Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.

Про матеріал

Розробка уроку з інформатики для учнів 9 класу за темою "Класифікація комп'ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв'язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах." Урок побудований на основі технології кросенс.

Перегляд файлу

Урок 4             інформатика        9 клас                       Дата ________

Тема. Інструктаж з БЖД. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.

Мета:

навчальна – сформувати уявлення про локальні і глобальні комп’ютерні мережі, їх апаратне та програмне забезпечення, адресацію в локальній мережі;

розвивальна розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;

виховна – виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Основні поняття: комп’ютерна мережа, канал зв’язку,

мережева ОС, мережевий протокол, апаратні ресурси, програмні ресурси,

інформаційні ресурси, ІР-адреса.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі

Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.

Тип уроку: Комбінований

Хід уроку

Організаційний момент

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Інструктаж з ТБ.

Актуалізація знань учнів.

Вправа «Знайди пару»

https://learningapps.org/display?v=p78gr5jit18

QR Code

 

Мотивація.

C:\Users\Лиона\Desktop\ПрофУспіх\Урок 1\viber image.jpgНещодавно переглядала свої старі записи і знайшла в блокноті ось такий.

 

 

Допоможіть мені, будь ласка, згадати  що означає цей запис і чому мені важливо його було зберігати?

(Це запис старої  IP адреси  мого комп’ютера, а  зберігати мені доводилось, оскільки декілька років тому доводилось вручну  вказувати  номер протоколу).

Про це ми і будемо вести розмову на сьогоднішньому уроці.

Оголошення теми та мети уроку.

Ми пригадаємо що означають такі поняття як «мережа», «комп’ютерна мережа», які бувають види комп’ютерних мереж; поглибимо знання щодо класифікації комп’ютерних мереж; дізнаємось що означають поняття «канал зв’язку» та «мережевий протокол» та багато іншого. Отже, тема нашого уроку: «Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.»

Пояснення нового матеріалу.

https://sdelanounas.ru/i/d/2/d2lmaXN0eWxlLnJ1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDExLzExL3NodXR0ZXJzdG9ja181MjQ5MTY0OTEuanBn.jpg(використовується  проектор)

Що означає 1 картинка? Так, це Wi-Fi або бездротова точність

Які ще технології  бездротового зв’язку ви знаєте?

Це Blеutooth  ( слово означає – синій зуб, технологія отримала назву від імені данського короля Х ст. Гаральда Синьозубого на прізвисько Об’єднувач)  максимальна відстань передавання даних  до 100 м, швидкість передавання даних до 20 Мбіт/с та

 WiMax ( міська бездротова мережа) максимальна відстань передавання даних  до 80 км, швидкість передавання даних до 1 Гбіт/с.

 Що зображено на 2 картинці? Це дроти

Їх, як парвило, використовують 2 види: кручена пара якщо відстань між комп’ютерами  до 100 м, швидкість передавання  40Гбіт/с  та оттоволоконний якщо відстань між комп’ютерами від 100 м до 100 км, швидкість передавання 255 Ебіт/с.

 Що об’єднує ці 2 катинки? Це канал зв’язку   обладнання, за допомогою якого здійснюється з’єднання комп’ютерів у мережу. Отже за каналами передавання даних є кабельні та бездротові.

https://konspekta.net/poisk-ruru/baza1/3490867040003.files/image002.gifЩо зображено на 3 картинці?

Сукупність комп’ютерів, що об’єднані каналами зв’язку та забезпечені комунікаційним обладнанням і програмним забезпеченням для спільного використання даних та обладнання - комп’ютерна мережа.

Що ми бачимо на 6 картинці? Звнову мережа, але на маслюнку 3 це локальна,  а на 6 малюнку персональна мережа. Чим вони відрізняються? Які ще ви знаєте види мереж?

За правом доступу до ресурсів є такі види ком’ютерних мереж:

  • https://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=6253636a80cee3d4&mb=imgdb_preview_363Персональні (англ. Personal Area Networks – PAN) - об’єднує персональне електронне обладнання користувача (телефони, кишенькові персональні комп’ютери, ноутбуки, гарнітури тощо) переважно через бездротовий зв’язок Bluetooth чи Wi-Fi, передбачає обмежену кількість абонентів (до 8 учасників) та невеликий радіус (до 30 м).
  • Корпоративні мережа - ресурси якої доступні працівникам однієї організації, підприємства, навчального закладу тощо. Обмежений доступ до ресурсів такої мережі можуть мати сторонні особи.
  • Загального користування - мережа, у якій апаратні та інформаційні ресурси є загальнодоступними, хоча права доступу до ресурсів можуть розрізнятися для різних користувачів.

Переходимо до картинки 9, що б’єднує цю картинку з картинкою №6? (Передача сигналу)

https://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=1861bf713f33090c&mb=imgdb_preview_1228За охопленою територією:

  • Локальні  (англ. Local Area Networks LAN) Зосереджені на території радіусом не більше ніж           1-2 км; побудовані з використанням дорогих високоякісних ліній зв’язку, які дають змогу досягати високих швидкостей обміну даними порядку              100 Мбіт/с, дані передаються в цифровому форматі, тобто у формі, у якій вони зберігаються та опрацьовуються на комп’ютері
  • Регіональні (англ. Metropolitan Area Networks MAN) Займають проміжне положення між локальними й глобальними мережами. При досить великих відстанях між вузлами (десятки кілометрів) вони мають якісні лінії зв’язку й досягають високих швидкостей обміну, іноді навіть вищих, ніж у класичних локальних мережах. Як і у випадку локальних мереж, при побудові мережі вже наявні лінії зв’язку не використовуються, а прокладаються заново.
  • Глобальні (англ. Wide Area Networks – WAN) Поєднують комп’ютери розташовані на відстані сотень і тисяч кілометрів. Більш низькі, ніж у локальних мережах, швидкості передачі даних (десятки кілобіт за секунду). Форма передавання даних по глобальній мережі не збігається з формою подання в пам’яті комп’ютера. Тому для підключення комп’ютера до глобальної мережі необхідно мати пристрій, наприклад модем, який здійснює перетворення даних на вході та виході комп’ютера

http://antonkozlov.ru/wp-content/uploads/2015/08/svich.jpgЗвернемо увагу на картинки 8 та  9.Назвіть ці пристрої.

Що їх об’єднує?  Це мережеві пристрої.

  • маршрутизатор, або роутер (англ. router — маршрутизатор), — для передавання даних між двома і більше ділянками мережі або між окремими мережами.
  • комутатор — для передавання даних по каналах усередині мережі. Комутатор для бездротових мереж також називають точкою доступу;
  • мережевий адаптер — для приєднання комп'ютера до каналу передавання даних. Мережеві адаптери існують як для кабельних, так і для бездротових мереж.

Ось ми і побачили вже знайомий напис, що ж він означає? 

Щоб дані не втрачалися та не спотворювалися був розроблений Мережевий протокол - у комп’ютерних мережах – заснований на стандартах набір правил, що визначає принципи взаємодії комп’ютерів у мережі.

Правила розбиття даних на пакети, їх доставки до адресата й об'єднання пакетів у єдине ціле визначає протокол TCP (англ. Transmission Control Protocol — протокол контролю передавання). Пересилання пакетів між комп'ютерами здійснюється на основі протоколу IP (англ. Internet Protocol — міжмережевий протокол.

Отже, об’єднує картинки 7 та 8 «Обмін даними».

IP-адресою називають адресу комп’ютера в мережі. Вона складається з 4 чисел від 0 до 255, розділених крапками.

Картинки 4 та 7 «Адресація», адже щоб ми могли мати зв’язок з іншими комп’ютерами нам потрібно знати його адресу в мережі.

Картинки 7 та 1 об’єднує  словосполучення «Доступ до інформації»

Первинне закріплення.

Бесіда за розгаданим кросенсом.

Фізкульхвилинка

Раз-два! 
Потягнулись, 
І прогнутись, 
Розігнутись. 
Ваші м'язи всі проснуться, 
Ваші губи посміхнуться.

Закріплення набутих зань.

Робота з комп’ютером

1.Завдання.  З’ясувати  IP- адресу свого телефону.

1.Увійти в меню Wi-Fi

2. Натиснути на функцію «Додаткові налаштування»

3. В контекстному меню обрати пункт «Розширені».

4. Останній рядок показує IP- адресу вашого телефону чи айфону.

2. Завдання. З’ясувати  IP- адресу комп’ютера.

3. Завдання.

Знайти інформацію про сучасні технології приєднання до мережі Інтернет, які ми не розглядали на уроці. Наприклад: 3G або 4G.

4. Пройти тестування за темою уроку.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDKi-YCrpwcv8cctbiDCbSbe-dsSDqHKx8-7lSSpb5TLtbKw/viewform?usp=sf_link

Вправи для очей.

1.Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. 
Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі. 
2.Закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири». 
3.Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

Рефлексія.

Чи знадобиться вам отримана  інфомація в житті?

В яких випадках така інформація може бути корисною?

Підведення підсумків уроку.

Давайте згадаємо мій запис в блокноті і тепер підведемо підсумок, що означає той запис та чому його необхідно було зберігати?

Домашнє завдання.

Параграф 2,1 ст.26-32 опрацювати. Створити кросворд  або свій варіант кросенса (на вибір), надіслати на електронну адресу вчителя

 

Посилання на фон презентації  http://pedsovet.su/load/421-1-0-45582

Посилання на гімнастику для очей http://informatic.org.ua/forum/69-739-1

Посилання фізкультхвилинка  http://nova-bdt.at.ua/publ/pedagogika/pedagogika/cikavi_fizkultkhvilinki/3-1-0-13

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
3665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку