Особиста гігієна конспект виховної години

Про матеріал
Виховна бесіда з основ здоров'я для учнів 5-х класів на тему "Особиста гігієна".
Перегляд файлу

Тема: Особиста гігієна і здоров’я

 

Мета:

  • Ознайомити учнів зі значенням чистоти й охайності для здоров’я, вчити дітей правилам особистої гігієни.
  • Показати учням роль води, мила, зубної пасти, гребінця.
  • Розвивати мовлення учнів, мислення, уміння думати, робити висновки.
  • Виховувати у дітей бажання перетворювати набуті знання у внутрішню потребу.
  • Прищеплювати гігієнічні навички догляду за тілом, нігтями, волоссям, зубами.
  • Виховувати охайність, акуратність.

 

Обладнання: плакати, ілюстрації, посилка від Мийдодира, виставка засобів  особистої гігієни, індивідуальні засоби гігієни на партах, дзеркальця.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент                       

(святково убраний клас, лунає музика)           

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День веселим буде!

 

II. Повідомлення теми і мети виховного заходу.

Сьогодні ми продовжимо говорити про правила особистої гігієни

На дошці тема заходу:

Чистота - запорука здоров'я

  •   Чому так кажуть?
  •   На уроці ми повинні чітко усвідомити, що це дійсно так. Люди говорять:

Як про здоров'я дбаєш - так і маєш.

 

III. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

На адресу вашого класу прийшла посилка від Мийдодира. Є тут і лист від нього, прослухайте, що він радить вам (магнітофонний запис).

А ось портрет Мийдодіра (на дошці ілюстрація)

  •   А що це ще в посилці? Це цікаві загадки. Послухайте їх і відгадайте.

 

1). Я хлюпочу, я дзюркочу,

Чисто всіх помити хочу.

                                         (вода)

2). Гарне я і запашне,

Роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене

Вдень і на світанку

Кажуть, я даю красу,

І здоров'я, Й силу            

Чистоту у дім несу

Звуть мене всі...

     (мило)

3). Я м'якенька полотнинка

Випрана дбайливо

Не серветка, не хустинка,

Знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки

Притулюсь ласкаво.

Я вберу усі краплинки

З тіла після ванни.

     (рушник)

4). Хто зі мною поведеться

Той здоровий буде.

Буде часто усміхатись

Білими зубами

Мене знає вся малеча,

І бабусі, й мами.

              (щітка)

5). Хто завжди правду каже

Яким є, таким покаже

І без слів про все розкаже?

     (дзеркало)

6). Резинка - Акулинка пішла гулять

По спинці

Поки вона гуляла, спинка рожевою

Стала.

     (губка)

7). Густий і зубастий учепився

В чуб вихрастий

Розчешу я кучері,

 кучері накручені.

     (гребінець)

 

  •   Всі ці предмети є на малюнку. Вони наші вірні друзі. (ілюстрації на дошці)

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1). Бесіда про воду

- Чому так говорять: чиста вода - для хвороби біда?

- До нас завітали гості.

- Хто вони? Ви їх впізнали?

Слово гостям

Мило. У воді без мене розчиняється тільки третина бруду. Тому митися самою водою, без мила, недостатньо.

  •   Познайом нас будь-ласка з правилами

Правила миття рук.

1.    Намочити руки

2.    Намилити до появи піни

3.     Терти долоні і повністю руки

4.    Під нігтями мити щіточкою

5.     Змити піну

6.    Витерти руки насухо

 

Вода. І у ванній, і в бані, всюди й завжди - вічная слава милу й воді.

Вода - це здоров'я

Вода - це краса

Вода - це цілюща ранкова роса

   Так чому потрібно дружити з милом і водою?

Бо  здоров'я - всьому голова

 

2). Виставка експонатів мила для дітей.

– Давайте розглянемо, які види мила для дітей є.

 

3). Демонстрація правил миття рук.

(хлопчик демонструє це)

Так чому потрібно мити руки?

 

Дитина. Вчені вважають, що руки є найбруднішими органами людини. Тому руки потрібно мити вранці, після вбиральні та перед прийманням їжі.  З-під нігтів слід вичищати бруд і обрізати їх один раз на тиждень.

4).  Демонстрація крему для рук

 

5). Бесіда про правила догляду за ногами.

Робота з загадкою.

  • Відгадайте про що йде мова

Все життя обганяють одне одного,

А обігнати не можуть.

     (ноги)

– Чи потрібно слідкувати за ногами?

  • А    як, послухайте, що нам приготував наш дослідник (індивідуальна домашня робота)

Дитина. Ноги вимагають особливого догляду за ними

1.    Підбір зручного взуття

2.    Прасування щодня шкарпеток

3.    Щодня мити ноги

4.    Ходіння босоніж.

 

– Якщо використовувати ці поради, ноги будуть здоровими.

 

V. Фізкультхвилинка

 

6). Бесіда про догляд за волоссям

а). Загадка

Не сіють, не садять - само виростає.

      (волосся)                   

Розповідь про волосся (індивідуальна домашня робота)

У людини на голові росте від 50 до 140 тисяч волосин. З них щодня випадають від 30 до 100 штук. Та кількість волосин не зменшується, бо на місці тих, що випали, виростають нові.

Якщо правильно доглядати за волоссям, то воно буде густе й красиве, бо волосся - прикраса людини.

Кожна волосина росте з волосяного мішечка і змащується жиром. Завдяки цьому воно м'яке і еластичне. З часом до жиру прилипає пил і бруд, тому волосся миють раз на тиждень.

 

б). Виставка шампунем для дітей

– Давайте розглянемо, які шампуні корисні для дітей

 

в). Демонстрація правильного розчісування волосся. Як правильно розчісувати волосся.

– Розчісують обережно з кінців. Це сприяє кращому росту волосся. Не можна розчісувати чужим гребінцем.

 

г). Демонстрація зачісок учнів

(Звучить музика. Дівчатка демонструють зачіски на кожен день і святкові)

 

7). Бесіда про правила догляду за зубами

а) Загадка

Тридцять два молотять - один перевертає.     

(зуби, язик)

– Чому зуби потребують догляду?

– Що значить доглядати за зубами?

 

б). Робота з дзеркальцем

– Погляньте у дзеркальце на зуби. Ви бачите безліч щілинок і дірочок. У них потрапляють залишки їжі.

– Що роблять лікарі в такому випадку?

(індивідуальна домашня робота)

Дитина. Лікарі радять чистити зуби увечері перед сном та вранці. Чистити зуби потрібно не поспішаючи, зверху вниз і знизу вверх. Так само зуби чистяться із середини. Після кожного вживання їжі зуби прополіскують теплою водою.

 

в). Розгляд зубних щіток і паст (виставка щіток і зубних щіток)

 

VI. Закріплення знань і вмінь учнів

1). Зустріч з лікарем-педіатром

Лікар коротко знайомить дітей з основними правилами гігієни і для чого треба дотримуватися гігієнічних навичок.

2). Бесіда про власну гігієну школяра.

3).  Сценка «Мікроб»

– Ага, ось ви де всі!

Зараз я вам покажу!

Ви всі захворієте і помрете!

Ви чому смієтесь?! Чого регочете?

Що це? Мене не бояться?!

Ану мовчати! Я наказую!

Що зі мною? Мені зле!

Я слабшаю, слабшаю.

Мабуть, мені тут не місце!

 

  •  Так, мікробе, тобі тут не місце, бо діти виконують правила власної гігієни.
  •  

VІI. Підсумок уроку

  •                А тепер давайте підведемо підсумок. Які правила гігієни ви запам'ятали?
  • Вранці чистити зуби, вмиватися, розчісуватися
  • Мити руки з милом перед їжею
  • Їж з чистого посуду
  • Фрукти і овочі треба мити
  • Слідкуй, щоб були обрізані нігті, чисті руки, одяг, взуття
  • Черговим потрібно слідкувати за чистотою в класі
  • Увечері перед сном обмивайся або приймай душ
  • Хто часто миється, той захищає себе від хвороб

 

Отже, чистота - запорука здоров'я!

docx
Додано
4 червня 2021
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку