Інтегроване заняття
( патріотичне виховання, народознавство, трудове виховання )
Старший дошкільний вік
Інтегроване заняття
( патріотичне виховання, народознавство та трудове виховання. )
Старший дошкільний вік .
Тема : « Приготуємо вареники »
Програмовий зміст : прилучати дітей до національних традицій, ознайомити їх з життям і побутом українського народу. Розвивати уміння користуватися обладнанням , виконувати трудові дії в певній послідовності, дотримуватися правил особистої гігієни. Виховувати почуття любові до народних звичаїв, збагачувати словниковий запас дітей, розвивати мовленнєві уміння. Виховувати бажання працювати і отримувати задоволення від виконаної роботи.
Обладнання : фартушки, косинки, дощечки, качалочки, готове тісто, борошно, дві таці.
Хід заняття:
Діти розповідають вірш « Про Україну» Наталії Зарічної:
Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби Дніпрові,
І озера, і діброви,
І веселку, і калину,
Чорне море і Дунай –
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!
- Молодці , діти ! Наша Україна велика і багата! Тут живуть доброзичливі та привітні люди, які щиро приймали гостей у своїх домівках, вітаючи їх хлібом та сіллю!
Діти розповідають вірші:
В кожній хаті на Вкраїні
Вареники варять нині.
Це вареники знаменні,
Як їх родичі пельмені!
Вас чекають у макітрі
Варенички дуже ситні.
Білолиці, круглолиці
Із біленької пшениці!
Мама:
-Діти, як багато у вас тіста. Але його необхідно розділити. Ось я зараз кожному з вас дам по шматочку тіста ( роздає тісто). Спочатку його необхідно трішки підмісити… Посипати тісто борошном і розкачати руками у довгеньку, ось таку ( показує) паличку. Розділити на три частини. Потім взяти качалочку і розкачати шматочок тіста на тоненький кружечок. ( Показує). Ложечкою покласти начинку і згорнути навпіл. Потім пальчиками міцно притиснути краї нашого вареничка. Ось так. (Показує.) Ось такий чудовий вареник у мене вийшов.
- Тож зараз, діти, розпочинаємо працювати. ( Діти починають працювати).
Звучить музичний супровід.
-Як багато вареників ви наліпили, молодці! Зараз ми зберемо ваші варенички на таці. Окремо варенички з сиром, та окремо з картоплею. Але, щоб вони не зліпилися, нам необхідно посипати їх борошном. (Збираємо варенички разом з мамами).
- Діти відгадайте загадку:
Місили, ліпили, ліпили, ліпили,
А потім хліп! Та в окріп.
А вже на останку –
В масло та сметанку.
Хто зуміє відгадати,-
Того будем частувати. ( Вареники).
Милі гості , просим сісти,
Вареники будем їсти.
Вареники непогані,
Вареники у сметані.
Їжте, їжте, просим щиро
Вареники наші з сиром.
Вареники непогані,
Вареники у сметані.
Інтегроване заняття
( Ознайомлення з природним довкіллям, розвиток мовлення, логіко - математичний розвиток, малювання)
“Заглядає сонечко до нас у віконечко”
Молодша група
Програмовий зміст: розвивати спостережливість,увагу, інтерес до неживої природи, виховувати інтерес до природних явищ, уміння помічати в них красу. Продовжувати вчити дітей малювати хмари,дощ,вітер,використовуючи нетрадиційні техніки малювання (штампи із сирої картоплі, патичок, пір’я); вправляти в малюванні сонечка (фарбою,олівцем,фломастером за вибором дітей),розміщувати зображення посередині аркуша паперу;розвивати окомір, дрібні м’язи пальців рук,уяву,почуття ритму в малюнку;виховувати охайність під час роботи,увагу,цікавість до експериментування у малюванні, творчі здібності.
Матеріал: іграшкове сонечко, хмарка, намальовані зображення сонечка, хмаринки,горобчика;підкладки,серветки,вода,пензлики,олівці,фломастери, жовта,синя,біла фарби; патички,пір’я,штампи із сирої картоплі у формі хмаринок; аркуші паперу білого та синього кольорів за кількістю дітей; загадки,вірші,гра-розминка; чарівна торбинка, дрібні іграшки, цукерки.
Хід заняття
Я всміхнувся сонечку:
“Здраствуй,золоте!”
Я всміхнувся квіточці
Хай вона росте.
Я всміхнувся дощику:
Лийся мов з відра.
Друзям усміхнувся -
Зичу їм добра!
Промінцями б'є у очі,
Гріє носика, лоскоче.
Заглядає у віконце
До дітей ласкаве… (сонце)
(Сонце жовтого кольору.)
( Сонце тепле, лагідне, веселе.)
Вправа “Наші ручки”
Наші ручки ось такі:
І веселі,і швидкі.
Будем пальчики згинати
І красиво малювати.
Самостійна робота дітей.
Посміхнулось весело,привітало нас.
Ми його промінчики упіймаєм вмить.
Із веселим сонечком будем ми дружить.
Діти виконують завдання способом штапування.
- В небі хмарки пролітали,
Дощ усюди розсипали.
Дощик теплий,дощик синій
Цілий день співав в долині,
І під цей весняний спів
У долині луг зацвів.
По стежинці навпростець
Скаче сірий горобець.
Що шукає він? Зернят.
Для своїх горобенять.
Вітер,вітер пустотливий
залетів до нас у сад.
Оббиває цвіт красивий,
з усіх яблуньок підряд.
І хустиночку з Марусі
На голівці розв'язав,
Свиснув дівчинці у вусі
І нічого не сказав.
- Молодці, діти! Вітерець - молодець,гарно грався і так дмухнув,що хмаринка попливла далі і знову сяє веселе сонечко.
- Подивіться,які красиві малюнки у нас є.
Сонечко принесло вам гостинці,
вони у мене у чарівній торбинці.
Руку треба заховати
і цукерку відшукати.
Підсумок заняття.