Нестандартний урок для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку для 1 і 3 класів (2 класи разом), відеоматеріал можна підібрати та урізноманітнити на власний розсуд.
1
Тема: «Різноманітність тваринного світу: звірі, птахи, комахи, риби, плазуни.»
Мета: дати поняття учням про різноманітність тваринного світу; збагачувати кругозір учнів знаннями про види звірів, птахів, комах, риб та плазунів; розвивати творче мислення учнів, пізнавальний інтерес до кіно мистецтва, спостережливість, волю, уміння зіставляти, аналізувати; виховувати любов до природи, культуру поведінки з тваринами, шанобливе та бережливе ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: квитки на фільм, відео документальних фільмів, пазли тварин за контурами, картинка-загадка, малюнки тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Діти заходять до класу, як до кінотеатру за квитками, вчитель перевіряє у дітей наявність квитків.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Вчитель 1:
- Діти, сьогодні у нас урок незвичний, а кіно-урок, ми будемо глядачами у кінотеатрі. Мета цього уроку дізнатись якомога більше про звірів, птахів, комах, риб і плазунів. А про яких саме, ви здогадаєтесь самі, коли відгадаєте загадки про них. І ось перша - загадка-картинка.
- Скільки тваринок на малюнку ви бачите? Молодці!
III. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель 1:
- А наступні загадки ви побачите на екрані. Тому, увага на екран!
1. Відео «Загадки про тварин» (3,17 хв.). Молодці!
IV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель 1:
- Для того, щоб ми навчалися відгадувати всі загадки без помилок нам потрібно переглянути відеоролик, що зняли школярі, які вже багато дізнались про тварини та рослини України.
- Прошу переглянути!
2. Перегляд відеоролика «Рослини та тварини України» (9, 21 хв.).
Вчитель 2:
- А зараз, ми спробуємо дізнатися, чи вмієте ви копіювати тварин. Тому пропоную порухатися під музикальне слайд-шоу «У світі тварин».
3. Фізкультхвилинка «У світі тварин» (2, 30 хв.).
Вчитель 1:
- Чудово! Ви переконали нас, що дійсно знаєте як виглядають та рухаються тварини.
- Яка зараз пора року? А що відбувається навесні? А що роблять тварини навесні? А ще навесні у тваринок з’являються дітки, і я прошу поглянути як вони виглядають і відгадати чиї вони дітки!
4. Відео «Діти тварин» (2,28 хв.).
Вчитель 2:
- У кожного з вас є мама. Вона піклується про вас? А у тваринок є мама? А вона доглядає за своїми малятами? Так, вона теж піклується про своїх маленьких.
- Пропоную подивитись фільм про один день із життя маленького ведмежатка! Увага на екран!
5. Документальний фільм «Ніколи не здавайся!» (3,28 хв.).
V. Підбиття підсумків уроку.
Вчитель 1:
- Отже, на сьогоднішньому уроці ви запам’ятали багато нових звірів, а щоб ми перевірили свої знання на вас чекає одне завдання: скласти пазли за контурами тварин і відгадати її назву.
1. Пазли за контурами тварин (Діти складають пазли).
Вчитель 2:
- Наступне завдання: знайти пару тваринки за малюнками.
2. Знайди пару тваринки за малюнками (Діти шукають пару тваринці, яку роздав учитель).
Вчитель 1:
- І на завершення нашого уроку для вас є Д/З – відгадай за контуром тваринку та домалюй її вдома разом із батьками.
3. Д/З – контури тваринок (Діти отримують шаблони).
4. Оцінювання роботи всього класу, найактивніших учнів учителем, самооцінювання учнів за допомогою смайликів.
Вчитель 2:
— Кому на уроці було все зрозуміло, з усіма завданнями впоралися впевнено, намалюйте веселого чоловічка.
— Якщо ви не змогли запам’ятати деяких тваринок, намалюйте такого чоловічка.
— Кому на уроці було дуже важко і не цікаво, намалюйте сумного чоловічка.