Картотека спостережень влітку

Про матеріал
Збірка спостережень влітку за природою, довкіллям, природними явищами для раннього віку
Перегляд файлу

Красивая Тучка (Ольга Шпунова) / Проза.русолнце рисунок - Поиск в Google | Радуга искусство арт, Детские рисунки,  Картинки 

 

 

 

 

 

КАРТОТЕКА

СПОСТЕРЕЖЕНЬ

Воробей в полете PNG - Png иконки #134 - PNG картинки с прозрачным фоном  cкачать бесплатно - PNGs.ruВЛІТКУ

Пчелы PNG фото скачатьдля раннього віку

 

 

 

 

 

 

Картинки на прозрачном фоне и png для фотошопа 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

                                  Спостереження за станом погоди.

                              Мета: вчити спостерігати за змінами у природі, за літніми явищами, як  процвітає природа, з’явились квітки, росте травичка. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за станом погоди.

Мета: продовжувати спостерігати за літніми явищами. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження сонячного дня.

Сонячного дня запропонувати дітям простягнути до сонця руки. Довести разом з дітьми, що сонце гріє дітей, землю, рослини тощо. Від сонця йде тепло й світло. В ночі сонця не видно.

 

Спостереження за сонечком.

Мета: продовжувати знайомити дітей з сонцем, якого кольору, якої форми. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати увагу.

 

Спостереження за сонцем.

Мета: продовжувати спостерігати за сонячним зайчиком, з допомогою люстерка. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу. Гра-імітація «Сонячний зайчик».

 

Спостереження за сонечком і хмаринками.

Мета: вчити спостерігати. помічати зміни на небі; розвивати увагу. спостережливість, мову дітей. Виховувати бажання розмовляти.

 

Спостереження за небом.

Мета: звернути увагу на те, якого кольору небо, що є на небі. Розвивати увагу, мовлення, спостережливість. Виховувати вміння спостерігати.

 

Спостереження за небом і хмарами «Біла вата пливе кудись?»

Що це таке? Які кольором хмари? А небо? А які бувають хмари? На що схожі? 

 

Спостереження за дощем.

Мета: звернути увагу на дощ, який він, що залишається на землі після дощу? Продовжувати знайомити дітей з властивостями води. Розвивати спостережливість, мислення та пам'ять дітей. Виховувати увагу.

А що за вода тече з хмари? Давайте послухаємо, як стукає дощ. Які краплі у дощу? Як капає дощ? Давайте намалюємо дощ в повітрі. Покажіть, як стукає дощ. Давайте постукаємо пальчиками по столу.

 

Спостереження за калюжами.

Мета: закріпити властивості води, що буває після дощу. Розвивати спостережливість. Виховувати бажання спостерігати.

 

Спостереження за природою після дощу.

Мета. Вчити  дітей помічати в змінах в природі, як все ожило, зазеленіло. Розвивати звуконаслідування шум дощу.  Виховувати любов до природи. Подякувати дощику такими словами:

Дощику дрібненький,                        -Поливай нам квіти,

Дощику тепленький,                           Щоб було в садочку

Просять тебе діти:                               Гарно, як в віночку!

        

 

 

                              Спостереження за природою після дощу.

Мета: запропонувати дітям вдихнути чистого , свіжого повітря, розглянути кришталеві краплинки на траві. Вчити  дітей помічати в змінах в природі, як все ожило, зазеленіло. Розвив звуконаслідування шум дощу.  Виховувати любов до природи. Подякувати дощику за допомогою потішки «Дощику, дощику».

Дощику дрібненький,                        -Поливай нам квіти,

Дощику тепленький,                           Щоб було в садочку

Просять тебе діти:                               Гарно, як в віночку!

 

Спостереження за веселкою після дощу.

Мета: продовжувати спостерігати за явищами влітку. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

Під час прогулянки  розповісти дітям, коли може з’явитися веселка на небі.

                      Веселка    Олена Ерато

Дзвенить краплинками листок,            -"Хто це добре працював?

                          Веселка в небі - мов місток,                      Веселку тут намалював,

                         З хмаринки сонце виглядає,                       Такі ж яскраві кольори -

               Посміхнулось і питає:                               Усі для літньої пори".     

 

Спостереження за вітром.

Мета: звернути увагу , в якому напрямку дме вітер, чи він теплий, чи холодний, чи сильно дме? Розвивати спостережливість.

 

Спостереження за вітром.

Мета: звернути увагу на вітрячки в екологічному осередку, в якому напрямку дме вітер, чи він теплий, чи холодний, чи сильно дме? Розвивати спостережливість. Виховувати увагу, вміння розповідати.

   

Спостереження за природою.

Мета. Учити дітей за характерними ознаками впіз­навати певні рослини.

 

Спостереження за змінами в природі.

Мета. Викликати у дітей бажання милуватися природою рідного краю, помічати природні зміни   і явища.

 

Спостереження за травичкою.

Мета. Оглянути траву, яким килимом вона стелиться, її гарно їдять тварини. Користь трави.

Літній дощик   Олена Ерато

Теплий дощик і рясний,                    Посміхається земля,

Немов квіти, запашний.                 Ліс, садочок і поля,

Кап-кап-кап, собі сміється,           І трава скрізь зеленіє -

Ніби пісня, дзвінко ллється,           Вона дощику радіє.

 

Спостереження за деревами.

Мета: вчити  дітей знаходити дерева, які назвав вихователь, продовжувати спостерігати деревами на майданчику, розглянути будову дерева. Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу. Виховувати увагу, інтерес до природи.

 

Спостереження. Розглядання дерева, порівняння його з кущем.

Мета: закріплювати уявлення про дерево (має корінь, стовбур, гілки, листя, плоди), чагарнику

(має корінь, кілька стовбурів, гілки, листя, плоди). Розвивати аналітичне мислення, виховувати інтерес до життя рослин.

 

 

                              Спостереження за деревами.

Мета: продовжувати спостерігати за деревами на майданчику, розглянути будову дерева. Розвивати спостережливість.

 

Спостереження за рослинами, які ростуть  на ділянці.

Мета: продовжувати знайомити дітей з видами рослин. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати бережне ставлення до рослин.

 

Спостереження за ялинкою.

Мета: звернути увагу , що ялинка завжди зелена , замість листочків на ній голочки. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за тополею.

Що це за дерево? Яке воно? Який у нього стовбур? Кора? Яка крона? Листя? Які зміни влітку з ним відбуваються? Тополя дуже корисне дерево, вона очищає повітря від міського диму і пилу.

 

Спостереження-розгляд лікувальної трави – подорожник.

Розказати дітям про лікувальні властивості подорожника. Звернути увагу на листя: форма, колір, величина, як квітне подорожник. Він не тільки лікувальний, але і  прикрашає майданчик, тому їх не можна рвати.

 

Спостереження за лікарськими та небезпечними рослинами.

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти лікарські й отруйні рослини, їх роль для здоров’я людей. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу, любов до природи, бережне ставлення до лікарських рослин.

 

Спостереження за городніми рослинами.

Мета: вчити дітей ходити з дотриманням дистанції. Звернути увагу, що росте  на городі, як потрібно піклуватися про рослини. Розвивати увагу, мовлення. Виховувати бажання піклуватися про рослини.

 

Спостереження за квітами на майданчику.

Мета: продовжувати знайомити дітей з квітами. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати любов до краси.

 

Екскурсія-огляд клумб на території дитячого садка.

Мета: звернути увагу , що над квітами літають комахи, роздивитись квіти, комах. Розвивати правила безпеки з комахами, спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за квітником.

Мета: розвивати бажання милуватися квітучими рослинами; вчити розрізняти деякі квіти за формою і кольором; виховувати бажання берегти квіти.                   

 

Спостереження за квітником.

Мета. Продовжувати формувати знання дітей про те, що  літо – пора квітіння. Вчити спостерігати – милуватися красою квіткових рослин, стимулювати дітей до вживання у своєму мовленні образ­них висловів. Виховувати екологічно-доцільну поведінку в природі.

 

Спостереження за квітами на клумбі.

Мета: продовжувати слідкувати за тим , які квіти ростуть на клумбі. Розвивати мову, пам'ять.  Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

        

 

 

 

                                       Спостереження за квітами.

                            Мета: звернути увагу , що квіти різнокольорові. Розвивати      спостережливість. Виховувати бережне ставлення до об’єктів природи.

 

Спостереження за квітами.

Мета: дати знання про будову квітки, назви квітів, як за ними доглядати. Виховувати інтерес до природи.

 

Спостереження за квітучими трояндами. 

Мета. Помилуватися квітучими трояндами, зазначити вишуканість форм та гарні барви, вдихнути чудові пахощі квітів.

 

Спостереження за кульбабкою.

Мета: продовжувати розглядати кульбабку, які гарні квіти, помилуватися квіткою. Розвивати пам'ять, мову.  Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

На леваду я пішла, ціла купа там кульбаб.

Ніби сонечко малі, посідали на землі.

 

Спостереження за комахами на ігровому майданчику.

Мета: звернути увагу на те, які комахи прилетіли на квітку. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за комахами на клумбі.

Мета: продовжувати слідкувати за тим , які комахи літають. Розвивати мову, пам'ять.  Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

 

Спостереження за жучком-сонечком.

Мета. Учити дітей за будовою та характерними ознаками впіз­навати певних комах, як вони називаються, на кого схожі, який він. Розвивати мовлення дітей. Виховувати увагу.

Сонечко червоне, сонечко-жучок,

Полети з долоні в небо до хмарок,

Відчини віконечко – хай всміхнеться сонечко

До усіх діток.

 

Спостереження за жучком.

Мета: продовжувати знайомити дітей з будовою жучка, спостерігати , як він повзає, як він злітає? Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати увагу.

Чорний жук очима блима –                     Дуже хороше йому по землі ходити.

Чує кроки за плечима.                              Він не хоче у коробці жити.

 

Спостереження за метеликом.

Мета: звернути увагу на літаючого метелика, розглянути його барвисті крильця, тулуб, голівку, вусика. Розвивати мову. Виховувати спостережливість.

 

Спостереження за метеликом.

Мета: звернути увагу, якого кольору метелик, як називається. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

Як літають метелики, як вони складають крильця, на яких квітках їх найбільше?

 

Спостереження за метеликами, які прилітають на клумбу.

Мета: продовжувати знайомити дітей з метеликами. Виховувати зацікавленість до об’єктів природи.

 

 

 

Спостереження-милування за метеликом.

Розказати дітям про користь, яку приносять комахи ці в природі рослинам. Запропонувати дітям перетворитися у метеликів і виконати відповідні рухи.

 

Спостереження за гусінню.

Мета: вчити слідкувати за тим, як пересувається гусінь. Розвивати увагу, мову. Виховувати любов та бережне ставлення до природи.

 

Спостереження за мурашкою.

Мета. Запропонувати дітям придивитися до світу комах: все рухається, кудись поспішає. Невтомні комахи побудували собі великий гарний будинок, який називається – мурашник. А як називаються комахи? Розглянути де в них голова, черевце, ноги, вусики. Прочитати вірш.

Мов гірка виріс дім,

Кімнат багато в нім,

Підземні ходи – все нове,

Сім’я велика тут живе:

Робота знайдеться тут усім;

Мурашечки будують дім.

 

Спостереження за мурашкою.

Мета: вчити  дітей помічати колону мурашок. Розглянути будову тіла, що вони тягнуть, вказати на їхню користь. Розвивати увагу.  Виховувати любов до комах, їх працелюбство.

Знайшов мурашка гарну бадилину.             Прийшла на поміч різна комашина,

Везе-везе, везе-везе…                                   Ще й коника гукнули стрибунця.

І так, і сяк, і в гору, і в долину –                  Три дні й три ночі царство мурашине

Така важка, ніяк не довезе.                           Рубало бадилинку на дровця

 

Спостереження за мурашкою.

Мета: показати дітям на колонію мурашок, як називають цих комах, що вони роблять, розглянути будову їхнього тіла, сказати про їхню користь, про їх працьовитість. Розвивати спостережливість. Виховувати бажання спостерігати.

                     

Спостереження за бджілкою.

Мета. Виховувати любов до живої природи.

Придивіться до польоту бджіл – вони низько кружляють над квітами, наче маленькі літаки і важко опускаються на пелюстки у пошуках нектару. Які гарні та працьовиті комахи.

Золотисті й волохаті,

Трудівниці ми завзяті,

По квітках весь день літаєм,

По краплині мед збираєм.

От і нині до квіток

Прилетіли по медок.

Джу-джу-джу! Дзень-дзень-дзень!

Ой який чудовий день!    М. Павленко

 

Спостереження за бджілкою.

Мета: продовжувати вчити слідкувати за комахою, відзначити ,яку користь вона несе, звуконаслідування. Виховувати любов та бережне ставлення до природи, обережність поводження з комахами.

Женя з бджілкой не дружив –

Завжди Женя бджіл дражнив.

Женю бджоли не жаліли –

Він дражнив – той  нажалили! Знай!

                                     

                                           Спостереження за павуком.

                                           Скільки ніг у нього? Можна його назвати комахою? Чи потрібен  в природі павук? Чим?

Загадка

Вісім лапок працьовитих

вміють сіточку зробити,

між гілок прилаштувати

та на мушок полювати.    (Павук)

 

Спостереження за комарами.

Звернути увагу на те, що не всі комарі сідають на тіло, багато хто з них сідають на квіти і хоботком п'ють  з них нектар. Комар маленький, слабкий, з тонким тілом і 6 ніжками, довгим хоботком, за допомогою якого він харчується. Комара легко зловити, він є їжею для багатьох тварин (жаб, птахів, водоплавних риб).

 

Спостереження за черв'яками, що з'являються на поверхні ґрунту після дощу. З'ясувати, чому їх не можна знищувати.

                                         

Спостереження за пташками.

Мета: знайомити дітей з життям птахів, звернути увагу , як горобчики стрибають, що вони шукають. Розвивати спостережливість. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати любов до птахів, бажання їх нагодувати.

 

Спостереження за птахами, які прилетіли на ігровий майдан­чик.

Мета. Продовжувати учити впізнавати та називати знайомих пта­хів (горобців, голубів, ворон, сорок). Пригадати будову тіла пта­хів. Виховувати правильну поведінку в природі.

 

Спостереження за горобчиками.

Мета: звернути увагу , як горобчики стрибають, що вони шукають. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

Зростом він маленький, сірий , чепурненький,

Справжній молодець. Хто він , дітки? (горобець)

 

Спостереження за горобчиком.

Мета: продовжувати слідкувати за тим , як пересувається горобчик, що шукає, як цвірінькає? Розвивати пам'ять, мову.  Виховувати любов та бережливе ставлення до птахів.

 

Спостереження за голубом.

Мета: звернути увагу , як голуби пересуваються, що вони шукають. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за ластівкою.

Мета: вивчити назву птаха – ластівка, будову її тіла, чим живиться, як співає.Розвивати мову, пам'ять. Виховувати любов до птахів.

 

Спостереження за ластівками.

Мета: продовжувати знайомити дітей з життям птахів. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати любов до птахів.

                 ЛАСТІВКА          В. Волос

 В небі ластівка літає,         Сойці і синиці –                    Що з листків латаття

                  Всім про літо сповіщає:      В лісі визріли суниці!          Можна шити плаття,

                 Бджілкам-трудівницям –    Жабкам-скрекотушкам,    А з зеленої травички

                 Що розквітла медуниця,      Гарним чепурушкам,          Можна плести черевички.

                                                                                         В небі ластівка літає,

                                                                                           Всім про літо сповіщає!       

 

                                          Спостереження за кішкою на майданчику.

Мета: продовжувати знайомити дітей з будовою тіла кішки, її повадкам, чим живляться, де живе? Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати увагу.

 

Спостереження за котиком, який гуляє за забором.

Мета: вчити  дітей називати назву тварини, роздивитися її, як вона пересувається, чим живиться, нагодувати котика молоком. Розвивати звуконаслідування тварин.  Виховувати любов до тварин, бажання їм допомагати

Котик Мурчик, наш голубчик,

Лапки м'які, зубки гострі,

Ходить котик тихо –

Буде мишкам лихо.

 

Спостереження за іграми дітей старшої групи.

Мета: звернути увагу на те, як діти грають. Чи дотримуються вони безпеки під час ігор на майданчику. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу.

 

Спостереження за одягом дітей.

Мета: вчити дітей послідовно одягати речі на прогулянку. Закріпити знання дітей про одяг. Виховувати дбайливе ставлення до свого одягу.

 

Спостереження за працею двірника.

Мета: вчити  поважати працю дорослих. Розвивати спостережливість, мову. Виховувати бажання допомагати.

 

Спостереження «Ой, як чисто стало!».

Мета: звернути увагу на те, як працює двірник. Розвивати спостережливість. Виховувати увагу, бажання допомагати дорослим.

 

Спостереження за працею дорослих «Квітуча клумба».

Мета: продовжувати слідкувати за тим , як працюють  в природі влітку на клумбах. Розвивати мову. Виховувати любов та бережне ставлення до природи..

 

Спостереження за транспортом.

Мета: продовжувати слідкувати за тим , який транспорт приїжджає до дитячого садочка. Розвивати мову, увагу. Виховувати бажання пізнавати нове.

 

Спостереження за транспортом.

Мета: продовжувати знайомити дітей з видами транспорту, який приїжджає до дитячого садка. Розвивати мислення та пам'ять дітей. Виховувати повагу до праці дорослих.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку