"КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у др.п.11 - п.п. 13ст.".

Про матеріал
ТЕМА уроку:"КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у др.п.11 - п.п. 13ст.". ТИП уроку: узагальнення та контроль знань, умінь і навичок. Урок навчає учнів: розпізнавати пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури;характеризувати становище, особливості політичного та соціально-економічного життя князівств часів роздробленості; визначати причини, сутність, та наслідки князівських усобиць, половецьких набігів, Любецького з’їзду, роздробленості Русі-України; розгадувати ребуси. Проводиться в формі гри. Використовуються такі ігри як Плутанка, Доміно, Музей, Аукціон, історичні пазли, історик-архівіст,розгадуємо ребуси.
Перегляд файлу

ТЕМА: «КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у др. п. 11 – п.п. 13 ст.»

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:

 

  1. Називати роки правління князів цієї доби.
  2. Показувати на карті території  князівств часів роздробленості  Русі-України.
  3. Пояснювати поняття вотчина, князівський з’їзд, федерація, олігархічне правління
  4. Розпізнавати пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури.
  5. Характеризувати становище, особливості політичного та соціально-економічного життя князівств часів роздробленості.
  6. Визначати причини, сутність, та наслідки князівських усобиць, половецьких набігів, Любецького з’їзду, роздробленості Русі-України.
  7. Розгадувати ребуси.

 

ТИП УРОКУ: узагальнення та контроль знань, умінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.
  2. Узагальнення та контроль знань, умінь і навичок.

Завдання

 

  1. Гра «ПЛУТАНКА»: учні отримують картки з іменами князів та датами їх правління

Задача: навести порядок у цій плутанині.

 

 

Ізяслав Ярославич

 

1

1153-1187

Володимир Мономах

 

2

1125-1132

Мстислав Володимирович

 

3

1154-1168

Ярослав Осмомисл

 

4

1113-1125

 

 

  1. Гра « ДОМІНО»

 

20 карток з назвами князівств та їх соціально-економічними  і політичними  ознаками. Кожна команда отримує картку з назвою князівства.

Задача: знайти соціально-економічні  і політичні ознаки та співвіднести їх з назвою князівства.

 

 

Київське князівство

 

 

Найзаселеніше  князівство

80 міст і містечок

Вишгород, Корсунь, Білгород, Василів

За право княжити в ньому змагалися всі князі

 

Чернігівське князівство

Путивль, Брянськ, Новгород-Сіверський

Династії Олеговичів та Давидовичів

«Слово о полку Ігоревім»

Найбільше по території

 

Переяславське князівство

Щит для Києва

Потужні захисні укріплення

За ним же Україна багато потужила -1187р.

Майже цілковито залежало від Києва

 

 

Галицьке князівство

Засновано Ростиславичем

Перемишль, Звенигород, Теребовль

Бояри мали істотне впливання на політичне життя князівства

Князь розширив кордони князівства до гирла Дністра.

 

  1. Історичні пазли: знайти причино-наслідкові зв’язки історичних подій.

 

ЗЇЗД КНЯЗІВ В ЛЮБЕЧІ У 1097р.

причини

сутність

наслідки

?

Схвалено принцип князівської вотчини

?

Половецькі набіги

Князівські усобиці

?

?

Політична роздробленість Русі-України

?

?

Формування великого вотчинного землеволодіння.

 

  1. Покласти край князівським чварам.
  2. Застогнав тоді Київ тугою, заголосив Чернігів напастями
  3. Велика територія та різний етнічний склад держави
  4. Захоплення території Русі-України.
  5. Об’єдналися в боротьбі з половцями.
  6. Київське, Чернігівське, Переяславське, Волинське, Галицьке князівства.

 

 

 

  1. Гра «Аукціон»: за 2 хвилини визначити як найбільше історичних понять:

 

Вотчина

 

Федерація

 

Олігархічне правління

 

Політична роздробленість

 

 

  1. Гра «Історик –архівіст»

До учнів потрапили давні рукописи, де вціліли окремі речення. Про які документи та події йде річ.

 

  • Року 1097 прибули 6 князів до міста Любеч і говорили вони один одному «Пощо ми губимо Руську землю»

 

 

  • Високо сидиш ти 

На своїм золотокованім престолі,

Підперши гори угорські.

 

 

  • Тож, Бога ради, не лінуйтеся, я благаю вас.

Старих шануй, як отця, а молодих – як братів..

 

 

  1. Гра «МУЗЕЙ»

Учні із підготовлених репродукцій формують музейну колекцію і розповідають про видатні пам’ятки,виграє команда, розповідь якої буде  найточнішою.

 

  1. Картинки по запросу успенский собор киево-печерской лавры?

2. Картинки по запросу золотые монеты владимира мономаха фото?

 

 

 

 

3.Картинки по запросу пятницкая церковь в чернигове?

 

 

 

4.Картинки по запросу вышгородская икона богородицы ?             5.   Картинки по запросу миниатюра семья князя святослава ярославича ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. РОЗГАДУЄМО РЕБУС

1.

1,2,,,,,

Картинки по запросу рулетка фото+   ,, Картинки по запросу рысь фото

 

 

2.

У +Картинки по запросу краб фото     ,,,  Картинки по запросу стена фото

            Б=Ї

Русь-Україна

 

3.

Похожее изображение

                          Е=і

,    

Картинки по запросу фото птица,,     + чна

4.

Картинки по запросу розетка фотоКартинки по запросу фото ленивца І=Е,3 И=І,В=С,Е=Т,7,

А=О, Е=Д,Т =Р,К=О,А =Б

ПОЛІТИЧНА  РОЗДРОБЛЕНІСТЬ

4.Підсумки уроку

А) РЕФЛЕКСІЯ:

1. Вам сподобався цей урок?

2. Які завдання були легкими, які викликали труднощі?

3. Як ви  мислите, чи виконали ми те завдання, яке було поставлено на початку уроку?

Б) Підведення підсумків та оцінювання роботи учнів.

5. Домашнє завдання.

Параграфи 12-16. Повторити матеріал, в якому ви зробили помилки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
16 серпня 2019
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку