Інтерактивна класна година націлена на: виховання в учнів загальнолюдських цінностей (соціальне партнерство, толерантність, діалог), виховання почуття відповідальності, гуманізму, милосердя, співчуття, самодисципліни і самоорганізації; формування в учнів власного погляду на складні проблеми суспільства; формування уміння виявляти проблеми в суспільстві і робити спроби знаходити шляхи їх вирішення; формування культури миру і міжособистісних відносин.
Тема: Добра воля - добрі справи - добре життя(???)
Очікувані результати.
Для заняття потрібно:
запис роликів :Хто такі волонтери? Думки українців (https://www.youtube.com/watch?v=d170j3zQ) та 14-річна волонтерка врятувала життя понад тридцяти дітей (https://www.youtube.com/watch?v=PEN4vB7BDr4)
Введення в заняття (приблизно 7 хвилин)
7 хвилин
Учитель каже: Доброго дня! Сьогодні ми почнемо наше заняття з невеличкого оповідання.
Осколки доброти
Сім'я проводила вихідний день на пляжі. Діти купалися в морі і будували замки з піску. Раптом вдалині показалася маленька бабуся. Її сиве волосся розвівалося за вітром, одяг був брудний і обірваний. Вона щось бурмотіла про себе, підбираючи з піску якісь предмети і складаючи їх в сумку. Батьки покликали дітей і веліли їм триматися подалі від бабусі. Коли вона проходила повз, раз у раз нахиляючись, щоб щось підняти, вона посміхнулася сім'ї, але ніхто не відповів на її привітання.
Багато тижнів потому вони дізналися, що маленька бабуся все своє життя присвятила тому, щоб підбирати з пляжів осколки скла, якими діти могли порізати собі ноги.
Питання для обговорення:
Вислухавши по 2-3 відповіді на кожне питання, вчитель робить невелике узагальнення:
Основна інтерактивна частина (приблизно 32 хвилин)
Учитель каже:
Учитель вислуховує відповіді 2-3 учнів на кожне питання і робить невелике узагальнення:
Учні переглядають відео: Хто такі волонтери? Думки українців (https://www.youtube.com/watch?v=d170j3zQ)
Учитель каже:
Учитель вислуховує відповіді 2-3 учнів на кожне питання і робить невелике узагальнення:
Учитель формує групи по 4-6 учня, роздає кожній групі фото, пов’язані з волонтерською діяльністю і дає завдання.
Завдання групам: Подивіться на фотографії, які пов’язані з діяльністю волонтерів і дайте відповідь на поставлені питання.
Для того щоб зорієнтувати учнів, учитель роздає групам «Керівництво для дослідження фотографій»
Учні радяться. Учитель стежить за роботою, і нагадує про час, що залишився.
Після виконання роботи викладач просить кожну групу по черзі представити результати своєї роботи. У тому випадку, якщо думки учнів не збігаються, учитель повинен попросити дати коротке пояснення, але не коментує і не оцінює його.
Учитель каже:
Тепер, коли завдання виконано, представте результати свого дослідження.
В першу чергу повідомте що зображено на фотографіях?
Учні по черзі представляють міркування своєї групи.
Учитель пропонує учням представити відповіді на друге питання «Керівництва...»:
Як ви вважаєте, з якими діями чи подіями можуть бути пов’язані зображення на фото?
Групи по черзі представляють свої думки.
Учитель пропонує учням представити відповіді на трете питання «Керівництва...»:
Група №1:Проти чого виступають волонтери?
Група №2: Кому допомагають волонтери?
Група №3: Якою діяльністю займаються волонтери?
Група №4: Хто може стати волонтером?
Групи представляють відповіді.
Учитель проводить фронтальну бесіду за допомогою питань (на кожне питання вислуховуються відповіді 2-3 учнів):
Учні переглядають відео: 14-річна волонтерка врятувала життя понад тридцяти дітей
(https://www.youtube.com/watch?v=PEN4vB7BDr4)
Учитель вислуховує відповіді 2-3 учнів на кожне питання і робить невелике узагальнення:
Зворотній зв'язок (приблизно 6 хвилин)
Учитель каже: уявіть що у вас є можливість долучитись до волонтерської діяльності, але спочатку треба обрати напрямок своєї діяльності і знайти того, хто знаходиться поряд з вами і потребує вашої допомоги. Перед вами перелік тих, хто потребує допомоги. Навпроти кожної категорії поставте цифри від 1 до 10, залежно від того, кому поміч потрібна більше (цифра 1), а кому менше за всіх (цифра 10). Виконується в парах.
№ |
Потребують допомоги |
Оцінювання надання першості допомоги ( від 1 до 10) |
1 |
Літні люди |
|
2 |
Інваліди |
|
3 |
Військові |
|
4 |
Сироти |
|
5 |
Тварини |
|
6 |
Переселенці із зони АТО |
|
7 |
Багатодітні сім’ї |
|
8 |
матері-одиначки |
|
9 |
Діти-інваліди |
|
10 |
Поранені |
|
Учні виконують завдання.
Учитель пропонує бажаючим назвати ту категорію, яка, на думку учнів, потребує негайної допомоги.
Висновок: Волонтер - це доброволець, який займається суспільно корисною справою безоплатно, нічого не вимагаючи натомість. Сфери діяльності можуть бути досить різноманітні, але волонтер завжди несе добро, надію і любов.
Учитель дякує учнів за участь в занятті.
Керівництво для дослідження фотографій
Питання для аналізу |
Відповідь групи |
Що зображено на фотографіях?
|
|
Як ви вважаєте, з якими діями чи подіями може бути пов’язане зображення на фото?
|
|
Група №1:Проти чого виступають волонтери? Група №2: Кому допомогають волонтери? Група №3: Якою діяльністю займаються волонтери? Група №4: Хто може стати волонтером? |
|
Проти чого виступають волонтери?
Кому допомогають волонтери?
Якою діяльністю займаються волонтери?
Хто може стати волонтером?