Кейс-урок Електромагнітні хвилі і виклики воєн

Про матеріал
Розробка кейс-уроку (інтегровано фізику та історію) по актуальній темі "Електромагнітні хвилі, їх використання та виклики світових воєн". Можна використовувати увідповідному розділі фізик в 9 класі або 11-му, можна при проведенні позаурочного заходу
Перегляд файлу

Кейс-урок на тему: Електромагнітні хвилі і виклики воєн

 (резервна назва « Від радіо до радіо-електронної боротьби»)

 

І. Організаційний момент                                                                                                       10 хв

 

Модератор: ми з вами розпочали вивчати на уроках фізики різні за походженням коливання. Вже на першому ж занятті постав перед вами феноменом, що коливається навколо нас все ! І підійшли до коливань, які ми не бачимо – до електро-магнітних коливань. Але те, що ми не бачимо, не чуємо, не торкаємося, не означає, що то не впливає на нас, на наше життя. От тому ми на уроці подивимося на електро-магнітні коливання і хвилі в розрізі самого болючого для нас останніми роками – в розрізі війни. Навіть не війни а воєн. Воєн, які вогнем котилися по Україні… І війни, яка саме зараз палає на нашій землі.

 

Вправа «Розгадай ребус»: продемонструвати учням на екрані такі речі –– Титанік і його трагедія -  далі як підказка портрет Марконі  – як відповідь тогочасний радіопередавач

 

Модератор: на екрані є ось побачили про всім відому трагедію. Хто здогадається, про кого, про яку історію зашифровано у цьому «ребусі»? Це пов’язано з історією і фізикою – і конкретно із винаходом, про який сьогодні поговоримо детально.

 

Відповідь – це історія про перші радіопередавачі/приймачі. Про Марконі. Про те як «Титанік» тонув а його радист передавав в ефір сигнали, але їх не розуміли. Тому що існувало протиріччя між винахідниками радіо. І на «Титаніку» працювали радисти на пристроях запатентованими Марконі і їх чули, але не зрозуміли…

 

 

Поділ на 3  команди: Марконі, Тьюрінг, Залужний, Джобс - 3 хв

 

Продукт: виготовити картки, куди потрібно вписати передбачене завданням, візуалізувати інфографіку

 

Робота в командах:                                          два блоки (окремо 1 та 2 завдання)  по 20 хв.

 

ВСІ КОМАНДИ ПРИДУМУЮТЬ

Назву

Емблему

Девіз

(приготувати папір і олівці та фломастери)

 

Команда радистів (Марконі):

Завдання 1.

Підготувати історичну довідку (дати початку і кінця війни, країни-учасники, кількість задіяних солдат, кількість жертв, наслідки) про Першу світову війну.

Заповнити картку і візуалізувати

 

 

Завдання 2. Які винаходи стали вперше МАСОВО  використовуватися у цій війні (транспортні засоби нові (літаки, танки, підводні човни) і новітні засоби зв’язку (радіо)) - коли і хто винайшов (коротка історія) і як вплинула на хід війни

Заповнити картку і візуалізувати

 

 

 

 

 

Команда дешифрувальників (Тьюрінга):

Завдання 1.

Підготувати історичну довідку (дати початку і кінця війни, країни-учасники, кількість задіяних солдат, кількість жертв, наслідки) про Другу  світову війну

Заповнити картку і візуалізувати

 

Завдання 2. Які винаходи стали вперше МАСОВО  використовуватися у цій війні і як вони вплинули на хід війни (радіолокація, прототип комп’ютера при шифруванні та дешифруванні – історія машини Енігма) – коли і хто винайшов (коротка історія) і як вплинула на хід війни.

Заповнити картку і візуалізувати

 

 

Команда Радіоелектронної боротьби (Залужного):

Завдання 1.

Підготувати історичну довідку (дати початку і кінця війни, країни-учасники, кількість задіяних солдат, кількість жертв, наслідки) про сучасну російсько-українську війну

Заповнити картку і візуалізувати

 

Завдання 2. Які винаходи стали вперше МАСОВО  використовуватися у цій війні і як вони вплинули на хід війни (БпЛА – «дрони» та РЕБ (радіо-електронна боротьба)) – які різновиди БпЛА існують, як вони впливають на хід війни, які РЕБ є на озброєнні України та росії. .

Заповнити картку і візуалізувати

 

Команда Інформаційного спротиву  (Джобса):

Завдання 1.

Підготувати інформацію про поняття «інформаційної війни», які методи в ній використовуються і які правила протидії тим таки ІПСО ворога в розрізі  сучасної  російсько-української  війни.

Заповнити картку і візуалізувати

 

Завдання 2. Розповісти про історію винайдення мобільного телефону, принцип стільникового звязку і правила безпечного використання мобільного телефону.

Заповнити картку і візуалізувати

 

 

Презентування продуктів           (окремо після першого і другого завдання чи разом)                                                                                                   2 по 10  хв

 

 

 

 

Рефлексія:                                 5 хв

1. Що було найбільшим відкриттям для вас на уроці?

2. Який факт про використання електромагнітних хвиль   ви найкраще запам’ятали?

3. Мені цікаво було дізнатися?

 

ПРОЕКТ НА КЛАС (групи).

Створити макет ПЕРШОГО РАДІОПРИЙМАЧА (1), РАДІЛОКАЦІЙНОЇ СТАНЦІЇ (2), БпЛА (3), СТІЛЬНИКОВОЇ МЕРЕЖІ (4). Елементи  виконати у вигляді папємаше (можна пластилін, пінопласт і т.п.), узгодивши приблизний масштаб. Про кожну підготовлену модель підготовити  коротку довідку – згідно отриманої і обробленої на уроці інформації і доповненої вдома.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку