Казка «Пригоди в країнах смаколиків»
І сценка
Клас. За партами сидять діти. Іде урок. На дошці, на лівій половині, на кольорових великих фотографіях зображено корисні продукти харчування. Це – країна Спортландія.
На правій – в чорно-білому варіанті відображено шкідливі продукти нездорового харчування. Це - країна Всеїжландія.
Вчитель веде урок.
Вчитель: Діти, сьогодні на уроці ми продовжимо з вами вивчати тему «Здорове харчування». Отже, давайте пригадаємо, що ви пам’ятаєте з попереднього уроку? (Діти піднімають руки)
Вчитель: Дмитро, будь ласка.
Дмитро: Мені найбільше запам’яталась Ваша розповідь про вітаміни.
Учениця: Олено Володимирівно, він все про вітаміни знає!
Учениця: Всім розказує, як багато вітамінів є в овочах і фруктах.
Учень: Та ми тепер почали його Дмитро-Вітамін називати. (Всі учні сміються)
Дмитро: А я і не ображаюсь!
(Стук у двері. Заходить учениця)
Учениця: Доброго дня! Вибачте, Олено Володимирівно, що запізнилась.
Вчитель: Доброго дня, Юлю. Що трапилось? Чому ти спізнилась?
Учениця: Вчора я була на дні народження в Оленки. Після цього в мене дуже болів живіт. Я півночі не спала. Мама мене сьогодні водила до лікаря.
Вчитель: І що сказав лікар?
Учениця: Та вже все добре. Сказав, що можна іти до школи.
Вчитель: Сідай, будь ласка. Отже, діти, на попередньому уроці ми з вами говорили про дві країни: про чудову Спортландію та сумну Всеїжландію. У Спортландії, ви пам’ятаєте, усі споживають корисні продукти. Це овочі і фрукти, в яких є багато вітамінів: А, В, С, тому всі здорові, займаються спортом, щасливі.
А які продукти вживають в країні Всеїжландії?
Діти: Чипси! Цукерки! Картопля-фрі! Кока-кола!
Вчитель: Чи корисні ці продукти?
Діти: Ні! Ні!
(Камера показує клас і, зокрема, Юлю, що заснула за партою)
Вчитель: Ні! Звичайно, вони некорисні…
Сценка ІІ
(Принцеса Юля іде від дверей.)
Юля: Ось ходила, квіти збирала. А вони мені розказали, що є на світі країна, де всі діти щасливі, бо здорові. І де ж мені цю країну знайти? Щось нам Олена Володимирівна про неї розповідала. Але що?
Дракон (виходить): Ти хто така і що тут робиш?
Юля: Я – принцеса Юлія, шукаю країну щасливих дітей.
Дракон: О, це моя країна щасливих дітей! Це – країна Всеїжландія!
Юля: А ти хто такий?
Дракон: Я – дракон Всеїдун І. Поглянь, що є в нашій країні. У нас всі діти щасливі (показує на стіл, на якому навалено чипси, сухарики, чупа-чупси, кола, фанта тощо. Навколо безлад, сміття з-під їжі, пусті пляшки), бо вони можуть їсти усе, що забажають. Ідем зі мною.
Юля: Ні, не хочу!
(Дракон наполягає, а потім хапає Юлю і несе до столу, вона відбивається. Набігають діти в темному одязі, галасливо пригощають її усім, що на столі.)
Юля (відбивається): Ні! Не хочу! Ви що, не розумієте, що від цього животи болять?!
(Діти розчаровано відходять від Юлі до столу і починають жадібно їсти усе підряд. Дракон радісно споглядає.)
Юля: Зупиніться! Що ви робите? У вас животи боліти будуть! (Діти не слухають. Раптом один за одним починають зойкати, стогнати, хапатися за животи, корчитися від болю)
Юля (перелякано): Ой, що ж робити? Рятуйте! Рятуйте! Рятуйте нас!
(Вибігає Дмитро. В кадрі гарно прибраний стіл з фруктами. Дмитро зупиняється біля нього, розглядає, що робиться у Всеїжландії і кличе друзів.)
Дмитро: Друзі, рятуймо принцесу! (Вибігають діти у спортивних формах, беруть фрукти і підбігіють до столу Всеїжландіїї, пропонують дітям фрукти, м’ячі, гантелі)
Дівчинка-спортсменка І: Їжте яблука та займайтесь спортом!
Хлопець-спортсмен: Їжте банани, відбивайте м’яч - ось чим треба займатись!
Дівчинка-спортсменка ІІ: А тобі ось грушка і скакалка!
Гуртом спортсмени: Кидайте усе це, і ходім до нас у Спортландію!
(Беруть дітей і переводять до свого столу. Всі пригощаються, сміються)
Дівчинка-спортсменка ІІІ: Ну що, вам тут добре?
Усі: Так!
Дмитро: Ви щасливі?
Усі: Так!
(З гурту виходить Юля, звучить музика)
Юля: Ну от я й знайшла країну щасливих дітей!
(До Юлі підходить Дмитро, вклоняється, запрошує до танцю. Вони танцюють. Діти аплодують)
ІІІ сценка
(Пустий клас. Юля спить за партою. Чути, як діти кличуть.
Діти: Юлю, Юлю, вже додому час!
(Підходить вчитель)
Вчитель: Юлю, дитинко, ти що, заснула? Просинайся, вже перерва! Як ти себе почуваєш?
Юля: Та все добре! Ой, Олено Володимирівно! Який мені цікавий сон наснився! Я тепер добре зрозуміла, що таке здорове харчування!
Учитель: Ну от і добре! Молодець!
(Юля, усміхнена і радісна, виходить з-за парти)