Конспект інтегрованного заняття
( грамота, логічний розвиток, розвиток мовлення з використанням технологій – мозковий шторм, анограми, ребус-читання )
« Клуб кмітливих дошкільнят»
( старша група)
Освітня лінія «Особистість дитини»
підвищити загальний рівень культури мислення дітей ; познайомити малюків із новими прийомами, які дозволяють самостійно робити відкриття, формувати якості творчої людини - життєздатність, допитливість, прагнення пізнавати нове, незвідане.
Освітня лінія «Дитина в соціумі»
формувати вміння аналізувати поставлену задачу, шукати способи її вирішення, виховувати вміння працювати в колективі, приймати спільне рішення, розвивати почуття гумору, розвивати командний дух, вміння діяти узгоджено.
Освітня лінія «Мовлення дитини»
активізувати словниковий запас дітей, розвивати вміння дітей формулювати свою думку, відстоювати її ; познайомити з різними видами інтелектуальних питань, закріплення звуко - буквеного аналізу слів, вдосконалювати вміння дітей у поділі слів на склади;
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
тренувати дітей в самостійних пошуках шляхів вирішення різноманітних головоломок; розвивати розумову діяльність, творчість, увагу; вчити розгадувати логічні завдання; навчити дитину думати, бути уважним і не піддаватися на різні хитрощі, розгадуючи загадки-обманки
Освітня лінія « Гра дитини »
навчити дітей грати в нову гру - «Брейн-ринг»;
Хід заняття:
Діти стоять у колі, в них бейджики – геометричні фігури ( коло, овали, та квадрати), вихователь за колом.
В-ль : Ми зібрались тут у залі , щоб показати свої знання, позмагатися у вирішені задач і взагалі розважитися. А будемо ми працювати у командах. Але ми пам'ятаємо , що всі ми друзі.
1.Вправа-привітання на покращення настрою:
В цій групі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись , тому, хто зліва. (поворот наліво)
Посміхнись, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В-ль : Я рада вітати Вас на «Брей рингу»! Сьогодні змагатимуться 3 команди. Подивіться на свої бейджики , чи однакові вони?( діти відповідають ) Тож ,будь ласка ,станьте по командам.
В-ль : Отже, правила гри. Вам належить відповісти на ряд питань, які знаходяться в запечатаних конвертах . Відповідає кожна команда по черзі. За кожну правильну відповідь команди отримують бали. А в кінці гри ми підрахуємо бали і дізнаємося, чия команда здобула перемогу.
В-ль : А допоможуть нам чесно визначити переможця наше жюрі.(Батьки, завідуюча, методист, вихователі з інших групп).
В-ль : Ви готові до гри ?
Перше завдання .
Треба уважно послухати питання і дати правильну відповідь.
Розминка.
( Жюрі підбиває підсумки і виставляє бали за відповіді.)
1 тур
Діти сідають за столи вихователь відкриває конверт.«Шановні гравці, виконайте звукобуквенний аналіз слів». Слова в впереміш на аркуші формату А3. Перевіряти будете один одного.
(Жюрі підбиває підсумки і виставляє бали за відповіді) ( додаток 1)
2 тур
Діти стоять навколо мольберта, вихователь відкриває конверт. Друге завдання ! «Шифрувальники».
Завдання. Кожній команді уважно розглянути зашифровані букви .Внизу написати букви , які ви побачили. Перевіряти правильність виконаного завдання буде наше жюрі. ( додаток 2)
3 тур
Діти сідають за столи вихователь відкриває конверт. Завдання - Розгадати анаграму. Перевіряють команди . ( додаток 3)
4 тур
Завдання : вказати правильність складів у словах, кількість показати при допомозі пальців рук. ( додаток 4).
5 тур
«Розгадай ребуси» Ребус - це загадка з картинками і буквами. Зараз я пропоную вам найпростіші, не надто хитрі ребуси: треба за першими літерами прочитати слова. ( додаток 5)
Гра – Физхвилинка «Колобок»
Замісила бабуся не пиріг і не млинці - (Руки зчеплені а замок, кругові рухи вліво-вправо).
Діставала з печі- (присідання).
Не то пиріг, не то млинці -(повороти тулуба вліво-вправо, руки в сторони).
Як поставила на стіл- (нахил вперед і руки витягнути).
Він від бабусі і дідуся збіг - (стрибки).
Це ж бігає без ніг? (Хлопки в долоні).
Це жовтий Колобок! (Ходьба на місці)
6 тур
Завдання: З’єднати перші склади і отримати нове слово (Метод- Ребус читання) ( додаток 6)
Ось і підійшла до кінця наша гра. Чи сподобалася вам наша гра? Яке завдання вам запам'яталося найбільше?
Підведення підсумків: нагородження переможців.