Тема: Казка Г.Х. Андерсена «Дюймовочка»
Мета:
-
Ознайомити учнів з казкою «Дюймовочка» та її головною героїнею;
-
Розвивати уяву, мовлення, пам’ять, логічне мислення;
-
Виховувати любов до природи, живих істот, доброту, чуйність до чужої болі та турботливе ставлення до ближнього.
Обладнання:
-
Ілюстрації до казки;
-
Картки зі словами-ознаками, які характеризують Дюймовочку.
-
Хід уроку:
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності учнів до уроку.
-
Актуалізація знань учнів.
-
Які казки Г.Х. Андерсена ви знаєте? Яка з них вам найбільше запам’яталася? Чому?
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Вчителем демонструються ілюстрації до казки «Дюймовочка».
-
Вчителем читається казка «Дюймовочка».
-
Обговорення змісту казки:
-
Хто така Дюймовочка?
-
Що з нею сталося на початку казки?
-
Які пригоди трапилися з Дюймовочкою в подальшому?
-
Які перешкоди стали на її шляху до щастя?
-
Як закінчилася казка?
Учні діляться своїми враженнями від прочитаної казки.
-
Фізкультхвилинка.
-
Проведення фізичних вправ для розслаблення.
-
Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з картками з ознаками, що характеризують Дюймовочку. Учні повинні по черзі підійти до дошки та закріпити на ній картку з відповідною ознакою (наприклад: «маленька», «чарівна», «допитлива).
Вибір ознак для карток може бути наступним:
-
Маленька
-
Красива
-
Допитлива
-
Чарівна
-
Дбайлива
-
Мужня
-
Витривала
-
Добра
-
Турботлива
-
Сильна
Після того, як учень закріпив свою картку на дошці, він повинен пояснити, чому обрав саме цю ознаку для Дюймовочки та проілюструвати свою думку прикладом з казки.
-
Робота з текстом.
-
Вчителем пропонується вибір кількох епізодів з казки, які детально проаналізуються разом з учнями.
-
Учні читають вибраний текст самостійно, потім викладають свої думки та розуміння.
-
Учні читають вибраний текст самостійно, потім викладають свої думки та розуміння.
-
Після цього, вони повинні підібрати до кожного епізоду певну мораль, яку можна взяти з цього фрагменту.
-
Висновки.
-
Резюмуючи заняття, вчителем формулюється головний зміст казки та виховні завдання, які можна з неї зробити.
-
Учні діляться своїми враженнями від уроку та збагачують свій словниковий запас новими словами та висловами.
-
Домашнє завдання.
-
Прочитати казку повністю та записати власне розуміння кожного епізоду.
-
Намалювати ілюстрації до улюбленого епізоду з казки та написати коротеньку розповідь про нього.