Класна година
І. Вступне слово вчителя
Я рада всіх вас бачити і вітати! Ми зібрались тут сьогодні на класну годину, яка має назву «Наш клас – дружня родина». Метою нашої зустрічі є:
Цього року ви перейшли до середньої ланки, 5 клас – це вже досить дорослі учні, у вас позаду 4 роки цікавого спільного життя в школі, ви вже сформований колектив, який я б порівняла з живим організмом, який росте та розвивається. Тож сьогодні ми спробуємо ще більше зміцнити наш колектив, і вирішити що ж насправді лежить в основі дружнього згуртованого колективу, як укріплювати «імунітет» класу, який би захищав від хвороб.
Так як я у вас новий класний керівник , і від початку нашої співпраці пройшло доволі мало часу, допоможіть мені дізнатись про вас ( і можливо вам самим один про одного) більше. І для того щоб ми з вами стали ще й однією сім’єю, нам потрібно познайомитися.
ІІ. Гра – вправа «Дерево класу»
Пропоную таку вправу – гру «Дерево 5 класу », кожен по черзі називає своє ім’я, та рису характеру або особливість свою, яка допоможе і принесе користь нашому класу у створені єдиного колективу. Тому кріпимо наші листочки на ось таке велике дерево життя 5 класу. Розпочинаємо фразою (на листочках надруковані….) Мене звати ……..Моя краща подруга (друг) про мене сказала б…… Почну я першою . Мене звати Анна Василівна.Моя краща подруга про мене б сказала, що я активна, життєрадісна, вимоглива до себе та оточуючих. Дуже люблю читати книжки та активний відпочинок на природі. (Вчитель кріпить листочки до дерева. Діти по черзі називають та кріплять до стовбура.) Отже ми з вами такі неповторні, особливі, всі маємо гарні здібності, та вдало можемо об’єднатися і принести користь нашому класу у досягненні мети.
Вчитель. - Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир, повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно? Прослухайте притчу, і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?
ІІІ Притча
«Жила − була на світі сім’я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажете: ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому, що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владиці. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:
Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова? (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)
Любов
Прощення
Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж »
Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені чи жовті чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова то ми станемо єдиним колективом. Пропоную вам записати ці слова у вас в зошитах для класної години.
Вчитель: То ж ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми.
ІV Мозковий щтурм
Подивіться на дошку, пропоную вам подумати і накреслити в своїх зошитах таку схему: «Хто я для…?»
(Учні записують слова, і ми всі разом знаходимо спільні поняття: учень – для школи, громадянин – для держави, дитина – для родини, товариш, друг – для класу)
А чи знаєте ви, що поєднує ці поняття? Зараз ми спробуємо це з'ясувати.
Давайте розберемо поняття «громадянин». Якою людиною має бути кожен українець щоб створити єдину державу? Я вам допоможу, і пропоную вам вправу склади слово.
V. Гра «Відгадай ключове слово»
Відгадайте ключове слово. Воно є основою для єдності нашої держави. (Діти складають слово та піднімаючи руку відповідають.)
П А Р Т О Т І (патріот)
Вчитель Так , дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.
Вчитель: Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають)
Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам) (Вчитель кріпить до дошки визначення та підводе підсумок значення слова.)
Вчитель: Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому ? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.) Молодці.
Учитель. Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)
П – привітність
А – активність
Т – терплячість
Р – радісність
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість
Т – творчість, толерантність, товаристськість.
VІ. Підсумок
Вчитель: Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому всі є патріоти нашої України. Давайте ми з вами пограємо ще в одну гру. Повернемося до нашого дерева. Воно сьогодні символізує нашу шкільну родину, класну родину, та державу в цілому.Та рослини, так само, як і люди хворіють.Одна команда, ВІРУСИ, подумає, які хвороби можуть трапитися з нашим деревом,тобто нашою класною сім'єю.Інша, Медики, -способи лікування від цих хвороб. Вони і будуть нашими правилами життя в класі. Створимо пам’ятку нашого классу, дивлячись на яку ви завжди пам'ятатимете правила життя в классному колективі і не тільки.
(На ватмані діти пишуть правила життя громадянина і школяра. )
Правила життя:
Ось ці якості (любов, прощення, терпіння) разом з тими поняттями, які ми з вами сьогодні записали і має виховувати в собі кожен українець, і тоді він(вона) буде:
І тоді листочки на нашому дереві завжди будуть зеленими, і ніколи не в'янутимуть.
Хто хоче щось розказати про нашу родину, щось побажати їй? (діти розповідають вірші про клас)
Дякую всім за активну роботу на нашій класній годині, а тепер давайте запитаємо наших гостей, як справжніх медиків, чи здоровий наш організм, чи не хворіє і що потрібно для профілактики таких захворювань, як сварки, бійки, чвари, образи.
Ми всі — одна сім'я, єдина ми родина.
У кожнім нашім «я» — частинка України.
Ми всі — одна сім'я, єдина ми родина.
Мільйони різних «я», а разом — Україна. (Дмитренко Вероніка)
П'ятий рік наш клас – родина,
Хоч негаразди є у нас,
Ми їх вирішуєм єдино,
Щоб колективом був наш клас. (Кучерявий Роман)
Вчимося товаришувати,
Вчимося разом гідно жити,
Вчимося інших поважати,
А ще – по-справжньому дружити. (Кириченко Ліза)
Ми сильні, спритні і швидкі
І живемо – не тужимо!
В серцях у нас здоров'я дух,
Бо ми із спортом дружимо! (Магеляс Ростислав)
І рибалка, і футбол,
Вишивка і квіти…
Світ захоплень в нас – ого!
Ніде правду діти! (Брикуля Юля)