Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка"

Про матеріал
Ганс Хрістіан Андерсен — датський казкар, романіст, поет і драматург — народився 2 квітня 1805 року в невеличкому провінційному містечку Оденсе в сім'ї чоботаря. Батько, незважаючи на свій фах, був людиною начитаною і свою любов до книги зумів передати Гансу Хрістіану. Потяг до творчості привів його в 1819 році до столиці, де він, живучи впроголодь, зміг закінчити школу й університет. Перші три роки в Копенгагені Андерсен пов'язує своє життя з театром: робить спробу стати актором, пише трагедії та драми. У 1822 році виходить п'єса "Сонце ельфів", написана за давньоскандинавським сюжетом. Драма виявилася незрілим, слабким твором, але привернула увагу дирекції театру, з яким на той час співпрацював автор-початківець. Рада директорів домоглася для Андерсена стипендії й права безкоштовного навчання в гімназії. Сімнадцятирічний юнак потрапляє до другого класу латинської школи й, незважаючи на глузування товаришів, закінчує її.
Перегляд файлу

Тема: Казка Г.Х. Андерсена «Дюймовочка»

 

Мета:

  • Ознайомити учнів з казкою «Дюймовочка» та її головною героїнею;
  • Розвивати уяву, мовлення, пам’ять, логічне мислення;
  • Виховувати любов до природи, живих істот, доброту, чуйність до чужої болі та турботливе ставлення до ближнього.

 

Обладнання:

  • Ілюстрації до казки;
  • Картки зі словами-ознаками, які характеризують Дюймовочку.
  •  

Хід уроку:

 

  • Організаційний момент.
  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

 

  • Актуалізація знань учнів.
  • Які казки Г.Х. Андерсена ви знаєте? Яка з них вам найбільше запам’яталася? Чому?
  • Вивчення нового матеріалу.
  • Вчителем демонструються ілюстрації до казки «Дюймовочка».
  • Вчителем читається казка «Дюймовочка».
  • Обговорення змісту казки:

 

  • Хто така Дюймовочка?
  • Що з нею сталося на початку казки?
  • Які пригоди трапилися з Дюймовочкою в подальшому?
  • Які перешкоди стали на її шляху до щастя?
  • Як закінчилася казка?

 

Учні діляться своїми враженнями від прочитаної казки.

 

  1. Фізкультхвилинка.
  • Проведення фізичних вправ для розслаблення.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Робота з картками з ознаками, що характеризують Дюймовочку. Учні повинні по черзі підійти до дошки та закріпити на ній картку з відповідною ознакою (наприклад: «маленька», «чарівна», «допитлива).

Вибір ознак для карток може бути наступним:

 

  • Маленька
  • Красива
  • Допитлива
  • Чарівна
  • Дбайлива
  • Мужня
  • Витривала
  • Добра
  • Турботлива
  • Сильна

Після того, як учень закріпив свою картку на дошці, він повинен пояснити, чому обрав саме цю ознаку для Дюймовочки та проілюструвати свою думку прикладом з казки.

 

  1. Робота з текстом.
  • Вчителем пропонується вибір кількох епізодів з казки, які детально проаналізуються разом з учнями.
  • Учні читають вибраний текст самостійно, потім викладають свої думки та розуміння.
  • Учні читають вибраний текст самостійно, потім викладають свої думки та розуміння.
  • Після цього, вони повинні підібрати до кожного епізоду певну мораль, яку можна взяти з цього фрагменту.

 

  1. Висновки.
  • Резюмуючи заняття, вчителем формулюється головний зміст казки та виховні завдання, які можна з неї зробити.
  • Учні діляться своїми враженнями від уроку та збагачують свій словниковий запас новими словами та висловами.

 

  1. Домашнє завдання.
  • Прочитати казку повністю та записати власне розуміння кожного епізоду.
  • Намалювати ілюстрації до улюбленого епізоду з казки та написати коротеньку розповідь про нього.

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку