Клімат. Кліматична карта світу, України, НУШ, 6 клас

Про матеріал
Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Географія. 6-9 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Клімат. Кліматична карта світу, України6 клас, НУШЛитвин-Матійчук Інга

Номер слайду 2

Правила роботи на уроці1. Мати гарний настрій.2. Бути чемним та поважати один одного.3. Вміти вислухати відповідь свого однокласника.4. Працювати уважно.5. Допомагати один одному.6. Дарувати позитивний настрій.

Номер слайду 3

очікувані результати. ПИТАННЯ УРОКУ:що таке клімат;фактори, що впливають на формування певного клімату;кліматичні пояси нашої планети;погляди кліматологів на глобальне потепління.розуміють зміст поняття «клімат»; називають чинники його формування опрацьовуют різні джерела та представляють інформацію про КП в різних формахусвідомлюють причини та наслідки зміни клімату на планеті

Номер слайду 4

ВПІЗНАЙ МЕНЕЯ можу бути висока ,приємна і не дуже, а можу бути низька і колюча. Коли я піднімаюся, то покращується погода, а коли падаю – чекай опадів і головної болі. Я можу бути легеньким і привабливимвлітку, а коли серджуся, то можу накої тибагато лиха. Я неприємна, мене не люблять як влітку, так і взимку. Можу спричинити мряку, а можу – і хмару. Мої друзі бувають різного кольору – білі, сірі, темно-сірі; різної форми – суцільні, «купкивати», «подібні до пера птаха». Ми можемо бути тверді, рідкі, газоподібні.

Номер слайду 5

1. Наслідки орбітального руху Землі2. Характеристики погоди. ПРИГАДАЙ

Номер слайду 6

Що таке клімат?Багаторічний режим погоди у певному місціЗ грецької слово «кліма» означає «нахил». Давні греки знали, що від нахилу (кута) падіння сонячних променів залежить, тепліше чи холодніше буде в певній місцевості. Наука, яка вивчає клімат, називається кліматологією.

Номер слайду 7

ЯКІ ЧИННИКИ ФОРМУЮТЬ КЛІМАТ?

Номер слайду 8

Сонячна радіація — головне джерело постачання тепла і світла на нашу Землю. Вона залежить від географічної широти місцевості (тобто висоти сонця над горизонтом), тривалості дня, хмарності, прозорості атмосфери. Чим ближче до екватора, тим буде більший кут падіння сонячних променів, а отже, клімат місцевості — тепліший. І навпаки: чим ближче до полюсів, тим кут падіння сонячних променів стає меншим, а клімат — холоднішим. КІЛЬКІСТЬ СОНЯЧНОЇ РАДІАЦІЇ

Номер слайду 9

Наприклад: океанічне та морське узбережжя завжди буде перебувати під впливом місцевих вітрів — бризів. А от найбільша пустеля Сахара постійно перебуває під впливом сухих пасатів з Аравійського півострова. ВПЛИВ ПЕРЕВАЖАЮЧИХ ВІТРІВ

Номер слайду 10

Близькість теплої чи холодної течії. Наприклад: тепла Північноатлантична течія має великий вплив на західну частину Євразії, приносячи протягом року опади у вигляді дощу і снігу. Навпаки, холодна Перуанська течія опадів не дає, тож на західному узбережжі Південної Америки утворилася найсухіша пустеля світу — Атакама. ХАРАКТЕР ПІДСТИЛЬНОЇ ПОВЕРХНІ. Водна поверхня вбирає велику кількість сонячної радіації, а снігова поверхня — найменше. Гори захищають територію від впливу переважаючих вітрів. До прикладу: Закарпатська область України має значно м’якший клімат по відношенню до Передкарпаття, оскільки гори Карпати затримують з півночі холодні арктичні вітри. Висота над рівнем моря. Чим вище в гори, тим нижче падає температура повітря і зростає вологість. Тому і в екваторіальних горах на високих вершинах лежить сніг.

Номер слайду 11

Великі смуги земної поверхні, які виділяють за кліматичними умовами і які мають характер широтних поясів (виділяють за особливостями режиму температури та опадів). 7 основних і 6 перехідних кліматичних поясів КЛІМАТИЧНІ ПОЯСИ

Номер слайду 12

ПОПРАЦЮЄМО РОБОТА В ГРУПАХЕкваторіальний. Тропічний. Помірний. ПолярніЖеребкування. Робота з різними джерелами інформаціїПрезентування “Характеристика та типи клімату певного кліматичного поясу. РОБОТА В ГРУПАХСубекваторіальний. Субтропічний. Субарктичний. Жеребкування. Робота з різними джерелами інформаціїПрезентування “Характеристика та типи клімату певного кліматичного поясу

Номер слайду 13

ДОПОМОГА ДЛЯ ГРУПhttps://geography.ed-era.com/atmosfera/klimat_zemli_chynnyky_iogo_formuvannya_poyasi_i_osnovni_typy/klimat_poyasihttps://nrv.org.ua/typy-klimatu/

Номер слайду 14

ЗМІНА КЛІМАТУпричининаслідкиhttps://www.youtube.com/watch?v=Zi. AMx7c_QRM

Номер слайду 15

попрацюємо

Номер слайду 16

«Вірю - не вірю»: перевіряємо інформацію. Швеція імпортує близько 80 тис. тон сміття на рік, через те, що урядова програма з отримання електроенергії шляхом спалювання відходів виявилася напрочуд ефективною. Основним постачальником сміття є Норвегія, причому норвезька сторона оплачує транспортування відходів, потім шведи отримують з них енергію, а попіл з високим вмістом важких металів та токсинів повертається на батьківщину. До того ж, 96 % усіх відходів у Швеції йде на переробку, й тільки незначний залишок закопують у землю.

Номер слайду 17

ЗНАЙМО, ВМІЙМО І ВИКОРИСТОВУЙМО В ЖИТТІОсновними факторами, які впливають на формування клімату, є: кількість сонячної радіації, переважаючі вітри, висота над рівнем моря, вплив теплих та холодних течій, характеристика підстильної поверхні та прозорість атмосфери. Щоб оцінити тип клімату, метеорологам потрібно десятиліттями проводити спостереження за погодою. Останні спостереження доводять, що глобальне потепління набирає швидких темпів. Це негативно буде позначатися на здоров’ї людей, її господарській діяльності, рослинному і тваринному світі нашої планети. Лише спільними зусиллями можна сповільнити цей процес шляхом насадження лісів та лісопарків, збільшення площ заповідних територій, зменшення площі орних земель, використання енергії вітру, сонця тощо.

Номер слайду 18

Після уроку я .......самооцінюваннярозумію зміст поняття «клімат»; можу назвати чинники його формування активно працював у групіусвідомлюют причини та наслідки зміни клімату на планеті

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати матеріал уроку. За додатковими джерелами знайдіть інформацію про місця на Землі, у яких зафіксовано: 1) найвищі та найнижчі температури; 2) максимальну та мінімальну кількість опадів; 3) найсильніші вітри; 4) найбільшу кількість похмурих та ясних днів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Водоп`янова Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коханова Ольга Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шкідченко Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Презентації
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
4110
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку