Клас 8.Тема: Мотоцикл і безпека

Про матеріал
Мета : • сформувати знання про правила для мотоциклістів та правила перевезення пасажирів на мотоциклі; • формувати поняття про безпеку мотоцикліста й небезпеку керування транспортним засобом у нетверезому стані; • розвивати навички відмови від небезпечних пропозицій, пов'язаних із мотоциклами, здоров'язбережувальні компетенції; • виховувати відповідальність за особисте життя та життя і здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

Клас  8. Дата______      

Тема: Мотоцикл і безпека

Мета :

  • сформувати знання про правила для мотоциклістів та правила перевезення пасажирів на мотоциклі;
  • формувати поняття про безпеку мотоцикліста й небезпеку керування транспортним засобом у нетверезому стані;
  •  розвивати навички відмови від небезпечних пропозицій, пов'язаних із мотоциклами, здоров'язбережувальні компетенції;
  •  виховувати відповідальність за особисте життя та життя і здоров’я оточуючих.

Тип уроку: комбінований урок

Основні терміни і поняття: «мотоцикл», «правила безпеки на дорогах»

Наочність: Ілюстративний матеріал, підручник, зошит

Хід уроку

Ι. Організаційний етап

Доброго всім ранку!

Давайте зараз подаруємо один одному гарний настрій, сказавши по черзі такі слова «Я хочу щоб у тебе  все було добре! Тому я дарую тобі …(посмішку, обійми, дотик, погляд)

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Конкурс ерудитів»

Дати відповіді на запитання:

а) Хто такі «учасники дорожнього руху»?

б) Що означає «організація дорожнього руху»?

а) За допомогою чого (кого) здійснюють регулювання дорожнього руху?

(світлофора, регулювальника, дорожніх знаків і дорожньої розмітки).

б) Що означає поняття «пріоритет у дорожньому русі? Наведіть приклади.

  1. Загадки.

Там, де складне перехрестя,

Він - машин керівник.

Там, де він, легко і просто,

Він для всіх - путівник.

Хто це?

(Регулювальник)

Залізна сова 
На гілці, біля дороги,

Три очі різнобарвних

Дивляться дуже строго.

 (Світлофор)

 

   

Новенький автобус по місту йде.

До зупинок під’їжджає,

Швидко двері відкриває,

(Пасажирів)… випускає.

 

Коник цей на двох ногах

Будь-який здолає шлях.

Коли вулицею мчить,

Безперервно торохтить,

А тролейбуси й трамваї

Дуже легко обганяє.

(Мотоцикл)


III. Вивчення нового матеріалу

Мотоцикл і безпека тема нашого з Вами сьогоднішнього уроку.

Відкриваємо зошити пишемо тему уроку. 

Вправа «Мозковий штурм» (ілюстративний супровід)

Запитання до учнів.

  1.  Що таке мотоцикл?

Мотоцикл – це транспортний засіб. Різні люди по-різному його характеризують. Одні кажуть, що найнебезпечніший транспортний засіб, інші, що це найбільше задоволення. Що ж це?

Відкриємо підручник на сторінці 102 і дізнаємося.

 Мотоцикл – це двоколісний механічний транспортний засіб з бічним причепом або без нього, має двигун з робочим об’ємом 50 см  і більше.

Мотоцикли бувають :

  • для перевезення пасажирів,
  •  спортивні,
  •  призначені для перегонів,
  • вантажні мотоцикли,
  • призначенні для перевезення невеликих вантажів на малі відстані,
  • мотоцикли спеціального призначення.

Історія створення двоколісного транспорту

Сьогодні двоколісний транспорт знаходиться на піку своєї популярності. Однак його історія почалася в XIX столітті, коли був створений перший самокат з двома колесами. За цей проміжок часу велосипеди значно змінилися і встигли залишити свій слід в історії.

ANd9GcSqLdeGSitpnMrQerViyPZc3SyHIVrklHhKIDYN1pxmEDG-Hn_pПерші моделі велосипеда не були схожими на сучасні. А самокат Карла фон Дреза, який запропонував ідею подібного транспорту, мав дерев’яну раму і їздив без педалей. Тільки в 1884 році англійський винахідник Джон Кемп Старлі зміг створити модель, яка удосконалювалася і перетворилася на ту, якою донині користуються люди в різних куточках планети.

Винахідником мотоцикла вважають німецького інженера Готліба Даймлера, який у 1885 р. вперше встановив на дерев’яному велосипеді двигун внутрішнього згоряння.

Ґотліб Даймлер, німецький інженер, винахідник, піонер автомобілебудування, конструктор першого мотоцикла, засновник компанії "Daimler Motoren Gesellschaft".

 

Давайте запишемо у зошит визначення поняття «Мотоцикл»

Переваги і недоліки мотоциклів. записати в зошиті.  

Таким чином, слід зазначити, що безпечним мотоцикл може бути лиш відносно, це дуже небезпечний вид транспорту. Травматизм під час його користування дуже високий.

Водії і пасажири мототехніки є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Достатньо падіння на швидкості 10-20 км/год, щоб дістати перелом кінцівки, а у випадку відсутності захисного мотошолома — черепно-мозкову травму. Тому мотоциклістам необхідно вкрай уважно ставитися до виконання правил дорожнього руху, не перевищувати швидкості, не здійснювати небезпечних маневрів. Це стосується не тільки водіїв, а й пасажирів. А ще не менш важливим є небезпечні ситуації, коли за кермом мотоцикла чи автомобіля нетверезий водій.

Відкриємо ст. 102 зачитаємо Мотоцикл і алкоголь.

Причинами аварій є:

  1. - порушення правил дорожнього руху,
  2. - перевищення швидкості,
  3. - керування мотоциклом у нетверезому стані,
  4. - поганий стан доріг,
  5. - несправність мотоцикла.
  6. Вправа «Асоціативний кущ»

Назвіть небезпеку перевезення на мотоциклі пасажира в нетверезому стані. (Відповіді учнів.)

Схема .

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  1. Як ви гадаєте з якого віку можна  керувати мотоциклом?
  2. Що необхідно для того, щоб керувати мотоциклом?

Давайте дізнаємося про все це зі сторінки 102-106. 

Запишемо у зошит «Правила керування мотоциклом»

  1. Керувати мотоциклом можна з 16 років;
  2. Для керування мотоциклом потрібно пройти спеціальне медичне обстеження ;
  3. Пройти курс теоретичного і практичного навчання з підготовки водіїв категорії «А».

Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І      приготуємось до веселої поїздки.

  1. Вправа оздоровча руханка.

Добре попрацювали ми з вами, тепер час і відпочити. Встали всі. І      приготуємось до їзди.

  • Покеруємо рулем велосипеда (руками до себе, від себе).
  • Покрутимо педалі для швидкої їзди (рухи ногами).
  • Повернемо наліво (руками вліво).
  • Повернемо направо (руками направо).
  • Подивимось чи немає перешкоди зліва, справа (рухи головою).

Запитання до класу:

За де якими характеристиками мотоцикл подібний до велосипеда. А деякими-до автомобіля.

Як ви гадаєте чи існують правила дорожнього руху для мотоциклістів?

А зараз я пропоную вам в ваших групах пройти невеличкий крос-тест і дізнатися, які ж  існують правила дорожнього руху для мотоциклістів.

Але є певні специфічні особливості. Вони полягають у такому:

  • під часу руху мотоцикла на водієві та пасажирі мають бути застібнуті шоломи;
  • не можна перевозити на задньому сидінні дітей або осіб, зріст яких менше 145 см;
  • кожний мотоцикл має бути обладнаний аптечкою;
  • кожний мотоцикліст повинен мати знак аварійної зупинки;
  • не можна їздити на мотоциклі, якщо немає захисних дуг;
  • забороняється експлуатація мотоцикла, якщо немає спеціальних підніжок, а на сідлі – поперечних ручок для пасажира.

Безпека поїздки на мотоциклі багато в чому залежить не тільки від водія мотоцикла, але й  від самого пасажира. Обізнаний з правилами дорожного руху людині легше уникнути тяжких наслідків дорожно-транспортних пригод, допомогти при нагоді іншим.

           Давайте з вами дізнаємося правила для пасажирів мотоцикла. на ст 102-106 Записати правила в зошит.

IV. Узагальнення, систематизація знань та вмінь учнів.

Робота у групах:

Підручник (В-п)с.88 ситуації, обговорити

 Необхідно розіграти ситуацію використовуючи алгоритм відмови від небезпечних пропозицій

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§22, с.102-106)

 

 

 

1

 

doc
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку