Класна година: «Добра воля – добрі справи – добре життя»

Про матеріал

Інтерактивна класна година націлена на: виховання в учнів загальнолюдських цінностей (соціальне партнерство, толерантність, діалог), виховання почуття відповідальності, гуманізму, милосердя, співчуття, самодисципліни і самоорганізації; формування в учнів власного погляду на складні проблеми суспільства; формування уміння виявляти проблеми в суспільстві і робити спроби знаходити шляхи їх вирішення; формування культури миру і міжособистісних відносин.

Перегляд файлу

Тема: Добра воля - добрі справи - добре життя(???)

Очікувані результати.

  • Виховання в учнів  загальнолюдських цінностей (соціальне партнерство, толерантність, діалог), виховання почуття відповідальності, гуманізму, милосердя, співчуття, самодисципліни і самоорганізації
  • формування в учнів власного погляду на складні проблеми суспільства
  • формування уміння виявляти проблеми в суспільстві і робити спроби знаходити шляхи їх вирішення,
  • Формування культури миру і міжособистісних відносин.

 

Для заняття потрібно:

  • письмове приладдя: ручка у кожного учня;
  • копії тексту оповідання «Осколки доброти»

запис роликів :Хто такі волонтери? Думки українців (https://www.youtube.com/watch?v=d170j3zQ) та 14-річна волонтерка врятувала життя понад тридцяти дітей (https://www.youtube.com/watch?v=PEN4vB7BDr4)

  • фотографії, які пов’язані з діяльністю волонтерів з завданнями для роботи в групах
  • «Керівництво для дослідження фотографій» для кожної групи
  • Таблиця: «Обери напрямок діяльності волонтера»(не дуже вдала назва)(???)

 

 

Введення в заняття (приблизно 7 хвилин)

7 хвилин

Учитель каже: Доброго дня! Сьогодні ми почнемо наше заняття з невеличкого оповідання.

                                                                       Осколки доброти
    Сім'я проводила вихідний день на пляжі. Діти купалися в морі і будували замки з піску. Раптом вдалині показалася маленька бабуся. Її сиве волосся розвівалося за вітром, одяг був брудний і обірваний. Вона щось бурмотіла про себе, підбираючи з піску якісь предмети і складаючи їх в сумку. Батьки покликали дітей і веліли їм триматися подалі від бабусі. Коли вона проходила повз, раз у раз нахиляючись, щоб щось підняти, вона посміхнулася сім'ї, але ніхто не відповів на її привітання.
    Багато тижнів потому вони дізналися, що маленька бабуся все своє життя присвятила тому, щоб підбирати з пляжів осколки скла, якими діти могли порізати собі ноги.

Питання для обговорення:

  1. Як сприйняла родина стару жінку на пляжі?
  2. Чому батьки не дозволили своїм дітям наближатися до старої жінки?
  3. Чому ніхто з родини не відповів навіть на усмішку бабусі?
  4. Як би ви були членом цієї родини, то як відреагували б на появу старої, погано вдягнутої бабусі на пляжі? Чому?
  5. Що стало відомо родині про цю бабусю з часом? Як ви вважаєте,  чи змінилося відношення родини до  цієї  старої жінки після цього?
  6. Як ви думаєте, чому стара бабуся присвятила все своє життя цій справі?

Вислухавши по 2-3 відповіді на кожне питання, вчитель робить невелике узагальнення:

  • Кожна людина обирає свій життєвий шлях
  • В світі є люди які справою свого життя вважають допомогу людям

 

Основна інтерактивна частина (приблизно 32 хвилин)

Учитель каже:

  1. Чи багато сьогодні в світі людей які допомагають іншим? Чому?
  2. Що отримують в обмін на свою допомогу ці люди?
  3. Що штовхає людину допомагати іншим? Чи легко робити цю справу-допомагати людям?
  4. Чи є в Україні такі люди? Наведіть приклади відомих вам ситуацій, в яких люди присвячують свій вільний час тому, хто чекає на допомогу.
  5. А як називають людей які, не зважаючи ні на що, протягують руку допомоги нужденним?

Учитель вислуховує  відповіді 2-3 учнів  на кожне питання і робить невелике узагальнення: 

  • В світі є добрі, милосердні люди, які розуміють проблеми оточуючих та співчувають їм, мають бажання безкорисливо допомогти, вирішувати проблеми інших. Таких людей називають волонтерами.

Учні переглядають відео:  Хто такі волонтери? Думки українців (https://www.youtube.com/watch?v=d170j3zQ)

Учитель каже:

  1.      Хто такі волонтери?
  2.      Яке відношення до волонтерів у ролику демонструють дитина,  школяри, студенти, військові, люди похилого віку?
  3.      Які події в Україні активізували діяльність волонтерів? Чому?

Учитель вислуховує  відповіді 2-3 учнів  на кожне питання і робить невелике узагальнення:

  •  Волонтери - це добровольці, які займаються суспільно корисною справою безоплатно, нічого не вимагаючи натомість.

Учитель формує  групи по 4-6 учня, роздає кожній групі фото, пов’язані з волонтерською діяльністю  і дає  завдання.

Завдання групам: Подивіться на фотографії, які пов’язані з діяльністю волонтерів і дайте відповідь на поставлені питання.

Для того щоб зорієнтувати учнів, учитель роздає групам «Керівництво для дослідження фотографій»

Учні радяться. Учитель стежить за роботою, і нагадує про час, що залишився.

Після виконання роботи викладач просить кожну групу по черзі представити результати своєї роботи.  У тому випадку, якщо думки учнів не збігаються, учитель повинен попросити дати коротке пояснення, але не коментує і не оцінює його.

Учитель каже:

      Тепер,  коли  завдання  виконано,  представте  результати  свого  дослідження.

В першу чергу повідомте що зображено на фотографіях?

Учні по черзі представляють міркування своєї групи.

Учитель пропонує  учням представити відповіді на друге питання «Керівництва...»:

Як ви вважаєте,  з якими діями чи подіями можуть бути пов’язані зображення на фото?

Групи  по черзі представляють  свої думки.

Учитель пропонує учням  представити  відповіді на трете питання  «Керівництва...»:

Група №1:Проти чого виступають волонтери?

Група №2: Кому допомагають волонтери?

Група №3: Якою діяльністю займаються   волонтери?

Група №4: Хто може стати волонтером?

Групи представляють відповіді.

Учитель проводить фронтальну бесіду за допомогою питань (на кожне питання вислуховуються відповіді 2-3 учнів):

  • що спільного в досліджуваних фотографіях, які відображають інформацію про волонтерів?
  • Чи подобаються вам люди, які займаються волонтерською діяльністю?
  • А ви б хотіли долучитись до волонтерського руху в Україні? Чому?
  • А як ви гадаєте чи діти можуть бути волонтерами?

Учні переглядають відео:  14-річна волонтерка врятувала життя понад тридцяти дітей

(https://www.youtube.com/watch?v=PEN4vB7BDr4)

  • Чим займається у свій вільний час дівчинка, про яку йдеться у відео?
  • Як ви думаєте чому Діана  увесь свій вільний час витрачає на допомогу іншим?
  • Чи легко цій 14-річній дівчині поєднувати навчання у школі з допомогою дітям?
  • Хто підтримує її в цій справі? Чому?
  • Чи афішує Діана свою діяльність? Чому?
  • А ви б хотіли допомагати людям так,  як це робить Діана? Чому?

Учитель вислуховує  відповіді 2-3 учнів  на кожне питання і робить невелике узагальнення: 

  • Діти віком від 14 до 18 років можуть здійснювати волонтерську діяльність,  але тільки за згодою батьків.

 

Зворотній зв'язок (приблизно 6 хвилин)

Учитель каже: уявіть що у вас є можливість долучитись до волонтерської діяльності, але спочатку треба обрати напрямок своєї діяльності і  знайти того, хто знаходиться поряд з вами  і потребує вашої допомоги. Перед вами перелік тих, хто потребує допомоги. Навпроти кожної категорії поставте цифри від 1 до 10, залежно від того, кому поміч потрібна більше (цифра 1),  а кому менше за всіх (цифра 10). Виконується в парах.

 Потребують допомоги

Оцінювання  надання першості допомоги

( від 1 до 10)

1

Літні люди

 

2

Інваліди

 

3

Військові

 

4

Сироти

 

5

Тварини

 

6

Переселенці із зони АТО

 

7

Багатодітні сім’ї

 

8

матері-одиначки

 

9

Діти-інваліди

 

10

Поранені

 

Учні виконують завдання.

Учитель пропонує бажаючим  назвати ту категорію, яка, на думку учнів,  потребує негайної допомоги.

Висновок: Волонтер - це доброволець, який займається суспільно корисною справою безоплатно, нічого не вимагаючи натомість. Сфери діяльності можуть бути досить різноманітні, але волонтер завжди несе добро, надію і любов.

 

Учитель дякує учнів  за участь в занятті.

Керівництво для дослідження фотографій

Питання для аналізу

Відповідь групи

 

Що зображено на фотографіях?

 

 

 

Як ви вважаєте,  з якими діями чи подіями може бути пов’язане зображення на фото?

 

 

 

 

 

 Група №1:Проти чого виступають волонтери?

Група №2: Кому допомогають волонтери?

Група №3: Якою діяльністю займаються   волонтери?

Група №4: Хто може стати волонтером?

 

 

 

 

 

Проти чого виступають волонтери?

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\проти спід.jpgD:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\нет наркотикам.jpg

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\проти табака.jpghttp://images.china.cn/attachement/jpg/site1005/20100712/0019b91ec8260da52b1202.jpg

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\алкоголь.jpghttp://baltnews.lt/images/101409/07/1014090749.jpg

 

 

Кому допомогають волонтери?

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\ветеранам допомог.jpgz5_3.jpg

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\діти-інваліди.jpgD:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\волонтери військовим.jpg

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\кому допомогають.jpgd:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\похилим людям 1.jpg

 

 

 

 

 

 

Якою діяльністю займаються   волонтери?

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\что делают кому помагают.jpgD:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\що роблять волон.jpg1312.jpg6a00d8341d255953ef010534a4a040970b-800wi.jpg

d:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\що роблять воло.jpgD:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\инвалідам допомога.jpg

 

 

 

 

 

Хто може стати волонтером?

D:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\что делают кому помагают.jpg

d:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\хто може стати вол.jpgd:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\хто може стати.jpg

d:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\волонтер і військові.jpgD:\Наташа\Школа\воспитательный план\творча група Кошкер\КД 5 розробка класних годин\що роблять волон.jpg

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку