Тема. Де ти живеш.
Києве мій
Мета: Ознайомити з минулим Києва; формувати уявлення про столицю як
головне місто країни; формувати вміння вести діалог; формувати
питання, слухати відповідь; зацікавлювати здобувати знання про рідне
місто, Україну; виховувати почуття любові та поваги до України;
прищеплювати бережливе ставлення до природи, до пам’яток
минулого; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: фотомонтаж «Київ – колиска України» (малюнки-ілюстрації: пам’ятник трьом братам і сестрі, вулиця Хрещатик, Золоті ворота і Софіївський собор, пам’ятник Хмельницькому Ботанічний сад, зоопарк).
Хід уроку
І. Організаційний момент
Допитливим, цікавим будь,
Та тільки не байдужим.
В Країну знань велику путь
Долай уперто, друже.
Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Софія - Наші предки пов’язували місяць березень з початком нового року.
Настя - В Україні Березень ще називали капельник, прощальник, зимобор.
Юля - Головна назва місяця походить від словв береза.Березень розвиває березу, наливає її соком. Саме в першому місяці починають заготовляти березовий сік.
Учитель – отже, березень – особливий місяць.Він, як кажуть у народі, й усміхається, і заплаче, а то й вишкірить зуби. Недарма про його непередбачливу вдачу кажуть: « Вночі тріщить, а вдень плющить». Але весна бере своє, тому має рацію інша народна мудрість: «У березня кожух і без ґудзиків теплий».
Фронтальне опитування;
- Хто піклується про добробут, здоров’я? (держава на чолі з
президентом)
(Декларація прав дитини)
освіту, відпочинок і дозвілля, на любов та піклування, медичну
допомогу та інші)
Самостійна робота на картках
Наша держава дала право на відпочинок.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трішки відпочити.
Руки – вгору, руки – вниз,
На сусіда подивись.
Руки – вгору, руки – вбоки
і зроби чотири кроки.
А основний обов’язок – навчатися.
(сідаємо за парти)
ІІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -
Оці степи, це небо, ці ліси –
Усе так гарно, чисто, незрадливо.
Усе, як є – дорога, явори,
Усе моє – все, зветься Батьківщина!
Так, у кожної людини є свій рідний куточок на землі – це край де вона народилася, живе. І називається він Батьківщина. Ваша Батьківщина це ваше рідне місто – Київ – столиця України.
Сьогодні ми будемо подорожувати по нашому рідному місту. Ми будемо знайомитись з історичними пам’ятниками, дізнаємося про минуле нашого стародавнього міста. Кожна людина повинна знати минуле своєї країни. Дізнавшись про Київ, ви зрозумієте, що це місто не тільки стародавнє, а і прекрасне. І всі прекрасні пам’ятки, споруди створили Українці. Нам є чим пишатись, є що берегти, є де вчитись.
ІУ. Основна частина
Наш Київ розіслався на горах над Дніпром,
Садами заквітчався, мов дівчина вінком.
Його побудували брати, батьки, діди
І славно захищали від лютої біди.
Заплющіть очі, уявіть, що ви стоїте на березі великої річки Дніпро
(Розплющуємо очі, розглядаємо ілюстрацію пам’ятника трьом братам і сестрі.)
Вчитель починає читати легенду.
…. Дуже давно, коли на тому місці, де тепер стоїть Київ, були ліси і поля, прийшли туди три рідні брати Кий, Щек і Хорив. З ними була Їхня сестра Либідь. По вечері всі подалися на спочинок. Усі заснули.
І бачить Кий уві сні: стоїть старець перед його постіллю, підвів руку і говорить:
- Кию, великий князю! На цих горах побудуєш місто та осядеш із своїм родом назавжди. Тут прославиться твій рід і держава його. Як довго твої нащадки у згоді і єдності житимуть і труд цінуватимуть, на горах цих сіятиме благодать Божа!
Вранці Кий скликав усіх мужів на раду. Оповів їм про свій сон.
- Це воля Божа, і ми повинні скоритися їй , - сказали мужі…..
Легенду продовжують читати діти з підручника с.107.
…… Місцем поселення свого обрали вони вкриті дрімучими лісами гори на березі могутньої річки . На великій горі побудували місто, якому дали ім’я на честь старшого брата, - Київ. Дві інші гори, на яких поселилися молодші брати, називалися Хоревиця і Щекавиця, а одну з річок вони назвали Либідь.
Далі наш маршрут пролягає вулицею Хрещатик. Це головна вулиця нашого міста, це найкрасивіша вулиця міста. (розгляд ілюстрації)
році.
рухається між орбітами Марса і Юпітера.
Дізнавшись про Київ ви зрозуміли, що наше місто не тільки стародавнє, а і прекрасне.
Про наше місто складено чимало пісень.
І сьогодні ми разом спробуємо заспівати одну із них «Києве мій»
У. Закріплення вивченого
(Діти формуються в групи і розгадують кросворд.)
УІ. Підсумок уроку
Дніпро широкий, пісня солов’їна,
На каштанах голуба роса….
Рідний Київ – серце України,
Наша слава, гордість і краса.
УІІ. Домашнє завдання
Малюнок «Мій Київ»
1