Година спілкування «Що таке доброта?» ( 1 клас)
Вчитель Сухова І.Г.
Мета: дати дітям поняття про те, що добра людина робить добро для інших, допомагає людям, піклується про тварин, птахів, про рослини.
Обладнання:,слайдопрезентація, музични:й супровід руханки, текст казки «Добро і зло»
Хід класної години
І. Привітання
Ми всміхаємось сонечку:
-Здрастуй , золоте!
Ми всміхаємось квітонці –
Хай вона цвіте!
Ми всміхаємось дощику:
-Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаємось-
Зичимо їм добра!
ІІ. Мотивація діяльності.
Вчитель пропонує послухати оповідання:
« Жив собі маленький хлопчик. Одного разу він запитав: «Що таке доброта?».
« Ти ще маленький, підростеш – знатимеш»,- сказала мама. Але хлопчик був дуже нетерплячий, він хотів швидко про все дізнатися. Тому він вирішив запитати ще у кого-небудь.
Неподалік від будиночка він побачив знайому дівчинку, яка намагалася зняти повітряну кульку, що зачепилася за гілку дерева.
Допоможи мені, будь ласка,- попросила дівчинка.
Мені ніколи, я хочу дізнатися, що таке доброта,-відповів хлопчик.
А я знаю, що таке доброта. Мені мама часто розповідає про добрих людей.
- Розкажи мені, - попросив хлопчик.
- Зніми спочатку кульку,- відповіла дівчинка.
Хлопчик заліз на дерево і зняв кульку.
Ось ти і зробив добре діло, це і є доброта.
- Так просто? - здивувався хлопчик.
Запитання:
-Що таке доброта?
ІІІ. Основна частина. Робота за темою.
Доброта
(допомога, співчуття, захист, щирість, чуйність …)
( на сонечко, на квіточку, на посмішку …)
Творче питання: що потрібно, щоб стати доброю людиною?
Руханка під музику пісні « Я сонячний промінчик»
ІV. Узагальнення.
Аналіз моральних ситуацій:
1)Після дощу серед двору з’явилася велика калюжа. Оленка гралася і впала у калюжу.Неподалік стояли хлопчики і почали сміятися. У цей час повз них проходив Сергійко, він подав Оленці руку, допоміг підвестися і запитав,чи не боляче.
– Як вчинив Сергійко?
- Як можна назвати такий вчинок?
- А ти співчуваєш тим , хто потрапив у біду?
- Кого називають добрим?
- Пригадайте випадок, коли зустрічалися з добрими людьми (злими).
- Які риси вам подобаються у людях?
2) – Діти, уявіть що ви пішли на прогулянку у ліс і заблукали. Там живуть два чарівники – добрий і злий. Вони можуть перетворитися на тварин, птахів, метеликів, квітки. Ви прийшли на галявину. Там відпочивали чарівники. Впізнати їх можна лише за кольорами. Якщо ви зустріли доброго чарівника, то він покаже вам дорогу з лісу, а якщо злого – треба швидко тікати.
( на партах у кожної дитини аркуш паперу: розмальовка із зображенням лісової галявини та її мешканців. Кольоровими фломастерами діти певним кольором обводять контури чарівників добрих чи злих: темними чи яскравими).
3) Гра « Добро і зло»:
Вибрати із сюжетних малюнків малюнки про добро і проаналізувати; зробити висновки про ситуації, які можуть трапитися в житті.
4) Які добрі ситуації зустрічалися в вашому житті?
ІV. Підсумок.