«Казка – це активна естетична творчість, що охоплює всі сфери духовного життя дитини – її розум, почуття, уяву, волю»Казки використовуються з метою інтелектуального, цікавого, захоплюючого та естетичного навчання, а також розширення загального кругозору і пізнавальних інтересів учнів молодшого шкільного віку.style.color
Фіалка і бджілка. Василь Сухомлинський. Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки — брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі. Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.— Чому це ти, фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? — питає бджілка.— Ой, лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ. Прилетіла бджілка додому. І справді, пішов дощ.
Спляча книга. Василь Сухомлинський. На полиці, серед книг про далекі країни й небачених звірів, стояла велика цікава Книга. У ній розповідалося про могутнього богатиря. Букви в цій Книзі яріли, як розпечене залізо. Вона мала дивну властивість: як тільки доторкнеться палах-куче вогненне слово до людського серця, в ньому займеться вогник. І людина, в якої у грудях б’ється серце з цим вогником, стає могутньою і непереможною. Але минув уже не один рік, як Книгу читали. Щотижня Господиня знімала її з полиці, обережно витирала з обкладинки пилюку й знову ставила на полицю. Книга чекала – ось-ось її прочитають, та ніхто її навіть не розгортав. Часто до господаря приходили гості. Господар любив показувати книги: дивіться, які в моїх книг красиві палітурки. Стали вогненні букви меркнути. Потемніли палкі слова. Могутній богатир, про якого розповідалося в книзі, заснув. Тепер уже на полиці стояла не Вогненна, а Спляча Книга.
Тема: Що означає бути добрим?Мета:•допомогти дитині усвідомити свій внутрішній світ та особистісні цінності;•развинути самосвідомість дітей;•підтримати мотивацію дітей у вивченні та усвідомленні самих себе. Обладнання: альбоми, кольорові олівці, фломастери, індійська народна казка «Чи пам’ятають на світі добро?» (скорочений та адаптований варіант). Казка про здоров’я і хворобу Мета: привчати дітей до здорового способу життя; дати можливість самим порівняти корисні та здорові звички; виводити дітей від теле- та комп’ютерної залежності; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.
Незвичний ангел. Мета: привчати дітей до самостійності, до порядку; виховувати в їхніх душах почуття прекрасного; вчити досягати своєї мети. Не відлітай, співай, пташко!Мета: вчити дітей поважати думку інших, прислухатися та рахуватися з нею; привчати до понятття «дружба». Лінгвістична казка на уроках навчання грамоти та читанняінформативні казкиказки-ігриказки-проблемиказки-вправи
урок-казка «Співуча галявина»побудований на ознайомленні учнів з новим матеріалом: голосні звуки та позначення їх буквами А, Е, И, І, О, У. Учні слухають казку, малюють звуки у вигляді істоток-букв і вивчають їх. Така діяльність учнів сприяє підвищенню їх уваги, мотивації, підвищує рівень позитивних емоцій, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Використання казки на уроках математики в початковій школіФрагменту уроку на тему «Склад числа 10. Послідовність чисел у межах десяти. Складання та розв’язання прикладів на додавання. Написання цифр» з використанням сюжету української народної казки «Котик і півник». Метою уроку є формування уявлення про утворення числа 10 шляхом складання окремих груп предметів, закріплення у дітей знання усної нумерації чисел першого десятка, формування навичок кількісної та порядкової лічби.
Приклади задач-казок з теми «Додавання і віднімання в межах 10»1. Заєць та їжак посперечалися, хто з них прудкіший? Заєць пробіг 10 метрів, а їжак на 7 метрів менше. Скільки метрів пробіг заєць? Хто прудкіший заєць чи їжак?2. Зла мачуха Попелюшки розсипала просо і гречку й наказала дівчинці до ранку зібрати й розділити зерно. До Попелюшки на допомогу прилетіло 5 голубів, 2 синички та 1 голуб. Скільки всього пташок допомагало Попелюшці.3. Мишеня Круть з’їло 5 пиріжків, а мишеня Верть стільки ж. Скільки разом пиріжків з’їли мишенята.
Вікторина казок (читання з дошки і відповідний запис у кросворд)Якщо правильно відгадаєте, то прочитаєте прізвище автора цих казок:1. Як називається казка, в якій колюча тваринка знайшла світло? («Їжачок і світлячок»).2. У якій казці кіт гріє курча? («Як здивувався Мурко»).3. У якій казці мама хвалить дівчинку за смачний борщ? («Чому мама так хвалить?»).4. Під яким деревом стояв зайчик і просив стиглих ягід? («Заєць і горобина»).5. У якій казці розповідається про найдобрішу дочку? («Сьома дочка»).6. У якій казці хлопчик образив маму? («Образливе слово»).7. У якій казці лелеки прощаються з Україною? («Лелеки прилетіли»).8. У якій казці аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце? («Кам’яне серце»)9. У якій казці сестри принесли яблуко для мами? («Яблуко в осінньому саду»).10. Як називається казка, в якій батько дає настанови життя синам? («Батьківський заповіт»).11. У якій казці дівчатка побачили щось дивне на землі? («Колючка»).12. У якій казці хлопчик сповістив бабусю, що настала весна? («Важлива звістка»).13. У якій казці тварина співчуває птахові? («Кріт і жайворонок»).