Класна година на тему: "Допоможи собі сам. (Дії населення при надзвичайнихситуаціях)."

Про матеріал
Класна година в 3 класі на тему: "Допоможи собі сам. (Дії населення при надзвичайнихситуаціях)."
Перегляд файлу

Тема: Допоможи собі сам. (Дії населення при надзвичайнихситуаціях).

Мета: Поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.

Форма проведення: класна година(робота в групах, проектна діяльність).

Обладнання:виставка «Домашня аптечка першої допомоги», таблички з основними поняттями, роздатковий матеріал, маркери,клей, папір А3, ножиці.


 

  

Хід  заняття

 

  1. Організаційний момент.

 

  1. Слово вчителя.
  • Життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливоу таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

 

3.    Актуалізація опорних знань.

1). Бесіда.

- Що таке небезпека?

- Що таке надзвичайні ситуації?

- Що відносимо до надзвичайних ситуацій? (НС – це подія, порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинених аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних збитків.)

2).  Інформаційне повідомлення підготовлених учнів.

  Ось декілька прикладів найбільших катастроф останніх 30 років:

·         3.12.1984 – вибух на заводі з виробництва пестицидів у Бхопалі (Індія); у повітря більше 40 тонн отруйних речовин. Миттєво загинуло 8 тис чоловік. Протягом наступних 10 років від ускладнень загинуло ще 8 тис чоловік.

·        11.09.1927 – у Чорному морі стався землетрус силою у 9 балів. Ялта зазнала найбільших руйнувань: матеріальні збитки склали 25 млн карбованців.

·        1985 – у Колумбії виверження вулкану Руїс виник гігантський сель, який, пройшовши 40 км, захопив місто Армеро, у результаті чого загинуло 22 тис чоловік і було знищено 4,5 тис будівель.

·        Під час Першої світової війни на австрійсько-італійському фронті в Альпах в лавинах загинуло близько 60 тис солдатів (більше, ніж у боях). У наш час середня річна кількість жертв лавин складає близько 150 чоловік.

·        26.04.86 – вибух на Чорноб. АЕС. У момент аварії загинув 31 чоловік. Загальна кількість жертв та потерпілих складає 500 тис чоловік.

·        7.12.1988 – Вірменія, Спітак, землетрус 7 балів – 25 тис загинуло, близько 100 тис поранено.

·        03.1991 – війна у Персидськійзатоці. Пожежу, що охопила більше 100 кувейтських нафтових свердловин та нафтопереробних заводів, вдалося загасити лише через 10 місяців.

·        01.2001 – отруєння Тиси і Дунаю ціанідами. Концентрація ціаніду перевищила граничну припустиму норму в 300 разів.

 

 

 

5.     Оголошення теми і мети заходу.

  - Отож, сьогоднішнє заняття, яке має назву «Допоможи собі сам», ми з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, як  виходити зі скрутних життєвих ситуацій.

        

6.  Робота в группах (проектна діяльність).

А) Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму на форматному аркуші з використанням роздаткового матеріалу .

Група 1 – складіть алгоритм дій під час та після виникнення землетрусу.

Група 2 - складіть алгоритм дій під час та після повені.

Група 3  - складіть алгоритм дій під час пожежі у приміщенні

 

Б) Представлення творчими групами своїх проектів .

 

7.     Отримання зворотного зв’язка.

- Що нового я дізнався для себе на сьогоднішньому занятті?

8. Підсумок.

 А) Тест.
- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.
- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
а) поради друзів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.
- У разі землетрусу ти:
а) будеш дивитися у вікно;
б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
- У випадку пожежі ти:
а) залишиш приміщення;
б) сховаєшся у шафі.
- Які засоби захисту тобі відомі?
а) гарний одяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлева пов’язка.
- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
а) іграшки;
б документи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.

  Б) Заключне слово вчителя.

На дошку спроектовано фото Землі.

   - Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, щотепер і нашідіти, і батьки зможуть подолати будь-які проблеми.

- Наш урок закінчується. Тепер давайте знову поглянемо на фотографію нашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю. 

Мої вам побажання: 


Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Божиття у нас одне, іншого не буде, 

Хай же сонечко яснее ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, І квіти,  

А тепер у добрий час, любі мої діти!

 

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку