Кейс уроків я досліджую світ "Чарівні перетворення"

Про матеріал
У кейсі містяться розробки 7 уроків з я досліджую світ, які обєднані темою місяця " Чарівні перетворення". Розраховано на тиждень під назвою "Насуваються хмари".
Перегляд файлу

 

 

ТИЖНЕВИЙ КЕЙС УРОКІВ ЯДС

ТЕМА МІСЯЦЯ «ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ»

ТИЖДЕНЬ «НАСУВАЮТЬСЯ ХМАРИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Галузь

Очікувані результати навчання

Природнича

Спостерігає за об’єктами природи, за погодою; досліджує воду , її 3 стани, властивості, застосовує відповідні матеріали, засоби, робить висновки із спостережень, досліджень самостійно або з учителем; пояснює, як енергія води перетворюється на електроенергію; пропонує шляхи зменшення витрат природних ресурсів 

 

Громадянська та історична

Аналізує , що вдається, а що- ні, вирізняє суспільно значущі вчинки та події, досліджує традиції і звичаї свого народу, описує історичні події, описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини України 

Соціально та здоров’язбережувальна

Моделює надання допомоги собі та іншим в разі потреби, розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки, пропонує рішення щодо економії грошей, матеріальних цінностей та природних ресурсів, раціонально використовує ресурси

Технологічна

Самостійно створює виріб , повторно використовуючи матеріали, пояснює послідовність дій, дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, розмірковує над результатом власної діяльності

Мовно – літературна

Добирає словесні і несловесні засоби спілкування, обговорює повідомлення в парі або в групі ,узагальнює, систематизує інформацію з тексту у вигляді схем, таблиць, визначає мету медіатексту, розрізняє факти і судження, виокремлює цікаву для себе інформацію, аналізує емоційний стан персонажів, ставить запитання різної спрямованості, знаходить відповіді у тексті

Математична

Читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію подану в таблицях , діаграмах, на схемах, користується даними для розв’язування проблемної ситуації, виконує усно обчислення в навчальних і життєвих ситуаціях

 

 

 

 

 

 

 Урок 1.

  1. Вітання .
  2. Щоденні новини
  3. Обмін інформацією.  Діти підходять до вікна, протягом хвилини милуються небом.
  • Що побачили на небі?  Куди пливуть хмаринки? Чи побачили хмаринку на щось схожу?
  1.  Парна активність. Обговорення теми « На що схожа хмаринка».
  2.  Групова робота. 

«Арт –студія» .

1, 2, 3  група утворюють відбитки фарбою на папері за допомогою пір’я, ватних кульок, губки.

4,5,6 групи створюють хмари слів: асоціації до слова хмара, ознаки хмари, дії, які може виконувати хмара.

Презентація робіт. Підібрати назву утвореним хмаринкам ( перисті, купчасті, шарові). Які слова –асоціації, ознаки, дії підходять до кожного виду хмар.

  1. Вправа «Передбачення».  Підручник ЯДС О. Волощенко,  О. Козак, Г. Остапенко с. 82

За назвою твору, за словами, репліками із тексту, за результатами групової роботи передбачити, що вивчатимемо протягом тижня

  1. Читання та обговорення тексту «Насуваються хмари»
  • Самооцінювання цеглинками лего щодо розуміння тексту
  • Вправа «Кубик – питайлик». Одна дитина кидає кубик, читає запитання під відповідним номером, вказує , хто з однокласників буде відповідати (слайд)
  • Парна активність. Запитання до змісту тексту один одному.
  1. Визначення учнями цілей на тиждень на основі прочитаного
  2. Фізкультхвилинка з лего «Австралійський дощ»
  3.  Вправа «Хибні та істинні твердження» . Учні за допомогою цеглинок визначають істинність тверджень щодо погоди на тиждень зображеної на слайді (зошит)
  4.  Робота з атласом, контурною картою. Визначення меж Запорізької області, міста Запоріжжя, сусідніх областей, річки, на берегах якої розташоване місто.
  5.  Вправа «Крісло автора» . Учень чи учениця розповідають про острів Хортицю
  6.  Вправа « хмара слів»  Учні під час перегляду відео про острів, виписують ключові слова для створення власного висловлювання про Хортицю.
  7.  Групова робота. Учні об’єднуються в групи для обміну виписаними словами, створюють групову хмару слів, будують відповідну вежу з лего. Створення загальної діаграми з лего  «Слова про Хортицю». Учні складають запитання один одному за створеною діаграмою (скільки…, на скільки … і т.п.)
  8.  Вправа «Сенкан» на вибір про Хортицю, про хмарку.
  9.  Самооцінювання « Кольорова гусінь» (слайд)

 

 

Уроки 2 – 3.

  1.  Введення в тему уроків – досліджень.

Учитель привертає увагу учнів до подарункового пакета, починає діставати з нього речі пов’язані певним чином з водою ( наприклад, парасолька, нарукавники, чай, відеречко, огірок і т. п.) . Учні висловлюють припущення , як ці речі пов’язані між собою та з темою уроків). Звертаємо увагу , чому серед предметів є огірок.

  1.  Визначаємо , яких поставлених цілей на тиждень сьогодні   досягатимемо.
  2. Вправа «Я –краплинка, я…».  Діти передають краплинку, висловлюючи думку, що доброго робить вода.
  3. Проблемне запитання. Чи лише користь приносить вода?
  4. Робота з глобусом.  Підведення учнів до розуміння, чому нашу планету називають блакитною.
  5. Робота в групах. Правила роботи.
  1. Математичне завдання. В учнів на партах – яблуко, розрізане на 4 частини. Порівнюємо, чого на планеті більше, води 3\4 чи суші 1\4. Діти беруть в одну руку 3 частини яблука,  в іншу – 1. Роблять висновки.
  2. Ознайомлення з бланками досліджень (додаток), з алгоритмом роботи.
  • Дослід №1. Дослідження кольору води. Учні в групах опускають ложку в стакан з чистою водою і зафарбованою. Роблять висновок, чи має чиста вода колір, записують гіпотезу, свої дії, висновок до бланку)
  • Вправа «Займи позицію». Чи може вода бути гіркою? Слухання та обговорення тексту В. Сухомлинського «Гірка вода». Обговорення. Висновки учнів. Зміна позиції, хто змінив думку.
  • Дослід №2. Дослідження смаку, запаху води. Учні смакують воду із власних пляшечок, нюхають. Роблять відповідні записи в бланки.
  1. Парна активність. Розв’язання компетентнісного завдання.

 Скільки склянок води ти і твій сусід випиваєте за день?

______________                   _______________

 Дитині треба випивати за день 6 склянок води. На скільки більше чи менше випиваєш ти за день?

 на______ склянок більше     на ____ склянок менше

на______ склянок більше     на ____ склянок менше

Скільки склянок води потрібно вам обом потрібно на тиждень?_______________

Як думаєте, це мало чи багато?  ______________________

  • Дослід №3. Дослідження форми води. Переливання води з однієї ємності в іншу. Робота за алгоритмом.
  • Дослід №4. Учні в групах розчиняють різні речовини, обмінюються висновками, роблять загальний висновок.
  • Дослід №5. Дослідження льоду. Спостереження за таненням льоду на долонці.
  • Фізкультхвилинка. Учні рухаючись, по класу знаходять зазделегідь заховані краплинки  з цікавинками про воду, зачитують, сигналізують цеглинками ( знаю це, здивувало, не цікаво)
  • Дослід №6. Учитель за допомогою кип ятка, показує процеси випаровування, конденсації. Учні роблять висновки про різні стани води. Підводять підсумки досліджень.
  1. Робота зі словами. Стіна слів : танення, випаровування, конденсація.
  2. Проблемне запитання. Де , коли  спостерігаємо ці процеси в природі?

Учні розповідають про колообіг.

  1. Дослідження випаровування в природі.  Залишити на підвіконні 2 склянки з водою, одну накрити , іншу залишити розкритою. Поставити позначки на рівні води. Спостереження проводити протягом кількох діб. Учні побачать і випаровування, і конденсат.
  2.  Гра « дослідники» . Шукаємо помічників випаровування. Змочити руки антисептиком або вологими серветками. Потерти долоні. Робимо висновок, куди зникла волога, що допомогло їй зникнути . (Тепло) Повторити дії ще раз, але долями потрусити в повітрі. (Висновок – волога зникає за допомогою вітру)
  3.  Творча робота в групах . Створення книжечки розгортки «Колообіг»
  4.  Самооцінювання роботи в групах за карткою.
  5.  Домашнє завдання . Вправа «Сенкан» . «Вода».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уроки 4- 5.

  1. Вітання. Щоденні новини.
  2. Групова робота.  Кожна група складає пазли зображення минулого або майбутнього. Роблять висновки про спільні і відмінні ознаки на картинках.
  3. Обмін інформацією. Парна активність «Чи хотіли б подорожувати у часі?»
  4. Робота з підручником. Вправа «Дай пораду». С.86, завдання1
  5. Робота з деформованим текстом про козацтво. Парна активність «Покоти і перекажи» (учні в парах за допомогою грального кубика і картки з запитаннями переказують текст один одному)
  6. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»
  7. Перегляд відео про козацьке життя на Січі. Вправа «5 слів». Учні під час перегляду відео записують ключові слова, за якими переказуватимуть, що дізнались.
  8. Вправа «Істинні та хибні твердження». Цеглинки лего
  9. Групова робота . Розв’язування математичних ситуацій, пов’язаних із життям козаків. 
  10. Традиції козаків. Учні , рухаючись класом, шукають заховані листи із записаними на них козацькими заповідями. Хто знайшов, зачитує, обговорюють усі разом.
  11.  Вправа «Займи позицію». Чи важко бути козаком? Учні займають певну позицію, доводять думку, після обговорення бажаючі змінюють позицію
  12. Ігри «Сильний духом», «Півники».
  13.  Робота з підручником. Вчимося надавати першу допомогу за інструкцією
  14. Сенкан «Козак»
  15.  Загадка про часник.
  16. Обговорення властивостей часника (цілющих, чарівних)
  17. Творча робота за інструкцією «Часничок». Презентація робіт , створення колективної композиції.
  18. Саморефлексія «Скринька»

 

 

 

 

 

 

Урок 6

  1. Вітання. Емоційне налаштування. Вправа “Підтримка” “Ти молодець, тому що…”.
  2. Вправа “Що я знаю про козаків”.

Пригадуємо козацькі слова, перевіряємо активний словник дітей.( Цю вправу бажано виконувати в колі. Оберіть за допомогою лічилки того, хто розпочне вправу.Лічилка: 

 

Я козак, і ти козак,

Я вояк, і ти вояк.

Щоб в бою стояти мужньо,

Ми повинні бути дружні.

Ми хоробрі вояки —

Побратими козаки.

 

Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а тоді називає слово, пов’язане з козаками. Наступний/а учень/учениця, перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю, діти мають дійти до її верхнього кінця. Якщо учні й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити вправу.)

  1. Робота з прислів’ями.

СМІЛИВОГО Й КУЛЯ НЕ БЕРЕ.

СМІЛИВІСТЬ КРІПОСТІ БЕРЕ.

АБО ЗІ ЩИТОМ, АБО НА ЩИТІ.

ТО НЕ КОЗАК, ЩО БОЇТЬСЯ СОБАК.

  1.  Передбачення теми уроку.

Спробуйте передбачити, про кого сьогодні говоритимемо на уроці?

Ми продовжимо подорож Запорозькою Січчю. Поглибимо знання про життя козаків, дізнаємося, хто такі характерники.

  1. Розповідь про козаків-характерників.

Серед запорозького козацтва існувало таємниче, овіяне легендами явище — характерництво. Характерниками були козаки, які, за сучасним визначенням, володіли екстрасенсорними і паранормальними здібностями: телепатією, ясновидінням, здатністю до гіпнотичного впливу.

Звідки походить саме слово “характерник” сказати складно. Звичайно, найпростіша версія — зв’язок зі словом “характер”. Так, козаки були людьми “з характером” — мужніми, з міцною волею та здатністю впливати на інших.

  1. Створення хмари слів у групах “Козаки-характерники” ( учні протягом уроку записують слова, факти , цікавинки про характерників)
  2. «Крісло автора». Цікаві факти про козаків-характерників.

Найчастіше козаки-характерники виступали в ролі знахарів — швидка допомога на полі бою, подальше лікування. Адже лікарів у козацьких загонах зазвичай не було.

Часто козаки-характерники були, радниками козацької старшини.

Характерники були неперевершеними бійцями, розвідниками. Спеціально навчені козаки в часи запорізького козацтва створювали загони пластунів, так би мовити спецназ тих часів.

Характерник передавав свій дар відання (знання) хоча б одному наступникові. Так ці знання і збереглися до наших днів.

Козаки-характерники були обраними воїнами, елітою війська.

Серед характерників були ті, які прожили на світі понад сто років.

Парадоксальний факт: незважаючи на те, що на Січ не допускали жінок, вони зустрічалися серед військових магів-характерників.

У козака-характерника завжди із собою були підкова й люлька. Він знав, як розслабляти й качати м’язи за допомогою підкови.

  1. Перегляд відео “Остап Ступка про козаків-характерників”.
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Фотогалерея  . Перегляд світлин відомих козаків – характерників. Характерниками були такі відомі історичні постаті, як князь Всеслав Полоцький, князь Віщий Олег, козацькі полководці Северин Наливайко, Петро Сагайдачний, Іван Богун, Максим Кривоніс, Іван Сірко, Іван Золотаренко, Семен Палій, Максим Залізняк і багато інших.
  4.  Робота над змістом уривка з легенди (підр. с. 88, завд. 6).

Вправа «Покоти і перекажи» в парах. Прочитайте уривок з легенди про відомого отамана і перекажіть один одному.

  1.  Вправа «Поєднай»

За рідний край * * нема переводу.

До булави треба * * козацька їда.

Козацькому роду * * і життя віддай.

Хліб та вода * * козацька доля.

Степ та воля * * голови.

  1.  Рефлексія, саморефлексія, представлення хмар слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  7

  1. Емоційне налаштування

  Вправа “Створюємо настрій”.

Відчуймо себе часточками колективу і скажімо собі: Я прийшов/прийшла на урок для чого? Треба бути яким/якою? Зі мною хто? Вони мене що?  Мені це як? Я готовий/готова до чого?

  1. Робота в групах. Відгадування загадок про воду.

Що спільного в цих загадках?

Що ви запам’ятали про воду з попередніх уроків?

  1. Гра з лего «Так – ні»

Вода може бути у двох станах. (ні)

Вода блакитного кольору. (ні)

Вода — це життя і здоров’я. (так)

Вода — об’єкт неживої природи. (так)

Град і лід — це вода. (так)

Вода не розчиняє речовини. (ні)

Вода — мандрівниця. (так)

Вода -  джерело енергії.

  • Яке твердження вас здивувало? Чому?
  • Чи захотілося вам дізнатися, чому воду називають джерелом енергії?

 

  1. Повідомлення цілей уроку.  Можливо, ви вже здогадалися, про що говоритимемо сьогодні на уроці? Ми вже знаємо у яких станах може бути вода, як вона переходить із одного стану в інший, що таке колообіг води у природі. Але вода розкрила нам не всі свої таємниці. Ми продовжимо мандрівку Запорізькою областю і дізнаємося, які ж іще чарівні перетворення можуть відбуватися з водою
  2.  Розповідь з демонстрацією світлин 

Вода є не лише джерелом життя, а ще й потужним джерелом енергії. Енергія води є привабливою, оскільки вона є дешевою. А ще вода — одне з поновних джерел енергії.

Людина давно навчилася використовувати енергію річок. Енергія води, що падає, обертаючи водяне колесо, служила для розмелювання зерна, розпилювання деревини і виробництва тканин.

У Єгипті, Китаї, Індії водяні колеса піднімали воду на поля. Хоча ці пристосування були не дуже ефективними і використовували лише маленьку частину енергії водного потоку, вони значно полегшували фізичну працю людей.

За принципом водяного млина пізніше були створені водяні турбіни, які змушували працювати верстати й машини. Нині їх застосовують на гідроелектростанціях. Турбіна — це енергетична машина, яка обертає воду.

Електроенергія, вироблена на електростанціях, по лініях електропередачі надходить до споживачів — заводів, фабрик, житлових будинків тощо.

Люди споруджують греблі та водосховища. Воду з водосховищ використовують у сільському господарстві, у них розводять рибу. Використання енергії води не дає шкідливих відходів і викидів у повітря.

В Україні ГЕС працюють багато років.

  1. Перегляд відео та заповнення таблиці . Робота в групах
  2. Складання задач за даними таблиці.
  3. Робота з підручником.  Компетентнісні завдання «Вчимося заощаджувати»
  4. Фізкультхвилинка. Відшукай собі краплинку.
  5. Перегляд відео про заощадження води. Учні на краплинках записують поради щодо заощадливого використання води.
  6. Банка з порадами
  7. Вправа «Обери позицію».  Чи існують на землі місця, де люди не мають доступу до води?» Обговорення проблеми, зміна позицій за бажанням
  8.   Рефлексія, сомооцінювання.

Використані джерела:  https://svitdovkola.org/metodic/іk3

 

Додатки

Прізвища та імена дослідників      Професор Крейд - YouTube_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проблема

Гіпотеза

Дослідження

Висновок

Чи має чиста вода колір?

Так      Ні    Інколи

________________________________

________________________________

___________________

___________________

Чи має чиста вода запах, смак?

Так      Ні  Інколи

________________________________

________________________________

___________________

___________________

Чи має вода форму?

Так     Ні  Інколи

________________________________

________________________________

___________________

___________________

Чи розчиняє вода речовини?

Так Ні Інколи 

Не всі речовини

________________________________

________________________________

___________________

___________________

Якщо утворився лід, це назавжди???

Так   Ні   Можливо

________________________________

________________________________

___________________

___________________

У яких трьох станах буває вода? Чи можуть ці стани змінюватись?

_________

_________

_________

Так  Ні

Можливо

________________________________

________________________________

___________________

___________________

Заповіді

  • Честь і добре ім’я для козака дорожчі за життя.
  • По тобі судять про все козацтво і народ твій.
  • Будь працьовитим, не ледарюй.
  • Дотримуйся слова. Слово козака багато важить.
  • Поважай старших, цінуй старість.
  • Тримайся віри предків, живи за звичаями свого народу.
  • Бережи свою сім’ю, служи їм прикладом.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 січня 2022
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку