Класна година на тему: "що таке дружба" для учнів 5 класів

Про матеріал

Мета: виховувати повагу до оточуючих, прагнення до взаємодопомоги, співробітництва. Завдання: • формувати моральні якості: вміння дружити, цінувати дружбу; • формувати в учнів культуру спілкування (комунікативні вміння); • формувати вміння висловлювати свою думку, відстоювати її, а також визнавати свою неправоту в разі помилки.

Перегляд файлу

Тема: в пошуках дружби.

Мета: виховувати повагу до оточуючих, прагнення до взаємодопомоги, співробітництва.

Завдання:

• формувати моральні якості: вміння дружити, цінувати дружбу;

• формувати в учнів культуру спілкування (комунікативні вміння);

• формувати вміння висловлювати свою думку, відстоювати її, а також визнавати свою неправоту в разі помилки.

Хід класного години

Добрий день, дорогі діти, гості званні і бажані! Ви присутні на класній годині «Дружба».

Учень 1:

Хто вірить у дружбу гаряче,

Хто поруч відчуває плече,

Той ніколи не впаде,

У будь-якій біді не пропаде,

А якщо і спіткнеться раптом,

Встати йому допоможе друг!

Завжди в біді надійний друг

Йому протягне руку.

Класний керівник:

Хлопці, про що цей вірш?

Класний керівник:

Уявіть собі ваги. На одній шальці - дружба, а на іншій багатство. Яка гущавина переважить? Що важливіше?

Звичайно, дружба переважить чашу ваг, тому що гроші рано чи пізно закінчаться, а дружба залишається назавжди.

Що ж таке дружба? Дружба - відносини, засновані на взаємній прив'язаності, спільності інтересів.

Класний керівник:

А зараз ми з вами будемо вирішувати таку проблему: справжній друг, який же він? На дошці написані слова: допомагає, поважає, довіряє, захищає, говорить правду, безкорисливий, підтримує в біді, відвертий. Ви повинні протягом 5 хвилин продовжити речення, з використанням цих слів. Ви будете записувати ваші пропозиції на дошці. Тим самим дізнаємося, який же він - справжній друг?

Ну а тепер спробуємо відповісти на питання, кого можна назвати «справжнім другом». (діти читають складені пропозиції)

Класний керівник:

Уявіть собі, що ваш друг (чи подруга) отримав погану оцінку і дуже засмутився з - за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати).

Іншими словами ви будете співчувати своєму другові.

У слова "співчуття" є дуже близьке за значенням слово. Згадайте, яке? ("Толерантність").

Поняття "толерантність" більш широке. Що воно означає?

Толерантність

Терпіння

Розуміння

Повага

Поблажливість

Прийняття чужої думки

Класний керівник:

Давайте зараз спробуємо виявити свої кращі сторони при вирішенні проблемних ситуацій. (обговорення ситуацій)

Ситуації:

1. Два хороших одного, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки, і він вважає їх кращими, а Колі подобаються кішки, він вважає їх Найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють»

- Прокоментуйте ситуацію. Як би вчинили ви?

2. "Погано".

Собака люто гавкав, припадаючи на передні лапи. Прямо перед нею, притулившись до паркана, сидів маленький скуйовджений кошеня. Він широко розкривав рот і жалібно нявчав. Неподалік стояли два хлопчика і чекали, що буде. У вікно виглянула жінка і квапливо вибігла на ганок. Вона відігнала собаку і сердито крикнула хлопчикам:

Як вам не соромно!

А що соромно? Ми нічого не робили! дивувалися хлопчики.

Ось це і погано, - гнівно відповіла жінка.

Чому оповідання називається «Погано»? У чому вина хлопчиків?

3. Клас спускався сходами в школі. І раптом одна з учениць Я Віра посковзнулася, змахнула портфелем і впала. Коли падала, то ненароком штовхнула попереду які спускалися Іру, а портфелем стукнула Колю. Як реагували на те, що сталося хлопці? Іра закричала: “Ти чого штовхаєшся? Ось незручна, тюхтій отака!" слідом за Ірою Петя голосно сказав: "Не тюхтій, а сліпа курка. Треба дивитися під ноги". Коля змахнув портфелем і намагався дати здачі впала дівчинці. Люда голосно сміялася. Інші діти йшли повз з таким виглядом, ніби нічого не сталося. І тільки Оксана сказала: “Хлопці, ну що ви на неї накинулися? Хіба вона навмисне штовхалася? Адже вона впала!" І Оксана підійшла до Віри, допомогла їй піднятися, скинула сукню.

Хто з дітей повівся правильно і чому ви так вважаєте?

Класний керівник:

А тепер давайте відпочинемо.

Физминутка

Ти дрозд і я дрозд (показують)

У тебе ніс і у мене ніс.

В тебе щічки червоненькі,

І в тебе щічки червоненькі.

У тебе губки аленький

І у мене губки аленький.

Ми два друга, ми любимо один одного (обіймаються)

(звучить уривок із пісні "Всі ми ділимо навпіл")

Класний керівник: а зараз давайте послухаємо казку? Тихим літнім вечором сиділи на ганку бабуся Настя і внучка Катя. І ось яку казку розповіла бабуся... 

Бабуся: Жила-була на землі дівчина по імені Любов. Нудно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожив сто років, чарівникові: 

- Допоможи мені, дідусю, вибрати подружку, що б я могла дружити з нею всю відпущену мені Богом життя. 
Подумав чарівник і сказав: 

- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають, і роса ще не просохне... 

Вранці, коли червоне сонце освітило землю, прийшла любов у встановлене місце до трьох сосен, що стояли на краю лісу...Прийшла і бачить: стоять у сосен п'ять прекрасних дівчат, одна інший красивіше. 
- Ось, вибирай, - сказав дідусь-чарівник. - Одну звуть - Радість, іншу - Удача, третю - Краса, четверту - Печаль, п'яту - Доброта. 

- Вони всі прекрасні, - сказала Любов. - Не знаю, кого і вибрати... 

- Твоя правда, - відповів чарівник, - Вони всі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і будеш дружити, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя. 

Любов підійшла до дівчат ближче і подивилася в очі кожній: у однієї - як небо - сині, а в іншій - як смарагд - зелений, у третьої - як яхонт - сірі, у четвертої - як темний оксамит - чорні, у п'ятій - як незабудки - блакитні. 
Задумалася Любов. Потім підійшла до дівчини по імені Доброта і простягла їй руку...

  • Про що ця казка?
  • Що ви помітили цікавого?
  • Хто став подругою любові? Чому?

Класний керівник: Про дружбу складено багато прислів'їв. Прислів'я розсипалися. І вам буде потрібно зібрати їх. (клас ділиться на дві групи, діти збирають прислів'я. Потім пояснюють сенс прислів'я. звучить музика)

• Друзі пізнаються в біді.

• Друга на Гроші не купиш.

• Друга шукай, а знайдеш - бережи.

• Дерево тримається корінням, а людина - друзями.

Класний керівник:

- Всі ми різні, але всі ми живемо в одному колективі.

- Чи можна колектив нашого класу назвати дружним? Якщо ви вважаєте так, поапладуйте, якщо ви вважаєте клас є не дружним, постучить ногами.

- чого було більше?

- На яких принципах будується справжня дружба? (я згодна)

Справді, відносини в колективі повинні бути дружніми, товариськими. І від цього залежить успіх будь-якої справи. Недарма багато сучасні бізнесмени витрачають великі гроші, щоб здружити своїх співробітників: влаштовують спільні вечори, подорожі, зборів. Від цього виграє бізнес.

І в нашому маленькому класному колективі буде набагато легше жити і цікавіше вчитися, якщо ми зможемо створити атмосферу дружби і співробітництва.

Класний керівник:

А тепер пограємо в гру «Дружна команда»

Правила гри: Команда, перебудовується за наказом вчителя, намагаючись не «упустити» жодного з учасників.

Завдання:

1. Перебудується по зростанню;

2. По першій букві імені в алфавітному порядку.

Щоб дружба була міцною, потрібно дотримуватися законів. Зараз я вам пропоную познайомитися з законами дружби, за яким ми будемо жити.

Ось деякі з них. (збір «ромашки». Діти по одному виходять, читають закон дружби і складають квітку на дошці)

Закони дружби.

1. Не залишай друга в біді. Бути вірним у дружбі - означає поділяти з ним радощі та горе.

2. Тобі не байдуже, який твій друг.

3. Дружба - це насамперед віра в людину, вимогливість до нього. Чим глибше твоя віра, тим вище повинна бути вимогливість.

4. Дружба та егоїзм несумісні.

5. Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

6. Справжня дружба несумісна з розрахунком.

7. Безпринципність спустошує дружбу.

Дотримуючись ці правила, я думаю, ви ніколи не втратите одного. Ці закони ми повісимо у класний куточок. На цьому класний годину закінчено. Бажаю вам доброго і світлого. Поважайте, дбайливо ставитеся один одному.

Підсумок класної години.

Гра-мікрофон. Відповісти на питання, що я дізнався про дружбу нового, чи можна мене назвати справнім другом, чи є в мене справжній друг.

Спасибі за урок.

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку