ТЕМА: «КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у др. п. 11 – п.п. 13 ст.»
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:
ТИП УРОКУ: узагальнення та контроль знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
Завдання
Задача: навести порядок у цій плутанині.
Ізяслав Ярославич |
|
1 |
1153-1187 |
Володимир Мономах |
|
2 |
1125-1132 |
Мстислав Володимирович |
|
3 |
1154-1168 |
Ярослав Осмомисл |
|
4 |
1113-1125 |
20 карток з назвами князівств та їх соціально-економічними і політичними ознаками. Кожна команда отримує картку з назвою князівства.
Задача: знайти соціально-економічні і політичні ознаки та співвіднести їх з назвою князівства.
Київське князівство
|
Найзаселеніше князівство |
80 міст і містечок |
|
Вишгород, Корсунь, Білгород, Василів |
|
За право княжити в ньому змагалися всі князі |
|
Чернігівське князівство |
Путивль, Брянськ, Новгород-Сіверський |
Династії Олеговичів та Давидовичів |
|
«Слово о полку Ігоревім» |
|
Найбільше по території |
|
Переяславське князівство |
Щит для Києва |
Потужні захисні укріплення |
|
За ним же Україна багато потужила -1187р. |
|
Майже цілковито залежало від Києва |
|
Галицьке князівство |
Засновано Ростиславичем |
Перемишль, Звенигород, Теребовль |
|
Бояри мали істотне впливання на політичне життя князівства |
|
Князь розширив кордони князівства до гирла Дністра. |
З’ЇЗД КНЯЗІВ В ЛЮБЕЧІ У 1097р. |
||
причини |
сутність |
наслідки |
? |
Схвалено принцип князівської вотчини |
? |
Половецькі набіги |
||
Князівські усобиці |
? |
? |
Політична роздробленість Русі-України |
||
? |
? |
Формування великого вотчинного землеволодіння. |
Вотчина |
|
Федерація |
|
Олігархічне правління |
|
Політична роздробленість |
|
До учнів потрапили давні рукописи, де вціліли окремі речення. Про які документи та події йде річ.
На своїм золотокованім престолі,
Підперши гори угорські.
Старих шануй, як отця, а молодих – як братів..
Учні із підготовлених репродукцій формують музейну колекцію і розповідають про видатні пам’ятки,виграє команда, розповідь якої буде найточнішою.
2. ?
3.?
4. ? 5. ?
1.
1,2,,,,,
+ ,,
2.
У + ,,,
Б=Ї
Русь-Україна
3.
Е=і
,
,, + чна
4.
І=Е,3 И=І,В=С,Е=Т,7,
А=О, Е=Д,Т =Р,К=О,А =Б
ПОЛІТИЧНА РОЗДРОБЛЕНІСТЬ
4.Підсумки уроку
А) РЕФЛЕКСІЯ:
1. Вам сподобався цей урок?
2. Які завдання були легкими, які викликали труднощі?
3. Як ви мислите, чи виконали ми те завдання, яке було поставлено на початку уроку?
Б) Підведення підсумків та оцінювання роботи учнів.
5. Домашнє завдання.
Параграфи 12-16. Повторити матеріал, в якому ви зробили помилки.