Клас 8. Дата______
Тема: Мотоцикл і безпека
Мета :
Тип уроку: комбінований урок
Основні терміни і поняття: «мотоцикл», «правила безпеки на дорогах»
Наочність: Ілюстративний матеріал, підручник, зошит
Хід уроку
Ι. Організаційний етап
Доброго всім ранку!
Давайте зараз подаруємо один одному гарний настрій, сказавши по черзі такі слова «Я хочу щоб у тебе все було добре! Тому я дарую тобі …(посмішку, обійми, дотик, погляд)
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Дати відповіді на запитання:
а) Хто такі «учасники дорожнього руху»?
б) Що означає «організація дорожнього руху»?
а) За допомогою чого (кого) здійснюють регулювання дорожнього руху?
(світлофора, регулювальника, дорожніх знаків і дорожньої розмітки).
б) Що означає поняття «пріоритет у дорожньому русі? Наведіть приклади.
Там, де складне перехрестя,
Він - машин керівник.
Там, де він, легко і просто,
Він для всіх - путівник.
Хто це?
(Регулювальник)
Залізна сова
На гілці, біля дороги,
Три очі різнобарвних
Дивляться дуже строго.
(Світлофор)
Новенький автобус по місту йде.
До зупинок під’їжджає,
Швидко двері відкриває,
(Пасажирів)… випускає.
Коник цей на двох ногах
Будь-який здолає шлях.
Коли вулицею мчить,
Безперервно торохтить,
А тролейбуси й трамваї
Дуже легко обганяє.
(Мотоцикл)
III. Вивчення нового матеріалу
Мотоцикл і безпека тема нашого з Вами сьогоднішнього уроку.
Відкриваємо зошити пишемо тему уроку.
Вправа «Мозковий штурм» (ілюстративний супровід)
Запитання до учнів.
Мотоцикл – це транспортний засіб. Різні люди по-різному його характеризують. Одні кажуть, що найнебезпечніший транспортний засіб, інші, що це найбільше задоволення. Що ж це?
Відкриємо підручник на сторінці 102 і дізнаємося.
Мотоцикл – це двоколісний механічний транспортний засіб з бічним причепом або без нього, має двигун з робочим об’ємом 50 см і більше.
Мотоцикли бувають :
Історія створення двоколісного транспорту
Сьогодні двоколісний транспорт знаходиться на піку своєї популярності. Однак його історія почалася в XIX столітті, коли був створений перший самокат з двома колесами. За цей проміжок часу велосипеди значно змінилися і встигли залишити свій слід в історії.
Перші моделі велосипеда не були схожими на сучасні. А самокат Карла фон Дреза, який запропонував ідею подібного транспорту, мав дерев’яну раму і їздив без педалей. Тільки в 1884 році англійський винахідник Джон Кемп Старлі зміг створити модель, яка удосконалювалася і перетворилася на ту, якою донині користуються люди в різних куточках планети.
Винахідником мотоцикла вважають німецького інженера Готліба Даймлера, який у 1885 р. вперше встановив на дерев’яному велосипеді двигун внутрішнього згоряння.
Ґотліб Даймлер, німецький інженер, винахідник, піонер автомобілебудування, конструктор першого мотоцикла, засновник компанії "Daimler Motoren Gesellschaft".
Давайте запишемо у зошит визначення поняття «Мотоцикл»
Переваги і недоліки мотоциклів. записати в зошиті.
Таким чином, слід зазначити, що безпечним мотоцикл може бути лиш відносно, це дуже небезпечний вид транспорту. Травматизм під час його користування дуже високий.
Водії і пасажири мототехніки є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Достатньо падіння на швидкості 10-20 км/год, щоб дістати перелом кінцівки, а у випадку відсутності захисного мотошолома — черепно-мозкову травму. Тому мотоциклістам необхідно вкрай уважно ставитися до виконання правил дорожнього руху, не перевищувати швидкості, не здійснювати небезпечних маневрів. Це стосується не тільки водіїв, а й пасажирів. А ще не менш важливим є небезпечні ситуації, коли за кермом мотоцикла чи автомобіля нетверезий водій.
Відкриємо ст. 102 зачитаємо Мотоцикл і алкоголь.
Причинами аварій є:
Назвіть небезпеку перевезення на мотоциклі пасажира в нетверезому стані. (Відповіді учнів.)
Схема .
Давайте дізнаємося про все це зі сторінки 102-106.
Запишемо у зошит «Правила керування мотоциклом»
Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І приготуємось до веселої поїздки.
Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І приготуємось до їзди.
Запитання до класу:
За де якими характеристиками мотоцикл подібний до велосипеда. А деякими-до автомобіля.
Як ви гадаєте чи існують правила дорожнього руху для мотоциклістів?
А зараз я пропоную вам в ваших групах пройти невеличкий крос-тест і дізнатися, які ж існують правила дорожнього руху для мотоциклістів.
Але є певні специфічні особливості. Вони полягають у такому:
Безпека поїздки на мотоциклі багато в чому залежить не тільки від водія мотоцикла, але й від самого пасажира. Обізнаний з правилами дорожного руху людині легше уникнути тяжких наслідків дорожно-транспортних пригод, допомогти при нагоді іншим.
Давайте з вами дізнаємося правила для пасажирів мотоцикла. на ст 102-106 Записати правила в зошит.
IV. Узагальнення, систематизація знань та вмінь учнів.
Робота у групах:
Підручник (В-п)с.88 ситуації, обговорити
Необхідно розіграти ситуацію використовуючи алгоритм відмови від небезпечних пропозицій
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§22, с.102-106)
1