Тема: Подорож країною інформатики
Мета:
навчальна: повторити знання учнів про техніку безпеки під час роботи з комп'ютерною технікою; закріпити навчальний матеріал про роботу комп'ютерних пристроїв; поглибити знання про історію виникнення інформатики;
розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення; підтримувати інтерес до навчального предмету та потяг до вивчення нового матеріалу;
виховна: виховувати дисциплінованість, обережність, дбайливе ставлення до технічних засобів.
Урок № 20
Клас: 2,3,4,5
Тема: Подорож країною інформатики
Мета:
навчальна: повторити знання учнів про техніку безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою; закріпити навчальний матеріал про роботу комп’ютерних пристроїв; поглибити знання про історію виникнення інформатики;
розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; підтримувати інтерес до навчального предмету та потяг до вивчення нового матеріалу;
виховна: виховувати дисциплінованість, обережність, дбайливе ставлення до технічних засобів.
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання та програмне забезпечення: інтерактивна дошка, презентація заходу, нетбук, звукові колонки, програма для роботи з інтерактивною дошкою .
Учитель: Солдатова Світлана Михайлівна
Учитель:
В день такий казковий, гарний.
Завітали Ви у клас.
Геть женіть той настрій хмарний!
Розпочати нам вже час.
На вас чекає надзвичайна –
подорож в країну знань.
Вам про нове розкажемо негайно,
Хоч буде й з відомим для вас низка завдань.
II. Мотивація навчальної діяльності
Ведуча _1: Сьогодні ми повинні закріпити вже вивчений навчальний матеріал про роботу комп’ютерних пристроїв, поглибити знання про історію виникнення інформатики, навчитися здобувати нову та цікаву інформацію про Інтернет та науку інформатику.
Ведуча _2: Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ви вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними.
Учитель: А для того, аби розпочати нам потрібно відновити записи на нашій незвичайній дошці. Справа в тому, що страшний та хитрий комп’ютерний вірус проник до нашого комп’ютера і знищів літери, які йому не подобались. Скажіть, яких літер не вистачає? (учні виходять і дописують по одній літері в слово «інформатика»).
Ведуча_1: Що це, погляньте! Це ж дощ! Хіба на уроці інформатики таке можливо?
Ведуча_2: Звичайно можливо, якщо цей дощ з інформаційних цікавинок!
Ведуча_1: В 1982 році Людиною Року за версією журналу «Time» був визнаний саме «Комп’ютер».
Ведуча_2: Як ви вважаєте від чого найчастіше псується або ламається комп’ютер? (учні відповідають) Цікво, що найчастіше комп’ютери псуються від попадання рідини на клавіатуру. Тому не забувайте, що для чаювання краще використовувати обідній стіл.
Ведуча_1: Поговоримо про паролі та пін-коди. За проведеними опитуваннями більшість користувачів у якості пароля використовують найпростіші комбінації цифр - 12345, 77777, 11111 або 55555. Дехто використовує логін.
Ведуча_2: Першим повідомленням, відправленим по мережі, було слово «LOG». Чому саме це слово? Користувач намагався написати слово «LOGIN», однак на букві G зв’язок зник.
Ведуча_1: Після винаходу накопичувача інформації CD-диску перед розробниками постало питання про його обсяг. Було вирішено, що обсяг CD повинен вміщати Дев’яту симфонію Бетховена, звучання якої дорівнює 72-ом хвилинам.
Ведуча_2: Хто б міг уявити, проте засновник всесвітньо відомої соціальної мережі Facebook - дальтонік. Саме тому дизайн сайту виконаний в синіх відтінках, адже Марк Цукерберг не розрізняє зелені і червоні кольори.
Учитель: А наш дощ вже завершився і це означає, що ми можемо продовжити подорож.
Ведуча_1: І знову завдання!
Ведуча_2: Тепер перед нами кросворд, давайте разом його розгадаємо та дізнаємося назву наступної станції.
Ведуча_1: Перелік команд, який дозволяє виконати якесь завдання? (учні відповідають)
Учитель: Алгоритм? Перевіримо чи це так. Перетягає порожній контейнер і в ньому з’являється слово «Алгоритм».
Ведуча_2: Наступне слово це назва пристрою збереження інформації. «Флешка»
Ведуча_1: Кнопка керування вікном, яка виглядає як хрестик? «Закриття»
Ведуча_2: Як називається меню, де знаходиться команда вимкнення комп’ютера? «Головне»
Ведуча_1: Пристрій виведення звукової інформації. «Колонки»
Ведуча_2: Дайте загальну назву тому, що зображено на малюнку. «Пристрої»
Учитель: І наостанок, назвіть пристрій виведення інформації. «Монітор»
Ведуча _1: Ми потрапили до станції «Країна Інтернет». А як ви думаєте, скільки років всесвітній мережі? (прослухати відповіді учнів).
Ведуча_2: А розпочалося все у далекому 1962 році, коли керівник тогочасного Агенства передових оборонних проектів США висловив ідею створення Всесвітньої комп’ютерної мережі. Він прагнув створити надійну систему передачі інформації і ми з впевненістю можемо зазначити, що його мету було втілено, хоча і трохи згодом.
Ведуча_1: А я вже трохи втомилася від мандрівки і завдань.
Ведуча_2: Тож саме час зробити хвилинку відпочинку (учні виконують відео фізкультхвилинку).
Учитель: Давайте познайомимося із Настусею, яка дуже багато часу приділяла комп’ютерові. І дізнаємося, що із нею трапилося. (Мультик про Настуню і комп’ютер: 3.25).
Ведуча_1: Як багато часу дівчинка витрачала на заняття із комп’ютером. А скільки часу витрачаєте на це ви? (Відповідають)
Ведуча_2: Настуня не знала правил, яких слід дотримуватись під час роботи з комп’ютером. І тому потрапила у халепу. А які правила знаєте, давайте перевіримо! (на екрані роздивляються картинки).
Учитель: Ось і підійшов до завершення наш урок, проте подорож дивовижною та цікавою країною інформатики для вас продовжується. Чи сподобалось вам сьогодні? До наступної зустрічі у казковій країні інформатики!