Презентація містить 16 слайдів. Кожен слайд веде здобувачів освіти у казкову подорож - знайомство із розділовими знаками. Презентацію можна використовувати під час очного та дистанційного навчання.
Сьогодні в каліграфічній хвилинці учні записували розділові знаки. Вдома Софійка виконала письмову вправу і почала гратися з Мурчиком, який дуже сумував, поки дівчинка була в школі. Раптом вона почула чиюсь розмову. Прислухалась і аж руками сплеснула: то сперечалися ті самі розділові знаки!
Номер слайду 3
А суперечка була про те, хто з них найголовніший.
Номер слайду 4
- Звичайно, я! – пихато сказала крапка. – Адже я завершую думку. Якби мене не було, люди просто не розуміли б одне одного!
Номер слайду 5
- А без мене відбувалися б страшні речі! От уявіть собі, аби суддя неправильно поставив кому у вироці: « Стратити, не можна, помилувати».
Номер слайду 6
- Ні, друзі. Найголовніший я! Бо про деякі речі мало говорити, треба кричати, щоб почули всі! - Ні війні! - Бережіть нашу планету! - Будьте милосердними!
Номер слайду 7
- А як же без мене? Як люди могли б прожити бодай один день, щоб не запитати: - Як ти? - Де ти? - Чи не хворієш? - Чи в безпеці?
Номер слайду 8
- Ми хоч і не такі важливі, але нас використовують для вирізнення прямої мови, цитат, заголовків. А ще в лапках записують слова, вжиті в переносному значенні.
Номер слайду 9
- Дехто вважає, що без мене можна обійтися, але двокрапка уточнює одну частину складного речення іншою. Наснилося: мир в Україні, сади вишневії цвітуть.
Номер слайду 10
- А ми, дужки, потрібні для того, щоб уточнити, виділити або підсилити значення якоїсь думки.
Номер слайду 11
- Мене ставлять у складних реченнях, щоб відокремити частини цих речень. Якби не крапка з комою, учні просто заплуталися б у цих частинах. Хоча, ніде правди діти, цей знак переважно зустрічається в старших класах.
Номер слайду 12
- А без тире ніби можна й обійтися, але як же записувати репліки? Як показати на письмі паузи? Ніііі, я теж один з головних знаків!
Номер слайду 13
- А три крапки вживають, коли висловлення незакінчене… Наприклад, як оця наша суперечка про те, хто ж із розділових знаків найголовніший…
Номер слайду 14
Софійка тихенько прошепотіла: - Вибачте, я випадково підслухала вашу розмову і мені дуже захотілося вам допомогти. Я завтра запитаю у своєї вчительки: хто з вас найголовніший. Розділові знаки зашарілися, але схвально закивали своїми крихітними голівками.
Номер слайду 15
Софійчина вчителька сказала: - Недарма нашу мову називають солов’їною і співучою. Українська мова – найбагатша і наймелодійніша мова світу. І якби зник хоч один знак, ми б не змогли передати всю її красу на письмі. Тож розділові знаки відіграють неабияку роль в українській мові! І кожен з них важливий і головний по-своєму. Софійка відкрила зошит з української мови і побачила як кожен знак весело підморгнув їй із сторінки!