завдання з

imageхімії для учнів 9 класу

Вчитель хіміїї

Рівненської загальноосвітньої школи   I-III степенів№1 імені Володимира Короленка Лівенда  Валентина Антонівна

Рівне 2022 рік

  

  

   Упорядник: Лівенда Валентина Антонівна, вчитель хімії, вчитель вищої кваліфікаційної категорії Рівненської ЗОШ I-III ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради.

   

  

  

image  Методичний посібник містить картки, що відповідають діючій програмі. Завдання даних карток підібрані таким чином, що їх можна використовувати для індивідуальної, групової та фронтальної роботи з учнями. У картках завданнях розміщені як розрахункові задачі, так і рівняння реакцій , а також тестові завдання.

   Картки-завдання  рекомендується  використовувати  вчителям хімії.

    

   Матеріали розглянуто на засіданні методичної ради ЗОШ I – III ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради (протокол № 1 від 04 лютого 2022 року) та рекомендовані до друку.

Зміст

              І. Вступ                                                                                                                                                                                                             4

                 ІІ. Перелік карток                                                                                                                                                                                     6

                             КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Розчини/Будова молекули води. Поняття про водневий зв'язок»              6

                       КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Розчин і його компоненти»                                                                                                  7

КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Розчини/Розчинення як фізико-хімічний процес.розчинності речовин  від різних чинників»                                                                             Залежність                                                                                                     8

КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. Кристалогідрати»           ТЕМА: «Розчини/Теплові явища, що супроводжують процес розчинення.               9

                          КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Масова частка розчиненої речовини»                                                                       10

КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах» 13 КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні реакції» 15

                  КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Хімічні реакції/Класифікації хімічних реакцій за кількістю іскладом речовин»                                                                                                                            18

                     КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Ступінь окиснення»                                                                                                                 19

                      КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Окисно-відновні реакції»                                                                                                    22

imageКАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Класифікації хімічних реакцій. Тепловий ефект реакції» 24 КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Хімічні реакції/Класифікації хімічних реакцій за тепловимефектом»      25 КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Класифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефект хімічнихреакцій»     26

КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Хімічні реакції Оборотні і необоротні. Хімічна рівновага» 29 КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Швидкість хімічних реакцій. Хімічна рівновага» 30

                     КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Хімічні реакції»                                                                                                                          32

                                КАРТКИ-ЗАВДАНЬ. ТЕМА: «Хімічні реакції /Швидкість протікання реакції. Каталізатори»                 35

                    Список використаної літератури                                                                                                                                                 36

 

Вступ

 

Використовуйте всі ваші зусилля, навіть коли проти вас грають можливості

 (Арнольд Палмер)

   Хімія відіграє надзвичайно важливу роль у житті сучасного суспільства. Тому головне завдання вчителя – навчити учнів мислити та застосовувати набуті знання для розв’язання будь-яких життєвих і виробничих проблем.

   Завданням сучасного  вчителя є розвивати здібності учнів, викликати інтерес до навчання і підтримувати його, активізувати розумову діяльність, формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці, навчати вчитися. Щоб реалізувати окреслені завдання як - педагог, організовуючи навчально-виховний процес, враховую  індивідуальні особливості дитини, умови, створені для розумового та морального розвитку, рівень мотивації до навчання, використовую такі методи , прийоми та  технології, , які б допомогли подолати байдужість і пасивність.

   Як же краще організувати навчальний процес до якого залучити всіх учасників освітнього процесу? Це та багато інших питань цікавлять сучасного вчителя.

image   У процесі навчання необхідно створити умови не тільки для формування у школярів обов’язкових загальноосвітніх знань та вмінь, але й для розвитку їхніх творчих здібностей. Отже, учитель повинен працювати над удосконаленням методики проведення уроку з урахуванням ефективних форм і методів навчання, які сприяють популяризації хімічних знань, розвитку інтересу учнів до сучасної хімічної науки. Напевно не можна виробити єдиних вимог, дотримуючись яких, можна досягнути бажаних результатів. Тому обираю, враховуючи тему уроку, набуті знання різні форми, методи та прийоми роботи.

Хімія відіграє надзвичайно важливу роль у житті сучасного суспільства. Тому головне завдання вчителя – навчити учнів мислити та застосовувати набуті знання для розв’язання будь-яких життєвих і виробничих проблем.

 

image  Одним із методів, який допоможе досягти поставлених завдань це використання диференційованих завдань на кожному етапі уроку. Для цього використовую картки завдання . Це допомагає визначити рівень засвоєння учнями знань, дозволяє залучити до роботи велику кількість дітей. Вчить дітей працювати самостійно, бачити свої успіхи і невдачі. А також мотивує до здобуття нових знань і навичок. Тому дані картки можна використовувати на кожному етапі уроку, а також на різних уроках. Використовуючи дані картки можна робити висновки: як засвоїли діти матеріал, на що звернути в подальшому увагу.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Розчини /Будова молекули води. Поняття про№1

водневий зв'язок

1.А). До складу молекули води входять…

   Б) Молекула води має ….                                          

   В) Кут між зв'язками становить ….                        

 а) водневий; б) йонний; в) ковалентний неполярний 2.Укажіть, який вид хімічного зв'язку є характерним для молекули води:

3.Укажіть, яка кількість електронів атомів  Оксигену бере участь в утворенні хімічних зв'язків у молекулі води:

а)2 р- електрони; б) 5 електронів в) 1 s- електрон

4.Метан CH4 спалили в атмосфері кисню. Укажіть масу води, що утвориться при повному спалюванні 44.8 л  метану зам (н.у).

5, Обчисліть, у скільки разів молекулярна маса нікель(II) оксиду більша молекулярної маси води..

Відповідь: молекулярна маса нікельII оксиду більша у       рази.

6.Зазначте, у скільки разів молекулярна маса води менша за молекулярну масу P2O3. а).5,81;  б).6,36;  в)6,11.

7.Знайдіть масу HNO2, що утворився в результаті повної взаємодії 547,2 г нітрогенIII оксиду з 129,6 г води.

8. Укажіть хімічну кількість 1,692 л води.

9.Обчисліть масу літій оксиду, який повністю прореагує з 612 г води..

10.Визначте масу атомів Гідрогену у 774 г води.

11.Обчисліть об'єм водню (л), який утвориться при електролізі 617,4 г води. а) 845,15;  б) 768,32;  в) 921,98

12.   Визначте об'єм кисню (л), який утвориться при електролізі 50,4 г води.

13.   Встановіть масу солі і масу води, які потрібно використати для приготування 140 г, розчину з масовою часткою 14 %.

14.   До 850 г розчину калій гідроксиду KOH з масовою часткою лугу 17 % додали ще13 г цього самого лугу. Визначте масову частку калій гідроксиду (%) в утвореному розчині:

а) 14,6;   б) 16,5;   в) 18,3

15.   До розчину кухонної солі масою 300 г і масовою часткою 27 % додали 60 г води.

Запишіть масову частку (%) NaCl в утвореному розчині?

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Розчини/Розчин і його компоненти №1

1.У запропонованому переліку укажіть водний розчин     :

а) газована вода;   б) немає правильної відповіді;   в) мазут;  г) вазелін 2.У запропонованому переліку укажіть компоненти водного розчину :

а) вуглекислий газ і вода ; б)ефір і спирт ; в) мурашиний спирт і йод;  г) усі відповіді є правильними     

а).частинки затримуються фільтрами;б).частинки іншої речовини добре видно у воді 3.У запропонованому переліку зазначте характерні ознаки (ознаку) істинних розчинів:

неозброєним оком;  в).однорідність і нездатність до осадження г).усі варіанти підходять

4.Запишіть масову частку (%) кухонної солі у розчині, якщо відомо, що у 158 г розчину міститься 4 г розчиненої речовини.

5. Запишіть масу дистильованої води, яку потрібно взяти для приготування 87 г розчину кальцій нітрату Ca(NO3)2 з масовою часткою 3,4 %.

6.Визначте масу калій гідроксиду, який потрібно використати для приготування 43 г розчину лугу з масовою часткою 7 %..

7. Розчин, який використовують у медицині — це розчин натрій хлориду з масовою часткою солі 0,9 %. Запиши об'єм дистильованої води, який потрібен для приготування розчину з 62,2 г NaCl, якщо густина отриманого розчину — 1 г/мл.

8.До 750 г розчину нікель сульфату NiSO4 з масовою часткою солі 25 % додали 40 г води. Яка масова частка нікель сульфату NiSO4 в утвореному розчині?

9.Розчин натрій карбонату масою 540 г і масовою часткою солі 15 % випарували. В результаті маса розчину зменшилася на 60 г. Яка масова частка (%) Na2CO3 у новоутвореному розчині?

10.Визначити масову частку калій броміду в розчині масою 46 г, в якому розчинена сіль масою 6,5 г:

а) 0,127 ; б) 0,113; в) 0,158; г) 0,141

11.Рубідій сульфат масою 15,8 г розчинили у 160 г води. Обчисли масову частку Rb2SO4 (%) в одержаному розчині: 

а) 16,2;  б) 11,9; в) 9; г) 9,9.

12.У медицині використовують фізіологічний розчин з масовою часткою натрій хлориду 0,9 %. Обчисли масу фізіологічного розчину, який можна отримати з 98,8 г солі:

 а)12075,6; б)8782,2; в)10977,8; г)5488,9

12.Укажи масову частку купрум сульфату, якщо до розчину масою 900 г і масовою часткою CuSO4 13 % додали ще 11 г цієї самої солі: а)14,1; б).12,7; в)11,3.

РозчинКАРТКА ЗАВДАННЯ и / Розчинення, як фізико-хімічний процес. Залежніст№1ь

розчинності речовин від різних чинників

 

 1. Розчинність речовини залежить від:                             

а) тиску (для газів) і природи розчиненої речовини; б) агрегатного стану розчиненої речовини;          

в) температури і агрегатного стану розчиненої речовини;

г)усіх перерахованих умов                                                   

2.При підвищенні температури збільшується розчинність у воді       :

 а) калій хлориду б) вуглекислого газу                               

3.Нагріваючи розчин можна зменшити розчинність у воді:

а) чадного газу; б) натрій хлориду

4.При підвищенні тиску збільшується розчинність у воді: а) калій нітрату; б) вуглекислого газу.

5.При підвищенні тиску не змінюється розчинність у воді:

а) гелію; б) калій сульфату

6.Оберіть правильне твердження про вплив різних чинників на розчинність речовин у воді:

а) розчинність газів зменшується при підвищенні тиску; б) розчинність газів зменшується при зниженні температури; в)  розчинність газів збільшується при зниженні температури; г) немає правильної відповіді

7.Укажіть неправильне твердження про коефіцієнт розчинності речовини:

а) відношення маси речовини, що утворює насичений при даній температурі розчин, до об'єму розчинника; б) показує, яка маса речовини розчиняється в об'ємі води при будь-якій температурі, утворюючи пересичений розчин; в) показує, яка маса речовини розчиняється в об'ємі води при даній температурі, утворюючи насичений розчин; г) усі твердження є неправильними.

8.      imageУ запропонованому списку вкажіть правильне судження: а) у насиченому розчині завжди більшерозчиненої солі, ніж у пересиченому; б) у пересиченому розчині натрій хлориду розчинено менше, ніж у насиченому; в) при підвищенні температури з ненасиченого розчину утворюється пересичений; г) у насиченому розчині при даній температурі речовина більше не розчиняється у даному об'ємі розчинника

9.      Визначте сполуки, які є добре розчинними у воді: а) хром гідроксид; б) натрій карбонат; в) натрійсульфід; г) кальцій карбонат.

10.  За допомогою таблиці «Розчинність кислот, основ і солей у воді», зазнач нерозчинну у воді сполуку:

а)Ag3PO4; б)Ca(OH)2; в)Na3PO4

11.  Користуючись таблицею розчинності кислот, основ і солей у воді, зазнач ряд, у якому усі сполуки є розчинними у воді:

а) Al(OH)3,MnF2,PbI2;     б) Mn3(PO4)2,FeF3,NaCl;        в) MnF2,NaCl,H2SO3

12.  Із запропонованих формул сполук, за допомогою таблиці розчинності кислот, основ і солей визначте ряд, у якому усі сполуки є малорозчинними у воді:

а) CrF3,CrPO4,ZnCO3;     б) KNO3,Ba(NO3)2,Al(OH)3;  в) MnSO3,PbSO3,Mg(OH)2

13.  Зазначте речовини, які є розчинними у воді:

1.Cr2(SO4)3;  2.BaSO4;   3.Ni3(PO4)2;   4.FeSO4;  5.PbBr2;   6.Na3PO4. 

14.  Укажіть речовини, які є малорозчинними у воді: 

1.HNO3;          2.Li3PO4; 3.Fe3(PO4)2;   4.PbSO4; 5.AlF3;       6.HF. 

15.Зазначте речовини, які є нерозчинними у воді:

1.Mn(NO3)2;   2.ZnCO3; 3.Fe(OH)3;       4.H3PO4;5.HgI2;       6.FeF3

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Розчини. Теплові явища, що супроводжують процес№1

розчинення. Кристалогідрати

          1.Зазначте назву речовини, під час розчинення якої теплота поглинається :

а) амоній нітрат; б) барій гідроксид; в) сульфатна кислота

          2.Зазначте назву речовини, під час розчинення якої теплота виділяється :

а) амоній нітрат; б) натрій гідроксид; в) сульфітна кислота

3.Укажіть, яким чином змінюється температура розчину, під час розчинення сульфітної кислоти:   

а) розчин охолоджується; б) температура не змінюється; в) розчин нагрівається

4. Зазначте етапи процесу розчинення твердої речовини:

1.  Відбувається взаємодія між молекулами речовини, що розчиняється, імолекулами розчинника..

2.  Дифузія гідратованих частинок речовини, що розчиняється, по всьомуоб'єму розчину..

3.  Руйнується структура речовини, що розчиняється...

5.  Кристалогідрати — це речовини, що містять у своєму складі певну кількість:

а) манган гідроксиду; б) молекул води; в) нітратної кислоти

6.  Оберіть формули кристалогідратів із запропонованих формул сполук:

а) H2O; б) CaSO42H2O; в) MnSO4; г) Mn(OH)2

7.  Яка з названих речовин не відноситься до кристалогідратів:

а) натрій гідроксид; б) мідний купорос; в) усі речовини відносяться до кристалогідратів; г) гірка (англійська) сіль

8.Установіть хімічну формулу цинкового купоросу:

а) ZnSO42H2O;б) MgSO47H2O в) ZnSO47H2O; г) Na2CO310H2O

9.Запишіть скільки молекул води міститься у формулі солі натрій сульфату декагідрату.

10.Укажіть хімічну формулу кристалогідрату магній сульфату гептагідрату.

11.  Зазначте формулу солі кальцій сульфату дигідрату:

а) CaSO45H2O; б) FeSO47H2O; в) CaSO43H2O; г) CaSO42H2O

12.  Укажи молекулярну масу кристалогідрату магній хлориду гексагідрату.

13.  Запиши масу 22,3 моль солі купрум(II) нітрату тригідрату.

14.  Зазнач кількість речовини 1368,8 г сполуки кальцій нітрату тетрагідрату.

15.Кристалогідрат на основі ZnSO4 хімічною кількістю 12 моль важить 3444 г.

Визначте кількість молекул води, що входить до складу сполуки.

КАРТКА ЗАВДАННЯ Масова частка розчиненої речовини №1

 

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:

а) ZпО+ Н2SО4=ZпSО4+Н2О; б) Zп+ Н2SО4=ZпSО4+Н2?

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

Аl→ Аl3+; S→S2-.

3.Напишіть рівняння окисно-відновної реакції між міддю і хлором.

Запишіть електронні рівняння, зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Ферум відновлюється:

а)FеО+Н2=Fе+Н2О; б)Fе+S=FеS.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Масова частка розчиненої речовини №2

 

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:                

а) Nа+Н2О→NаОН+Н2; б)  Nа2О+Н2О→NаОН;? Урівняйте коефіцієнти.

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

Р0→Р-3; Р+3→Р+5 ; Р+5→Р-3.

3.Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:

Fе2О3+СО→Fе+СО2.

 Зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Нітроген окиснюється:

а) N2+Н2=NН3; б) N2+О2=NО; в) NН3+О2=NО+Н2О.

КАРТКА ЗАВДАННЯ №3

Масова частка розчиненої речовини

 

 

1. У воді масою 88 г розчинили 12 г солі. Яка масова частка солі в

2розчині?.Яку масу цукру і води необхідно взяти щоб приготувати 500 г розчину з масовою часткою цукру 20%?

3. До розчину сульфатної кислоти  масою 400 г з масовою часткою натрій хлориду 15% додали 200 г води. Визначити масову частку солі в новому  розчині.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ №4

Масова частка розчиненої речовини

 

 

 

1частка натрій сульфату в одержаному розчині?. У воді масою 200г розчинили 0,01 моль натрій сульфату. Яка масова

2.Яку масу солі і води необхідно взяти щоб приготув      ати 800 г розчину з масовою часткою солі 25%?

3. До розчину натрій карбонату  масою 250 г з масовою часткою натрій карбонату 4% додали 150 г води та 50 г солі. Визначити масову частку солі в новому  розчині.

КАРТКА ЗАВДАННЯ №5

Масова частка розчиненої речовини

 

 

1. До 400 г води додали 200г 5% розчину натрій гідроксиду. Яка

2масова частка натрій гідроксиду в одержаному розчині?.Розчин містить 10 моль води і 1 моль глюкозиС6Н12О6.Обчисліть

масову частку глюкози в розчині.

 3. До розчину калій хлориду  масою 400 г з масовою часткою калій хлориду 10% додали 600 г розчину ціє ж солі з масовою часткою калій хлориду 20%. Визначити масову частку солі в новому  розчині.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ №6

Масова частка розчиненої речовини

 

 

1.Яку масу солі необхідно розчинити в 100 г води для приготування 10% розчину.

2.Який об'єм 96%-ї сульфатної кислоти з густиною1,86г/ мл потрібний для приготування 3 л 40% розчину з густиною 1,3 г/мл?

3.Яка маса мідного купоросу і який об'єм води потрібні для приготування 200г 1,6 % розчину купрум (II) сульфату.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах№1

 

 

1.Напишіть рівняння дисоціації нітратної кислоти, натрій гідроксиду, калій броміду.       

2.Фенолфталеїн забарвлюється в малиновий колір у розчині, що містить:

а) Са(ОН)2, б) Н2SО4?  в) КNО3.Відповідь підтвердіть.

3.Які із зазначених речовин належать до сильних електролітів:

 а) НСl, б) Н2СО3, в) NаОН, г) КВr.

4.З кожної тисячі молекул розчиненої речовини 60 молекул про дисоціювали на йони. Обчислити ступінь дисоціації електроліту.

КАРТКА ЗАВДАННЯ №2

Дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах

 

 1.Напишіть рівняння дисоціації ортофосфатної кислоти, натрій карбонату, алюміній сульфату.      

             2.Лакмус забарвлюється в червоний колір у розчині, що містить   :

а) Са(ОН)2, б) Н2SО4, в) КNО3. Відповідь підтвердіть.

3.Які із зазначених речовин належать до слабких електролітів:

а) КОН, б) М𝚐(ОН)2, в) Са(ОН)2, г) Fе(ОН)3.

4.Розчини і розплави калій гідроксиду добре проводять електричний струм. З яких йонів складається кристалічна решітка калій гідроксиду. Відповідь підтвердіть.

КАРТКА ЗАВДАННЯ №3

Дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах

 

 1.Напишіть рівняння дисоціації калій ортофосфату, сульфітної кислоти, літій гідроксиду.      

2.Які кількісті речовини йонів Аl3+ та йонів Сl- утворилися в розчині при розчиненні 0,01 моль алюміній хлориду..

3.Які із зазначених речовин належать до сильних електролітів: а).Н2SО4,

б) К 2SО4, в) Си(ОН)2, г) Н2S.

4.З утворенням катіону Сr3+ дисоціюють розчиняючись у воді такі сполуки хрому: а) Сr2О3, б) Сr2(SО4)3, в)Н2СrО4, г)Сr(ОН)3.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ №4

Дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах

 

 

1.Напишіть рівняння дисоціації ферум(III) сульфату, цинк хлориду,       барій гідроксиду.  

2.Які кількісті речовини йонів утворилися в розчині при розчиненні 0, 2 моль кальцій йодиду?

3.У воді розчинили 0,05 моль нітратної кислоти, з них про дисоціювало 0,005 моль. Визначити ступінь дисоціації нітратної кислоти.

4.З утворенням аніону S2- дисоціюють розчиняючись у воді такі сполуки:

а)ZпS,б).SО2, в).Nа2S, г) К 2SО4, д)Н2S..

КАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№1

1.Допишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формірівняння                                                                                       :

М𝚐(NО3)2+ NаОН→                                             

2.  Напишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі між       :

а) арґентум нітратом і хлоридною кислотою;  б) калій карбонатом і сульфатною кислотою. Яка із реакцій відбувається із утворенням осаду.

3.  Серед наведених реакцій оберіть реакцію нейтралізації та напишіть її вйонній формі:

а) Ва(ОН)2+НСl→

б) ВаСl2+Н2SО4→

4.До розчину , що містить 0,04 моль калій гідроксиду додали хлоридну кислоту. Яка маса солі, що утворилася?

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№2

рівняння 

1.Допишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі      :

а) Рb(NО3)2+Н2S→                           б) НNО3+КОН→

2.  Які речовини потрібно взяти для протікання реакції:

Аl3++3 ОН-→Аl(ОН)3. Запишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі.

3.  З якою речовиною взаємодіє сульфатна кислота:

а)купрум(II) гідроксид; б) калій хлорид? Напишіть можливе  рівняння реакції в молекулярній і йонній формі.

4.  Яка маса арґентум хлориду може бути одержана при додаванні розчинуарґентум нітрату до 200 г 2,5% розчину натрій хлориду?

КАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№3

рівняння

             1.Напишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі між :

а) Nа2СО3 і НСl  б) А𝚐NО3 і М𝚐Сl2; в) НСl і Ва(ОН)2. 2. Які речовини потрібно взяти для протікання реакції     :

Ва2++SО42 -→ ВаSО4. Запишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі.       

3.  З якою речовиною взаємодіє калій гідроксид:

а) калій карбонат; б) купрум(II) хлорид? Напишіть можливерівняння реакції в молекулярній і йонній формі.

4.  imageЯка маса осаду утвориться при додаванні до 250 г 10,6% розчину натрійкарбонату надлишку барій хлориду? КАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№4

рівняння

 

1.Напишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі між       :

а) натрій фосфатом і кальцій хлоридом;  б) ферум (II) гідроксидом і

сульфатною кислотою;                                  

2.  Які речовини потрібно взяти для протікання реакції        :

Н++ОН -→ Н2О Запишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі.

3.  Запишіть рівняння можливої реакції в молекулярній і йонній формі:

а) Са(ОН)2+ НСl→ ;                б) Са(ОН)2+NаСl→.

4.  Який об'єм газу за (н.у.) виділиться  про додаванні надлишку хлоридної кислоти 6,9 %?

КАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№5

рівняння

1.Напишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі між       :

а) калій фосфатом і барій хлоридом;   б) ферум (III) нітратом і літій

гідроксидом;                                                        

2.  Які речовини потрібно взяти для протікання реакції        :

Са2++СО32 -→ СаСО3 Запишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі.

3.  Запишіть рівняння можливої реакції в молекулярній і йонній формі:

а) Fе(ОН)2+ КСl→ ;                 б) Fе(ОН)2+Н2SО4 →.

4.  Яка маса 20% розчину НNО3 потрібна для нейтралізації розчину , що містить 5,6 г калій гідроксиду?

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні№6

рівняння

 

1.Які речовини потрібно взяти для  отримання ферум(III) гідроксиду?

               Напишіть 2 приклади рівнянь реакцій в молекулярній і йонній формі.  

2.  Які речовини потрібно взяти для протікання реакції:

а) 2Н++СО32 -→ Н2О+СО2; б).СаСО3+2Н+→Са2++Н2О Запишіть рівняння реакцій в молекулярній і йонній формі.

3.  Запишіть рівняння  реакцій в молекулярній і йонній формі:

а) FеСl3+ КОН→ ;                б) Ва(ОН)2+Н2SО4→.

4.  До 100 г розчину натрій сульфату додали надлишок барій хлориду, урезультаті чого утворилося 2,33 барій сульфату. Обчисліть масу і масову частку натрій сульфату у вихідному розчині.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції / Класифікація хімічних реакцій№1

за кількістю і складом речовин

            1.Вкажіть, яке з тверджень є правильним для реакції сполучення :

   у реакцію вступають дві прості речовини, а утворюється одна складна

   у реакцію вступають одна проста і одна складна речовини, і утворюються одна проста і одна складна речовини

   будь-які реакції між простими і складними речовинами

   у таких реакціях утворюється декілька складних речовин

            2. Зазначте, яке з тверджень є правильним для реакції розкладу :

   у реакцію вступають дві складні речовини, утворюються дві інші складні речовини

   одна складна речовина утворює дві прості речовини

   будь-які реакції між простими речовинами

   у реакцію вступають дві речовини, а утворюється одна проста речовина.

3. Зазначте твердження і схему реакції, які є правильними для реакцій заміщення.

Може бути декілька варіантів відповіді. 

   CD+B=BD+C

   у реакцію вступають дві прості речовини, а утворюється одна складна

   у реакцію вступають проста і складна речовина, утворюються інша проста та інша складна речовина •  AC=A+C

4. Укажіть кількість молекул простих речовин, що беруть участь у реакції, зрівнявши коефіцієнти:

Cu+O2=CuO.

5.Знайдіть, який об'єм (л) вуглекислого газу виділяється (н. у.) під час реакції розкладу 20 моль кальцій карбонату:

CaCO3=CaO+CO2↑.

Відповідь запиши з точністю до десятих.

6. Укажіть рівняння реакції сполучення:

   2HgO=2Hg+O2↑

   Zn+2HCl=ZnCl2+H2↑

   N2+3H2=2NH3

   Ba(OH)2+H2SO4=BaSO4+2H2O

7.Укажіть рівняння реакції розкладу:

   Fe+CuSO4=Cu+FeSO4

   MgCl2+2NaOH=2NaCl+Mg(OH)2↓

   2Cr(OH)3=Cr2O3+3H2O

   2Ca+O2=2CaO

8. Зазначте рівняння реакції обміну:

   ZnCO3=ZnO+CO2↑

   Zn+CuSO4=ZnSO4+Cu

   2Ba+O2=2BaO

   MgCl2+2NaOH=2NaCl+Mg(OH)2↓

9.    Завершіть реакцію, зазначивши формули продуктів реакції, та розставивши коефіцієнти. Укажіть типхімічної реакції. ZnCl2 +AgNO3 =

10.                        Завершіть реакцію, дописавши формули продуктів реакції, та розставивши коефіцієнти. Укажіть тип хімічної реакції. Al +O2 =

         КАРТКА ЗАВДАННСтупінь окиснення               Я№1

 

1.У якій із сполук Карбон має ступінь окиснення     +4: СО2, СО, СН4?

2.Який елемент у наведених сполуках має вищий

ступінь окиснення: Р2О5, SО3.

3.Визначте ступінь окиснення Хлору:Сl2, NаСl, Сl2О7, Сl2О, НСlО.

                                                                          4.Вкажіть       чому      дорівнює       ступінь                                            окиснення

елементів в простих речовинах. Наведіть приклад

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Ступінь окиснення №2

 

1.Визначте ступені окиснення елементів               в речовинах: FеО, Fе2О3,

FеSО4,FеСl3.                                                     

2.Який елемент у наведених сполуках  має вищий ступінь окиснення:

Р2О3, SО2.

3.В якій із сполук ступінь окиснення Купруму дорівнює +1: СиSО4,Си2О,СиСl, Си(NО3)2.

4.Вкажіть чому дорівнює  максимальний ступінь окиснення елементів V групи головної підгрупи. Наведіть приклад

КАРТКА ЗАВДАННЯ Ступінь окиснення №3

 

1.В якій сполуці Хром має максимальний          ступінь окиснення: К2СrО4,

Сr2О3, СrО3, Сr2 (SО4)3?                                

2. Визначте ступені окиснення елементів в речовинах: SіО2, SіН4, М𝚐2Sі, Н2SіО3.

3.В якій із сполук ступінь окиснення Нітрогену мінімальний: NН3, Си(NО3)2, N2О, NО.

4.Вкажіть чому дорівнює  мінімальний ступінь окиснення елементів V групи головної підгрупи. Наведіть приклад

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Ступінь окиснення №4

 

 

1.В якій сполуці ступінь окиснення Мп дорівнює +4: МпО, МпSО4,МпО2,

КМпО4.                                                              

2. Визначте ступені окиснення елементів в речовинах: Н3РО4, Са(NО3)2,

FеСl2, Аl2(SО4)3.

3.В якій із сполук ступінь окиснення Сульфуру  мінімальний:Н2S,

Н2SО3,SО2, СиSО4.

4.Вкажіть чому дорівнює  мінімальний ступінь окиснення елементів VII групи головної підгрупи. Наведіть приклад.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Ступінь окиснення №5

 

1.Визначте ступені окиснення елементів  в речовинах: FеРО4 , FеSО4,СrСl3, СиSО3, Рb(NО3)2.

2.В якій із сполук ступінь окиснення Хлору мінімальний:НСlО, НСl, Сl2О,НСlО4.

 3.В якій із сполук ступінь окиснення Фосфору дорівнює +5: Р2О5, Н3РО4, РН3, Р2О3

4.Вкажіть чому дорівнює  максимальний ступінь окиснення елементів VII групи головної підгрупи. Наведіть приклад

КАРТКА ЗАВДАННЯ Ступінь окиснення №6

 

 

1.Визначте ступені окиснення елементів в речовинах: СН4, КМпО4, Fе(NО3)3, Zп(ОН)2, Аl2S3.

2. .В якій із сполук ступінь окиснення Хлору максимальний:

Сl2О7, НСlО3, НСl, КСlО.

 3.В якій із сполук ступінь окиснення Нітрогену дорівнює +5:

N2О5, НNО3, NН3,N2О3, N2О.

4.Вкажіть чому дорівнює  максимальний ступінь окиснення елементів VI групи головної підгрупи. Наведіть приклад.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Окисно-відновні реакції №1

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:

а) ZпО+ Н2SО4=ZпSО4+Н2О; б) Zп+ Н2SО4=ZпSО4+Н2?

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

Аl→ Аl3+; S→S2-.

3.Напишіть рівняння окисно-відновної реакції між міддю і хлором.

Запишіть електронні рівняння, зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Ферум відновлюється:

а) FеО+Н2=Fе+Н2О; б) Fе+S=FеS.

КАРТКА ЗАВДАННЯ Окисно-відновні реакції №2

 

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:                

а) Nа+Н2О→NаОН+Н2; б) Nа2О+Н2О→NаОН;? Урівняйте коефіцієнти.

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

Р0→Р-3; Р+3→Р+5 ; Р+5→Р-3.

3.Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:

Fе2О3+СО→Fе+СО2.

 Зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Нітроген окиснюється:

а) N2+Н2=NН3; б) N2+О2=NО;в) NН3+О2=NО+Н2О.

КАРТКА ЗАВДАННЯ Окисно-відновні реакції №3

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:

                    а) Са+О2→СаО; б) СаО+СО2→СаСО3; в) С+О2=СО2,?      

Урівняйте коефіцієнти.

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

N+3→N-3; N+5→N+2; N+1→N+4.

3.Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:

Р2О5+С→Р+СО2.

 Зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Сульфур окиснюється:

а) Н2+S=Н2S; б) S+О2=SО2; в) SО2 +О2= SО3

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Окисно-відновні реакції №4

 

 

1.Яка реакція є окисно-відновною:              

а) ZпSО4+Рb(NО3)2=Zп(NО3)2+РbSО4; б) Zп+Н2SО4→ZпSО4+Н2?

Урівняйте коефіцієнти.                                   

2.Напишіть  електронні рівняння, що відповідають перетворенням:

Fе0→Fе+2; Fе+2→ Fе+3; Fе+3→ Fе0.

3.Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:

Сr2О3+Аl →Аl2О3+Сr.

 Зазначте окисник і відновник.

4.В якій реакції Аргентум  відновлюється:

а)А𝚐+НNО3=А𝚐NО3+NО2+Н2О;                           б)А𝚐+S=А𝚐S;                 в)         Си+

А𝚐NО3=Си(NО3)2+А𝚐.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Класифікації хімічних реакцій. Тепловий ефект№1

реакції

1.Визнач, яке з тверджень є правильним для реакції :

   у реакції хімічні зв'язки лише утворюються 4Al(т)+3O2(г)=2Al2O3(т);ΔH<0

   реакція відбувається з поглинанням тепла

   відбувається зміна енергії

   такий тепловий ефект мають будь-які реакції обміну     

2.Укажи,  яке з тверджень є правильним для реакції:

             CaCO3(т)=t°CaO(т)+CO2(г);ΔH>0                                

   такий тепловий ефект мають будь-які реакції горіння

   енергія не змінюється

   тепловий ефект реакції є позитивним

   поглинається теплота.

3. Обери твердження і схему реакції, що є правильними для термохімічних рівнянь екзотермічних реакцій (може бути кілька варіантів відповіді):

     A(г)+B(г)=AB(г);ΔH<0

     тепловий ефект вказує на виділення енергії в результаті реакції

     у рівнянні реакції не указують тепловий ефект

     A(г)+B(г)=AB(г);ΔH>0

4. Укажи твердження і схему реакції, правильні для термохімічних рівнянь ендотермічних реакцій (може бути декілька варіантів відповіді):

   RK(р)=R(г)+K(г);ΔH>0

   указується позитивний тепловий ефект

   у результаті реакції теплота поглинається

   C+R=CR;ΔH=0

5. Із запропонованих значень ΔH зазнач ті, які відповідають ендотермічним реакціям, а які ендотермічним:

(можливі декілька варіантів відповіді):

   +411 кДж

   +147 кДж

   −191 кДж

   −58 кДж

6. Зазначте правильні твердження (може бути кілька варіантів відповіді):

    реакції, що протікають з поглинанням теплоти, називаються ендотермічними

    енергетичні зміни в ході реакції проявляються у зміні кольору

    величину теплового ефекту неможливо визначити експериментальним шляхом

    кількість виділеної (або поглиненої) в ході реакції теплоти називають тепловим ефектом реакції

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції/Класифікація хімічних реакцій за№1

тепловим ефектом

1. Підрахуйте тепловий ефект реакції, якщо при спалюванні 8 моль твердої речовини виділилось 2384 кДж теплоти:

S(т)+O2(г)=SO2(г).                                        

Відповідь запиши цілим числом.  

2.Знайдіть, скільки теплоти виділяється при спалюванні 5 моль вуглецю, якщо термохімічне рівняння має вигляд:

C(т)+O2(г)=CO2(г);ΔH=−394 кДж.

Відповідь запишіть цілим числом.

3.Зазначте об'єм метану, який потрібно спалити для отримання 22300 кДж теплоти. Термохімічне рівняння: CH4(г)+2O2(г)=CO2(г)+2H2O(г);ΔH=−892 кДж Відповідь запишіть  з точністю до десятих.

4.Обчисліть кількість теплоти, що поглинеться під час розкладу 11,3 моль кальцій карбонату, якщо термохімічне рівняння:

CaCO3(т)= CaO(т)+CO2(г);ΔH=+180кДж  Відповідь запишіть цілим числом.

5. Обчисліть тепловий ефект реакції, якщо під час взаємодії 11,1 моль кисню з воднем виділилось 5368 кДж теплоти. Термохімічне рівняння:

2H2(г)+O2(г)=2H2O(г)

Відповідь запиши з точністю до десятих, з відповідним знаком.

6.Зазначте кількість теплоти, що виділиться під час взаємодії 1184 г сірки з киснем, якщо термохімічне рівняння:

S(т)+O2(г)=SO2(г);ΔH=−297 кДж

Відповідь запиши з точністю до десятих.

7. Укажіть кількість теплоти, яка виділиться під час спалювання 360,64 л метану, якщо термохімічне рівняння: CH4(г)+2O2(г)=CO2(г)+2H2O(г);ΔH=−892 кДж Відповідь запиши з точністю до десятих.

КАКласифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефектРТКА ЗАВДАННЯ №1

хімічних реакцій

1. Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).

а) Н2+О2→∙∙∙   б).НО→∙∙∙в) Си+FеSО4→∙∙∙ г) АL2О3+НСL→∙∙∙

2.Що таке екзотермічні реакції. Наведіть приклад.

3.Вкажіть тип реакції ( за тепловим ефектом):

А) N2+О2=2NО;∆Н=+90,4кДж

imageБ) 2М𝚐+О2=2М𝚐О;∆Н=-1200кДж. КАРТКА ЗАВДАННЯ Класифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефект№2

хімічних реакцій

1. Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).

а) АL+О2→∙∙∙   б) КСLО3→∙∙∙  в) Fе2О3+Н2SО4→∙∙∙ г) Zп+НСl→∙∙∙

2.Що таке ендотермічні реакції. Наведіть приклад.

3.При згорянні 1 моль Карбону виділяється 394 кДж теплоти. Запишіть термохімічне рівняння.

 

КАКласифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефектРТКА ЗАВДАННЯ №3

хімічних реакцій

1.Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).

а) Fе +S→∙∙∙    б) СаСО3→∙∙∙   в) Ва(ОН)2+Н2SО4→∙∙∙  г) Са+НСl→∙∙∙

2.Що таке тепловий ефект реакції. Що показує  термохімічне рівняння реакції?

3.При згорянні 2 моль сірки в кисні виділяється 296 кДж теплоти.

imageЗапишіть термохімічне рівняння. КАРТКА ЗАВДАННЯ Класифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефект№4

хімічних реакцій

1. Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть  типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).

а) АL+ Н2SО4→∙∙∙    б) Си(ОН)2→∙∙∙   в) FеО+Н3РО4→∙∙∙  г) Zп+НF→∙∙∙ 2.Чому термохімічні рівняння супроводжуються тепловими ефектами? Як класифікують хімічні рівняння за знаком теплового ефекту?

3.При розкладанні 300 г кальцій карбонату  поглинається 178 кДж теплоти. Запишіть термохімічне рівняння.

 

КАКласифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефектРТКА ЗАВДАННЯ №5

хімічних реакцій

1. Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).        

а) СиО+ Н2→∙∙∙   б) СиSО4+NаОН→∙∙∙  в) К2О+Р2О4→∙∙∙ г) КNО3→∙∙∙ 2.Які матеріали рослинного походження використовують в наш час як паливо?

image 3.При розкладанні 446г меркурій( II) оксиду поглинається 170 кДж теплоти. Запишіть термохімічне рівняння. КАРТКА ЗАВДАННЯ Класифікація хімічних реакцій. Енергетичий ефект№6

хімічних реакцій

1. Закінчіть рівняння реакцій і вкажіть типи реакцій ( за числом вихідних і кінцевих речовин).

а) Nа2О+ Н2О→∙∙∙    б) Fе(NО3)2+КОН→∙∙∙   в) Са+Н3РО4→∙∙∙  г )NаNО3→∙∙∙ 2.Чи зміниться тепловий ефект реакції, якщо один раз її здійснити без каталізатора, а другий - з каталізатором? Поясніть.

 3.При згорянні 1 моль метану виділяється 892 кДж теплоти. Який об'єм метану за ( н.у) спалили, якщо в результаті реакції виділилося 223 кдж теплоти.

image

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Швидкість хімічних реакцій. Хімічна рівновага №1

 1.Які фактори  впливають на швидкість хімічних реакцій?     

2.Що таке хімічна рівновага?

3. Як впливає на зміщення рівноваги в системі:

N2+3Н2↔2NН3:∆Н=-92кДж;

а) збільшення концентрації азоту;

б) підвищення тиску;

в) підвищення температури.

КАРТКА ЗАВДАННЯ Швидкість хімічних реакцій. Хімічна рівновага №2

 

 

1.Чому деревна тирса може самозагорятися на повітрі, у той же час як з дерев'яними брусочками нічого не відбувається?

2. Закінчіть рівняння реакції та вкажіть серед них практично необоротні:

а) NаОН + НСL→    б) ВаСL2+ Н2SО4→∙∙∙   г) СО2+Н2О→

3.Як впливає підвищення тиску на зміщення рівноваги в системах:

а) 2SО2(г)+О2(г)↔2SО3(г)

б) N2(г)+О2(г)↔2NО(г)

в) Н2(г)+S(тв.)↔ Н2S(г).

КАРТКА ЗАВДАННЯ Швидкість хімічних реакцій. Хімічна рівновага№3

 

1. Для окиснення жирів  і вуглеводів(глюкози, цукру і т.д) необхідно нагрівати їх  до 450-500°С. У живому організмі процес окиснення йде при температурі приблизно 36°С. Що є причиною інтенсифікаці реакцій у живому організмі.

2.Як зміниться швидкість реакції

2NО+О2→2NО2, якщо концентрацію нітроген(II)оксиду збільшити в 3 рази?

                                                    3.Як           впливає           на           рівновагу          в    системі:

 2SО2(г)+О2(г)↔2SО3(г);∆Н=-112,4 кДж:

а) підвищення температури; б) зменшення концентрації SО3; в)підвищення тиску.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Швидкість хімічних реакцій. Хімічна рівновага№4

 

 

1.Швидкість реакції між сульфур(IV)  оксидом і киснем зростає при

 внесенні ванадій(V) оксиду. Яку роль відіграє ванадій(V) оксид?

2.Закінчіть рівняння реакції та вкажіть серед них практично необоротні:

а) Nа+ Н2О→     б) N2+Н2↔→    г) СаСО3+НNО3→

3.У скільки разів зросте швидкість реакції при підвищенні температури від 30°С до 70°С, а температурний коефіцієнт дорівнює 3?

КАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції №1

 

1.Написати рівняння реакції в молекулярному   та йонному виглядах між

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип     : натрій гідроксидом та ортофосфатною кислотою.

SО3+Н2О→

Аl+НСl→

SО2+NаОН→

Fе(ОН)3 →

Ва(ОН)2+Н3РО4→

3.Визначити          ступені    окиснення,        урівняти коефіцієнти      методом електронного балансу, вказати відновник:

NН3+О2+ → NО+Н2О.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції №2

 

1.Написати рівняння реакції в молекулярному та йонному виглядах між калій гідроксидом та хлоридною кислотою.

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип:

К2О+Н2О→                                                      

Аl+О2→

Н𝚐О→

Fе+Н3РО4→

Са(ОН)2+Н2SО4→

3.Визначити ступені окиснення, урівняти коефіцієнти методом електронного балансу:

Н2О+О2+NО2→НNО3

КАРТКА ЗАВДАННЯ №3

Хімічні реакції 

1кальцій сульфатом та барій хлоридом..Написати рівняння реакції в молекулярному та йонному виглядах між

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип    :

СаО+Н2О→

Zп+НСl→

Аl(ОН)3→

Nа+Н2О→

SіО2+NаОН→

3.Визначити ступені окиснення, урівняти коефіцієнти методом електронного балансу, вказати окисник: НNО3+Zп→NО2+ Zп(NО3)2+ Н2О

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ №4

Хімічні реакції 

1натрій карбонатом та нітратною кислотою..Написати рівняння реакції в молекулярному та йонному виглядах між

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип        :

Р+О2→                                                              

Аl+Н2SО4→

Аl(ОН)3→

Nа3РО4+А𝚐NО3→

КСlО3→

3.Визначити ступені      окиснення,        урівняти   коефіцієнти      методом електронного балансу, вказати відновник

KNO2 + К2Сr2О7 + H2SO4 —>КNО3 + Cr2(SO4)3 + K2SO4 + Н2О.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції №5

 

1.Написати рівняння реакції в молекулярному  та йонному виглядах між кальцій гідроксидом та сульфатною кислотою.

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип:

Р2О5+Н2О→

Ва+НСl→

Н2О2→

FеОН)3+НNО3→

SО3+КОН→

3.Визначити          ступені    окиснення,        урівняти коефіцієнти      методом електронного балансу, вказати окисник: КМпО4+НСl→КСl+МпСl2+Н2О+Сl2

КАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції №6

 

1.Написати рівняння реакції в молекулярному та йонному виглядах між цинк хлоридом  та арґентум нітратом.

2. Закінчити такі рівняння реакцій і вказати тип        :

SО2+Н2О→

Аl+ Н3РО4→

М𝚐+О2→

Fе(ОН)2 →

Fе(ОН)3+НNО3→

3.Визначити ступені      окиснення,        урівняти   коефіцієнти      методом електронного балансу, вказати відновник:

НNО3 +М𝚐→Н2О+N2+М𝚐(NО3)2.

imageКАРТКА ЗАВДАННЯ Хімічні реакції/Швидкість протікання хімічної №1

реакції. Каталізатори

1.Визначте,  яке з тверджень є правильним для швидкості хімічної реакції: • залежить від природи реагуючих речовин     

• залежить від концентрації продуктів реакції

           2. Обери чинники, які можуть впливати на швидкість хімічних реакцій :

(можливі декілька правильних відповідей)

зменшення концентрації реагуючих речовин• природи продуктів реакції             

тиск, якщо вихідні речовини знаходяться у твердому стані

наявність каталізатора або інгібітора.

            3.Установи правильне твердження про вплив температури на швидкість хімічних реакцій :

із збільшенням температури швидкість більшості реакцій зменшується

пониження температури призводить до збільшення швидкості хімічної реакції

при збільшенні температури збільшується швидкість хімічної реакції

4. Укажи, що потрібно зробити з твердою речовиною — реагентом, щоб збільшити швидкість реакції:

підвищити тиск

зменшення тиску зменшить швидкість хімічної реакції

подрібнити речовину

5. Укажи, правильне визначення. Каталізатори це:

вихідні речовини хімічних реакцій

речовини, які пришвидшують реакцію

речовини, які сповільнюють реакцію

6. Укажи, правильне визначення. Ферменти це:

неорганічні речовини, які прискорюють хімічну реакцію

біологічні речовини, які підвищують швидкість хімічної реакції

речовини, які сповільнюють хімічну реакцію

речовини, які витрачаються під час хімічних реакцій

7. Укажіть яким чином можна збільшити швидкість термічного розкладу Al(OH)3: (можливі декілька правильних відповідей)

збільшити тиск

додати воду до вихідної речовини

подрібнити реагент

збільшити температуру

8. Зазначте яким чином можна збільшити швидкість взаємодії Zn з розчином HCl:(можливі декілька правильних відповідей)

збільшити концентрацію кислоти

підвищити тиск

додати воду до вихідного розчину

збільшити температуру.

9. Оберіть, у якому варіанті реакція Mn з розчином HCl буде відбуватися найшвидше:

порошок металу

дрібні гранули металу• шматочки металу

10. Оберіть, при якій температурі реакція розкладу MnCO3 відбуватиметься найшвидше:

1167°С

773°С

430°С.

11. Зазначте, чинники, які будуть впливати на швидкість реакції  t° MnCO3= MnO+CO2↑:

збільшення тиску

подрібнення манган оксиду

підвищення температури

12. У пробірки з водою одночасно помістили по 9 г калію, цезію і натрію.

Оберіть, у якій пробірці реакція металу з водою завершиться найшвидше:

натрій

калій

цезій

 

   Список використаної літератури

 

1. Березан О. Збірник задач з хімії. Тернопіль: Підручники і посібники, 2020. 368 с.

2.Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія: Підручник для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Академія, 2014.240 с.

3.     Хімія. Мій клас: веб-сайт. URL: https://miyklas.com.ua/ (дата звернення 05.02.2022р.)

4.     Царьова Н.В. Дидактичні матеріали для 8-10 класів. «Неорганічнахімія». Тернопіль: Підручники і посібники, 2005. 103 с.

5.     imageЯрошенко О.Г., Корчак Т.Є. Збірник тестів та тестових завдань для 8- 10 класів. «Перевір, як ти знаєш неорганічну хімію». Київ. 1997. 64 с.

6.     Ярошенко О.Г. Збірник задач і вправ з хімії 7-11 класи. Освіта,

2017.272 с.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
1473
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку