ТИЖНЕВИЙ КЕЙС УРОКІВ ЯДС
ТЕМА МІСЯЦЯ «ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ»
ТИЖДЕНЬ «НАСУВАЮТЬСЯ ХМАРИ»
Галузь |
Очікувані результати навчання |
Природнича |
Спостерігає за об’єктами природи, за погодою; досліджує воду , її 3 стани, властивості, застосовує відповідні матеріали, засоби, робить висновки із спостережень, досліджень самостійно або з учителем; пояснює, як енергія води перетворюється на електроенергію; пропонує шляхи зменшення витрат природних ресурсів
|
Громадянська та історична |
Аналізує , що вдається, а що- ні, вирізняє суспільно значущі вчинки та події, досліджує традиції і звичаї свого народу, описує історичні події, описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини України |
Соціально та здоров’язбережувальна |
Моделює надання допомоги собі та іншим в разі потреби, розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки, пропонує рішення щодо економії грошей, матеріальних цінностей та природних ресурсів, раціонально використовує ресурси |
Технологічна |
Самостійно створює виріб , повторно використовуючи матеріали, пояснює послідовність дій, дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, розмірковує над результатом власної діяльності |
Мовно – літературна |
Добирає словесні і несловесні засоби спілкування, обговорює повідомлення в парі або в групі ,узагальнює, систематизує інформацію з тексту у вигляді схем, таблиць, визначає мету медіатексту, розрізняє факти і судження, виокремлює цікаву для себе інформацію, аналізує емоційний стан персонажів, ставить запитання різної спрямованості, знаходить відповіді у тексті |
Математична |
Читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію подану в таблицях , діаграмах, на схемах, користується даними для розв’язування проблемної ситуації, виконує усно обчислення в навчальних і життєвих ситуаціях |
Урок 1.
«Арт –студія» .
1, 2, 3 група утворюють відбитки фарбою на папері за допомогою пір’я, ватних кульок, губки.
4,5,6 групи створюють хмари слів: асоціації до слова хмара, ознаки хмари, дії, які може виконувати хмара.
Презентація робіт. Підібрати назву утвореним хмаринкам ( перисті, купчасті, шарові). Які слова –асоціації, ознаки, дії підходять до кожного виду хмар.
За назвою твору, за словами, репліками із тексту, за результатами групової роботи передбачити, що вивчатимемо протягом тижня
Уроки 2 – 3.
Учитель привертає увагу учнів до подарункового пакета, починає діставати з нього речі пов’язані певним чином з водою ( наприклад, парасолька, нарукавники, чай, відеречко, огірок і т. п.) . Учні висловлюють припущення , як ці речі пов’язані між собою та з темою уроків). Звертаємо увагу , чому серед предметів є огірок.
Скільки склянок води ти і твій сусід випиваєте за день?
______________ _______________
Дитині треба випивати за день 6 склянок води. На скільки більше чи менше випиваєш ти за день?
на______ склянок більше на ____ склянок менше
на______ склянок більше на ____ склянок менше
Скільки склянок води потрібно вам обом потрібно на тиждень?_______________
Як думаєте, це мало чи багато? ______________________
Учні розповідають про колообіг.
Уроки 4- 5.
Урок 6
Пригадуємо козацькі слова, перевіряємо активний словник дітей.( Цю вправу бажано виконувати в колі. Оберіть за допомогою лічилки того, хто розпочне вправу.Лічилка:
Я козак, і ти козак,
Я вояк, і ти вояк.
Щоб в бою стояти мужньо,
Ми повинні бути дружні.
Ми хоробрі вояки —
Побратими козаки.
Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а тоді називає слово, пов’язане з козаками. Наступний/а учень/учениця, перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю, діти мають дійти до її верхнього кінця. Якщо учні й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити вправу.)
СМІЛИВОГО Й КУЛЯ НЕ БЕРЕ.
СМІЛИВІСТЬ КРІПОСТІ БЕРЕ.
АБО ЗІ ЩИТОМ, АБО НА ЩИТІ.
ТО НЕ КОЗАК, ЩО БОЇТЬСЯ СОБАК.
Спробуйте передбачити, про кого сьогодні говоритимемо на уроці?
Ми продовжимо подорож Запорозькою Січчю. Поглибимо знання про життя козаків, дізнаємося, хто такі характерники.
Серед запорозького козацтва існувало таємниче, овіяне легендами явище — характерництво. Характерниками були козаки, які, за сучасним визначенням, володіли екстрасенсорними і паранормальними здібностями: телепатією, ясновидінням, здатністю до гіпнотичного впливу.
Звідки походить саме слово “характерник” сказати складно. Звичайно, найпростіша версія — зв’язок зі словом “характер”. Так, козаки були людьми “з характером” — мужніми, з міцною волею та здатністю впливати на інших.
Найчастіше козаки-характерники виступали в ролі знахарів — швидка допомога на полі бою, подальше лікування. Адже лікарів у козацьких загонах зазвичай не було.
Часто козаки-характерники були, радниками козацької старшини.
Характерники були неперевершеними бійцями, розвідниками. Спеціально навчені козаки в часи запорізького козацтва створювали загони пластунів, так би мовити спецназ тих часів.
Характерник передавав свій дар відання (знання) хоча б одному наступникові. Так ці знання і збереглися до наших днів.
Козаки-характерники були обраними воїнами, елітою війська.
Серед характерників були ті, які прожили на світі понад сто років.
Парадоксальний факт: незважаючи на те, що на Січ не допускали жінок, вони зустрічалися серед військових магів-характерників.
У козака-характерника завжди із собою були підкова й люлька. Він знав, як розслабляти й качати м’язи за допомогою підкови.
Вправа «Покоти і перекажи» в парах. Прочитайте уривок з легенди про відомого отамана і перекажіть один одному.
За рідний край * * нема переводу.
До булави треба * * козацька їда.
Козацькому роду * * і життя віддай.
Хліб та вода * * козацька доля.
Степ та воля * * голови.
Урок 7
Вправа “Створюємо настрій”.
Відчуймо себе часточками колективу і скажімо собі: Я прийшов/прийшла на урок для чого? Треба бути яким/якою? Зі мною хто? Вони мене що? Мені це як? Я готовий/готова до чого?
Що спільного в цих загадках?
Що ви запам’ятали про воду з попередніх уроків?
Вода може бути у двох станах. (ні)
Вода блакитного кольору. (ні)
Вода — це життя і здоров’я. (так)
Вода — об’єкт неживої природи. (так)
Град і лід — це вода. (так)
Вода не розчиняє речовини. (ні)
Вода — мандрівниця. (так)
Вода - джерело енергії.
Вода є не лише джерелом життя, а ще й потужним джерелом енергії. Енергія води є привабливою, оскільки вона є дешевою. А ще вода — одне з поновних джерел енергії.
Людина давно навчилася використовувати енергію річок. Енергія води, що падає, обертаючи водяне колесо, служила для розмелювання зерна, розпилювання деревини і виробництва тканин.
У Єгипті, Китаї, Індії водяні колеса піднімали воду на поля. Хоча ці пристосування були не дуже ефективними і використовували лише маленьку частину енергії водного потоку, вони значно полегшували фізичну працю людей.
За принципом водяного млина пізніше були створені водяні турбіни, які змушували працювати верстати й машини. Нині їх застосовують на гідроелектростанціях. Турбіна — це енергетична машина, яка обертає воду.
Електроенергія, вироблена на електростанціях, по лініях електропередачі надходить до споживачів — заводів, фабрик, житлових будинків тощо.
Люди споруджують греблі та водосховища. Воду з водосховищ використовують у сільському господарстві, у них розводять рибу. Використання енергії води не дає шкідливих відходів і викидів у повітря.
В Україні ГЕС працюють багато років.
Використані джерела: https://svitdovkola.org/metodic/іk3
Додатки
Прізвища та імена дослідників _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Проблема |
Гіпотеза |
Дослідження |
Висновок |
Чи має чиста вода колір? |
Так Ні Інколи |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
Чи має чиста вода запах, смак? |
Так Ні Інколи |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
Чи має вода форму? |
Так Ні Інколи |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
Чи розчиняє вода речовини? |
Так Ні Інколи Не всі речовини |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
Якщо утворився лід, це назавжди??? |
Так Ні Можливо |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
У яких трьох станах буває вода? Чи можуть ці стани змінюватись? |
_________ _________ _________ Так Ні Можливо |
________________________________ ________________________________ |
___________________ ___________________ |
Заповіді