Казкові розповіді. Регістр. М.Чембержі Казка про синій пролісок. А.Олейнікова «Пролісок»

Про матеріал
Дана розробка допоможе ознайомити учнів з поняттями «високий регістр», «низький регістр»; розвивати у школярів навички точного відчуття мелодії, розуміння і виконання музичних творів; виховувати виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до природи.
Перегляд файлу

 

НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО № 1»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК

НА ТЕМУ:

Казкові розповіді. Регістр. М.Чембержі  Казка про синій пролісок. А.Олейнікова «Пролісок»

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-Oclj4EUxiGo/VXFUznQB_XI/AAAAAAAAAA0/mUiD7kaXkUU/s1600/2739442-261db5e9be2dfe57.png

 

 

 

 

ПІДГОТУВАВ:

ГАВРИЛЕНКО В.А.

 

УРОК. МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО                                                             ДАТА:

Тема. Казкові розповіді. Регістр. М.Чембержі  Казка про синій пролісок. А.Олейнікова «Пролісок»

Мета: навчання: ознайомити учнів з поняттями «високий регістр», «низький регістр»; розвивальна: розвивати у школярів навички точного відчуття мелодії, розуміння і виконання музичних творів; виховувати виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до природи.

Обладнання: наочний та дидактичний матеріал

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу

Перебіг уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Перевірка готовності до уроку. Музичне привітання

2. Виконання розспівки «До,ре,мі» 

3. Створення позитивного настрою у класі

- Щоб бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один  одного за руки.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Психологічне налаштування. Слухання звуків природи (весна)

2.Інтерактивна вправа «Вільний мікрофон»

- Людина і природа нероздільні. Нудною була б життя людини без співу птахів, без шелесту листя, без дзюрчання струмків, без тварин. Але природа не завжди однакова. Вона змінюється за порами року.

- Які пори року ви знаєте?

3. Робота з ілюстраціями «Прийшла весна»

- Переглянете ілюстації на дошці, здогадайтеся про  яку пору року буде йти  мова?(Про весну)

- Які весняні кольори ви знаєте?

 

4.Слово вчителя

- Сьогодні на уроці ми з вами потрапимо на гостину до весняної музичної казки. Дізнаємося, як музичні інструменти передають ніжність і лагідність, суворість та грізність мелодії.

 

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1.  Імітація звуків весни за допомогою голосу

 (Використання відео з інтернет-ресурсу «Нова школа»)

  • Усі знають, що з настанням весни все навколо змінюється немов від чарів починає звучати і співати, недаремно весну називають чарівницею. Пропоную і нам піддатися її чарам. Пригадати звуки весни і зімітувати їх голосом.
  • Молодці!

2.Прослуховування казки про синій пролісок М. Чемерджі

- Я пропоную вам потрапити  на гостину до чарівною весни.

Прослухайте музичну казку про синій пролісок і скажіть який настрій вона викликає?

3. Аналіз прослуханого твору ( відео «Нова школа»)

- Скільки музичних інструментів виконували твір?

- Який з них виконує мелодію тендітного проліска?

- Як завдяки лише музиці можна зрозуміти зміст казки?

- Цю музичну казку написав український композитор Михайло Чемерджі.

3. Слово вчителя

- Щоб передати в музиці ніжність і лагідність, композитор використовує високий регістр. Ці звуки можна порівняти зі світлими кольорами. А для відтворення суворості та грізності музика звучить у низькому регістрі. Звуки тут подібні до

темних кольорів на палітрі художника.

  1. Демонстрація пісні «Пролісок» (муз. А.Олєйнікова, сл.Н.Іванової)

- Прослухайте пісню та скажіть з яким настроєм її слід виконувати?

- Як рухається мелодія? Покажіть рукою.

4. Аналіз прослуханого твору

- Про шо йдеться в пісні?

- Які слова пісні передають свіжість весни?

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розучування пісні «Пролісок» (муз. А.Олєйнікова, сл.Н.Іванової)

2. Фізкультхвилинка

3. Перегляд мультфільму «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки сови»

- Перегляньте мультфільм та скажіть які види мистецтва «зустрілися» в мультфільмі.

- Уявіть, що його герої заспівали. У якому регістрі звучатимуть голоси ведмедиці, тітоньки Сови, Неслуха?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

1. Вправа «Мікрофон»

- Про що говорили сьогодні на уроці?

- Що найбільше запам'яталося?

- Яку музичну казку ви сьогодні слухали?

- А яку пісню почали вчити?

- Молодці! Я дякую вам за активну участь на уроці.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зезекало Алла
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
6903
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку