" Приготуємо вареники "

Про матеріал

Інтегроване заняття

( патріотичне виховання, народознавство, трудове виховання )

Старший дошкільний вік

Перегляд файлу

                                 Інтегроване заняття 

( патріотичне виховання,  народознавство та трудове  виховання. )

                                            Старший  дошкільний  вік .

Тема : « Приготуємо вареники »

 Програмовий зміст : прилучати дітей до національних традицій, ознайомити їх з життям і побутом українського народу. Розвивати уміння користуватися обладнанням , виконувати трудові дії в певній послідовності, дотримуватися правил особистої гігієни. Виховувати почуття любові до народних звичаїв, збагачувати словниковий запас дітей, розвивати мовленнєві уміння. Виховувати бажання працювати і отримувати задоволення від виконаної роботи.

Обладнання : фартушки, косинки, дощечки, качалочки, готове тісто, борошно, дві таці.

 Хід заняття:

  • Діти , в якій країні ми живемо? ( Так, ми живемо на Україні.) Якою мовою розмовляємо? ( Вірно, українською.)

 Діти розповідають вірш « Про Україну» Наталії Зарічної:

Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби Дніпрові,
І озера, і діброви,
І веселку, і калину,
Чорне море і Дунай –
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!


-  Молодці , діти ! Наша Україна велика і багата! Тут живуть доброзичливі та привітні люди, які щиро  приймали гостей у своїх домівках, вітаючи їх хлібом та сіллю!

  • У яких будинках ви живете? ( Багатоповерхових).
  • А раніше люди жили в маленьких хатах, які були вкриті солом’яною стріхою.  Ці хати були чистенько побілені; гарненькі ,чепурненькі, розмальовані, а коло них росли мальви, чорнобривці та соняхи . Огороджені вони були плетеними тинами.

 

Picture «Ukrainian village houses», Painter Gordeeva Mariya | Autumn  painting, Cool drawings, Building art

  • Діти, подивіться, а що це висить на тині?
  • - Вірно , глиняний посуд. Ось у такому глиняному посуді раніше готували українські  страви і пригощали гостей.
  •  З давніх – давен ваші прабабусі, бабусі, дорогі матусі любили і люблять готувати різні страви . Які українські страви ви знаєте?

Традиційні пиріжки з печі Рецепти від Юрка Підсадного - streetfood.in.uaУкраїнці найбільше люблять борщ - дослідження | Українська правда _Життя 

  

 

 

 

Українські пампушки з часником — рецепт Джеймі Олівера — ШубаІсторія українських вареників - Файні пироги 

 

 

 

 

 

 

 

  • Український борщ, пиріжки, пампушки, вареники.
  •  Вірно, діти. Це все українські страви. А вареники , напевно, ваша найулюбленіша страва! ( Так!)

Діти розповідають вірші:

В кожній хаті на Вкраїні

Вареники варять нині.

Це вареники знаменні,

Як їх родичі пельмені!

 

Вас чекають у макітрі

Варенички дуже ситні.

Білолиці, круглолиці

Із біленької пшениці!

  • Вареники в Україні роблять з м’ясом, з сиром та картоплею.
  • А ще з чим готують вареники?
  • З капустою, з ягодами.
  • А ми сьогодні  разом з вами  приготуємо вареники з сиром та картоплею.
  • Але перед тим, як розпочати працювати нам необхідно обов’язково вимити руки, одягнути фартушки, хлопчикам на голівки шапочки,а дівчаткам – хустинки. Так, давайте готуватися до приготування вареників. ( Діти ідуть мити руки , одягають фартушки).
  • Діти, ставайте до столиків і розпочнемо нашу цікаву роботу.
  • Погляньте,будь ласка, що лежить у мене на столі.
  • Так, тісто. Сьогодні вранці ми готували його разом з вами.
  •  З чого ми готували тісто? ( борошно, вода, сіль).
  • Так,  діти,вірно.
  • Подивіться, діти, яке воно пухкеньке, біленьке. Потрогайте  його руками.
  • Сьогодні  до нас завітали  ваші мами й бабусі. Вони чудові господині і навчать вас ліпити вареники.

Мама:

-Діти, як багато у вас тіста. Але його необхідно розділити. Ось я зараз кожному з вас дам по шматочку тіста ( роздає тісто). Спочатку його необхідно трішки підмісити… Посипати тісто борошном і  розкачати руками у довгеньку, ось  таку ( показує) паличку. Розділити на три частини. Потім взяти качалочку і розкачати шматочок тіста  на тоненький кружечок. ( Показує). Ложечкою покласти начинку і згорнути навпіл. Потім пальчиками міцно притиснути краї нашого вареничка. Ось так. (Показує.) Ось такий чудовий вареник у мене вийшов.

 

C:\Users\Snizhinka\Desktop\images.jpg

 

- Тож зараз, діти, розпочинаємо працювати. ( Діти починають працювати).

Звучить музичний супровід.

-Як багато вареників ви наліпили, молодці! Зараз ми зберемо ваші варенички на таці. Окремо варенички з сиром, та окремо з картоплею. Але, щоб вони не зліпилися, нам необхідно посипати їх борошном. (Збираємо варенички разом з мамами).

 

C:\Users\Snizhinka\Desktop\українські-вареники.jpg

- Діти відгадайте загадку:

Місили, ліпили, ліпили, ліпили,

А потім хліп! Та в окріп.

А вже на останку –

В масло та сметанку.

Хто зуміє відгадати,-

Того будем частувати. ( Вареники).

  • Вірно, це  вареники,то ж зараз ми віднесемо  наші вареники на кухню, де наші кухарі нам їх приготують на обід.
  • Давайте  запросимо наших гостей скуштувати вареники.
  1. Дитина.

Милі гості , просим сісти,

Вареники будем їсти.

Вареники  непогані,

Вареники у сметані.

 

  1. Дитина.

Їжте, їжте, просим щиро

Вареники наші з сиром.

Вареники непогані,

Вареники у сметані.

  • Молодці , діти, дуже добре ви потрудились разом з мамами та бабусями. То ж давайте подякуємо їм за допомогу. А тепер ми швиденько приберемо свої робочі місця.
  • Смачного!!!

 

 

C:\Users\Snizhinka\Desktop\full_varenyky-z-syromjpg_8fa6a3.jpg

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

( Ознайомлення з природним довкіллям, розвиток мовлення, логіко - математичний розвиток, малювання)

“Заглядає сонечко до нас у віконечко”

Молодша група

Програмовий зміст: розвивати спостережливість,увагу, інтерес до неживої природи, виховувати інтерес до природних явищ, уміння помічати в них красу. Продовжувати вчити дітей малювати хмари,дощ,вітер,використовуючи нетрадиційні техніки малювання (штампи із сирої картоплі, патичок, пір’я); вправляти в малюванні сонечка (фарбою,олівцем,фломастером за вибором дітей),розміщувати зображення посередині аркуша паперу;розвивати окомір, дрібні м’язи пальців рук,уяву,почуття ритму в малюнку;виховувати охайність під час роботи,увагу,цікавість до експериментування у малюванні, творчі здібності.

Матеріал: іграшкове сонечко, хмарка, намальовані зображення сонечка, хмаринки,горобчика;підкладки,серветки,вода,пензлики,олівці,фломастери, жовта,синя,біла фарби; патички,пір’я,штампи із сирої картоплі у формі хмаринок; аркуші паперу білого та синього кольорів за кількістю дітей; загадки,вірші,гра-розминка; чарівна торбинка, дрібні іграшки, цукерки.

Хід заняття

  • Діти,доброго дня.  Привітайтесь один з одним:

Я всміхнувся сонечку:

“Здраствуй,золоте!”

Я всміхнувся квіточці

Хай вона росте.

Я всміхнувся дощику:

Лийся мов з відра.

Друзям усміхнувся -

Зичу їм добра!

  •  Послухайте уважно загадку та відгадайте її:

Промінцями б'є у очі,

Гріє носика, лоскоче.

Заглядає у віконце

До дітей ласкаве… (сонце)

  • Що ж заглядає до нас у віконце?Так, діти, це сонечко. Ось яке сонечко завітало до нас в гості.

C:\Users\Snizhinka\Desktop\1646494265_1-kartinkin-net-p-detskie-kartinki-solnishko-1.png

 

  • Діти, давайте розглянемо його. Якого воно кольору?

(Сонце жовтого кольору.)

  • А якої воно форми? (Сонце круглої форми.)
  • А що ще можна сказати про сонечко,яке воно?

( Сонце тепле, лагідне, веселе.)

  • А що це що у сонечка?(Показує на промінчики).(Так,це промінчики. )
  • Скільки їх? ( Багато)
  •  Молодці, діти,ви багато знаєте про сонечко,воно вам дуже вдячне. Але наше сонечко трішки сумує. Як ви думаєте,чому воно сумне?
  • Так,сонечко одне,тому йому дуже сумно. Воно хоче,щоб ви намалювали йому друзів і сонечок стало багато.
  • Намалюєте? Але спочатку, давайте пограємося із нашими ручками.

Вправа “Наші ручки”

Наші ручки ось такі:

І веселі,і швидкі.

Будем пальчики згинати

І красиво малювати.

  • Діти,ми вже з вами раніше малювали сонечко. І сьогодні я вам пропоную обрати, чим ви хочете його намалювати. Ось у нас є фарби,олівці та фломастери. Сідайте за столи і будемо малювати.
  • Діти,пригадайте,як потрібно тримати олівець, фломастер, пензлик? Сонечко розміщуйте посередині аркуша паперу.

Самостійна робота дітей.

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122612.jpg

  • Виглядає сонечко у ранковий час.

Посміхнулось весело,привітало нас.

Ми його промінчики упіймаєм вмить.

Із веселим сонечком будем ми дружить.

  •  Погляньте,діти,наше сонечко хоче щось закрити.
  •  Що це? ( Хмарка).

 

C:\Users\Snizhinka\Desktop\завантаження (1).jpg

 

  • Так,діти , вірно ! Це прилетіла хмарка.
  •  Діти,а якого вона кольору?( Так,хмарка синього кольору).
  • Давайте і ми намалюємо хмаринки біля своїх сонечок. Малювати ми будемо нетрадиційним методом, штампами із картоплі.

C:\Users\Snizhinka\Desktop\images.jpg

Діти виконують завдання способом штапування.

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122636(1).jpg

  •  А що навесні падає із хмаринки? (Весною із хмар падають краплинки дощу.)                         

                                   - В небі хмарки пролітали,

Дощ усюди розсипали.

Дощик теплий,дощик синій

Цілий день співав в долині,

І під цей весняний спів

У долині луг зацвів.

  •  Давайте патичком намалюємо краплинки дощу,які падають із хмарок.
  • Молодці!

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122624.jpg

  • Підійдіть всі до мене. Ви,мабуть,трішки стомились?

По стежинці навпростець

Скаче сірий горобець.

Що шукає він? Зернят.

Для своїх горобенять.

  •  Ви хочете побути маленькими горобчиками? Давайте пограємось в гру “Горобчики”. (Проводиться гра.)
  •  Діти,поки ми з вами гралися,повіяв вітерець і розвіяв хмаринки.

Вітер,вітер пустотливий

залетів до нас у сад.

Оббиває цвіт красивий,

з усіх яблуньок підряд.

І хустиночку з Марусі

На голівці розв'язав,

Свиснув дівчинці у вусі

І нічого не сказав.

  •  А що це в мене? Так, це пір'ячко.

C:\Users\Snizhinka\Desktop\images.jpg

 

  • Де ж воно взялося,як ви думаєте? Це,мабуть,пташки нам залишили. Давайте ми пір'ячком намалюємо вітерець. У кожного є папір синього кольору,а нам треба показати,як грається пустотливий вітерець.
  •  Якого кольору вітер?(Так,він прозорий.)
  •  А в нас він буде білого кольору. Беріть пір'їнку, акуратно вмочіть її у фарбу і зобразіть на аркуші вітерець.( Самостійна робота дітей).

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122702.jpg

 

   -  Молодці, діти! Вітерець - молодець,гарно грався і так дмухнув,що хмаринка попливла далі і знову сяє веселе сонечко.

  - Подивіться,які красиві малюнки у нас є.

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122612.jpg               C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122636(1).jpg

C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122624.jpg               C:\Users\Snizhinka\Downloads\IMG_20230215_122702.jpg

  •  І сонечко ,і хмарки,і дощик, і вітерець.  Але особливо вам вдячне сонечко. Адже ви допомогли йому відшукати йому друзів і воно хоче  вам зробити подарунок.

 

 

 

Сонечко принесло вам гостинці,

вони у мене у чарівній торбинці.

Руку треба заховати

і цукерку відшукати.

  • Але в чарівній торбинці не лише цукерки. Опустіть ручку і знайдіть цукерочку серед іграшок. (Діти по черзі опускають руку в чарівну торбинку і серед дрібних іграшок знаходять цукерку).

Підсумок заняття.

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку