Матеріал розміщений на допомогу вчителю. Урок розроблений для учнів 8 класу з використанням нових інформаційних технологій. Під час даного уроку використовуємо таке обладнання:
КЛАСИФІКАЦІЯ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК, ЇХНІЙ СКЛАД І НОМЕНКЛАТУРА
ХІД УРОКУ\
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Із щирим привітом,
Із лагідним словом,
Я Вас привітати
У класі готова!
В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що Ви як і я раді нашим гостям.
Давайте їх привітаємо ласкавими усмішками.
Всі сідайте тихо діти.
Домовляймось не шуміти,
Гарно руки підіймати на уроці не дрімати!
Працюватимо старанно,
Щоб почути у кінці
Що у 8 – б класі
Діти просто молодці!
Девізом нашого уроку є вислів Бернарда Шоу
« Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність» Слайд3
Мені допоможе під час уроку Ваша творча діяльність.
Тема: КЛАСИФІКАЦІЯ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК, ЇХНІЙ СКЛАД І НОМЕНКЛАТУРА
Мета: Вивчити класи неорганічних сполук; формувати вміння складати формули й давати назви складним неорганічним сполукам.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
1. Розподіліть речовини на дві групи. Які особливості речовин ви для цього використовували? Слайд5
Mg, O2, BaO, C, FeSO4, CuO, H2CO3, NaOH, Al, H2, Fe2O3.
2. Що таке прості речовини?Слайд 6
3. Як класифікують прості речовини?
4. Що таке складні речовини?
Завдання на мультимедійній дошці Слайд 7
З даного переліку речовин виберіть, підкресліть та натисніть формули простих речовин. Отже прості речовини діляться на метали і не матали. Давайте з’ясуємо , які існують складні речовини.
Слайд 9
Ми з Вами вже ознайомилися на попередньому уроці з оксидами та солями.
Що ж таке оксиди?Як їх називати?
Що таке солі?
Сьогодні ознайомимося з наступними 2 класами основи та кислоти.\
Отже
Основи –складня речовини, які складаються з іона металічного елемента (або йона амонію) і з одної або декількох гідроксогруп ОН-. Загальна формула основ — Ме(ОН)х, де Me — металічний елемент, х — валентність металічного елемента.
Дати алгоритм складання назв основ.
Наприклад: КОН
Кислоти — це складні речовини, молекула яких містять один або кілька атомів Гідрогену, що можуть заміщуватися на атоми (іони) металічних елементів (або амонію).
H2SO4 HNО3 Н3РO4
Зараз перевіримо як їх розрізняти між собою.
Лабораторний дослід 1. Дія лакмусового папірця на кислоти і основи
Спостереження записуємо в зошит.( Проводять учні лаборанти)
Проведення Л.д2 за допомогою цифрової лабораторії. Результати записуємо в зошит
Узагальнення
Слайд 15-18
Домашнє завдання Слайд
Вже пора урок кінчати
Треба все підсумувати
Остання гра на сьогодні «Вільний мікрофон»
закінчити речення
- сьогодні на уроці головним було.....
- сьогодні на уроці цікавим було......
- „Я знаю....”
- „Я вмію....”
Щоб дізнатися чи задоволена я вашими успіхами
Ви зараз занурте у чистий розчин свої папірці і вони дадуть мою відповідь, а я її прокоментую.
Погляньте Вони всі у вас малинового кольору, а це означає, що ви МОЛОДЦІ
І від імені науки яку я викладаю, хочу звернутися до Вас
Я – наука непроста, і не всім під силу,
І не кожен синтезує всі хімічні дива.
Але зможе осягнути і мої закони
Лиш той хто звик долати різні перешкоди.
А зараз на згадку про наш урок учні подарують нашим гостям троянди, але вони не звичайні вони чарівні, тому що виконують всі бажання(Квіти заздалегідь оброблені фенолфталеїном, а потім обробляємо концентрованим розчином харчової соди.).(пісня наука без границь)