“Краса людини – її доброта”
Хід заняття
І. Організаційна частина. Ранкове коло.
1. Привітання вчителя.
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить.
Й будемо вчитися… В добрий час!
Усміхнися сонечку:«Здрастуй, золоте!»
Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!
Усміхнися дощику: «Лий, мов із відра!»
Друзям усміхнися, побажай добра!
2. Створення позитивного настрою.
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки вгору.
- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.
II. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань учнів.
1. Вправа “Мікрофон”.
- Зараз давайте згадаємо, як ви відпочили влітку?
(Перегляд фото, які розповідають про відпочинок дітей)
2. Гра “Квіточка компліментів”.
-Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 3 клас,
Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.
( Діти передають по колу квіточку і говорять один одному гарні компліменти)
-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!
Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?
Тоді я запрошую вас на наш перший урок у новому навчальному році.
3.Гра “Подаруй долоньку сонечкові”.(Виконання колективної аплікації)
У дітей лежать вирізані з паперу долоньки, які вони прикріпляють до сонечка.
III. Колективне визначення теми і мети уроку.
-Тема нашого уроку – “Краса людини – її доброта”.
Усе, що ми бачимо довкола, ми сприймаємо по – різному. Одне нам подобається, викликає захоплення та радість, а інше справляє неприємне враження. Але більше, мабуть, у світі гарного, адже в ньому попри все панує краса.
Сьогодні на уроці ми спробуємо з вами розібратися з поняттями “краса” та “доброта”, зрозуміти, в чому ж справжня краса людини.
IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу.
1. Вправа “Довідкове бюро”.
- Усе, що ми бачимо довкола, ми сприймаємо по – різному. Одне нам подобається, викликає захоплення та радість, а інше справляє неприємне враження. Але більше, мабуть, у світі гарного, адже в ньому попри все панує краса.
Краса – це те,що приємно і подобається всім людям без винятку, це все те добре і чарівне, що оточує людину і, що викликає в ній радість.
2. Вправа “Вільний мікрофон”.
- Подумайте і розкажіть, які почуття викликають у вас красиві речі?
( Радість, задоволення, захоплення)
- Що ви вважаєте зовнішньо красивим.
- А бувають красиві вчинки або поведінка? ( Так )
- Це, діти, краса внутрішня. Вона притаманна людям.
- Як ви вважаєте, чому її так називають? (Вчинки теж викликають радість)
Від краси всім стає радісно на душі, людина стає доброю і теж хоче зробити що – небудь гарне в житті. Краса і добро єдині. Добро в людині завжди красиво…
Добро – безкорислива допомога, за яку не чекають винагороди.
Доброта – це один із виявів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.
Доброта – це чутливе,дружнє ставлення до людей,привітність, ласка.
( Тлумачний словник української мови )
Іноді зовнішньо людина може бути прекрасною, але поводиться з оточенням зовсім некрасиво. Таку людину навряд чи можна назвати красивою.Краса в кожному з нас і тільки від того, які ми всередині. Чим добрішою є людина, тим більше вона красивого бачить навколо себе. І, навпаки, злі люди, не можуть знайти красу навіть в тих речах, які є красивими для всіх.
Краса і добро єдині. Добро в людині завжди красиво.
3.Слова В.О. Сухомлинського про доброту.
“ Роби добро не тільки тоді, коли тебе не бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить”.
4. Прислів’я про добро.
1. Де є добро, там зникає зло.
2. Добро не лихо, ходить по світу тихо.
3. Не одяг красить людину, а добрі діла.
4. Добре діло роби сміло.
5. Не роби комусь, що тобі не мило.
6. Добре ім'я краще багатства.
- Намагайтеся жити у мирі та злагоді з оточуючим світом, з навколишніми. Робіть добро не за дякую, а від щирого серця.
В народі говорять: “ Хто людям добра бажає, той і собі має “.
5. День доброти - 13 листопада відзначають всесвітній день доброти.
6.Вірші про доброту.
1.Що таке доброта? Чи забули ви, люди?
Це, як мир на землі, тихо й гарно повсюди.
Це як посмішка враз зацвіла на лиці,
Як дитини рука в теплій тата руці.
Це як мамина ласка пригорне дитину,
Це, як злагода й ніжність гуртує родину.
2. “Треба бути чемним, сину,
Люблять всі такі дитину.
Якщо ти когось вітаєш,
Ти йому добра бажаєш!”
3.Мама так мені казала,
Коли в школу проводжала.
Доброго усім вам дня!
Хочу я усіх вітати,
Хочу всім добра бажати.
Щоб для тих, кого вітав,
День насправді добрим став .
4. Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
- Людина починається з добра!
5. На доброті існує світ.
Із добротою пахне хліб.
І мирне небо в школу йти
Це також вияв доброти.
І до людей любов свята –
Це чистота і доброта!
6. Доброта — це просто милі вчинки:
Місце уступити залюбки.
Це розмови гарної хвилинки,
Це слова приємні і думки…
Це подати руку допомоги,
Коли хтось спіткнувся на путі.
І розвіяти усі тривоги,
Усміхнутись сонечком в житті.
7.Старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло,
Це хорошою робить людину!
8.Доброта з роками не старіє.
Доброта від холоду зігріє
Якщо доброта як сонце світить,
Їй радіють і дорослі й діти.
9.Як хочеться, щоби у світі
Панувало лише добро
Щоб кожна пташечка співала
Й приносила усім тепло.
10.Щоб кожне деревце у лісі
Гойдав легенький вітерець,
А люди, щоб були добріші
Та усміхалися частіше.
11.Коли ти будеш добрим,
Про тебе люди скажуть.
Ніколи не забудуть про ввічливість
твою.
У школі і удома усім давно відомо
Що добрих не народжують, а добрими
стають.
12.Не лінуйтесь робити добро
Лише зла не бажайте нікому
Бо воно, як велика гора
Стане вам на шляхові земному.
13.І старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло,
Це хорошою робить людину
14.Поспішайте робити добро,
Хай воно проявляється всюди,
Хай втікають ненависть і зло,
Хай їх зовсім на світі не буде.
V. Фізхвилина “Що таке доброта”.
VI. Закріплення знань, умінь і навичок.
1.Дидактична гра “ В якому вчинку живе добро ”.
Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком
- Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив. - Дражнитись.
2. Вправа “Асоціації ”.
- Зараз сила нашого класу – хлопці – складуть асоціативний кущ до слова “краса”, а краса нашого класу – дівчата – до слова “доброта”.
( Називаю слова – діти визначають, до якого слова вони належать )
2. Складання “Пам’ятки Добродіїв”.
- Живімо за законами добра і краси. - Вчимося бачити внутрішню красу.
- Поспішаймо робити добро.
- Хай світлими і чистими будуть наші помисли, а всі справи добрими.
- Ніколи не вимагаймо винагороди за добрий вчинок.
- Допомагаймо людям самі, не чекаймо, доки нас проситимуть.
- Завжди виконуймо тільки добрі справи, за які ніколи не червонітимемо.
VII. Підсумок уроку.
1.Відеоролик “Притча про доброту”.
2. Вправа “Мікрофон”.
- Скажіть, будь ласка, чи не змінили ви свою думку, читаючи назву нашого уроку?
Пісня “Шляхом доброти”
3. Наставляння дітям від вчителя.
- Закінчуючи урок, хочу побажати вам стати красивими людьми, нехай промениться доброта у ваших очах, а із серця струменить співчуття, милосердя, повага до людей. Нехай ваші вчинки і ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре,шанобливе ставлення до вас.Діти, вчіться доброти і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати їм і словом і ділом.
Є багато людей, в яких можна цього навчитися: батьки, вчителі, інші люди.