Про матеріал
Картки – завдання з загальної біології
Картка № 1
- Що таке біосфера і які її межі?
- знайдіть матеріал про різноманітні форми та рівні біологічної організації в відповідних розділах підручника та заповніть таблицю.
Рівні організації форм життя | Характерні ознаки | Роль в процесі еволюції |
молекулярний клітинний організменний популяційно – видовий надвидовий | | |
- Чому наука екологія привертає увагу широкого кола людей?
Картка № 2
- В процесі еволюції склалась єдина система «природа – суспільство – людина», складові частини якої взаємопов'язані та взаємозалежні. Доведіть на прикладі взаємозалежність і взаємозалежність між компонентами цієї системи.
- Як ви розумієте слова вчених про те, що людина завжди була і залишається частиною природи?
Картка № 3
- Чому така рослина, як хлорела є об'єктом експериментальних досліджень космонавтів?
- Як людина може впливати на підвищення продуктивності штучних біогеоценозів?
- Що таке біомаса? Як вона розподілена в Світовому океані?
Картка № 4
- Одні вчені вважають, що тварини, які населяють самі глибокі частини Світового океану, еволюційно найбільш давні; на думку інших, вони еволюційно молоді. Які докази можна привести на користь кожної з цих точок зору?
- Чому умови в річці вважають нормальними, якщо в ній мешкають багаточисельні види, які відносяться до різних систематичних груп, проте чисельність кожного виду не перевищує певної межі?
Картка № 5
- Уважно ознайомтеся з схемою коло обігу кисню в біосфері.
- Дайте відповіді на запитання:
1)Який ізотоп кисню зв'язаний з водою та фотосинтезом?
2)Які основні умови збереження постійного газового стану атмосфери, особливо кисню?
3)Які промені відбиваються озоновим екраном атмосфери?
Картка № 6
- Що так ноосфера?
- Наведіть приклади геологічних змін, які проводить людина на Землі?
- Ідея В.І. Вернадського про геологічну роль людства, яке змінює образ Землі, зараз отримала широкий розвиток. Хоча серед західних вчених існують два різних підходи до вирішення проблеми взаємодії людства і природи. Одні вважають, що науково – технічний прогрес має тільки позитивні сторони, вважаючи, що людство підійшло до межі екологічної катастрофи і що врятувати біосферу можна лише затримуючи розвиток техніки і обмежуючи потреби людей. Чи правдива одна з цих точок зору? Яким ви бачите майбутнє нашої планети? Яке значення для народного господарства має прискорений науково – технічний прогрес в нашій державі?
Картка № 7
- Чому проблема охорони природи на сьогодні має загальнодержавне значення? Які міри приймає влада нашої країни для її вирішення?
- Доведіть відомими вам фактами правильність вислову Н.П. Дубініна: «проблеми охорони біосфери і спадковості людини, будучи глибоко пов'язані з соціальними проблемами, набули в наш час глибокого значення».
- Яка роль біологічної науки в ділі охорони і перетворенні природи?