Конспект уроку для 3 класу "Повітря"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу. Тема "Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості" Мета: формувати уявлення про склад повітря.
Перегляд файлу

Урок 7 «Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості

Мета: формувати уявлення про склад повітря 

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний момент

До уроку ми готові

Про природу знаєм все

Про ліси, гаї, і гори

Ми дізнаємось іще.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Відгадайте загадку. Де не ступиш - всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш  (вешаю на доску)

  • Чим ми дихаємо?
  • А хто дихає повітрям у воді?
  • Як ви думаєте, повітря складається з однієї речовини, чи з кількох?
  • Чи можна прожити без повітря?

Відомо, що без їжі людина може прожити кілька тижнів, без води – кілька днів, а без повітря – лише кілька хвилин.

ІІІ. Повідомлення теми і мети

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про властивості повітря.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Ми починаємо вивчати нову тему «Повітря» Розгляньте фотографії на сторінці 26-27 та прочитайте, про що ви дізнаєтесь у цій темі.

ПОВІТРЯ – суміш газів, яка складається з 78% - АЗОТУ, не придатного для дихання, 21% - КИСНЮ, 1% -інші гази (вуглекислий газ, аргон, неон, гелій, криптон, водень, озон). А  чи  хочете ви дізнатися про повітря щось цікавеньке?

Чи знаєте ви, що повітря має вагу? Щоб дізнатися приблизну вагу повітря в нашому класі треба знайти різницю чисел 60 і 15 – 45 кг

Чи знаєте ви, скільки повітря вдихає доросла людина за добу? Знайдіть різницю числа 45 і суми чисел 15 і 10 – 20 кг  в середньому, причому чверть іде на харчування мозку.

 

 

Маленька дитина  вдихає повітря у  2 рази менше  ніж доросла. Скільки це?цікавеньке??

Роздивіться, пригадайте і розкажіть! Чи вам доводилось бачити повітря? Які властивості повітря вам відомі? Розгляньте малюнки на ст. 28 і розкажіть.

Правильно, повітря безбарвне, прозоре і отже, невідиме. Воно не тільки огортає всю землю, а й міститься в усьому, що нас оточує. Порожня пляшка, наприклад, насправді заповнена повітрям. Є повітря і в воді, грунті, тощо. Повітря оточує нас скрізь, але ми його не бачимо, бо воно прозоре. Завдяки повітрю наша планета з космосу виглядає блакитною красунею. Зверніть увагу на художню галерею матінки – природи.

А тепер поміркуйте: Чому космонавти і водолази вимушені вдягати спеціальні скафандри?

Що вам підказали повітряні дракончики?  Зачитай будь-ласка..

Запам’ятайте, людям і іншим живим істотам для життя потрібно повітря,  яке містить кисень.

— Тепер зайдемо у дослідницьку лабораторію та ознайомимося з іншими властивостями повітря.

 

— Розгляньте фотографії на с. 30.

 

— Чому кулька, заповнена повітрям, не тоне?

 

— Чому м’яч після удару відскакує?

 

— Як це пояснив Повітряний Дракончик?

Деякі люди зробили навіть бызнес на продажі повітря. Вони продають закупорені баночки, на яких написано, звідки це повітря, наприклад «повітря «Санкт-Петербургу» або повітря «Владивостоку». Багато хто продають в закритих баночках  подих відомих людей. І незважаючи, на всю марність таких сувенірів, вони користуються великим попитом

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

Пропоную вам переглянути презентацію

А тепер давайте пограємо у гру «Так чи ні»

  1. Повітря – це суміш газів. Так чи ні?
  2. Повітря належить до неживої природи. Так чи ні?
  3. Люди можуть жити без повітря. Так чи ні?
  4. Повітря безбарвне, прозоре. Так чи ні?
  5. Кисень не входить до складу повітря
  6. Повітря заповнює весь простір. Воно є навіть в порожній пляшці. Так чи ні?
  7. Повітря пружне?
  8. Під час нагрівання повітря розширюється, стає легшим і піднімається вгору. Так чи ні?
  9. Повітря важче за воду. (НІ!)

 Пропоную вам тепер відкрити зошити на сторінці 8.  І зробити вправу №1

Можна користуватися підручником. 10 хв.

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

 Прочитайте висновки на стор. 30

-З якими властивостями повітря ми познайомилися7

-Доведіть, що повітря пружне

 

д/з с. 30 відповідати на запитання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миколайчук Надія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
5185
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку