Казки Сухомлинського у моральному вихованні учнів початкових класів

Про матеріал
Одним із творчих та інноваційних підходів учителя початкової школи до освітньо-го процесу є складання та застосування казок на уроках. В. О. Сухомлинський пише: «Казка – це активна естетична творчість, що охоплює всі сфери духовного життя дитини – її розум, почуття, уяву, волю». Саме завдяки казці дітей молодшого шкільного віку, можна не просто зацікавити, виховувати, а й ефективно навчати. Казки використовуються з метою інтелектуального, цікавого, захоплюю-чого та естетичного навчання, а також розширення загального кругозору і пізнавальних інтересів учнів молодшого шкільного віку. Казка є найбільш ефективним та доступним засобом розвитку творчого потенціа-лу. Вона активізує дитячу фантазію, розвиває логічне мислення, пам'ять, мовленнєво-комунікативні здібності, творчу уяву, художньо-естетичний смак .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Казки Сухомлинського у моральному вихованні учнів початкових класів. Підготувала: учитель початкових класів ЗЗСО №26 Філіппова Г. А.

Номер слайду 2

«Казка – це активна естетична творчість, що охоплює всі сфери духовного життя дитини – її розум, почуття, уяву, волю»Казки використовуються з метою інтелектуального, цікавого, захоплюючого та естетичного навчання, а також розширення загального кругозору і пізнавальних інтересів учнів молодшого шкільного віку.style.color

Номер слайду 3

До провідних функцій казки належать:соціалізуючакреативнаголографічна. Розвиваюче–терапевтична Культурно–етнічна Вербально–образна style.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 4

Усі твори розкривають перед дитиною розмаїття рідної природи, красу навколишнього світу, велич чи жалюгідність вчинків людини.

Номер слайду 5

Фіалка і бджілка. Василь Сухомлинський. Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки — брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі. Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.— Чому це ти, фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? — питає бджілка.— Ой, лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ. Прилетіла бджілка додому. І справді, пішов дощ.

Номер слайду 6

Спляча книга. Василь Сухомлинський. На полиці, серед книг про далекі країни й небачених звірів, стояла велика цікава Книга. У ній розповідалося про могутнього богатиря. Букви в цій Книзі яріли, як розпечене залізо. Вона мала дивну властивість: як тільки доторкнеться палах-куче вогненне слово до людського серця, в ньому займеться вогник. І людина, в якої у грудях б’ється серце з цим вогником, стає могутньою і непереможною. Але минув уже не один рік, як Книгу читали. Щотижня Господиня знімала її з полиці, обережно витирала з обкладинки пилюку й знову ставила на полицю. Книга чекала – ось-ось її прочитають, та ніхто її навіть не розгортав. Часто до господаря приходили гості. Господар любив показувати книги: дивіться, які в моїх книг красиві палітурки. Стали вогненні букви меркнути. Потемніли палкі слова. Могутній богатир, про якого розповідалося в книзі, заснув. Тепер уже на полиці стояла не Вогненна, а Спляча Книга.

Номер слайду 7

Навчити дітей бути самостійними, працьовитими допоможе аналіз оповідання:«Чому мама так хвалить Люду?»«Прийшла мама»«Моя мама пахне хлібом»«Сиві волосинки»«Іменини»

Номер слайду 8

Традиційні види робіт з казкоючитаннярозповідьбесідадраматизаціяінсценуванняstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 9

Нетрадиційні технології роботи з казкоюзмінювання місця, часу, подіїскладання казки за схемоюзмінювання кінцівки казкипереплутування сюжетів героївзмінювання характеру герояstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 10

Тема: Що означає бути добрим?Мета:•допомогти дитині усвідомити свій внутрішній світ та особистісні цінності;•развинути самосвідомість дітей;•підтримати мотивацію дітей у вивченні та усвідомленні самих себе. Обладнання: альбоми, кольорові олівці, фломастери, індійська народна казка «Чи пам’ятають на світі добро?» (скорочений та адаптований варіант). Казка про здоров’я і хворобу Мета: привчати дітей до здорового способу життя; дати можливість самим порівняти корисні та здорові звички; виводити дітей від теле- та комп’ютерної залежності; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Номер слайду 11

Незвичний ангел. Мета: привчати дітей до самостійності, до порядку; виховувати в їхніх душах почуття прекрасного; вчити досягати своєї мети. Не відлітай, співай, пташко!Мета: вчити дітей поважати думку інших, прислухатися та рахуватися з нею; привчати до понятття «дружба». Лінгвістична казка на уроках навчання грамоти та читанняінформативні казкиказки-ігриказки-проблемиказки-вправи

Номер слайду 12

урок-казка «Співуча галявина»побудований на ознайомленні учнів з новим матеріалом: голосні звуки та позначення їх буквами А, Е, И, І, О, У. Учні слухають казку, малюють звуки у вигляді істоток-букв і вивчають їх. Така діяльність учнів сприяє підвищенню їх уваги, мотивації, підвищує рівень позитивних емоцій, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Використання казки на уроках математики в початковій школіФрагменту уроку на тему «Склад числа 10. Послідовність чисел у межах десяти. Складання та розв’язання прикладів на додавання. Написання цифр» з використанням сюжету української народної казки «Котик і півник». Метою уроку є формування уявлення про утворення числа 10 шляхом складання окремих груп предметів, закріплення у дітей знання усної нумерації чисел першого десятка, формування навичок кількісної та порядкової лічби.

Номер слайду 13

Приклади задач-казок з теми «Додавання і віднімання в межах 10»1. Заєць та їжак посперечалися, хто з них прудкіший? Заєць пробіг 10 метрів, а їжак на 7 метрів менше. Скільки метрів пробіг заєць? Хто прудкіший заєць чи їжак?2. Зла мачуха Попелюшки розсипала просо і гречку й наказала дівчинці до ранку зібрати й розділити зерно. До Попелюшки на допомогу прилетіло 5 голубів, 2 синички та 1 голуб. Скільки всього пташок допомагало Попелюшці.3. Мишеня Круть з’їло 5 пиріжків, а мишеня Верть стільки ж. Скільки разом пиріжків з’їли мишенята.

Номер слайду 14

Вікторина казок (читання з дошки і відповідний запис у кросворд)Якщо правильно відгадаєте, то прочитаєте прізвище автора цих казок:1. Як називається казка, в якій колюча тваринка знайшла світло? («Їжачок і світлячок»).2. У якій казці кіт гріє курча? («Як здивувався Мурко»).3. У якій казці мама хвалить дівчинку за смачний борщ? («Чому мама так хвалить?»).4. Під яким деревом стояв зайчик і просив стиглих ягід? («Заєць і горобина»).5. У якій казці розповідається про найдобрішу дочку? («Сьома дочка»).6. У якій казці хлопчик образив маму? («Образливе слово»).7. У якій казці лелеки прощаються з Україною? («Лелеки прилетіли»).8. У якій казці аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце? («Кам’яне серце»)9. У якій казці сестри принесли яблуко для мами? («Яблуко в осінньому саду»).10. Як називається казка, в якій батько дає настанови життя синам? («Батьківський заповіт»).11. У якій казці дівчатка побачили щось дивне на землі? («Колючка»).12. У якій казці хлопчик сповістив бабусю, що настала весна? («Важлива звістка»).13. У якій казці тварина співчуває птахові? («Кріт і жайворонок»).

Номер слайду 15

Ключове слово (Сухомлинський) 1 С В І Т Л Я Ч О К 2 М У Р К О3 Х В А Л И Т Ь4 Г О Р О Б И Н А5 С Ь О М А6 С Л О В О7 Л Е Л Е К И8 К А М Я Н Е9 С А Д У10 Б А Т Ь К І В С Ь К И Й 11 К О Л Ю Ч К А12 В А Ж Л И В А13 Ж А Й В О Р О Н О К

Номер слайду 16

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку