Класна година у 1 класі. Тема: Правила поведінки у школі.

Про матеріал

Тема: Правила поведінки у школі.

Мета: Прищепити правила культурної поведінки у школі. Ознайомити з найпростішими правилами ввічливості, навчити ввічливо спілкуватися один з одним.

Розвивати мислення, увагу, розширити пізнавальний кругозір дітей. Виховувати моральні якості особистості

Обладнання: назви станцій, слайди станцій, іграшка-серце, малюнок - поїзд, вірші про правила поведінки у школі.

Зміст заняття:

- Добрий день діти. Сьогодні ми з вами відправимось у казкову подорож в країну «Шкільних правил».

- А на чому ми з вами поїдемо? Щоб здогадатись на чому ми поїдемо, треба відгадати загадку:

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах,
І стає лиш на пероні.
(Потяг.)

- Вірно ми поїдемо на потязі! (Прикріпити малюнок потягу). Сідайте зручно, відправляємось у подорож.

- Перша станція місто "Ввічливих". (Слайд 1)

- Діти, скажіть будь-ласка, яку людину ми називаємо ввічливою?

(Відповіді дітей: Людина, яка ніколи не забуває сказати ввічливі слова і робить ввічливі дії. ввічлива людина завжди вітається і каже до побачення. він є привітним та уважним до інших).

-Як ввічливо привітатися?

(Відповіді дітей: Зі старшим слід привітатись першим, обов'язково треба дивитись у очі тому з ким вітаєшся.)

- Діти, часто буває так, що ваші товариши просять ручку або олівець. А чи правильно ви це робите?

1. Сценка. "Ти, дай мені ручку!"

- Це було ввічливо?

- Чого не вистачає?

- Як би ви попросили ручку, лінійку або олівець? (Відповіді дітей.)

2. Сценка. «Невихований Максим.»

Максим сидить за своєю партою, жує яблуко, перегортаючи сторінки книжки. До класу увійшов дорослий і спитав його про вчителя. Максим, гортаючи книгу, сказав, що він не знає. Що було нечемним в поведінці Максима?

(Відповіді дітей: З дорослим не привітався, вважав за потрібне не звернути увагу на дорослого і продовжував їсти яблуко).

- Не беріть приклад з цього хлопчика.

3. Сценка. "На перерві."

Ця історія сталася на шкільній перерві.

На перерві хлопці носилися як очманілі. А Данило швидше за всіх. І, звичайно ж, він налетів похапцем на вчительку, мало не збивши її з ніг. Христина Олександріна зупинив Данила, строго запитала:

- Що ти повинен сказати?

- Здрастуйте! – відповів Данило. І всі засміялися.

- Чому всі сміялися, коли почули відповідь Данила? Які слова він повинен був сказати?

(Відповіді дітей: Вибачте, будь ласка та ін.)

А тепер уважно послухайте мексиканську народну казку. Читання казки.

Гречаний Кролик

(Мексиканська народна казка)

Жив-був Кролик, дуже скромний і ввічливий. Одного дня, вдосталь наївшись капусти на селянському городі, він зібрався додому, але раптом помітив Лисицю. Вона поверталася в ліс. Їй не вдалося вкрасти курку із селянського двору, і вона була дуже сердита і голодна.

У Кролика затремтіло серце. Бігти, але куди? І Кролик швидко кинувся до печери. Він не знав, що там чекала на нього інша небезпека – у печері оселилася змія. Кролик, проте, був добре вихованим і знав,що без дозволу в чужий будинок ходити не можна. «Потрібно поздоровкатися,- подумав він,- але з ким?З Печерою, звичайно!»

І, сівши на задні лапки, Кролик ввічливо сказав:

-Здрастуйте, добра печеро! Дозвольте мені, будь ласка. увійти.

Як же зраділа Змія, почувши голос Кролика! Вона дуже любила кроляче м'ясо.

-Заходьте, заходьте ш-ш-ш! – відповіла вона, бажаючи обдурити Кролика.

Але Кролик по голосу прекрасно зрозумів, з ким має справу.

-Пробачте,що я потурбував вас,- сказав він. – Я зовсім забув, що мене чекає Кролиця! До побачення! – і кинувся що духу бігти геть.

Прискакав Кролик у свою нору і подумав про те, що ввічливість ніколи ще нікому не зашкодила. Змія ж згорнулася в клубок і пробурчала:

-Краще б я йому не відповідала! Ох вже ці гречані Кролики! Потрібно ж було йому просити дозволу увійти!

Запитання до учнів: Чи сподобалась вам казка? Чого вона навчає? А вам коли-небудь допомогала чемність?

Вправа «Знавці ввічливих слів»

- А зараз я перевірю, чи знаєте ви ввічливі слова. Ми говоримо ці слова від усього серця, тому я дам вам іграшку- серце, а ви будете передавати її по колу, у кого в руці з'явиться серце, той говоре ввічливе слово.

- Молодці. Скільки ввічливих слів ви назвали. Намагайтеся не забувати ці чарівні слова і використовувати їх у своїй мові частіше.

- Поїхали далі. Наступна станція "Класне містечко" (Слайд2.)

- Вам подобається наш клас?

- А можете сказати, який саме наш клас? (Відповіді учнів: Великий, яскравий, затишний, світлий, чистий та ін..)

- Чи робити ви щось, щоб наш клас був чистий та затишний?

Діти: У нашому класі є чергові?

- Що вони роблять?

(Відповіді учнів: Витирають дошку, поливають квіти, стежать за дисципліною, допомагають вчителю.)

- Зараз наші чергові розкажуть про правила поведінки в класі. А ви намагайтесь їх запам'ятати.

1.Парта - це не ліжко,

І на ній не можна лежати.

Ми повинні не забувати,

Спинку рівненько держати.

- Не ламайте меблі, бережіть свою парту не шкрябайте та не пишіть на ній.

2. Вчитель запитає - встань

Коли він дозволить сісти - сядь.

Відповісти хочеш, не шуми,

А тільки руку підніми.

-Діти, ввічливість проявляється і в поведінці людини. Це є додатком до чарівних слів.

-Рухаємося далі. Третя зупинка "Весела перерва» (Слайд 3.)
Зараз послухайте уривок вірша Надії Красоткіной « Казка про Михайлика та Горе-лихо»

А, як дзвоник залунає

На перерву час іти.

Мишко на партах вже стрибає,

Почина когось трясти.

То потягне за косичку,

То з перил по сходах мчить,

То розбризкає водичку

Й стрімголов кудись летить.

То він дошку розмалює,

Та вазони поскида.

Каже він, що так жартує,

Ну, не хлопець, а біда!

То книжки порозкидає,

Дітям зошити порве,

То стілець візьме зламає –

Так у школі він живе.

-Діти, подобається вам поведінка Михайлика?

Навіщо в школі дається перерва?

(Відповіді учнів: Підготуватися до наступного уроку, сходити в їдальню, відпочити та ін.)

-Як слід вести себе на перерві?

1. Виходити з класу лише після того, як дозволить вчитель.

2. В коридорі, не можна бігати, кричати, влаштовувати бійку.

3. Можна поговорити з друзями, почитати книгу, розгадати кросворд.

4. Під час перерви можна пограти в тихі спокійні ігри.

-Давайте зараз пограймо в одну з таких ігор. "Гра на увагу".

-Я буду давати вам команди і ввічливо просити їх виконувати використовуючи чарівне слово "будь ласка". Якщо "чарівне" слово не скажу, то нічого не робіть,а якщо почуєте «чарівне» слово, тоді команду виконуйте. Готові?

- Встаньте.

- Встаньте, будь ласка.

- Підніміть руки в гору.

- Підніміть руки вгору, будь ласка.

- Помахайте руками як дерева.

- Помахайте руками як дерева, будь ласка.

- Перестаньте махати руками.

- Перестаньте махати руками, будь ласка.

- Пострибайте.

- Пострибайте, будь ласка.

- Не стрибайте.

- Не стрибайте будь ласка.

- Сідайте.

- Сідайте, будь ласка.

- Молодці діти.

- Поїхали далі. Наступна станція « Бібліотека» (Слайд 4.)

- Що знаходиться у бібліотеці? (Книги.)

- Ви любите читати? В нашій школі теж є бібліотека, ви вже записалися до нашої бібліотеки , берете книги додому і читати їх.

- І ви знаєте, як поводитись з книгою?

(Відповіді дітей: Потрібно мати книги в чистоті, не можна перегинати листи, потрібно перевертати їх за верхній кут, не можна виривати листи, писати на книзі.)

-Послухайте правила поведінки у бібліотеці:

С. Маршака "Якщо ви ввічливі"

Якщо ви ввічливі,

То ви, у бібліотеці

Некрасова та Гоголя

Візьміть не назавжди.

І якщо ви

Ввічливі,

Ви книжечку повернете

В охайній , незамазаній

Та чистій палітурці.

-Що означає "брати не назавжди?"

(Відповіді дітей: Потрібно повернути книгу в призначений час.)

-Якою повинна бути книга? (Відповіді дітей.)

-Не варто забувати ці правила.

-Наступна станція "Їдальня» (Слайд 5.)

А ось яку шкідливу пораду дає нам Р.Остер.

Якщо руки за обідом

Ви забруднили салатом.

І соромитеся об скатертину

Пальці витерти свої.

Опустіть непомітно

Їх під стіл, і там спокійно

Витирайте руки

Об сусідські штани.

-Чи прислухаємося до поради автора цього вірша? Чому порада називається "шкідливою"?

Які правила поведінки в їдальні, ви знаєте? Що б ви порадили однокласнику?

Відповіді дітей:

1. Не сміятися, не розмовляти занадто голосно, не кричати.

2. Вийти зі столу мовчки, кажучи: "Спасибі".

3. За столом сиди прямо, не клади лікті на стіл.

4. Їжте повільно, але не занадто повільно.

5. Не говоріть з повним ротом.

- Ці правила запам'ятати не важко, якщо виконувати їх постійно.

- Ось ми з вами доїхали до останньої станції «Роздягальня» (Слайд 6.)

- Ви знаєте, що в роздягальні є свої власні правила. Чи можете ви назвати їх?

Відповіді дітей:

1. Одяг потрібно вішати на своє місце.

2.Не можна лізти до чужої кишені.

3. Якщо в роздягальні багато людей, треба почекати, щоб не створювати натовп.

4. Не можна сміятися занадто голосно та кричати.

- Наша подорож по країні «Шкільних правил» закінчилася.

- На яких станціях ми побували?

- Що нового ви дізналися?

-Я дуже сподіваюся, що наша подорож вам сподобалась, і ви завжди будете пам'ятати і дотримуватися всіх правил поведінки в школі.

- До нових зустрічей!

Перегляд файлу

                                                                                 Класна година у 1-Б класі

Патремай  Валентина  Анатоліївна

                                                                                       вчитель початкових классів

Світлодарська ЗОШ І -ІІІ ступенів

 

Тема: Правила поведінки у школі.

Мета: Прищепити правила культурної поведінки у школі. Ознайомити з найпростішими правилами ввічливості, навчити ввічливо спілкуватися один з одним.

Розвивати мислення, увагу, розширити пізнавальний кругозір дітей. Виховувати моральні якості особистості

Обладнання: назви станцій, слайди станцій, іграшка-серце, малюнок - поїзд, вірші про правила поведінки у школі.

 

                                                      Зміст заняття:

- Добрий день діти. Сьогодні ми з вами відправимось у казкову подорож в країну «Шкільних правил».

- А на чому ми з вами поїдемо? Щоб здогадатись на чому ми поїдемо, треба  відгадати загадку:

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах,
І стає лиш на пероні.
(Потяг.)

- Вірно ми поїдемо на потязі! (Прикріпити  малюнок потягу).  Сідайте зручно, відправляємось у подорож.

- Перша станція  місто "Ввічливих". (Слайд 1)

- Діти, скажіть будь-ласка, яку людину  ми називаємо ввічливою?

(Відповіді дітей: Людина, яка ніколи не забуває сказати ввічливі слова і робить ввічливі дії. ввічлива людина завжди вітається і каже до побачення. він є привітним та уважним до інших).

-Як ввічливо привітатися?

(Відповіді дітей: Зі старшим слід привітатись  першим, обов'язково треба дивитись у очі тому з ким вітаєшся.)

- Діти, часто буває так, що ваші товариши просять ручку або олівець. А чи правильно ви це робите?

1. Сценка. "Ти, дай мені ручку!"

- Це було ввічливо?

- Чого не вистачає?

- Як би ви попросили ручку, лінійку або олівець? (Відповіді дітей.)

2. Сценка. «Невихований Максим.»

Максим сидить за своєю партою, жує яблуко, перегортаючи сторінки книжки. До класу увійшов дорослий і спитав його про вчителя. Максим, гортаючи книгу, сказав, що він не знає. Що було нечемним в поведінці Максима?

(Відповіді дітей: З дорослим не привітався, вважав за потрібне не звернути увагу на дорослого і продовжував їсти яблуко).

- Не беріть приклад з цього хлопчика.

3. Сценка. "На перерві."  

Ця історія сталася на шкільній перерві.

На перерві хлопці носилися як очманілі. А Данило швидше за всіх. І, звичайно ж, він налетів похапцем  на вчительку, мало не збивши її з ніг. Христина  Олександріна зупинив Данила, строго запитала:

- Що ти повинен сказати?

- Здрастуйте! – відповів Данило. І всі засміялися.

- Чому всі сміялися, коли почули відповідь Данила? Які слова він повинен був сказати?

(Відповіді дітей: Вибачте, будь ласка та ін.)

А тепер уважно послухайте мексиканську народну казку. Читання казки.

                                                         Гречаний Кролик

                                             (Мексиканська народна казка)

 Жив-був Кролик, дуже скромний і ввічливий. Одного дня, вдосталь наївшись капусти на селянському городі, він зібрався додому, але раптом помітив Лисицю. Вона поверталася в ліс. Їй не вдалося вкрасти курку із селянського двору, і вона була дуже сердита і голодна.

У Кролика затремтіло серце. Бігти, але куди? І Кролик швидко кинувся до печери. Він не знав, що там чекала на нього інша небезпека – у печері оселилася змія. Кролик, проте, був добре вихованим і знав,що без дозволу в чужий будинок ходити не можна. «Потрібно поздоровкатися,- подумав він,- але з ким?З Печерою, звичайно!»

І, сівши на задні лапки, Кролик ввічливо сказав:

-Здрастуйте, добра печеро! Дозвольте мені, будь ласка. увійти.

Як же зраділа Змія, почувши голос Кролика! Вона дуже любила кроляче м’ясо.

-Заходьте, заходьте ш-ш-ш! – відповіла вона, бажаючи обдурити Кролика.

Але Кролик по голосу прекрасно зрозумів, з ким має справу.

-Пробачте,що я потурбував вас,- сказав він. – Я зовсім забув, що мене чекає Кролиця! До побачення! – і кинувся що духу бігти геть.

Прискакав Кролик у свою нору і подумав про те, що ввічливість ніколи ще нікому не зашкодила. Змія ж згорнулася в клубок і пробурчала:

-Краще б я йому не відповідала! Ох вже ці гречані Кролики! Потрібно ж було йому просити дозволу увійти!  

Запитання до учнів: Чи сподобалась вам казка? Чого  вона навчає? А вам коли-небудь допомогала чемність?

 

Вправа «Знавці ввічливих слів»

- А зараз я перевірю, чи знаєте ви ввічливі слова. Ми говоримо ці слова від усього серця, тому я дам вам іграшку- серце, а ви будете передавати її по колу, у кого в руці з’явиться серце, той говоре ввічливе слово.

- Молодці. Скільки ввічливих слів ви назвали. Намагайтеся не забувати ці чарівні слова і використовувати їх у своїй мові частіше.

- Поїхали далі. Наступна станція "Класне  містечко" (Слайд2.)

- Вам подобається наш клас?

- А можете сказати, який саме наш клас? (Відповіді учнів: Великий, яскравий, затишний, світлий, чистий та ін..)

- Чи робити ви щось, щоб наш клас був чистий та затишний?

Діти: У нашому класі є чергові?

- Що вони роблять?

(Відповіді учнів: Витирають дошку, поливають квіти, стежать за дисципліною, допомагають вчителю.)

- Зараз наші чергові розкажуть про правила поведінки в класі. А ви намагайтесь їх запам'ятати.

1.Парта - це не ліжко,

І на ній не можна лежати.

Ми повинні не забувати,

Спинку рівненько держати.

- Не ламайте меблі, бережіть свою парту не шкрябайте та не пишіть на ній.

2. Вчитель запитає - встань

Коли він дозволить сісти - сядь.

Відповісти хочеш, не шуми,

А тільки руку підніми.

-Діти, ввічливість проявляється і в поведінці людини. Це є додатком до чарівних слів.

 

-Рухаємося далі. Третя зупинка  "Весела перерва» (Слайд 3.)
Зараз послухайте уривок вірша Надії Красоткіной « Казка про Михайлика та Горе-лихо»

А, як дзвоник залунає

На перерву час іти.

Мишко на партах вже стрибає,

Почина когось трясти.

То потягне за косичку,

То з перил по сходах мчить,

То розбризкає водичку

Й стрімголов кудись летить.

То він дошку розмалює,

Та вазони поскида.

Каже він, що так жартує,

Ну, не хлопець, а біда!

То книжки порозкидає,

Дітям зошити порве,

То стілець візьме зламає –

Так у школі він живе.

 

-Діти, подобається вам поведінка Михайлика?

Навіщо в школі дається перерва?

 (Відповіді учнів: Підготуватися до наступного уроку, сходити в їдальню, відпочити та ін.)

-Як слід вести себе на перерві?

1. Виходити з класу лише після того, як дозволить вчитель.

2. В коридорі, не можна бігати, кричати, влаштовувати бійку.

3. Можна поговорити з друзями, почитати книгу, розгадати кросворд.

4. Під час перерви можна пограти в тихі спокійні ігри.

-Давайте зараз пограймо в одну з таких ігор. "Гра на увагу".

-Я буду давати вам команди і ввічливо просити їх виконувати використовуючи чарівне слово "будь ласка". Якщо "чарівне" слово не скажу, то нічого не робіть,а якщо почуєте «чарівне» слово, тоді команду виконуйте. Готові?

- Встаньте.

- Встаньте, будь ласка.

- Підніміть руки в гору.

- Підніміть руки вгору, будь ласка.

- Помахайте руками як дерева.

- Помахайте руками як дерева, будь ласка.

- Перестаньте махати руками.

- Перестаньте махати руками, будь ласка.

- Пострибайте.

- Пострибайте, будь ласка.

- Не стрибайте.

- Не стрибайте будь ласка. 

- Сідайте.

- Сідайте, будь ласка.

- Молодці діти.

- Поїхали далі. Наступна станція « Бібліотека» (Слайд 4.)

- Що знаходиться у бібліотеці? (Книги.)

- Ви любите читати? В нашій школі теж є бібліотека, ви вже записалися до нашої бібліотеки , берете книги додому і читати їх.

- І ви знаєте, як поводитись з книгою?

(Відповіді дітей: Потрібно мати книги в чистоті, не можна перегинати листи, потрібно перевертати їх за верхній кут, не можна виривати листи, писати на книзі.)

-Послухайте правила поведінки у бібліотеці:

 

С. Маршака "Якщо ви ввічливі"

Якщо ви ввічливі,

То ви, у бібліотеці

Некрасова та Гоголя

Візьміть не назавжди.

І якщо ви

Ввічливі,

Ви книжечку повернете

В охайній , незамазаній

Та чистій палітурці.

-Що означає "брати не назавжди?"

(Відповіді дітей: Потрібно повернути книгу в призначений час.)

-Якою повинна бути книга?  (Відповіді дітей.)

-Не варто забувати ці правила.

-Наступна станція  "Їдальня» (Слайд 5.)

А ось яку шкідливу пораду дає нам Р.Остер.

 

Якщо руки за обідом

Ви забруднили салатом.

І соромитеся об скатертину

Пальці витерти свої.

Опустіть непомітно

Їх під стіл, і там спокійно

Витирайте руки

Об сусідські штани.

        

-Чи прислухаємося до поради автора цього вірша? Чому порада називається "шкідливою"?

Які правила поведінки в їдальні, ви знаєте? Що б ви порадили однокласнику?

Відповіді дітей:

1. Не сміятися, не розмовляти занадто голосно, не кричати.

2. Вийти зі столу мовчки, кажучи: "Спасибі".

3. За столом сиди прямо, не клади лікті на стіл.  

4. Їжте повільно, але не занадто повільно.

5. Не говоріть з повним  ротом.

- Ці правила запам’ятати не важко, якщо виконувати їх постійно.

- Ось ми з вами доїхали до останньої станції «Роздягальня» (Слайд 6.)

- Ви знаєте, що в роздягальні є свої власні правила. Чи можете ви назвати їх?

Відповіді дітей:

1. Одяг потрібно вішати на своє місце.

2.Не можна лізти до чужої кишені.

3. Якщо в роздягальні багато людей, треба почекати, щоб не створювати натовп.

4. Не можна сміятися занадто голосно та кричати.

- Наша подорож по країні «Шкільних правил» закінчилася.

- На яких станціях ми побували?

- Що нового ви дізналися?

-Я дуже сподіваюся, що наша подорож вам сподобалась, і ви завжди будете пам'ятати і дотримуватися всіх правил поведінки в школі.

- До нових зустрічей!

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
6009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку