Кейс-урок з БЖД "Застосування ризик орієнтованого підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виникнення та розвитку нс."

Про матеріал

Урок-кейс з БЖД«Застосування ризик орієнтованого підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виникнення та розвитку нс.» допоможе сформувати в учнів систему практичних і наукових знань, умінь та навичок з теми, зокрема, ознайомити з основними принципами порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях; навчитися моделювати умови виникнення та розвитку надзвичайних ситуацій; розвивати вміння планувати свою діяльність, враховуючи аналіз можливостей і обставин; виховувати готовність грамотно діяти в надзвичайних ситуаціях.

Перегляд файлу

Практичне заняття № 4

Тема: Застосування ризик-орієнтованого підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виникнення та розвитку НС(надзвичайних ситуацій).

Мета: ознайомити з основними принципами порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях; навчитися моделювати умови виникнення та розвитку надзвичайних ситуацій; розвивати вміння планувати свою діяльність, враховуючи аналіз можливостей і обставин; виховувати готовність грамотно діяти в надзвичайних ситуаціях.

Обладнання: ілюстративний матеріал, запис звукового сигналу  «Увага всім!»), роздавальний матеріал для роботи в групах (алгоритм моделювання ситуації).

Тип уроку: комбінований

ХІД заняття

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-привітання

-перевірка присутніх

II. АКТИВІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ

Бесіда (ілюстративний супровід)

Абсолютної  безпеки не існує. Ми постійно можемо наражатися на небезпеки.

Людина щодня потрапляє в ситуації, що пов’язані з ризиком. Ризик — можлива небезпека.

Слайд1-2 Приклади щоденних ризиків і небезпек

 

Ризики бувають виправданими і невиправданими.

Слайд4.-вправа Learning apps

 

 

http://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image005.jpghttp://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image006.jpg

Будь-яка ситуація, пов’язана з ризиком, має певні наслідки. За наслідками оцінюють рівень ризику. Так, перебігати дорогу на червоне світло світлофора — значно вищий ризик, ніж ризик запізнитися на урок. 

Не все залежить лише від дій людини і її впливу на обставини, що можуть скластись.  Багато ситуацій трапляється, яких ми можемо і  не очікувати. Це надзвичайні ситуації.

Слайд 5

— Які ви знаєте види надзвичайних ситуацій?

Хто пригадає згідно якого нормативного документу класифікують надзвичайні ситуації?

Нагадаю, що в законодавство регламентується :

Постановою Кабінету Міністрів України № 1099 **Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій" затверджено "Положення про класифікацію надзвичайних ситуацій".15 липня 1998 року

Надзвичайні ситуації

http://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image014.jpghttp://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image012.jpgНадзвичайні ситуації загрожують здоров’ю і життю людей. Слайд 7-15

http://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image013.jpg

 

 

 

Слайд 16

Відповідно до ситуацій які можуть відбуватись на територіях нашої країни, згідно чинного законодавства, держава гарантує певний рівень безпеки для населення та сплату страхових виплат у разі виникнення надзвичайних ситуацій:

1. Законодавство України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру грунтується на Конституції України (254к/96-ВР) та містить Закон «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (ВР, 2000, N 40, ст.337 ),

 2. Закон України «Про правовий режим надзвичайного стану» (ВР,2000,№1550-14), інші нормативно-правові акти.

IІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 17-18   Причини надзвичайних ситуацій відомі.

- Надзвичайні ситуації якого виду переважають в нашому регіоні?

http://www.dsns.gov.ua/ua/Dovidka-za-misyac/74523.html - Інформаційно-аналітична довідка про надзвичайні ситуації у лютому 2018 року

 

 

 

 

 

 

 

— Хто з вас може сказати, що ніколи не доведеться застосовувати життєві навички та знання правил поведінки в умовах виникнення чи загрози надзвичайної ситуації?

Тим паче ви, як майбутні вчителі, які будуть нести відповідальніть за життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу повинні знати і вміти грамотно застосовувати првила безпеки в разі виникнення надзвичайної ситуації. 

Слайд 19

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ

Метою сьогоднішнього заняття є: навчитись побудові моделей виникнення та розвитку НС(надзвичайних ситуацій).

http://subject.com.ua/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image011.jpgСлайд 20

Якщо ви чуєте сигнал «Увага всім!» -відеозапис

Слайд 21      В надзвичайних ситуаціях слід діяти за такою схемою.

 Моделювання надзвичайних ситуацій відіграє важливу роль у прогнозуванні та запобіганні небезпек.

Для проведення моделювання небезпечних ситуацій пропонується такий алгоритм.

Слайд 22   Алгоритм моделювання

1 Визначити сферу прояву небезпечної ситуації (природна, техногенна, соціально-політична, воєнна).

2 Встановити можливі передумови виникнення небезпечної ситуації.

3 Визначити найбільш імовірний характер прояву небезпечної ситуації.

4 Запропонувати заходи прогнозування, попередження або уникнення небезпечної ситуації.

5 Скласти описову модель даної небезпечної ситуації по нижченаведеній схемі.

 

Слайд 23

 

 

 

 

 

ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ

 Землетруси: причини, наслідки.  Правила поведінки при землетрусіСлайд 24-28

Розглянемо одну ситуацію за поданою схемою всі разом для прикладу.

Скласти модель небезпечної ситуації на випадок виникнення землетрусу.

1 Визначаємо сферу прояву: природна

2 Передумови виникнення:

Землетруси - підземні поштовхи і коливання поверхні Землі, викликані природними причинами (головним чином тектонічними процесами) або штучними процесами (вибухи, заповнення водосховищ, обваленням підземних порожнин гірських виробок). 

3 Характер прояву небезпечної ситуації.

Залежно від сили землетрусу, близькості епіцентру, а також місця його виникнення виявляється різна ступінь наслідків цього явища.

Для оцінки та порівняння землетрусів використовуються шкала магнітуд і шкала інтенсивності від 1 до 12 балів .

До важливих проблем, що виникають після землетрусів, належать:

руйнування споруд, конструкцій, залишки яких становлять потенційну загрозу;

— велике зосередження людей без житла і відсутність відповідних санітарно-епідемічних умов створюють ризик поширення інфекційних хвороб;

— руйнування мережі комунальних служб;

— відсутність житлових приміщень, питної води і їжі;

— відсутність або недостатня кількість медичного персоналу, лікарень, медичного обладнання і ліків для надання екстреної медичної допомоги постраждалим;

  розшук і рятування людей з-під завалів;

— аварійно-відновні роботи на зруйнованих мережах водопостачання і електрозабезпечення, необхідних для проведення рятувальних робіт і забезпечення життєдіяльності.

4 Запропонувати заходи прогнозування, попередження або уникнення небезпечної ситуації.

За результатами численних спостережень перед виникненням багатьох землетрусів відбуваються наступні природні явища:

  • Великі й тривалі зливові дощі.
  • Поява в повітрі надлишку таких газів, як уранові сполуки, радону, гелію, аргону.
  • Сильне занепокоєння і незвичайна поведінка домашніх і диких тварин, вважається, наприклад, що собаки можуть передбачати землетруси.
  • Несподівано виникло світіння в повітрі.

Виявляється землетрусу можна попередити. Для цього використовується мережа з автоматичними датчиками. Відстані між датчиками складає близько 3000 кілометрів. Датчики реєструють поле на тих частотах, на яких це поле відчувають тварини.

Унаслідок того, що землетруси або підземні поштовхи відбуваються в результаті раптових і швидкоплинних змін в самих надрах планети, попередити їх виникнення в даний час практично нереально. Тому для того, щоб спробувати врятувати себе і життя своїх близьких під час цієї природної катастрофи дуже важливо знати, що потрібно робити при землетрусі і вміти надавати першу допомогу.

Правила поведінки при землетрусі

Кожній людині дуже важливо знати правила поведінки при землетрусі для того, щоб не розгубитися в самий відповідальний момент і постаратися по можливості надати собі і оточуючим максимально можливу допомогу. У першу чергу це стосується тих людей, які постійно проживають або тимчасово перебувають в сейсмічно небезпечних зонах, які повинні завжди бути напоготові.

Картинки по запросу дії при землетрусіЯк діяти під час землетрусу?

  1. Якщо ви на 1 поверсі, швидко вийдіть із будинку.
  2. Якщо ви на 2 поверсі й вище, відійдіть від вікон і станьте у дверний отвір або в кут між капітальними стінами.
  3. Вберегтися від уламків під масивним столом або іншими міцними меблями.
  4. На вулиці залишайтеся подалі від будинків, вуличних ліхтарів та ліній електропередач.
  5. Якщо ви їдете в машині, зупиніть авто на відкритій місцевості й залишайтеся в транспортному засобі.

Заборонено: користуватися ліфтом, стрибати з верхніх поверхів, запалювати сірники та свічки.

 

Слайд 29

РОБОТА В ГРУПАХ

Індивідуальні завдання по групам

  1. Скласти модель надзвичайної ситуації "загроза затоплення-гідродинамічна аварія ".
  2. Скласти модель надзвичайної ситуації "загроза вибуху газу ".
  3. Скласти модель надзвичайної ситуації  "загроза виникнення пожежі ".
  4. Скласти модель надзвичайної ситуації  "загроза отруєння хімічними речовинами ".
  5. Скласти модель надзвичайної ситуації "загроза знаходження вибухонебезпечних пристроїв".

На виконання завдання відводиться 15 хвилин часу + 2-3хв кожній групі на представлення моделі та обговорення.

На дошці формуємо спільний плакат-памятку БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ” (правила поведінки при…)

Пам’ятка розміщена на сайті.  Як діяти в разі виникнення надзвичайних ситуацій?

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 30

Перевірка теоретичних знань з теми за допомогою тестування AD Tester. (12 питань-10хв)

Підсумок 

  1. Наведіть послідовність алгоритму моделювання небезпечної ситуації.
  2. Яку роль відіграє профілактика технічних систем?
  3. Які заходи необхідні для забезпечення екологічної безпеки?

Виставлення попередніх оцінок.

Домашнє завдання. На сайті (https://sites.google.com/site/osnoviopvgaluzi/bzd-i-op-u-11b/prakticne-zanatta-4).

Презентація до уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Боголєй Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Birke Tak
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Morozova Oksana
Додано
21 червня 2018
Переглядів
4239
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку