Урок 7 «Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості
Мета: формувати уявлення про склад повітря
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
До уроку ми готові
Про природу знаєм все
Про ліси, гаї, і гори
Ми дізнаємось іще.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Відгадайте загадку. Де не ступиш - всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш (вешаю на доску)
Відомо, що без їжі людина може прожити кілька тижнів, без води – кілька днів, а без повітря – лише кілька хвилин.
ІІІ. Повідомлення теми і мети
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про властивості повітря.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ми починаємо вивчати нову тему «Повітря» Розгляньте фотографії на сторінці 26-27 та прочитайте, про що ви дізнаєтесь у цій темі.
ПОВІТРЯ – суміш газів, яка складається з 78% - АЗОТУ, не придатного для дихання, 21% - КИСНЮ, 1% -інші гази (вуглекислий газ, аргон, неон, гелій, криптон, водень, озон). А чи хочете ви дізнатися про повітря щось цікавеньке?
Чи знаєте ви, що повітря має вагу? Щоб дізнатися приблизну вагу повітря в нашому класі треба знайти різницю чисел 60 і 15 – 45 кг
Чи знаєте ви, скільки повітря вдихає доросла людина за добу? Знайдіть різницю числа 45 і суми чисел 15 і 10 – 20 кг в середньому, причому чверть іде на харчування мозку.
Маленька дитина вдихає повітря у 2 рази менше ніж доросла. Скільки це?цікавеньке??
Роздивіться, пригадайте і розкажіть! Чи вам доводилось бачити повітря? Які властивості повітря вам відомі? Розгляньте малюнки на ст. 28 і розкажіть.
Правильно, повітря безбарвне, прозоре і отже, невідиме. Воно не тільки огортає всю землю, а й міститься в усьому, що нас оточує. Порожня пляшка, наприклад, насправді заповнена повітрям. Є повітря і в воді, грунті, тощо. Повітря оточує нас скрізь, але ми його не бачимо, бо воно прозоре. Завдяки повітрю наша планета з космосу виглядає блакитною красунею. Зверніть увагу на художню галерею матінки – природи.
А тепер поміркуйте: Чому космонавти і водолази вимушені вдягати спеціальні скафандри?
Що вам підказали повітряні дракончики? Зачитай будь-ласка..
Запам’ятайте, людям і іншим живим істотам для життя потрібно повітря, яке містить кисень.
— Тепер зайдемо у дослідницьку лабораторію та ознайомимося з іншими властивостями повітря.
— Розгляньте фотографії на с. 30.
— Чому кулька, заповнена повітрям, не тоне?
— Чому м’яч після удару відскакує?
— Як це пояснив Повітряний Дракончик?
Деякі люди зробили навіть бызнес на продажі повітря. Вони продають закупорені баночки, на яких написано, звідки це повітря, наприклад «повітря «Санкт-Петербургу» або повітря «Владивостоку». Багато хто продають в закритих баночках подих відомих людей. І незважаючи, на всю марність таких сувенірів, вони користуються великим попитом
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань
Пропоную вам переглянути презентацію
А тепер давайте пограємо у гру «Так чи ні»
Пропоную вам тепер відкрити зошити на сторінці 8. І зробити вправу №1
Можна користуватися підручником. 10 хв.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Прочитайте висновки на стор. 30
-З якими властивостями повітря ми познайомилися7
-Доведіть, що повітря пружне
д/з с. 30 відповідати на запитання