Каталог ігор для дітей дошкільного віку

Про матеріал
Рухливі ігри — це важливий засіб виховання дітей дошкільного віку. Правильно дібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільників.
Перегляд файлу

Каталог ігор для дітей дошкільного віку

 

1. Діти і вовк

Мета: вчити дітей виконувати рухи згідно зі словами; закріплювати вміння бігати у різних напрямках. Розвивати спритність, упевненість.

Хід гри: ділянка або кімната зображують ліс. Діти з вихователем збирають сунички. Дорослий, який зображує вовка, ховається.

Вихователь промовляє:

Ми сунички спілі

У лісі збирали.

На полянках, на горбочках

Смачненькі шукали.

Але раптом гілки хрусь… (пауза).

Діти, діти, поспішайте, вовк за дубом– всі тікайте!

Діти розбігаються, а вовк ловить.

 

2.Побудуй башню
Обладнання: кубики різного кольору і розміру.
Хід: вихователь пропонує дитині побудувати башточку, накладаючи кубики один на один і зводячи споруду вгору.
Цю гру можна проводити різними способами залежно від того, які цілі переслідуються. Наприклад: побудувати башточку з кубиків одного кольору і різного розміру; з великих або маленьких кубиків різного кольору; з великих або маленьких кубиків одного кольору і т.д.

 

3.Рукавичка
Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором
Обладнання: вирізані з картону кілька пар різнобарвних рукавиць, ляльки.
Хід: вихователь говорить дітям, що ляльки зібралися на прогулянку, але не можуть знайти свої рукавиці, тому що рукавиці переплуталися. Потім вихователь бере одну рукавицю (наприклад, червону), запитує у дитини, якого вона кольору і пропонує малюкові знайти таку ж червону рукавичку. Дитина виконує завдання і гра продовжується.
 

4.Якої це форми?
Мета: навчити дитину чергувати предмети за формою
Обладнання: за чотири круглих і квадратних глиняних намистини однакового кольору (діаметр 2см). Шнур або м'яка дріт, лялька й кошик.
Хід: проводиться так само, як гра «Великі і маленькі» з тією лише різницею, що на нитку по черзі нанизують круглі і квадратні намистини. Вихователь пропонує дитині помацати руками кожну намистину на нитці, фіксуючи на цьому увагу дитини і примовляючи: «Кулька, кубик ...».
 

5.ЛОТО

Мета: вчити впізнавати і називати зображені на картинках предмети, не залежно від їх кольору або величини; узагальнювати їх за призначенням і використанню.

Обладнання: набори предметних картинок: «Одяг», «Посуд», «Меблі», «Транспорт», «Іграшки» і т.д. (Число картинок з кожної серії повинна відповідати кількості дітей).

Хід: вихователь показує дітям картинку, на якій зображено, наприклад, тарілка і каже: «Що це? (Діти відповідають). Правильно. Тарілка - це предмет посуду. Де ще намальована посуд? ». Діти, самостійно або з допомогою вихователя, шукають і показують потрібні картинки і називають, що на них намальовано. Далі, вихователь показує дітям картинку, на якій зображений, наприклад, автомобіль і гра повторюється.

 

6.Що купили на базарі?

Мета: продовжувати знайомити дітей з назвами овочів, вчити співвідносити і порівнювати предмети з їх зображеннями на картинках.

Обладнання: набір предметних картинок з серії «Овочі», натуральні овочі або їх муляжі.

Хід: Вихователь показує, наприклад вилок капусти і питає у дітей: «Що це? (Капуста). Капуста кругла, зеленого кольору. Покажи, де намальована капуста? (Дитина показує картинку і називає те, що на ній зображено) ». Потім гра повторюється з використанням іншого овочу.

 

7. Гра в схованки

Мета: привчати діяти за сигналом, орієнтуватися у просторі; вчити дітей знаходити певний предмет, виконувати танцювальні або загальнорозвиваючи рухи за показом вихователя та самостійно. Виховувати витримку.

Хід гри: діти ховаються, а вихователь шукає їх, співає або каже:

По кімнаті я ходжу, діток не знаходжу,

Ну куди ж мені іти, діточок своїх знайти?

Зараз дудочку дістану і на дудочці зіграю.

Всі почують, прибіжать і в таночок поспішать.

Вказівки до проведення: наспівуючи або промовляючи другий куплет, вихователь підходить до столу, на якому лежить дудочка, бере її і грає. Діти вибігають і танцюють або виконують різні рухи разом з вихователем.

 

8.Як змінилося слово?

Хід проведення: спочатку діти сідають на підлогу в коло.

Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».

Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.

Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.

Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.

Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.

 

9.Підбери чашки до блюдця
Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором
Обладнання: вирізані з картону чашки й блюдця різних кольорів.
Хід: вихователь показує дітям блюдця і пропонує поставити на них чашки і уточнює, що у кожного блюдця є своя чашка такого ж кольору. Потім вихователь показує, як це потрібно робити. Далі завдання виконують діти.
 

10.Хто де живе?

Мета: вчити дітей групувати тварин на дикі і домашні, активізувати словник по темі.

Обладнання: іграшки диких і домашніх тварин, будиночок і дерево.

Хід: діти сидять біля столу, на якому розставлені іграшки тварин, а трохи подалі - будиночок і дерево. Вихователь просить дітей назвати тварин, потім питає: «Де живе кішка? (В будинку). Правильно. Постав кішку біля будинку. Де живе зайчик? (В лісі). Правильно. Постав зайчика біля дерева »і т.д. Коли всі тварини розгрупувати, вихователь каже: «Тварини, які живуть в будинку, називаються домашніми тваринами. Які це тварини? (Домашні). Назвіть домашніх тварин (діти називають тварин, які стоять біля будиночка) ». Те ж вихователь говорить про диких тварин.

Цю іргу можна проводити з використанням наочних картинок. Гра проводиться з метою закріпити знання про диких і домашніх тварин, отриманих на занятті.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вергелюк Андрей
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
329
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку