Кейс – урок для 3 класу.
Тема: Я люблю Україну.
Мета: поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій; розвивати критичне мислення, стимулювати прояв інтересу до історії свого народу; сприяти вихованню гордості за свій народ, любові до рідного краю, дбайливого ставлення до скарбів Батьківщини.
План уроку
А). Читання твору Гриця Плутайка і редагування тексту Б) Робота з картками «Імена»
В) Робота з картою України. Пошук Міст, назви яких містять імена людей.
А) Дослідження з допомогою лупи одно гривневої купюри.
Б) задача
В) Гра «Танграм»
4. Кейс «Природознавство» А) Вивчення світлин з краєвидами Тернопілля.
Б) перегляд відео
В) Гра «Любить – нелюбить».
5. Рефлексія та само оцінювання. 6. Підсумок уроку.
ХІД УРОК Організація класу до уроку.
Добрий день вам, любі друзі,
Рада вас вітати,
Щастя та добра вам Щиро побажати.
Та зрештою - все по порядку- почнемо урок… і спочатку ми разом усі посміхнемось
Отож - до роботи беремось!
- Промайнуло красне літечко, і ми знову повернулись у рідний клас. Сподіваюсь, що ви гарно відпочили, набрались нових сил до навчання, то ж почнемо працювати.
Зачитайте тему нашого уроку (на дошці). А чи справді ми любимо свою країну і як потрібно її любити, ми з’ясуємо на сьогоднішньому уроці.
Давайте подумаємо про тих людей, яких ми любимо, або - які люблять нас. Що спадає вам на думку?
Вправа «Асоціативний кущ»
Л Ю Б О В
Висновок: Любов – це тепле, позитивне ставлення та турбота.
- Далі ми працюватимемо у групах.Тому пригадаємо ПРАВИЛА РОБОТИ У ГРУПІ ( на екрані):
1.Працюють всі.
2.Кожний пропонує варіант відповіді по черзі.
3.Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.
4.Критикуй – не товариша, а ідею.
5.Ми працюємо разом, щоб було добре всім. 6.Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.
- Влітку багато хто з вас мандрував. Про це свідчить ваша засмага і гарний настрій. Засмагу, звичайно, надовго зберегти не вдасться. А от приємні спогади можна зафіксувати у світлинах, малюнках, творах. Саме так зробив Гриць Плутайко. З його твором ми зараз ознайомимось.
1. Читання твору.
«Влітку я з батьками подорожував Україною і хочу поділитись своїми враженнями.
Спершу ми поїхали у Київ. Тут я побачив будівлю Верховної Ради України, побував на Майдані Незалежності, підкорив Говерлу(Говерли у Києві немає). Тато розповів, що назва Київ походить від імені одного з братів-засновників міста.
Зі столиці на великому білому пароплаві ми мандрували Дністром (Дніпром). Найбільше мене вразила наша зупинка на острові Хортиця. Виявляється – тут колись жили славетні козаки.
Кінцевою зупинкою нашого пароплава було місто Миколаїв. Саме на безкраїх полях Миколаївщини вирощують мої улюблені кавуни і дині. Декілька днів ми засмагали на теплому пляжі та купались у Чорному морі.
На завершення відпустки, ми поїхали у Карпати. Як з’ясувалось, тваринний світ тут дуже бідний (багатий). Хижих тварин і птахів немає (багато). Та озеро Світязь (Синевір) мені дуже сподобалось, і мама придбала для мене набір листівок з його краєвидами.
Я дуже задоволений своїми пригодами і планую продовжити їх вже наступного року.»
- Відкрийте кейси, опрацюйте цей твір у своїй групі і виправте помилки, які допустив Гриць.
Робота з кейсом.
- З тексту ви дещо дізнались про походження назви столиці нашої держави. Отож, легенда каже: «І були три брати: один на ймення Кий, а другий — Щек, а третій — Хорив, і сестра їх — Либідь. Кий сидів на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щековицею, а Хорив — на третій горі, через що і прозвана вона Хоривицею. І збудували вони город в честь свого старшого брата, й нарекли його Києвом.»
- Ви напевно звернули увагу на імена братів. Для нас вони є незвичними, та наші пращури зазвичай давали дитині ім’я, яке мало відображати унікальність та вдачу дитини, а не тільки подобатись батькам. Зараз ви знову попрацюєте у групах. Потрібно всі імені, які містяться у кейсі об’єднати у дві групи. 1 група – сучасні імені, 2 – група – старовинні імена.
Робота з кейсом.
- Не тільки назва нашої столиці походить від імені людини. У кейсі ви знайдете карту України і постараєтесь знайти якомога більше таких міст. - Ви молодці. Але зараз до вашого переліку доєднається ще одне місто.
Читання вірша М. Хвильового «Звідки в місті назва Львів?»
- Так і хочеться гайнути у мандри цими містами. Правда? Але для цього потрібні гроші. Отже, зараз ми постараємось їх заробити.
- У ваших кейсах є три математичні завдання. За правильне виконання кожного з яких команда отримає по 30 (уявних) гривень . Прошу розділити завдання між членами команд і приступати до роботи.
Завдання 1.
За допомогою лупи розгляньте купюру вартістю 1 гривня і знайдіть на ній 4 рівні захисту:
1) різнокольорові волоссячка;
2) водяні знаки;
3) симетрія лиця;
4) маленькі слова «Україна» на стрічці.
Завдання 2.
Задача.
Турист вирушив у дводенний похід. Першого дня він пройшов 5 кілометрів маршруту. Другого дня - вдвічі більше. Скільки всього кілометрів пройшов турист?
Завдання 3.
Гра «Танграм».
З елементів гри «Танграм» складіть фігуру людини опираючись на зразок.
Перевірка завдань, підбиття підсумків. Рухлива пауза
- У нас є гроші і ми можемо вирушати у подорож. Правда, мандрівка у нас буде віртуальна. У відео ми побачимо багато гарних куточків нашої держави і постараємось впізнати ті, котрі знаходяться на Тернопіллі. Тому перед тим, як розпочати подорож, опрацюйте матеріал кейса.
Робота з кейсом.
Опрацювати інформацію про туристичні місця Тернопільщини.
Перегляд відео.
https://www.youtube.com/watch?v=3j8RBM4SQxE
- Впродовж уроку ми вже багато дізналися, то ж зараз перевіримо, чи всі навчилися любити Україну.
Гра «Любить – не любить»
Діти стають у коло. Учитель по черзі кидає м`яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких – ні:
- людина повернулась із лісу з квітами;
- садить дерева, квіти біля будинку;
- миє машину на березі озера;
- відвезла сміття на сміттєзвалище;
- викинула сміття на дорозі;
- звільнила місце в автобусі бабусі;
- викинула сміття на березі річки; - збудувала годівничку для пташок;
- зруйнувала мурашник….
Рефлексія та самооцінювання. Підсумок уроку. Наша Вітчизна всім нам як мати, Рідну Вітчизну люблять малята.
Гори, долини, поле і ріки – Все це вкраїнське, наше навіки. Будем зростати, у дружбі жити, Будем Вітчизні вірно служити.
Влітку я з батьками подорожував Україною і хочу поділитись своїми враженнями.
Спершу ми поїхали у Київ. Тут я побачив будівлю Верховної Ради України, побував на Майдані Незалежності, підкорив Говерлу. Тато розповів, що назва Київ походить від імені одного з братів-засновників міста.
Зі столиці на великому білому пароплаві ми мандрували Дністром . Найбільше мене вразила наша зупинка на острові Хортиця. Виявляється – тут колись жили славетні козаки.
Кінцевою зупинкою нашого пароплава було місто Миколаїв. Саме на безкраїх полях Миколаївщини вирощують мої улюблені кавуни і дині. Декілька днів ми засмагали на теплому пляжі та купались у Чорному морі.
На завершення відпустки, ми поїхали у Карпати. Як з’ясувалось, тваринний світ тут дуже бідний. Хижих тварин і птахів немає. Та озеро Світязь мені дуже сподобалось, і мама придбала для мене набір листівок з його краєвидами.
Я дуже задоволений своїми пригодами і планую продовжити їх вже наступного року.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Влітку я з батьками подорожував Україною і хочу поділитись своїми враженнями.
Спершу ми поїхали у Київ. Тут я побачив будівлю Верховної Ради України, побував на Майдані Незалежності, підкорив Говерлу. Тато розповів, що назва Київ походить від імені одного з братів-засновників міста.
Зі столиці на великому білому пароплаві ми мандрували Дністром . Найбільше мене вразила наша зупинка на острові Хортиця. Виявляється – тут колись жили славетні козаки.
Кінцевою зупинкою нашого пароплава було місто Миколаїв. Саме на безкраїх полях Миколаївщини вирощують мої улюблені кавуни і дині. Декілька днів ми засмагали на теплому пляжі та купались у Чорному морі.
На завершення відпустки, ми поїхали у Карпати. Як з’ясувалось, тваринний світ тут дуже бідний. Хижих тварин і птахів немає. Та озеро Світязь мені дуже сподобалось, і мама придбала для мене набір листівок з його краєвидами.
Я дуже задоволений своїми пригодами і планую продовжити їх вже наступного року.
Сергій Святослав
Маланка Палашка
Яна Ігор
Данило Алла
Задача.
Турист вирушив у дводенний похід. Першого дня він пройшов 5 кілометрів маршруту. Другого дня - вдвічі більше. Скільки всього кілометрів пройшов турист?
Задача.
Турист вирушив у дводенний похід. Першого дня він пройшов 5 кілометрів маршруту. Другого дня - вдвічі більше. Скільки всього кілометрів пройшов турист?