Клуб фортепіанної музики "Чарівні клавіши"

Про матеріал
захід клубу спрямований для розширення та закріплення знань, отриманих учнями з фаху та з теорії музики, бо розвиток творчих здібностей учнів відбувається шляхом їх залучення до активної музично - творчої діяльності
Перегляд файлу

КЛУБ ФОРТЕПІАННОЇ МУЗИКИ: « ЧАРІВНІ КЛАВІШІ»

Авторська розробка для молодших класів ДШМ та ЗСШ

« ЗУСТРІЧ ЗИМИ З НОТКАМИ» 13.12.2018 року

СЛАЙД1

ВЕД  : - Доброго дня шановні гості! Запросили вас у зимову пору до концертного залу, на зустріч з юними артистами фортепіанного відділу!

УЧЕНЬ: - Вітає відділ фортепіанний всіх глядачів у цьому залі!

ВЕД  :  Відкрили двері перед вами в клуб – « Чарівні клавіші! »

УЧЕНЬ:  Готували ми концерт та відправили конверт із запрошенням до нас « Гості Чарівної » !

ВЕД : А для зустрічі артистів, не шкодуємо рук своїх, гучно, гучно аплодуємо! Йдуть артисти не самі!

УЧЕНЬ:-    Я вам відкрию таємницю,

Сьогодні на поріг ступила – Чарівниця,

Гарненька, білолиця і струнка,

А звуть красуню цю – Зима!

( Аплодують, звучить музика, забігають на сцену учні, а з ними ЗИМА)

ЗИМА до ВЕД:  Вітаю тебе хазяйка цієї гарної кімнати! Лист-запрошення я получила, і відразу до тебе  поспішила. Приємна для мене така щедра зустріч, яку ти мені влаштувала, …….. але хочу запитати: «Хто усі ці діти? Хто усі ці люди, які за нами спостерігають?!» Усе це якось дивно!

ВЕД : Зимонько, усе добре! Це не просто кімната, а концертна зала, куди ми тебе запросили. Усі ці люди - шановні гості, прийшли теж на наш концерт. Діти скажіть: «А ви хто на цьому концерті?»

                           Учні:  Ми артисти-музиканти, Учні школи ДШМ.

Ми сьогодні в перший раз, Будем виступати.

(Разом):- Клавіші почуєте – усі нам аплодуєте!

                                                                                     Сідають.

ЗИМА: Дивні слова : концерт, клавіші, юні артисти, дуже цікав( підходить до роялю вкритого білим рядном у вигляді суглобу): - Ох, скільки снігу намело, великий суглоб бачу я перед собою! Мабуть під цим суглобом ви приготували для мене сюрприз?! Так, так я здогадалася – це подарунок!!!

 Як приємно, такий великий, і все мені! Подивлюсь, що під цим суглобом для мене? (Знімають «суглоб)

(Здивовано): - Оце диво, така велика скринька, та ще з кришкою, о це так  подарунків для мене?!

ВЕД:  Ні все не так, а щоб знати що за скринька слухаємо ЗАГАДКУ,…… а не зможеш відгадати, шановні гості допоможуть.………

СЛАЙД 2

        Учень:  Він стоїть на трьох ногах, Ноги в чорних чоботях,

Зуби білі, є педаль, як його звуть? ЗИМА:- (валіза)!   ЗАЛ: - РОЯЛЬ!!!

ЗИМА: - Рояль? Дивне слово. Що мені з ним робити?  Це так прикро!

ВЕД:- Не засмучуйся, присядь, відпочинь та послухай юних наших музикантів, вони знають що робити з цим «подарунком!» (виступ маленьких піаністів)

 

                                    1................................................................СЛАЙД 3

2…………………………… ………… СЛАЙД 4

                                    3………………………………………… СЛАЙД 5

                                    4…………………………………………..СЛАЙД 6

                                    5…………………………………………..СЛАЙД 7

ЗИМА: Яка чудова музична скринька під назвою - рояль! Я теж можу доторкнутись і він заграє?.......... (Торкається) – Ой, щось не виходить у мене такої гарної музики як у вас!…

ВЕД:- (Усе не так просто і не так легко у цьому мистецтві, як здається)

ЗИМА: -А хто придумав, створив таке чудо?

СЛАЙД 8

ВЕД : -  Історія виникнення цих величних інструментів: фортепіано, рояль  йде з далекіх, далекіх часів.

СЛАЙД 9

-  Ці інструменти мали своїх попередників: такі як клавікорд та клавесин, але на сьогодні ці інструменти можна побачити в музеях. 

СЛАЙД 10 - 11

- А перше фортепіано винайшов італійський майстер Бартоломео Крістофорі і назвав свій винахід «клавішний інструмент, що грає ніжно і голосно», а потім назва ця була скорочена і з’явилося слово – фортепіано……

 СЛАЙД 12 - 13

- Ще доповню про сучасних майстрів, які здивували світ, вони винайшли  дуже, дуже маленьке, саме маленьке, мініатюрне фортепіано вагою 2,5 кг, але на ньому можна виконувати музичні твори. Ширина кожної його клавіші – 4мм, а всього їх 88.

Подивіться на найдорожчий рояль покритий стразами, навколо нього ви побачите сяйво, яке переливається усіма фарбами веселки. Крім того він має розкішний, чудовий звук, а токож потрібно сказати, що виготовлено його в єдиному екземплярі.

ЗИМА: Дуже цікава історія. Я розумію, чому ви себе називаєте музикантами, бо ви творці музики, вмієте грати на такому дивовижному інструменті. Тільки як вам це вдається? Що потрібно для цього знати? Де навчають такому виконанню?

 СЛАЙД 14

 

ВЕД: От і продовжимо наше знайомство з музичною грамотою. Для виконання пісні () запрошуються юні музиканти  фортепіанного відділу.

                                        ( На сцену виходять діти  - НОТКИ)

ЛУНАЄ ПІСНЯ: « ЗВУКОРЯД»:

В школі музичній, Нам дуже цікаво,

Ноти вивчаємо, співаємо, граємо,

Послухайте наш звукоряд: ДО,РЕ,МІ,ФА,СОЛЬ,ЛЯ,СІ;

Вони наші друзі, І ми тепер знаємо,

Що твори музичні, Без них не бувають,

Послухайте наш звукоряд: СІ,ЛЯ,СОЛЬ,ФА,МІ,РЕ,ДО.

ВЕД : Подивись, ЗИМА, ось і вишукались тут на сцені, всі сім ноток у рядок.

ЗИМА: Дуже хочу з ними  познайомитися.

СЛАЙД 15

 

 

ВІРШІ НОТОК:

 

«ДО»:   Додому поспішаю, бо домівку добру маю, На станку не помістився,

На добавочній лінійці розмістився!

«РЕ»:   А я РЕ – редактор нот, ребуси розгадую, як усіх розташувати,

Щоб не заблукати!

«МІ»:   Привіт від МІ – мілашкі МІ, Привіт вам друзі всі мої,

 Для мене місце вже тут є, Не заблукаю я – бо перша лінія моя!

«ФА»:   А я ФА-ФА не дивіться, що мала, Маю хист я до письма.

Я фантазію пишу, Поміж МІ і СОЛЬ живу!

«СОЛЬ»:   СОЛЬ-СОЛЬ, Солько Я, Грати сольно вмію Я,

Друга лінія моя!

«ЛЯ»:    Ля-ля-ля, Вмію грати  Я як «ЛЯ»,

               Гучно музику включати, Разом з ляльками співати,

               Ляльки нотки теж вивчають, потім спати всі лягають!

«СІ»:  Познайомтесь Сімка я, Ви для мене всі - сім’я: ДО, РЕ, МІ, ФА,                                                                       СОЛЬ, і ЛЯ; З вами будемо дружити і всі музику любити!

ВЕД :  Нотки всім потрібно знати, без них музики не написати.!

ЗИМА: Якщо нотки знаєте, то ви теж вмієте грати на цьому інструменті. Залюбки послухаємо вас.           

ЗАПРОШУЄТЬСЯ НА СЦЕНУ УЧНІ ДЛЯ ВИКОНАННЯ МУЗ. ТВОРІВ:

6…………………………………………………………… СЛАЙД 16

7..……………………………………………………………СЛАЙД 17

8..…………………………………………………………... СЛАЙД 18

9……………………………………………………………..СЛАЙД 19

10…………………………………………………………… СЛАЙД 20

                    11……………………………………………………………..СЛАЙД 21

                  12……………………………………………………………. СЛАЙД 22

СЛАЙД 23

ЗИМА:  Шановні гості вам сподобалось? Які НОТКИ молодці! Тільки є у мене ще запитання: « Де ці нотки живуть? Чи є в них домівка?»

ВЕД : От і дізнаємось, на сцену запрошуються……...

СЛАЙД 24

УЧЕНЬ:  Нотні знаки стан цей носить, Як він зветься?

НОТОНОСЕЦЬ!!!!

УЧЕНЬ:- На станку п’ять ліній маю, Нотоносцем називають.

Нотки тут поставите, Музичний твір зіграєте.!!!

ВЕД :   І знову на нашій сцені лунає музика у виконанні……..

13………………………………………………................................... СЛАЙД 25

14………………………………………………………………………. СЛАЙД 26

15………………………………………………………………………. СЛАЙД 27

16………………………………………………………………………. СЛАЙД 28

СЛАЙД 29

ЗАГАДКИ

 

ВЕД: У музичній грамоті є знаки, які допомагають ноткам визначити своє місце.

ЗИМА:   І що це за музичні знаки?

( Виходять 6 учнів: скрип, басов, #, бем, бек)

      СЛАЙД 30

Учень:  Хто стоїть, як вартовий, Перед нотками рядками?

          Хто рядок наш відкриває, Місце нотам визначає?(Скрип, Бас ключ)

СЛАЙД31

Учень:   Перед вами ключ Басовий, Я величний ключик ФА,

              Я для музики служу, Низьким звукам у басу!

СЛАЙД32

Учень:   А мене тут добре знають?  Пам’ятають, відрізняють?

              Я скрипковий, Я ключ СОЛЬ, В музиці я місце маю,  

              Звукам, ноткам, ноткам 7, У нагоді я усім!

СЛАЙД 33                                                       

 

ВЕД: Маємо ще знаки у музичній грамоті, сидять на нотоносці за нотним ключем, підвищують та знижують нотки на півтону в музиці. А хто ці знаки добре знає, музику вірно грає!!!

СЛАЙД 34

Учень:  Що за знак є в музиці, Добру справу має,

Зменшить ноту на півтону він допомагає,

А звучить як БЕ і МОЛЬ, То виходить це…..?  ЗИМА: моль!    (БЕМОЛЬ)!

Учень: Ще цікавий нотний знак, В музиці ми маємо,

Нотки вверх на полутон, Він старанно піднімає,

А як звуть його?  ЗИМА: підйомник!    (ДІЄЗ)!

               Учень: А скажіть мені будь ласка, Що за добрий знак такий?

          Від ДІЄЗІВ і БЕМОЛІВ, нотки визволяє?  ЗИМА: супермен!    (БЕКАР)!

СІДАЮТЬ.

ВЕД  : На сцені у виконанні учнів……... звучить:

17………………………………………………………………. СЛАЙД35

18……………………………………………………………….. СЛАЙД 36

19………………………………………………………………... СЛАЙД 37

СЛАЙД 38

ВЕД: Скажи, ЗИМОНЬКО, чи сподобалось тобі у нас?

ЗИМА: Багато чого дізналася я: про нотки, інструменти, про музичні знаки, мені було цікаво, мене ви здивували!  Мені, мабуть, потрібно теж записатися до вас на фортепіанний відділ, щоб навчитися грати на такому чудовому інструменті.

 ВЕД : З нетерпінням будемо чекати….

ЗИМА:  Я всіх вас вітаю, музики бажаю, Вчиться, грайте і співайте, Хай вам всім щастить!!!   А на згадку про мене, маю для вас подарунки, не прості, а чарівні, загадаєте побажання і воно збудиться. (ПОДАРУНКИ)

 

 

 

,

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку