Літературний диктант може спонукати учнів до більш уважного прочитання художнього твору. Можна дозволяти дітям користуватися текстом цього твору (при цьому обмежувати час виконання роботи). Для тих, хто читав твір, звернення до тексту буде носити уточнюючий характер. Учнів, які не читали чи не досить уважно це робили, така форма роботи спонукатиме до роботи саме з текстом твору.
Літературний диктант
1. Назвіть імена дітей твору Гофмана?(Франц та Марі)
2. Хто такий Дроссельмайєр?(ляльковий майстер, який зробив Лускунчика)
3. Ким був Дроссельмайєр дітям, героям казки?(хрещеним батьком)
4. Хто зламав Лускунчик?(брат Марі – Франц)
5. Яке прізвище мав радник медицини? (Штальбаум)
6. На передодні якого свята відбуваються події у творі? (Різдва)
7. Яку роботу повинен за столом виконувати Лускунчик? (розгризати горіхи)
8. Хто з дітей турбувався про Лускунчика? (Марі)
9. Хто з героїв твору мав ім'я Клархен? (лялька Марі)
10. Скільки голів мала миша, яка вилізла з-під підлоги? (сім)
11. Хто зібрав лялькове військо для війни з мишами? (Лускунчик)
12. Яку річ Марі кинула в мишей? (туфельку)
13. Хто такий Кракатук? (горіх, який повернув красу принцесі Пірліпат)
14. Які чудеса відбувалися з іграшками вночі? (іграшки оживали)
15. Хто перетворився у лускунчика? (племінник Дроссельмайєра)
16. Що подарував Лускунчик Марі на знак перемоги над Мишачим королем? (сім золотих корон)
17. Чим закінчується казка? (весіллям)