1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Казкова веселка братів Грімм

Про матеріал
Урок позакласного читання за казками відомих німецьких збирачів народного фольклору братів Грімм
Перегляд файлу

   Тема: Казкова веселка братів Грімм.

   Мета: Розвивати звязне мовлення учнів, інтерес до читання, уміння цікаво й    

              логічно правильно та образно оформляти свої висловлювання,

              розширювати кругозір учнів, збагачувати словниковий запас,

              виховувати грамотного, розвиненого читача.

   Обладнання: портрети братів Грімм, таблиця казок „ Грімм”,

                            ілюстрації до казок братів Грімм, виставка книг,

                            мікрофон, грамзапис.

Тип уроку: позакласне читання

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття матеріалу.

    1. Гра „Впізнай казку”.

(Учитель показує позачергово аркуші з малюнками, де міститься одна із букв прізвища братів-казкарів; якщо учні впізнали казку, то аркуш прикріплюється до дошки. Гра завершується тоді, коли з аркушів складається прізвище ГРІММ).

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

  1. Слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок, адже ми поринемо у таємний світ братів Грімм, у світ чарівної казки.

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- А чи замислювалися ви над тим, звідки беруться казки?

Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник-казкар Закаріас Топеліус.

„Коли вам, діти, потрібна буде казка, я розповім, де її можна шука-

ти.

   Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві, і шукайте вздовж межі – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім підіть на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями, - то й є казки, написані блакитними літерами на воді, вмійте лише їх читати.

   Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковіч-

 ні  казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок, і під кожним його листком заховано ще більше. Або то тужні казки, написані жовтими й блідо-рожевими літерами – від них вас огорне сум і журба.

   Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки, вимальова

ні на шибках або на вкритих інеєм деревах, а на провесні казки грають барвами на вечірньому небі, чудові казки про палаци фей, блискучі, мов із щирого золота.

  І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки – то найвеличніші й найчистіші казки у світі. О, природа може розповісти вам силу-силенну казок...

  І гори, й каміння, й дерева, й кущі – геть усі мають свої власні казки”.

- Так, дійсно природа сповнена казок, їх потрібно лише бачити і відчувати: і таємничий ліс, і нескінченне море, і квітучі луки, і блакитне небо, що посміхається барвистою веселкою.

- Хто, на вашу думку, може побачити диво і почути чарівний голос природи?

- Які риси слід у собі виховувати, щоб уміти робити це?

3. Проблемне запитання.

- Чи можна порівняти розмаїття казок братів Грімм із барвистою веселкою?

На це запитання ви в кінці уроку дасте відповідь, а перед цим послухаємо ваші розповіді.

ІІІ. Основний зміст роботи

      1. Переказ учнями казок з рекомендованих для позакласного читання, які найбільше сподобалися („Бременські музиканти”, „Хлопчик-мізинчик”, „Король-Дроздовик”)

- показ ілюстрацій

- характеристика героїв казки

- визначення теми та ідеї казки

      2. Бесіда за переказаним.

- У чому виявилася сила слабких тварин?

- Як їм вдалося перемогти розбійників?

- В чому схожість і чим відрізняється казки „Попелюшка” і „Пані Метелиця”?

- Чому повчає нас казка „Король-Дроздовик”?

      3. Фізкультхвилинка.

  1. Прийом „Пошта”

(Кожен учень визначає свою „адресу” в класній кімнаті. Ряди парт – назви вулиць, самі парти – будинки. Учні на аркушах записують питання стосовно будь-якої прочитаної казки і відправляють лист-запитання адресату. Адресат повинен письмово відповісти на запитання. Гра закінчується за командою вчителя)

     5. Гра „Знайди прислівя до казки”

Дерево міцне корінням, а людина працею

Справжню дружбу і за тисячу скакунів не виміняєш

Мій дім – моя фортеця

Скрізь добре, а дома найкраще

Хліб не пада з неба – попрацювати треба

Не одежа прикрашає людину, а добрі справи

Людину визначають її вчинки

У злагоді – і полин мед

Іржа залізо псує, заздрість – людей

6.Інтерактивна вправа „Телефон довіри” (по парам за прочитаними казками)

(Один учень – консультант(редактор), виконує роль стороннього спостерігача; другий – абонент, літературний герой, від першої особи ділиться власною проблемою. Редактор намагається підтримати, розрадити, порадити, запропонувати варіанти рішень)     

ІV. Підсумок уроку

      1. Інтерактивна технологія „Мікрофон”

(учні дають відповідь на поставлене на початку уроку запитання)

  1. Виставлення оцінок.
  2. Заключне слово вчителя.

V. Домашнє завдання.

 Підготуватися  до контрольної роботи

 

 

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку