Розробка уроку з інформатики для учнів 9 класу за темою "Класифікація комп'ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв'язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах." Урок побудований на основі технології кросенс.
Урок 4 інформатика 9 клас Дата ________
Тема. Інструктаж з БЖД. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.
Мета:
навчальна – сформувати уявлення про локальні і глобальні комп’ютерні мережі, їх апаратне та програмне забезпечення, адресацію в локальній мережі;
розвивальна – розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;
виховна – виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Основні поняття: комп’ютерна мережа, канал зв’язку,
мережева ОС, мережевий протокол, апаратні ресурси, програмні ресурси,
інформаційні ресурси, ІР-адреса.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі
Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.
Тип уроку: Комбінований
Хід уроку
Організаційний момент
Інструктаж з ТБ.
Актуалізація знань учнів.
Вправа «Знайди пару»
https://learningapps.org/display?v=p78gr5jit18
Мотивація.
Нещодавно переглядала свої старі записи і знайшла в блокноті ось такий.
Допоможіть мені, будь ласка, згадати що означає цей запис і чому мені важливо його було зберігати?
(Це запис старої IP адреси мого комп’ютера, а зберігати мені доводилось, оскільки декілька років тому доводилось вручну вказувати номер протоколу).
Про це ми і будемо вести розмову на сьогоднішньому уроці.
Оголошення теми та мети уроку.
Ми пригадаємо що означають такі поняття як «мережа», «комп’ютерна мережа», які бувають види комп’ютерних мереж; поглибимо знання щодо класифікації комп’ютерних мереж; дізнаємось що означають поняття «канал зв’язку» та «мережевий протокол» та багато іншого. Отже, тема нашого уроку: «Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.»
Пояснення нового матеріалу.
(використовується проектор)
Що означає 1 картинка? Так, це Wi-Fi або бездротова точність
Які ще технології бездротового зв’язку ви знаєте?
Це Blеutooth ( слово означає – синій зуб, технологія отримала назву від імені данського короля Х ст. Гаральда Синьозубого на прізвисько Об’єднувач) максимальна відстань передавання даних до 100 м, швидкість передавання даних до 20 Мбіт/с та
WiMax ( міська бездротова мережа) максимальна відстань передавання даних до 80 км, швидкість передавання даних до 1 Гбіт/с.
Що зображено на 2 картинці? Це дроти
Їх, як парвило, використовують 2 види: кручена пара якщо відстань між комп’ютерами до 100 м, швидкість передавання 40Гбіт/с та оттоволоконний якщо відстань між комп’ютерами від 100 м до 100 км, швидкість передавання 255 Ебіт/с.
Що об’єднує ці 2 катинки? Це канал зв’язку – обладнання, за допомогою якого здійснюється з’єднання комп’ютерів у мережу. Отже за каналами передавання даних є кабельні та бездротові.
Що зображено на 3 картинці?
Сукупність комп’ютерів, що об’єднані каналами зв’язку та забезпечені комунікаційним обладнанням і програмним забезпеченням для спільного використання даних та обладнання - комп’ютерна мережа.
Що ми бачимо на 6 картинці? Звнову мережа, але на маслюнку 3 це локальна, а на 6 малюнку персональна мережа. Чим вони відрізняються? Які ще ви знаєте види мереж?
За правом доступу до ресурсів є такі види ком’ютерних мереж:
Переходимо до картинки 9, що б’єднує цю картинку з картинкою №6? (Передача сигналу)
За охопленою територією:
Звернемо увагу на картинки 8 та 9.Назвіть ці пристрої.
Що їх об’єднує? Це мережеві пристрої.
Ось ми і побачили вже знайомий напис, що ж він означає?
Щоб дані не втрачалися та не спотворювалися був розроблений Мережевий протокол - у комп’ютерних мережах – заснований на стандартах набір правил, що визначає принципи взаємодії комп’ютерів у мережі.
Правила розбиття даних на пакети, їх доставки до адресата й об'єднання пакетів у єдине ціле визначає протокол TCP (англ. Transmission Control Protocol — протокол контролю передавання). Пересилання пакетів між комп'ютерами здійснюється на основі протоколу IP (англ. Internet Protocol — міжмережевий протокол.
Отже, об’єднує картинки 7 та 8 «Обмін даними».
IP-адресою називають адресу комп’ютера в мережі. Вона складається з 4 чисел від 0 до 255, розділених крапками.
Картинки 4 та 7 «Адресація», адже щоб ми могли мати зв’язок з іншими комп’ютерами нам потрібно знати його адресу в мережі.
Картинки 7 та 1 об’єднує словосполучення «Доступ до інформації»
Первинне закріплення.
Бесіда за розгаданим кросенсом.
Фізкульхвилинка
Раз-два!
Потягнулись,
І прогнутись,
Розігнутись.
Ваші м'язи всі проснуться,
Ваші губи посміхнуться.
Закріплення набутих зань.
Робота з комп’ютером
1.Завдання. З’ясувати IP- адресу свого телефону.
1.Увійти в меню Wi-Fi
2. Натиснути на функцію «Додаткові налаштування»
3. В контекстному меню обрати пункт «Розширені».
4. Останній рядок показує IP- адресу вашого телефону чи айфону.
2. Завдання. З’ясувати IP- адресу комп’ютера.
3. Завдання.
Знайти інформацію про сучасні технології приєднання до мережі Інтернет, які ми не розглядали на уроці. Наприклад: 3G або 4G.
4. Пройти тестування за темою уроку.
Вправи для очей.
1.Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні.
Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.
2.Закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
3.Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.
Рефлексія.
Чи знадобиться вам отримана інфомація в житті?
В яких випадках така інформація може бути корисною?
Підведення підсумків уроку.
Давайте згадаємо мій запис в блокноті і тепер підведемо підсумок, що означає той запис та чому його необхідно було зберігати?
Домашнє завдання.
Параграф 2,1 ст.26-32 опрацювати. Створити кросворд або свій варіант кросенса (на вибір), надіслати на електронну адресу вчителя
Посилання на фон презентації http://pedsovet.su/load/421-1-0-45582
Посилання на гімнастику для очей http://informatic.org.ua/forum/69-739-1
Посилання фізкультхвилинка http://nova-bdt.at.ua/publ/pedagogika/pedagogika/cikavi_fizkultkhvilinki/3-1-0-13